Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) en we zijn een tijd geleden bij de open dag van de lokale handboogvereniging geweest. Daarna een drukke periode gehad en gisteren toch de aanmelding verstuurd.

En wat gaat dat al goed!
Ik wordt daardoor gedwongen om echt het onderste uit de kan te halen. 

Het voelt net alsof je moet schieten terwijl je extreem zenuwachtig bent, alleen is dit geen mentale maar echt fysieke stress. Heel bizar gevoel. Maar enfin: uitgelopen, met strafrondjes erbij ruim 4 kilometer dus supertrots!
Maar goed: niet zeuren, rennen!
Ik moet er dus bijzeggen dat mijn hardlooptraining tot 5 km strekt, met de finale erbij zou ik deze dag dus bijna 9 km moeten hardlopen, nog nooit gedaan. Doodop, alles mis, volgehouden, over de finish geschreeuwd en toch geen laatste.
Moe (dat is een understatement) maar voldaan!
). Ook wat weinig afwisseling: 8 keer dezelfde ronde lopen en op dezelfde schijven schieten. Vooralsnog blijf ik dus lekker 3D's doen en 'gewoon' hardlopen voor de conditie!
Heb met behulp van de Stu Miler Calculator en "Shooting the Stickbow" inmiddels een hoop bijgeleerd.
In theorie gaan m'n ideale pijlen er zo uitzien:
Geen stem meer over, maar onwijs leuk.

dus nu twijfel ik...
Dus weet iemand waar je dan kan kopen?
Paard_Aap schreef:Het schieten gaat steeds beter toruwens, vandaag 3 van de 6 pijlen in rood geschoten.

Ook genoeg andere webshops - Fairbow, Europe archery, VBS archery, Elzinga archery, DAS Roggel….
Ik schiet op 10

binnen met mijn recurve heb ik wel eeb vingertab.
Alleen de tuinhandschoen niet zo.
renskep schreef:Hihihi creatief! Waar schiet je dan?
) maar zoiets als dit:
ik heb eerder op deze pagine een perfect verkooppraatje gehouden!
renskep schreef:Mijn boog?ik heb eerder op deze pagine een perfect verkooppraatje gehouden!
![]()
http://link.marktplaats.nl/m927710218
.
haha het was te proberen. 
Elanor schreef:Paard_Aap, leuk dat je zo enthousiast bent. Maar als je het toch wat serieuzer wilt aanpakken, dan zou ik je eigenlijk echt aanraden om in plaats van de aanschaf van een handboog nu te investeren in wat goede instructie.
Ten eerste vanuit veiligheidsoverwegingen, ik weet natuurlijk niet hoe jouw achtertuin eruit ziet, maar wat je nu wilt aanschaffen is wel een echt wapen waarmee je dan -bot gezegd- zelf zonder enige basis aan de gang gaat. Ten tweede leer je jezelf nu waarschijnlijk een techniek aan waarvan het heel veel moeite gaat kosten om die weer te 'ontleren' als je toch nog echt wilt gaan boogschieten, dat is ook zonde (ik spreek even uit ervaring naar aanleiding van een van onze jeugdleden die ook langere tijd zelf met zo'n semi-recurve had staan schieten).
Zeker omdat je het zo leuk vindt, lijkt een vereniging me voor jou echt de moeite waard!
Waar je op de fiets heen kan, dus max. een uurtje fietsen? (kootwijk ligt in de buurt van barneveld/apeldoorn).