De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:48

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:11

Bedankt :j

Artikel vind ik minder negatief dan de kop doet vermoeden. Verhaal is op zich wel herkenbaar. Bij mij zat het volgens de "deskundigen" ook tussen de oren ook al vond de psycholoog daar geen enkele aanwijzing voor.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:37

Nou ik ben 16 jaar geleden bij een psychiater terecht gekomen die me helemaal vol medicijnen heeft gepropt, wist ik veel en daar ervaar ik nu nog steeds de nadelen van.
Ben 20 kilo aangekomen en zonder kan ik niet meer hoewel ik er al wel heel veel vanaf heb.

wat ik niet goed snap, onder de lymies die ik ken en waar ik ook veel over en van lees, zie ik niemand die ook via het UMC beter is geworden.
Zelfs Ewalts staat niet positief tegenover behandelingen via infuus, zij zegt dat dat inmiddels ook alweer achterhaald is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:35

Voel wat kriebelen op arm, loopt er een teek..........heb met vereende kracht dier op glasplaat ipad dood gedrukt, moest nog kracht zetten ook.......balen dat er hier ook nu teken ziiten, straat achter mij bij kennis wemelt het van de teken.....dus nu alles nakijken, paarden dus ook.

Geen hoog gras, wel veel bomen....weten jullie welke bomen geliefd zijn bij tegen? Was een grote, zo een donkerbruinrode. Bah!

Zoetje_

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:02

ik heb ook even een vraagje voor jullie,

mijn moeder heeft sinds een paar dagen een grote rode vlek op haar been, aan de achter kant ter hoogte van haar enkel. het lijkt een beetje op deze foto (dit is er een van google) http://niestijl.com/drupal/gallery2/mai ... alNumber=2

er is duidelijk een bijt plek te zien, maar niet specifiek een ring. ze zegt dat hij erg jeukt en groter lijkt te worden. ze heeft geen teek gevonden.

morgen gaat ze naar de huisarts, denken jullie bij deze beet aan lyme, of herkennen jullie het misschien als iets anders?

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 23:33

Ik denk het niet meer een geirriteerde huid door een beet

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:19

Mag ik heel even binnenvallen voor een snelle vraag? :)
Annemie Ewalts wil een aantal dingen laten testen via prohealth dus ik heb de formulieren mee en verpakking om het op te sturen (geen buisjes). Kan ik nu gewoon bij welke priklocatie ook binnenlopen en laten prikken?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:52

He tess. Ook bij ewalts! Super
Ja klopt. Papieren meenemen en je ergens laten prikken.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:09

Ja, ik wou toch nog maar het een en ander laten checken :) Sowieso qua voedingsintoleranties enzo maar voor de zekerheid ook lyme en dat soort dingen. Dan ga ik zo maar even richting ziekenhuis denk ik, deden ze er bij jou moeilijk over of kreeg je het zo mee?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:39

Ze deden er bij mij niet moeilijk over, zeiden dat ze wel eens vaker mensen hadden gehad die voor PH lieten prikken.
Ze moeten het gewoon doen, zo simpel is het.
Succes en laat ons weten als je de uitslag hebt?

Issy heb op mijn status van fb een vraag aan je voor gelegd, zou jij er even naar willen kijken?

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:46

Zal ik doen :) Thanks allemaal!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:18

TeSzZz schreef:
Annemie Ewalts wil een aantal dingen laten testen via prohealth dus ik heb de formulieren mee en verpakking om het op te sturen (geen buisjes). Kan ik nu gewoon bij welke priklocatie ook binnenlopen en laten prikken?

Ja daar heb je 'recht' op zoals elk mens om zich te laten testen maakt niet uit waarop.
Heb ik in jan ook nog laten doen op vanalles.

Doen heel veel mensen gewoon als preventie eens per jaar.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:58

Bij mij deden ze er ook niet moeilijk over, wel dat sommigen niet wisten wat ze ermee moeten doen..
Ik moest trouwens beide keren helemaal naar Weert om bloed te laten prikken...

Met mij gaat het af en toe wel beter, soms een terugval, hele heftige gewrichtspijnen en ook "dode" delen in mijn lichaam, mijn gevoel is nog steeds slecht en, wat ik het ergste vind, mijn haar valt weer uit!! -O-

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:36

Ze deden idd niet moeilijk, ze hadden alleen 3 personen nodig om uit te vissen wat ze in de computer moesten zetten en welke buisjes ze nodig hadden :P

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:10

TeSzZz schreef:

Ik heb al die onderzoeken aangevraagd via de huisarts en daardoor bijna alles vergoed gekregen (alleen deel van voedingsintolerantie-onderzoek niet). Zou toch even kijken als alles via Ewalts gaat of het dan wel vergoed wordt.

@Milan: Wat balen dat je nog steeds niet echt vooruitgaat. Gebruik je nog steeds AB?

Bij mij lijkt het iets beter te gaan. Met vlagen wat meer energie, minder last van spieren en gewrichten. Andere dingen gooien helaas wel wat roet in het eten.
Komen al die pillen, druppels en poedertjes die je moet slikken/drinken ondertussen jullie neuzen niet uitzetten? Net weer een lading naar binnen gewerkt, maar ik moet mezelf echt dwingen. Nu na 5 maanden ben ik er behoorlijk klaar mee.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:22

Het meeste wordt niet vergoed nee, ben dus behoorlijk geld kwijt. Maar worden die borrelia testen enzo wel vergoed dan? Intolerantie sowieso niet, dat wist ik. Maar goed, mijn huisarts weigert mee te werken aan alles dus dat is helaas sowieso geen optie.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:43

Ik moest het ook zelf betalen hoor, kreeg alleen wel een stempel erop van de HA en dan hoef je de BTW niet te betalen.

Flosje...sinds ik weer begonnen ben met alle pillen en poedertjes voel ik me honds beroerd.
Het komt dus idd bijna letterlijk mijn neus uit ja.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:57

Met de stempel van Ewalts hoefde wij ook geen BTW te betalen.. De rest moesten we wel helemaal zelf betalen, maar omdat wij een verzekering in het buitenland hadden toen, heeft mijn vader het gewoon opgestuurd en alsnog vergoed gekregen geloof ik :)

Nee, ik gebruik helemaal geen medicijnen meer, ik viel er minstens 2 kilo per dag vanaf en werd er hondsberoerd van, netzoals jij noemt Onassa. Wel let ik heel goed op mijn voeding, maarja, het zit er nog steeds en het zal ook niet zo snel weg gaan...
Nu ook weer een lekkere keelontsteking er bovenop, dacht dat het meeviel, maar nee :\

Vorige keer ook mijn afspraak met Ewalts gemist omdat de treinen niet reden, toen ging het wel redelijk, maar moet nu toch maar weer eens bellen voor een afspraak..

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:16

Milan, wat kan Ewalts dan verder nog voor je doen als je geen medicatie meer neemt?

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:18

Tja, misschien alsnog weer medicatie maar dan andere medicatie proberen? Misschien weet ze wel iets anders qua dieet, ik weet het ook niet meer, het is echt frustrerend...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:40

TeSzZz schreef:
Het meeste wordt niet vergoed nee, ben dus behoorlijk geld kwijt. Maar worden die borrelia testen enzo wel vergoed dan? Intolerantie sowieso niet, dat wist ik. Maar goed, mijn huisarts weigert mee te werken aan alles dus dat is helaas sowieso geen optie.

De lyme-testen zijn bij mij volledig vergoed (PCR en serologie combi-test). Van de intolerantietesten, de Imupro 300 werd niet vergoed maar heb ik niet de volle mep voor hoeven betalen, de IgE-testen werden wel vergoed. Zolang de aanvragen via de huisarts lopen en de onderzoeken aan bepaalde eisen voldoen, krijg je ze vergoed. Dat is volgens mij Europese regelgeving.

@Onassa: Ik ben vorige week daarom ook even een paar dagen gestopt met de pillen. Kreeg ze niet meer weg.
Eten gaat bij mij al een tijdje heel erg moeilijk, maar dat komt door wat problemen met mijn stofwisseling.

@Milan: Heb je ook al het eva sapi protocol geprobeerd?

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:51

Uhm, een deel daarvan heb ik wel voorgeschreven gehad geloof ik, maar niet alles volgensmij, dat zal ik wel eens navragen :)

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:55

Tja huisarts gaat bij mij echt niet meewerken dus dat is helaas geen optie. Ewalts had idd ook een aantal dingen mee gegeven om via de huisarts te laten testen zodat het vergoed werd, maar daar weigeren ze medewerking aan.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:58

Mijn HA was ook boos dat we de testen buiten haar om hadden gedaan, terwijl ze er zelf niet aan wou meewerken :=

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:18

Misschien willen jullie ook lid worden van mijn nieuwe facebook.
Let niet op de typ fout die ik gemaakt heb.
http://www.facebook.com/AvaSapiBijLyme

Zo hoop ik dat mensen met lyme elkaar meer kunnen vertellen en we elkaar daar vragen kunnen stellen.