Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

inge81

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:44

Mag ik me hier ook melden, zit nu al een week te bedenken dat ik toch echt wil stoppen. (wat op zich al heeft geholpen van 1 pakje per dag naar 1 per 2 dagen).

Heb net voor mezelf eigenlijk de knoop doorgehakt, dat het echt niet meer kan. Rook nu al weer 16 jaar (met een tussenstop van 4 maanden 2 jaar geleden). En wil eigenlijk niet meer gaan toegeven aan deze vreselijke verslaving.
Of het in 1x lukt is nummer 2, maar m'n sigaretten zijn net verdronken onder de kraan en de aanstekers zijn in de kliko verdwenen. Dus wellicht een beetje cold turkey, maar ik sta erachter en ga er ook vol voor dan.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:03

Goed zo Inge! Nu doorzetten! :D

Ik ben nu al 4 dagen 'clean'. Was vandaag op stal met mn instructrice en bijna iedereen rookt daar.. Vond het wel lastig op dat moment. Heb gewoon wat druiven genomen en er niet meer aan gedacht!

Ben afgelopen weekend nog niet op stap geweest, aankomende weekenden wel.. In die tent mag je gewoon roken, dus dat wordt DRAMA.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:09

oei dat lijkt me inderdaad wel lastig. eerst komende 3 weken heb ik in principe geen extra lastige momenten op de agenda staan. Over 3 weken een verjaardag waar wel wat rokers komen, maar dan hoop ik de eerste stress al achter de rug te hebben......

zie alleen even op tot morgen, op t werk, dan zullen ze wel komen vragen of ik meewandel voor een sigaretje.... maar als dat t moeilijkste is / word, mag ik denk ik in de handen knijpen....

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:00

ik ga donderdag ook weer op stap en ik zie er nu al tegen op. Beide vriendinnen roken en het is gewoon automatisme om met een sigaret in mijn hand te staan!! Wat een ramp gaat dat worden!!

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:10

Morgen alweer een week gestopt! :D
En zonder al teveel moeite eigenlijk... Kheb bijna 4 jaar gerookt, 1 pakje per dag en een periode van een jaar ong dat k er 2 per dag leegrookte... Alleen vooral op stal is het lastig, en op school... Die vaste momenten, dat sigaretje in de pauze, of als k op stal aankom, of na t rijden... Afzien, maar het lukt me tot nu toe wel! :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:10

Kom op dames!! Niet nu al denken " ik zie er tegenop" Maar denken "Dit gaat mij gewoon lukken"

Wie is er verdorie nou sterker? jij of die sigaret?

:D

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:27

Ben sinds twee weken gestopt met roken.
Ging eigenlijk vanzelf.
In de middag vroeg ik mezelf nog af (toen ik als enige van de groep stond te roken) ; waarom doe ik het eigenlijk? Waarop ik geen zinvol antwoord kon geven, schouders ophaalde en gewoon doorrookte.
In de avond was de zin verdwenen en heb sindsdien geen sigaret meer aangeraakt.
Heel vreemd. Want eigenlijk was ik niet van plan om te stoppen met roken.

Nu nog steeds geen behoefte aan. Af en toe als vrienden samen gaan roken en ik blijf achter, of ik heb extreem vet gegeten dan krijg ik een paar seconden zin in een sigaret, maar dat verdwijnt vrijwel meteen. Op een of ander manier lukt het me niet om nog te trekken.
Ik ben blij dat het zo makkelijk gaat, rookte van mijn twaalf en na elf jaar zomaar gestopt... :)

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:29

Haha, vriendje besloot me van het weekend te testen, nu ongeveer 7 weken gestopt en ik was hartstikke dronken met het uitgaan. Hij: Inge als je wilt mag je wel een sigaretje van me? Ik: Nee joh hoeft niet.
Hij: Oke, dit was de ultime test, gehaald :D

Weer steeds meer stoppers erbij :D Goed bezig allemaal, jullie kunnen het!

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:36

Vandaag dus een week gestopt! *\o/* En zelfs op school was t nu goed uit te houden in de pauze, met 3 rokende mensen naast me haha, t moet me dit keer gewoon lukken om te stoppen!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:56

Vandaag gefaald!!! Vanmorgen een van mijn paarden in laten slapen en toen mijn dagvoorraad op was snel een pakje bij laten halen! Maar morgen weer gewoon een strak afbouwschema, vandaag mag ik gewoon even verdrietig zijn.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:00

Super Shyboy :D

En jammer Lillytjuh, maar als je nog aan eht afbouwen bent en je gaat 1 keer de mist in mag best een keer. Sterkte

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:15

Vandaag niet gerookt..... had er net in de file wel heel veel zin in....

als ik in de file sta ga ik meestal uit verveling roken. Maar ben maar mensen gaan kijken. Echt ongelofelijk hoeveel mensen (vooral mannen) hun neus zitten uit te baggeren in een file :x moest er bij 1 wel een :r beweging bij maken. Denk de rest zelf maar uit....

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:40

Na bijna 4 jaar te roken, ben ik eindelijk gestopt!
Ik ben herstellende van een lichte voedselvergiftiging, en had een halve dag niet gerookt. Raar maar waar, mijn sigaretten zijn niet meer lekker, en ik ben echt gedegouteerd van sigaretten nu. Al 2 dagen gestopt met 3 of 4 keer een trekje te doen, maar het smaakt echt niet meer (:
En zo kan ik sparen voor mijn paardje!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:37

Ik kom ook binnen vallen! Ik ben nu 80 dagen gestopt met roken, na ruim 12 jaar gerookt te hebben.
Inmiddels ook 8 kilo aangekomen hihi, gelukkig kan ik het nog heel goed hebben! Ik hoop alleen wel dat het bij deze 8 kilo blijft en het er niet nog meer gaan worden. :D

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:47

Ik meld me ook hier! Ben vanaf maandag gestopt. Nu dus de 5e dag! Merk wel dat ik regelmatig wat te snoepen neem als ik trek in een sigaret heb. Heb me nu voor genomen dat dat tot maandag nog mag :'). Daarna wil ik wat meer op mn eten gaan letten want ik wil liever niet aankomen!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:42

Ik ben al 8 dagen gestopt. Gisteren uit eten geweest, met allerlei mensen die dus roken. Maar het was eigenlijk helemaal niet zo lastig! Morgen ga ik uit, dat wordt echt de ultieme proef.

Ik ben ook gelijk op dieet, om te zorgen dat ik niet aankom. Ben al aangekomen door anticonceptie dus vond het ook een mooi moment om weer gezond te gaan eten!

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:22

Lukt dat een beetje? Dieet en stoppen combineren?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:25

_Saar schreef:
Lukt dat een beetje? Dieet en stoppen combineren?

Hier lukt het prima. Ik ben dan niet op dieet om af te vallen (ik ben juist 8kg aangekomen en kan het goed hebben), maar omdat ik gezonder wil eten.
Ik at bijna alleen maar junkfood. Nu kook ik echt alleen nog gezond en biologisch, zonder e nummers en pakjes en zakjes haha.
Het gaat me tot nu toe icm sporten heel erg goed af!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:49

Hier sinds vandaag het afbouwschema weer opgepakt! Morgen een feestje dus dat wordt een goede test! Vooral ook omdat ik niet teveel kan drinken omdat we zondag vroeg op moeten! Oh hoop nu al dat er nootjes op tafel staan hahahaha

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:01

Nou is dat feestje goed gegaan?

Ik wil ook echt weer gezond eten, maar het gaat zo moeilijk, ben niet aangekomen maar toch :(
Nu 2 maanden gestopt :D

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:02

Morgen al 2 weken gestopt! :D
vandaag onze aller eerste oefenwedstrijd gereden, dus aardig wat stress, normaal zou k op zo'n dag minstens 1 pakje gerookt hebben, maar ik heb t weer kunnen weerstaan! :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:31

Ik heb het feestje overleefd op 2 sigaretten! Pffff lang leve de nootjes op tafel hahaha Wel super trots! Er werd volop gepaft en ik heb niets aangenomen van iemand!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:34

Ik ben tot nu toe 1x gezwicht en wel vanmiddag. Maar na 2 hijsjes merkte ik dat ik a stond te hoesten en b het eigenlijk te lekker vond. Dus snel maar weer uitgemaakt en terug naar binnen gegaan..... Ga de teller dan ook weer op 0 zetten voor gestopt, maar heb goede moed. dit was een 2 stapjes vooruit, achteruit verhaal heb ik mezelf maar ingeprent....

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:53

Tja inge met ups en downs gaan we er komen! Ik heb vorige week een enorme oliebol gehad met het overlijden van mijn paard en toen ging het gewoon echt niet! Nu gaat het wel dus ga ik vrolijk door met het afbouwschema. Morgen afspraak bij de huisarts en dan ga ik ook maar meteen vertellen dat ik stop met de pil dus dan zal ie wel vragen hoe het stoppen met roken gaat. Moet wel met een goed gevoel kunnen zeggen dat het afbouwen goed gaat!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:02

Ik heb het stappen overleefd!
Ben nu al 2 weken gestopt en mis het eigenlijk niet eens, wat een opluchting!!