ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:59

Mindim schreef:
Maar als een pasgeboren kind of iets anders (kom ook bij puppies kijken hoor :D )wat erg belangrijk is voor iemand die me dierbaar is, dan zou ik mijn eigen bezwaren en ongemakken aan de kant zetten, om die even aandacht te hebben voor iemand die trots is op zijn pasgeboren kind, nieuwe pup of paard, of een nieuw huis, mij om het even.

Daar heb je ook gelijk in, daarom ga ik bij vriendinnetjes ook gewoon. Ik vind mijn vriendinnen lief en ben dus oprecht blij voor ze. Bij de meeste collegae is die band al wat minder sterk ;). Ik ben nog steeds blij voor ze maar I would be perfectly happy leaving it at that :P.

Ik heb ook één zo'n 'irritante' collega die maar BLIJFT zeggen dat ik nog wel van gedachten verander. Ik ben inmiddels 33 en heb er nog nooit een dag anders over gedacht...

Kwanyin

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:03

Heeft die collega nog kleine kinderen? Anders moet je gewoon zeggen "jij ook als die van jou beginnen te puberen hoor!" :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:17

Hmm volgens mij heb ik je vraag fout begrepen mindim, ik bedoel dat het meteen fout opgepakt word als ik het over hormonen heb, dat het gezien word als een sneer naar alle moeders is, terwijl elke vrouw last heeft van hormonen. Vraag maar aan de mannen.

Ik doe overigens aan weinig tot geen "verplichte" bezoekjes. :=
Moeten staat op stal bij mij. Ik moet niks. :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:24

Ayasha, je kunt wel heel wijs zeggen dat je niets moet, dat klopt :j Je moet ook niet werken, maar dan mag je ook niet klagen dat je geen eten hebt. Ik zeg altijd: 'ik doe niet aan moeten, eisen en nu', maar soms zit er toch weinig anders op :D

Hormonen tijdens zwangerschap zijn anders dan de normale hormonen. Ze worden niet voor niets met grote regelmaat 'horrormonen' genoemd. Hoewel IK nog wel meeviel (ja dat zeg ik :D ).

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:33

Als het goed is, zou dat niet eens aan mogen voelen als "moeten" als het om je naaste familie(met goede band) of een zeer nauwe vriendin gaat. Dan zou je uit eigen beweging je vriendin een plezier willen doen als zij graag heeft dat je eens komt. Van een buurvrouw of collega waar je toch niet zoveel contact mee hebt is iets anders.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:12

Kwanyin schreef:
Heeft die collega nog kleine kinderen? Anders moet je gewoon zeggen "jij ook als die van jou beginnen te puberen hoor!" :+

_O- Goeie!

Kwanyin schreef:
Als het goed is, zou dat niet eens aan mogen voelen als "moeten" als het om je naaste familie(met goede band) of een zeer nauwe vriendin gaat. Dan zou je uit eigen beweging je vriendin een plezier willen doen als zij graag heeft dat je eens komt. Van een buurvrouw of collega waar je toch niet zoveel contact mee hebt is iets anders.

Mee eens ;).

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:13

Kwanyin schreef:
Toch mag er niet te lichtzinnig over gedacht worden. Hoewel het op dat moment een hele goede oplossing lijkt, zijn er toch veel vrouwen die op latere leeftijd, en dat kan tien jaar later pas zijn, problemen krijgen met wat ze toen gedaan hadden. Zeker als plots tegen alle verwachtingen in die kinderwens er wel is. "Wat als ik toen...dan was hij nu zo oud..hoe zou hij er uit zien...dan had mijn baby nu een grote broer/zus.."

Dat heb ik wel vaker gelezen, alleen nooit onderbouwd door cijfers. De enige spijtcijfers die ik heb kunnen vinden gingen over abortus van een geplande zwangerschap omdat er iets mis bleek met het kind en van die mensen was 97 procent na langere tijd tevreden met de beslissing:
http://www.elsevier.nl/web/show?id=5400 ... tid=172975

Ik zou dus eerder zeggen dat sommige vrouwen spijt kunnen krijgen van een abortus, en dan met name als die abortus niet helemaal hun eigen keuze was. 't Is natuurlijk ook een veel boeiender verhaal als een vrouw spijt heeft van een abortus (tot psychische problemen aan toe) dan wanneer ze geen spijt heeft. Daarbij ligt dat laatste ook nog wat gevoelig, ik herinner me een topic op bokt waar iemand vertelde dat ze een abortus had gehad en dat ze daar heel blij mee was. Daar kwamen best boze reacties op, ze mocht er niet zo luchtig over doen.

Bij vrouwen die spijt krijgen van een abortus kan die spijt bovendien als hun leven verandert ook weer verdwijnen. Maar ik denk dat er ook vrouwen zijn die soms, of een tijdje, spijt hebben als ze wél een kind hebben gekregen. En perssonlijk vind ik dat laatste veel erger. Daarom zou ik zeggen: bij twijfel, kies voor abortus. Als je daar spijt van krijgt kom je daar wel weer overheen, desnoods met therapie. Maar als je spijt krijgt van je kind bederf je niet alleen je eigen levensgeluk maar óók dat van je kind.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:20

Mindim schreef:
jesito schreef:
Ik denk ook niet dat het het probleem is als het eens gevraagd wordt maar sommige weten van geen ophouden.
Ik zit zelf in die situatie.
Als ik antwoord geef dan ontken ik en als ik dus niks zeg dan verzwijg ik 8)7
Ik zwijg nu dus gewoon en doe alsof ik het niet hoor, dan moet toch ergens duidelijk zijn dat ik er klaar mee ben.
Stel je eens voor ik ben momenteel bezig om zwanger te raken en het lukt niet en je moet je zo'n gezeik steeds aanhoren, daar wordt je diep treurig van.
Bij een vriendin is het heel erg en iedere keer gaat het hier over, het hele riedeltje komt voorbij: je weet niet wat je mist, het is het mooiste, blabala.............
Ik begin meestal gewoon over iets anders te praten.

Ik weet het hoor, is ook erg vervelend. Ik heb het ook gehad, het heeft 3 jaar geduurd voordat ik zwanger raakte en elke keer wordt je zo naar dat je weer ongesteld wordt. Dat gebemoei van een ander is dan op zo'n moment soms net even te veel.
Nu heb ik 1 kind en men heeft me de oren er af gezeurd wanneer de tweede wel niet zou komen, ik ben voor egoist uitgemaakt, ik zou wel niet van mijn eerste kind houden en noem het maar op. MEn roept, maar vraagt niet naar de rden, niet dat ik die geef trouwens. Meestal reageer ik nu gewoon bot en zegt dat het mensen niks aan gaat. Nu houden ze er onderhand wel over op. Mijn kind wordt bijna 6 en ik loop tegen de 40, dus de vraag wordt al minder.

Lijkt me inderdaad ook erg vervelend en ik herken ook die vraag inderdaad: En wanneer komt de tweede??
Daar word je toch strontziek van.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:23

Quellian schreef:
Ayasha, je kunt wel heel wijs zeggen dat je niets moet, dat klopt :j Je moet ook niet werken, maar dan mag je ook niet klagen dat je geen eten hebt. Ik zeg altijd: 'ik doe niet aan moeten, eisen en nu', maar soms zit er toch weinig anders op :D

Hormonen tijdens zwangerschap zijn anders dan de normale hormonen. Ze worden niet voor niets met grote regelmaat 'horrormonen' genoemd. Hoewel IK nog wel meeviel (ja dat zeg ik :D ).

Werken zie ik niet als een plicht maar ik heb een leuke job :D
Ik ondervind eigenlijk geen klagenswaardige dingen als ik niet naar een "babyborrel" ga.. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:25

Kwanyin schreef:

Mijn vriendin vraagt dat niet van me omdat ze weet dat ik er niets mee heb. Ik vraag haar ook geen dingen waarvan ik weet dat ze het liever niet zou doen. Dát is vriendschap... Elkaar accepteren zoals je bent, in alles, geen verwachtingen stellen die de ander als ongemakken ziet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:30

Ayasha schreef:
Kwanyin schreef:

Mijn vriendin vraagt dat niet van me omdat ze weet dat ik er niets mee heb. Ik vraag haar ook geen dingen waarvan ik weet dat ze het liever niet zou doen. Dát is vriendschap... Elkaar accepteren zoals je bent, in alles, geen verwachtingen stellen die de ander als ongemakken ziet.

Een vriendin van me ging iets te ver hierin zelfs... ze was bij me op bezoek, gezellig beppen en theedrinken. Toen vroeg ik naar haar kinderen en begon ze enthousiast te vertellen, totdat ze schrok en vroeg of ik dat allemaal wel wilde weten?
Heel lief, maar als ik het vraag, dan wil ik het weten :j
Al is het maar omdat ze toch een groot deel van haar leven zijn. Maar zij wil heel nadrukkelijk niet zo'n moeder zijn die over niets anders dan haar kinderen kan praten... en dat is op zich natuurlijk voor mij heel fijn :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:34

Wendy schreef:
Al is het maar omdat ze toch een groot deel van haar leven zijn. Maar zij wil heel nadrukkelijk niet zo'n moeder zijn die over niets anders dan haar kinderen kan praten... en dat is op zich natuurlijk voor mij heel fijn :)

En dát vind ik dus ook belangrijk! En ik ben zelf moeder.
Als mensen ernaar vragen, dan krijgen ze antwoord (en kan daarin heel enthousiast worden :D ), maar ik zal nooitnooitnooit zomaar 'out of the blue' beginnen met vertellen en daarin doorgaan.
Eigenlijk heb ik het op het werk ook nooit over mijn kleine, alleen als ernaar wordt gevraagd, dus heel af en toe heb je die 'social talks'.
Voor mij kan het namelijk onwíjs gaaf zijn dat de kleine 'auto' kan zeggen (bij wijze van), maar een ander denkt: 'lekker boeiend'.
Het leven draait niet alleen om je kinderen hoor... als ik op mijn werk ben, dan ben ik daar om te werken en niet om te klepperen over mijn kind. Als ik op stal ben, dan ben ik daar voor mijn paard en wederom niet om te kletsen over mijn kuiken, etc.

Ayasha, dan heb je mazzel met je baan :)
Als ik het geld niet nodig had, dan had ik wel elders gezeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:58

Ik wil ook geen kinderen.
Dat roep ik al jaren. En ook tegen mij zei iedereen: "Je mening verandert nog wel".

Inmiddels ben ik 28 en wil ik nog steeds geen kinderen.
Ik "heb niets" met kinderen. Sterker nog; vaak vind ik het irritante herrie-makertjes (een enkele uitzondering daar gelaten).

Maar ik merk ontzettend dat "de maatschappij" aan alle kanten aan me trekt.
Niet alleen m'n familie en vrienden, maar het hele leven is gebouwd op het idee dat je op mijn leeftijd wel onderhand kinderen hebt. Zelfs de belastingdienst vraagt me tijdens een normale inkomstenbelastingopgave wel 3 of 4x óf, hoeveel en wat voor kinderen ik heb en of ik nog andermans kinderen verzorg, etc.

Ik woon sinds 2 jaar tegenover een kinderdagverblijf. Mensen die ik (nog) niet goed ken, zeggen altijd: "oh, wat handig zeg, dan kun je de kids dus gewoon de deur uit schoppen overdag".
Nee, helemaal niet handig... Er staan altijd 4 kliko's vol stinkende poep-luiers voor mijn deur dankzij dat kinderdagverblijf. We kunnen nooit parkeren omdat mensen hun kinderen halen en brengen. En in de zomer spelen die kids bijna de hele dag buiten en kun je dus niet zonder gegil op de achtergrond rustig in je tuin zitten.

Ja, het was eigen keuze om daar te gaan wonen. Het was onder een brug óf dit huis, er was niets anders beschikbaar omdat we nét te veel verdienen voor huur (wachtlijst is hier overigens meer dan 15 jaar, dus dat schiet ook niet op) en net te weinig om in de particuliere sector te huren of te kopen. _O- Keuze snel gemaakt dus, toen dit huis beschikbaar kwam voor een betaalbare prijs.
Maar goed, ik dwaal af.

Mijn eigen ouders hebben het inmiddels geaccepteerd, en zien mijn twee super lieve hondjes dan maar als hun "klein kinderen" (als pa en ma op visite komen weten de honden ook al wie "opa en oma" zijn :P ).

Maar mijn schoonfamilie vind het ontzettend lastig dat ik geen kinderen wil. Ze wil méér kleinkinderen (ze heeft er 1, van haar dochter. Haar oudere zoon neemt ze niet omdat die nu een vrouw heeft die er al 4 heeft uit een ander huwelijk en d'r andere 2 jongere zoons zijn nog veel te jong).
Dus ze kijkt mij en m'n vriend nu aan om het volgende kleinkind te produceren. Iedere keer als ik daar op bezoek komt, krijg ik dat wel te horen (en we komen best vaak, ze woont in dezelfde stad).

En het belangrijkste: mijn vriend heeft zichzelf altijd als een vader gezien. Hij vindt dat zijn leven niet "compleet" is zonder kindje. En dat hangt als het zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Want hij kán op ieder moment beslissen dat hij toch liever een meissie heeft dat wél kinderen wil. Hij is immers 8,5 jaar ouder dan ik en zijn biologische klokje begint onderhand te tikken op z'n 37e. Ik ben er tegen hem altijd open en eerlijk over geweest, vanaf het begin.
Het is voor hem nu echt een reden om zich niet aan me te willen binden. Want dan zit hij "vast" aan me, zo ziet hij het. Dan schrapt hij de mogelijkheid om ooit nog kinderen te krijgen.

Behalve dat ik niets met kinderen "heb", zitten er ook genoeg ziektes in mijn familie die ik liever niet door wil geven. Weet ik vrijwel zeker dat ik geen goede moeder zou zijn; ik ken m'n eigen karakter daar goed genoeg voor. En we zitten ook niet echt in een gunstig economisch en aarde-technisch klimaat om een volgende generatie op de wereld te zetten. Ik ben m'n eigen toekomst niet eens zeker, waarom zou ik dan een kind diezelfde zorgen/problemen willen schenken?

Zo, dat was een lang verhaal...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:25

Quellian: joh had ik geld genoeg, werkte ik ook niet. Denk dat dat voor heel veel mensen geldt. Maar als ik het geld wil ga ik werken dus ik maak er het beste van. :D Maar wb kraamvisite kan ik me niks bedenken waarom ik het zou doen

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:41

Mars schreef:
Frats schreef:
. Wat zouden jullie die als je gevraagd wordt om op kraamvisite te komen?

Ik ga wel uit beleefdheid, maar de meeste mensen weten wel dat ik niet van kinderen hou. Meestal gebruik ik de thee-techniek: ik vraag thee/koffie, als het maar heet is. Dan kan ik dat fijn op schoot houden en kan er niet zomaar een 'wolk' bij je op schoot geparkeerd worden :D En andere 'wolken' kun je afweren door snel te waarschuwen voor hete thee.

die ga ik onthouden!! (vorige keer de fles gegeven..bij kennissen, kwam er niet bepaald onderuit... tjonge die was vasthoudend die vader daarvoor ook een keer bij vriendin leuk voor een keer maar niet bij kennissen)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:51

Als ze zó drammen helpt het vaak om "ben je'm nu al beu dan?" te zeggen O:)
*ziehier de reden waarom ik gewoon niet ga _O-*

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:58

Femke schreef:
En het belangrijkste: mijn vriend heeft zichzelf altijd als een vader gezien. Hij vindt dat zijn leven niet "compleet" is zonder kindje. En dat hangt als het zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Want hij kán op ieder moment beslissen dat hij toch liever een meissie heeft dat wél kinderen wil. Hij is immers 8,5 jaar ouder dan ik en zijn biologische klokje begint onderhand te tikken op z'n 37e. Ik ben er tegen hem altijd open en eerlijk over geweest, vanaf het begin.
Het is voor hem nu echt een reden om zich niet aan me te willen binden. Want dan zit hij "vast" aan me, zo ziet hij het. Dan schrapt hij de mogelijkheid om ooit nog kinderen te krijgen.

Oké, dan zit je serieus in een lastige situatie. Wat zou er gebeuren als je nu per ongeluk zwanger zou raken? Zou je dat wel tegen je vriend kunnen vertellen?
Femke schreef:
Behalve dat ik niets met kinderen "heb", zitten er ook genoeg ziektes in mijn familie die ik liever niet door wil geven. Weet ik vrijwel zeker dat ik geen goede moeder zou zijn; ik ken m'n eigen karakter daar goed genoeg voor. En we zitten ook niet echt in een gunstig economisch en aarde-technisch klimaat om een volgende generatie op de wereld te zetten. Ik ben m'n eigen toekomst niet eens zeker, waarom zou ik dan een kind diezelfde zorgen/problemen willen schenken?

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:09

Ja, ik kan heel goed met m'n vriend praten.
En hij weet ook dat ik 't dan weg zou laten halen.

Ik wil geen kinderen, zéker geen ongewenste kinderen. :)

Bovendien ben ik zelf op dit moment lichamelijk helemaal niet slank genoeg om veilig een zwangerschap door te komen, dus dat is nog een argument om geen kinderen te nemen. Het risico op complicaties en hartproblemen is te groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:19

Ayasha schreef:
Kwanyin schreef:

Maar goed als die vriendin een baby krijgt, dan ga je er niet weer naar toe? Die baby verdwijnt namelijk niet na de baby borrel, dus uiteindelijk word je er toch mee geconfronteerd. Vriendschap is ook blij voor elkaar zijn en aandacht hebben voor wat de ander gelukkig maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:24

Femke schreef:

De biologische klok is er niet voor een man hoor, die kan met 50 plus en ouder ook nog wel een kind verwekken.

Van je omgeving moet je niet te veel aan trekken en voor de belasting is het een routinevraag en als je aangeeft geen kinderen te hebben, zullen ze je daar niet geaan vragen waarom je die niet hebt.

Wat wel lastig is dat je een relatie hebt met iemand die wel graag kinderen wil, om daar uit te komen kan idd heel lastig zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:27

Mindim schreef:
Maar goed als die vriendin een baby krijgt, dan ga je er niet weer naar toe? Die baby verdwijnt namelijk niet na de baby borrel, dus uiteindelijk word je er toch mee geconfronteerd. Vriendschap is ook blij voor elkaar zijn en aandacht hebben voor wat de ander gelukkig maakt.

Jawel, zou gewoon nog bij haar langs gaan. MAar ik ga niet op een babyborrel staan kweelen hoe schattig ik em vind.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:28

Ik zit dankzij dit topic al een paar dagen te denken over druk van omgeving. Dat voel ik nooit, totdat ik me net bedacht dat die druk wel degelijk aanwezig is. Al reageer ik er niet op.

Mijn schoonmoeder wil graag kleinkinderen, maar ze wil ook graag dat we trouwen. Laatst begon ze te huilen omdat wij beide niet willen. Dat ze begon te huilen heeft een tegenovergesteld effect, ik word daar namelijk heel opstandig van. Dus als we nu zouden trouwen heeft dat een nare bijsmaak. Opmerkingen over kleinkinderen smoor ik meteen in, ze komen er nu niet nooit niet. Maar eigenlijk voert ze dus wel druk uit, behoorlijk veel nu ik dat zo bedenk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:32

Ayasha schreef:
Mindim schreef:

Jawel, zou gewoon nog bij haar langs gaan. MAar ik ga niet op een babyborrel staan kweelen hoe schattig ik em vind.

Wat is het verschil dan, baby is baby, borrel of niet. Negeer je het compleet tijdens de visite dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:33

Die kans zit er dik in. Of iig zo veel mogelijk. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:33

Sleeper schreef:
Ik zit dankzij dit topic al een paar dagen te denken over druk van omgeving. Dat voel ik nooit, totdat ik me net bedacht dat die druk wel degelijk aanwezig is. Al reageer ik er niet op.

Mijn schoonmoeder wil graag kleinkinderen, maar ze wil ook graag dat we trouwen. Laatst begon ze te huilen omdat wij beide niet willen. Dat ze begon te huilen heeft een tegenovergesteld effect, ik word daar namelijk heel opstandig van. Dus als we nu zouden trouwen heeft dat een nare bijsmaak. Opmerkingen over kleinkinderen smoor ik meteen in, ze komen er nu niet nooit niet. Maar eigenlijk voert ze dus wel druk uit, behoorlijk veel nu ik dat zo bedenk.

Het is maar net hoe je het je laat raken. Ik smoor dat soort dngen ook, houden ze niet op, dan gooi ik er een k*t opmerking achteraan.