Draagmoeder voor bevriend stel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: Draagmoeder voor bevriend stel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 12:25

Hmm... Toen ik er gisteravond over begon gaf mijn vriend aan dat hij het er eerst samen over wilde hebben. Dat was ook de bedoeling, maar dat bleef hij maar uitstellen, nee morgen, nee morgen... Maar dat zal nog wel komen. Hij heeft wel gezegd dat hij het wel wilt (begon daar zelfs stiekem een beetje bij te glunderen) maar er moeten eerst nog wel wat zaken geregeld worden. Zo moeten er zakelijk gezien nog wat zaken worden afgerond, mijn webshop word verder verbeterd etc, maar daar zijn we al volop mee bezig. Ik moet nog een vergadering anplannen en dan zijn we al ver klaar. Ben benieuwd wanneer hij klaar is voor dat gesprek, ga het hem vanavond gewoon vragen als de kinderen in bed liggen. Maar ik weet en ik voel (en hij hefet het zelf gezegd) dat hij het wel wilt, dus in principe denk ik wel dat we er uit gaat komen :j

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:11

Das goed nieuws zeg!
Opzich wel goed van je vriend dat hij ook over de zakelijke kant na heeft gedacht.
Maar ik hoop op een goede uitslag van het gesprek,
het lijkt me echt interessant om jullie avontuur een beetje te volgen zo :D

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 13:37

Leuk dat we followers hebben hahaha!! Ik sta overigens nog steeds open voor vragen en discussies!!
Ja ik hou jullie op de hoogte zodra er wat te vermelden is! x

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:29

En hoe is het gegaan gisteren? Ik vroeg me nog af, krijgen jullie ook professionele hulp in dit traject? Wellicht is het handig om eens met een psycholoog of dergelijke te praten om ook eens vanuit een andere blik naar de situatie te kijken. Een professionele hulpverlener kan wellicht ook goed naar jullie karakters kijken en wellicht in meer of mindere mate beoordelen in hoeverre je hiervoor geschikt bent (ook op langere termijn). Ook voor je vriend wellicht een goed idee om objectief met een ander te praten, zonder wellicht meegetrokken te worden in jullie enthousiasme (ik weet niet of dat zo is natuurlijk).

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 10:04

DILEMMA Wat ik tegen kwam en nog niet gesproken had (inmiddels wel) wat als beide wensouders overlijden binnen drie maanden na de plaatsing? Volgens het document zou er dan abortus plaatsvinden, dat idee stuit mij nogal tegen de borst, om een gezond kindje uit de veilige warme baarmoeder te halen en te laten sterven. Ik zou dat nooit doen! Hoe zouden jullie handelen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:20

Dat moet je toch wel vast kunnen leggen ergens , dat je van alle betrokkenen toestemming krijgt om het kindje dan zelf te houden als die situatie zich voordoet ? (er van uitgaande dat ze dat willen natuurlijk)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 10:51

Dat hoef ik niet vast te leggen want volgens het Nederlands recht ben ik de moeder en heb ik dus alle recht om te beslissen over het kindje.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:53

Okee , maar dan is er toch ook geen dilemma ?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 11:04

Jawel, laat je het kindje weghalen, of kies je ervoor om het te baren.
En dan? Geef je het aan de nabestaanden? Of voed je het kindje zelf op?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:07

Tja dat is iets dat iedereen voor zich zal moeten bedenken...in overleg met de wensouders en nabestaanden. De omstandigheden zijn natuurlijk overal anders.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 11:07

Mellis86 schreef:
En hoe is het gegaan gisteren? Ik vroeg me nog af, krijgen jullie ook professionele hulp in dit traject? Wellicht is het handig om eens met een psycholoog of dergelijke te praten om ook eens vanuit een andere blik naar de situatie te kijken. Een professionele hulpverlener kan wellicht ook goed naar jullie karakters kijken en wellicht in meer of mindere mate beoordelen in hoeverre je hiervoor geschikt bent (ook op langere termijn). Ook voor je vriend wellicht een goed idee om objectief met een ander te praten, zonder wellicht meegetrokken te worden in jullie enthousiasme (ik weet niet of dat zo is natuurlijk).

We hebben het er niet over gehad, wil hem niet teveel pushen, hij komt er wel mee... Ja we krijgen zeker hulp van alle kanten. Zowiezo hebben we eerst een gesprek met de psycholoog alvorens we uberhaubt goedgekeurd worden (de wensouders trouwens ook). Daarnaast krijg ik van het FIOM ondersteuning. Inderdaad, ik neem alle steun die ik krijgen kan, het kan me alleen maar sterker maken. Ik zou het waardere als mijn vriend mee komt naar de besprekingen, maar hij hoeft niet verplicht bij gesprekken te zijn omdat we niet getrouwd zijn.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:20

Jeetje dat is wel een hele lastige kwestie zeg...
Zal ik toch over praten, misschien dat er een ander stel dolgelukkig zou zijn om het kindje dan te adopteren?
Maar gelukkig is de kans echt extraam klein dat dat gebeurd! Wel goed van je dat je over zoveel dingen nadenkt.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 18:41

Ja je moet echt OVERAL over nadenken! Ergens wel heel leuk om te doen maar soms ook wel eens een beetje vermoeiend... Je zou inderdaad een ander stel dolgelukkig kunnen maken met een kindje. In ons geval zou ik zelf het kindje willen houden, maar dat zou dan uiteraard alleen kunnen als mijn vriend daarmee instemt. Nog iets om te bespreken ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:48

Ik denk dat als je de lijn doortrekt dat het het kindje is van de wensouders , zij dus in eerste instantie moeten bepalen waar het naartoe gaat in dat geval :)

Dus bijvoorbeeld de grootouders , of de zus van het eitje , de draagmoeder of iemand anders.... het lijkt mij dat zij in eerste instantie mogen zeggen bij wie ze willen dat hun kindje terecht komt , en dat dan gaan bespreken met die partij.

Klinkt trouwens een beetje lüllig , zus van het eitje , hihi.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 18:49

Ja inderdaad, daarom heb ik het ook besproken :j Ben het helemaal met je eens!
Zus van het eitje wilt zelf geen kinderen!
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 26-09-11 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:51

Wil ze helemaal geen kind in huis hebben of vooral geen zwangerschap , dat kan wellicht ook nog schelen :P

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 18:54

Nee ze houd niet van kinderen, ze wil geen van beide.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:57

Nou dat is dan duidelijk.

Maargoed , in jouw situatie , wat zouden de wenspappa's dan willen ?

En ook wel interessant inderdaad of je vriend het kindje in jullie gezin op zou willen nemen of dat plekje toch open wil houden voor een eventueel derde kindje van jullie zelf...

En dan kom je natuurlijk ook weer op welke beslissingen ga je maken als het kindje gehandicapt blijkt te zijn , als de wenspappa's dan uit beeld zijn veranderen de overwegingen wellicht weer omdat degene die het kindje in huis zou nemen best een kindje van de mannen op wil voeden , maar een kind dat extra veel aandacht nodig heeft toch niet ziet zitten :=

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 19:26

Ja dat zou ook nog kunnen, ik heb eigenlijk alleen besproken dat ik het kindje dan niet wil laten aborteren, niet wat er daarna zou gaan gebeuren. Boh er is zoveel te bespreken!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:38

Ja het is ook wel lekker als je het in dat geval niet weg laat halen , dat er dan na de bevalling wel iemand is die het mee naar huis gaat nemen :P

Ik kan me overigens voorstellen dat wensouders er wel achter staan dat een vruchtje weggehaald wordt in dat geval , omdat ze niet willen dat hun kindje allerlei onzekerheden tegemoet gaat... het zal niet altijd makkelijk zijn om een goed vangnet te regelen van betrouwbare mensen die achter hun keuze / belofte blijven staan , en al helemaal niet als het een zorgenkindje wordt. Dan moet je die mensen wel heel erg diepgaand kunnen vertrouwen zodat je kindje niet in de molen terechtkomt....

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 09:43

Ja dat klopt inderdaad, maar beide wensouders hebben een ontzettend fijne familie met lieve ouders etc dus ik heb er alle vertrouwen in dat het ind at geval ook helemaal goed zou komen. Maar je snapt wat ik bedoel, je moet over alles nadenken!! Met mijn eigen 2 kids was het zo gemakkelijk!! :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:49

Mja daarvoor moet je eigenlijk ook over heel veel meer zaken nadenken dan er bij de meeste mensen gebeurt :P

Gelukkig komt het meestal allemaal wel goed wat dat betreft , als iedereen serieus over al die zaken na zou denken zouden er wel heel wat minder kinderen de wereld op geschopt worden denk ik :P

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 10:04

Nou inderdaad, was het voor iedereen maar zo een weloverwogen en besproken feit als in dit geval...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 10:05

Het voorproces is al een bevalling op zich :+

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 10:27

Oh oh oh, een voordeel!! Ik word dan even niet meer ongesteld!! *\o/*