[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:33

officieel is cambridge geen dieet maar een leefwijze ,lijkt me persoonlijk niks ben er geen voorstander van wel van die shakes maar dan in een eiwitdieet.doe ook niet aan calorieenbeperking.
zelf volg ik een eiwitdieet met gewone avond eten mag best veel is alleen koolhydraat beperkt en eiwit rijk ben inmiddels 12 kilo kwijt en een hoop centimeters.ik eet geen aardappels,pasta of rijst soms wel in het weekend,mijn schema ziet er zo uit ontbijt: shake met een kop groene thee.tussendoor fruit,lunch koolhydraat arm brood met geitenkaas en geitenmelk afgewisseld met groentesoep zelfgemaakt met 2 cracker met geitenkaas en geiten melk of een salade.tussendoor smiddags protiene reep met groene thee, s,avonds diner: vis of vlees met groente tussendoor s,avonds biogarde naturel verder drink ik flesjes water of met slimpie erdoor, beweging lange wandelingen met de hond op de wii sporten,en op de sportschool doe ik de buikspieren werk op een sportschool dus als het lukt train ik mijn buikspieren of ik doe de betterbelly om verder 3 keer per week rijd ik mijn paard.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:36

Het is inderdaad zo dat als je weer normaal gaat eten dat je dan dubbel aankomt maar daarom word je goed begeleid ook als je aan het afbouwen bent met de shake's je mag er ook niet zo maar mee stoppen
mijn broer is er nu 3 weken mee bezig en is al aardig wat kilo's mee afgevallen nog een kennis is totaal 40 kg afgevallen en is er nu mee gestopt maar zij krijgt nog wel goede begeleiding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:43

Het klinkt mij wel als chrashen in de oren (ken het hele dieet niet, dus op basis van wat je nu verteld), als iemand in 3 weken al aardig wat kilo's kwijt raakt.
Ik verlies op mijn huidige manier ong. een kilo per week en dat vind ik eigenlijk al best veel.

rutting

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:50

lijkt mij ook ik val nu ook 1kilo per week af en dat is acceptable,dus normaal,als je snel afvalt kom je na je dieet ook weer heel snel aan,je lichaam is niet ingesteld op een crashdieet,het blijkt je spierstelsel ook aan te tasten,spieren krijgen niet genoeg voedingsstoffen,je valt wel af maar je spieren zijn zwaarder dan vet,je breekt niet alleen je vet af maar ook andere dingen zoals spierweefsel.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:04

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:53

Ik ben ook niet zo'n fan van dat soort dieeten :n Naar mijn mening bereik je nog altijd het meest met gezond, letten op koolhydraten, weinig verzadigd vet, meer eiwitten, veel groente en vooral veeeeeel bewegen. Om het resultaat te behouden zal je toch je levensstijl om moeten gooien, anders zit het er zo weer aan!

Zijn jullie trouwens bekend met http://www.bodyrock.tv? Daar werd ik op gewezen door een collega! Ik heb vanmorgen alleen even turbo de site bekeken maar hier zijn ook gezonde recepten op te vinden en vele, intensieve thuis work-outs! Ik moet nu helaas echt verder met leren maar straks ga ik het eens goed bekijken :j Ik heb een gruwelijke hekel aan de sportschool maar misschien kan ik wel een een paar keer in de week zo'n thuis work-out doen. Geloof dat de meesten 12 minuten duren.

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:57

ken het cambridge dieet,in iedergeval bedankt voor de informatie maar 500 of 800 calorieen is te weinig valt wel onder crashdieet,vandaar dat ik geen voorstander van dit dieet ben,maar ieder zijn eigen idee erover,beloofd geen jojoefect maar heb er andere verhalen over gehoord.ben met negerzoen eens gewoon gezond eten enz dan bereik je een heleboel en bewegen uiteraat.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:42

Hallo :wave: mag ik mij hier ook melden?

Ik ben bezig met mijn zoveelste dieetpoging, maar ik heb nu een duidelijk doel voor ogen. Dertien kilo eraf, en dan wil ik weer heel graag gaan paardrijden. Ik ben namelijk hiermee gestopt ivm. mijn gewicht, omdat ik het niet eerlijk voor het paard vind als hij/zij me moet meesjouwen. Eerst zelf weer in proporties, dan klim ik er weer op!

Ik ben nu ongeveer vier dagen bezig, en het gaat erg goed. Bij mijn vorige pogingen haakte ik na één of twee dagen al af. Mijn uiteindelijke doel is 20 kg afvallen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:43

Welkom hier Bonjoy!
Hoe ben je bezig?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:18

Ik ben niet volgens een 'vast/bestaand' dieet bezig. Ben begonnen met mezelf aan te leren om te gaan ontbijten. Hier ben ik heel slecht in, maar het gaat steeds beter! Het zijn geen uitgebreide ontbijtjes, maar het is in ieder geval iets. Ik neem geen ongezonde tussendoortjes. Als ik trek heb neem ik wat cherrytomaatjes, komkommer of paprika. Met de lunch (als ik op school ben) drink ik een shake van WeigtCare, en als ik daarna nog honger heb wat fruit/groentes. Tussendoor eet ik ook fruit of rauwe groente. Avondeten is wat de pot schaft, maar hierbij let ik er wel op dat ik geen sausjes etc. erbij neem. 's Avonds probeer ik niet te gaan snaaien, dit was en is soms nog steeds een grote valkuil voor mij. Ik drink op een dag gemiddeld 2 liter water, of water met een scheutje RoosVicee. Dit deed ik voorheen ook al. Naast het eten sport ik nu ook veel meer. Tot aan april/mei ga ik 2 á 3 keer per week naar de sportschool. In april is het abbonement van de sportschool afgelopen en dan ga ik beginnen met zwemmen. Ik ben ook nog een paar keer per week bij de paarden te vinden, hier help ik dan mee op stal en de verzorging. Ook weer flink lichaamsbeweging dus! :) Zodra ik wat kilo's kwijt ben, en mijn conditie wat beter is, wil ik ook weer gaan hardlopen. Met het sporten moet ik wel oppassen, omdat ik ook flinke rugproblematiek heb. Dit gaat gelukkig wel de goede kant op, omdat ik nu bij een Manueel Therapeut loop. Hopelijk worden mijn rugklachten ook minder als ik wat ben afgevallen.

Zo zie ik er op het moment ongeveer uit, heb wel m'n worstenpootjes van de foto geknipt :=
Afbeelding

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:32

Goed bezig Bonjoy! Het duurt misschien wel iets langer maar je heb wel blijvend resultaat. Ik ben maar heel weinig afgevallen terwijl ik al heel lang bezig ben (zo'n 5 kilo in 3 maanden) maar ik kan nu wel gewoon af en toe wat ongezonde dingen eten zonder dat de kilo's er aan vliegen. Je moet een knop om zetten en vooral denken wat voor lekkers je allemaal kan eten en vooral niet wat je hiervoor allemaal zo lekker vond. Werkt bij mij perfect!

Heeft verder nog iemand tips mbt m'n crackertjes?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 15:43

Bonjoy, wat moeilijk dat je gestopt bent met paardrijden om je gewicht :(:)
Ik ga vannacht weer terug naar huis van 4 dagen wintersport. Heb mij aardig in kunnen houden :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:03

Ik ben ook gestopt met rijden mede om mijn gewicht.. :) wel zo fair naar het paard toe. En dan zeggen mensen: ja maar er zijn nog veel zwaardere mensen dan jij die ook rijden.. maar ik vind t gewoon niet fair :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:30

Ik voelde me er ook niet helemaal lekker bij hoor.. Ik wilde gewoon niet altijd na hoeven denken of een paard me wel kon tillen. Het moet wel leuk blijven! :j Voor beide partijen.

Ik heb echt een vreselijke week achter de rug. Qua slechtheid dan :') Woensdag was ik jarig, toen werd het een tompouce, vrijdag tapas gemaakt met mijn vriendinnengroep en uiteraard veel te veel gegeten en absoluut niet light. Vandaag verjaardag gevierd en ondanks dat je je best doet en op let tikt die vlaai, die pudding en die paar toastjes natuurlijk wel een beetje aan..
En de ergste ellende komt nog. Ik ga Vrijdag t/m maandag skiën. Ik ga dan mee op bedrijfsuitje met mijn beste vriendin en ALLES wordt voor me betaalt. Nou is dat uitje een soort schoolreisje voor volwassenen want er wordt naast veel geskied ook veel gezopen. Daarnaast ook nog een uitgebreid ontbijt en een diner buffet en ik heb er echt een heel slecht gevoel over :') Mijn complete eetschema zal door de war liggen.. Aan tussendoortjes zal ik weinig toekomen, geen light eten, minder water drinken dan normaal omdat ik de hele dag op de piste sta. Tijdens het eten zelf zal ik in ieder geval mijn best doen om mijn fruit en groenten binnen te krijgen.. Het 'rottige' is dat ook mijn drank wordt betaalt. En nu wil ik wel zo weinig mogelijk drinken, maar ja aan die paar shotjes en uitgedeelde rondjes zal ik niet ontkomen. Het is maar goed dat we zoveel gaan skiën, daarmee hoop ik de schade een beetje te beperken..

Iemand nog tips? :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:15

Negerzoen, koop een camelbag :) ik heb elke dag twee liter water op de piste gedronken. Verder gewoon niet eten wat je niet wil. Er zijn vast niet alleen ongezonde opties in het hotel! Ik heb gewoon ook amper gedronken, terwijl de rest vol aan het tanken was.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:16

Maar als ik tijdens de lessen steeds naar de WC moet is ook niet helemaal handig :') En aangezien ik 4 uur les krijg per dag.. Het moet inderdaad te doen zijn om een beetje de gezonde dingen te kiezen! Ik vind het alleen vooral vervelend dat mijn eetschema door elkaar loopt. En ik hoop inderdaad een beetje aan het tanken te ontsnappen! Als ik én een paar dagen weinig slaap én drink kan je me echt opvegen volgende week, daar ben ik echt niet voor gemaakt. :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:21

Je hoeft toch niet mee te doen :')
Als je telkens naar de WC moet doe je echt iets verkeerd.... Ik moet alleen tussen de middag naar de wc tijdens het skien terwijl ik normaal elk half uur moet plassen als ik 3 ltr water drink...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:32

Dat is waar, je verliest wel veel vocht natuurlijk :j Ik zorg gewoon dat ik qua drinken alleen maar water ga drinken, in ieder geval overdag!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:40

Ik denk dat je gewoon stevig in je schoenen moet staan en niet moet eten/drinken wat je niet wil. Houd je eigen doel voor ogen. Je bent geen slappeling als je drank afslaat, maar juist knap om voor jezelf op te komen!
Die shotjes? Ik zou ervan gaan kotsen, nee, dan liever weigeren.

Degenen die gestopt zijn met paardrijden, mag ik zo bescheiden zijn om te vragen om welke gewichten we het dan hebben?
Ik heb zelf nl niet het idee dat mijn haflinger moeite heeft met mijn (inmiddels al minder dan) 90 kg. Ik rijd 2-3 keer per week en doe daarnaast veel aan de hand en mijn bijrijdster rijdt ook nog 1-2x per week.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:49

Je hebt een PB!

Nee dat is zo, ik hóef niet te drinken en ik wil dat ook zeker niet elke avond doen, maar een wijntje meepakken vind ik wel weer lekker. Alleen is het de uitdaging mijn zelfdiscipline zo hoog te houden dat ik het bij 1'tje houdt :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:10

Ik stuur je een PB ;) Ben op het moment nog niet echt trots op mijn gewicht, dus zet het liever niet open en bloot op het forum O:)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:31

hier gaat het wel met het lijstje van de dietiste
moet wel veel vervangen door andere dingen
en mijn geliefde caramelkoffie laten staan maar wat moet dat moet
merk nu wel dat mijn lichaam om suiker gaat vragen ppff

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:35

At je veel suiker? Het klinkt als een suikerverslaving.
Ik had dat gevoel dat je lichaam om suiker gaat vragen na een week of 3 niet meer :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:37

Ben helaas nog niet afgevallen, maar had het ook nog niet verwacht na 1 week :)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:32

merk gewoon dat ik trek krijg in zoetigheid, ik snoepte niet overdreven veel at wel regelmatig drop
maar dronk echt een kopje of 5 caramelkoffie per dag en daar zit dus wel veel suiker in