Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:09

Sandeman

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:12

Ps..tips wat je beter wel of niet tegen de bedrijfsarts kan zeggen

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:54

Goedeavond!
Heb even bijgelezen,en doe even een samenvatting in het algemeen... is niet niks wat ik zo las(ben even de naam vergeten), maar net uit mekaar, een kindje, en indd lastig om zo bij de huisarts aan te kloppen....ja je ziet het niet, maar je voelt je wel totaal anders!!

Maar goed, ook daar zijn huisartsen voor! en die verwijzen je dan meestal gewoon door naar een psycholoog! maar goed, je moet dan wel een verwijsbrief van de huisarts hebben!

En las wat over medicatie....erg lastig als je wilt stoppen maar je eignelijks alleen maar meer en meer nodig hebt!
Ik gebruik amitriptyline, is ook een AD maar met een sederende werking, ik gebruik hem ook voor de nacht omdat ik een vreselijke slechte slaper ben, heb nu 2 keer een periode meegemaakt van 3 maand NIET slapen! dus vrees dat ik er voor altijd aan zit! maar goed, beter dit dan niet slapen!

Voor de rest gaat het met de kleine goed! Jesse is een heel rustig en tevreden kereltje! Die heeft goed geluisterd naar mij toen ie nog in mijn buik zat.....dat ik niet teveel stress moet hebben en ook slaap nodig heb, dus hij werkt heel goed mee! hihi...
Maar ben nog wel veel moe, elke middag even slapen, en merk dat ik me moeilijk kan concentreren, zo ook in dit topic, moet je wel even wat serieuzer bij lezen en reageren dan bv in een huiskamertopic waar ik ook in zit! En dat is best raar! Ook als we visite hebben mét kinderen, dan ben ik zooo bekaf, en van binnen geirriteerd door die drukte.....maar goed...schijnt ook normaal te zijn dat alle geluiden/drukte enz sterker bij een kraamvrouw naar binnen gaan dan wanneer je niet zwanger was!
En dan had ik er al wel wat last van omdat je natuurlijk geestelijk ook nog lang niet fit was....
maar oke!

Ik ben jullie dus echt niet vergeten hoor!! ik lees vaak wel even bij, maar moet er gewoon echt even voor gaan zitten om te reageren!

Vandaag trouwens even met vriendin naar haar paard geweest! was echt even lekker om er uit te zijn, ze heeft me opgepikt met de auto, en ze had mooi krukje geregeld waar ik op kon gaan zitten en zo lekker effe gekletst terwijl zij d'r paard deed, even lekker gekeken toen ze aan het rijden was! heerlijk even zo!
En dan baal je even dat je net een keizersnee hebt gehad want je kan gewoon nog niet zoveel! en het kriebelt zooooooooooo om weer te gaan rijden! hihi

Nou zal nu maar stoppen met typen, anders ben ik zo 6 paginas verder!
:P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:57

Ik heb ook bijgelezen en wil alleen maar zeggen: veel sterkte voor iedereen die het momenteel heel zwaar heeft... Het is allemaal heel heftig :(:)

bobomelo: fijn dat Jesse zo goed gaat +:)+

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:43

Als ik niks neem voor de nacht slaap ik echt dagen lang niet. Probleem is dat als ik me overdag tuk voel me slaapmiddel ook overdag neem en raak dan snel door me voorraad heen

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:23

DaisNBenj wat zei je huis arts of heb ik dat gemist?

bobomelo schreef:
amitriptyline,

Is dat een middel waar je gewoon mee mag auto rijden?

Ik heb slaap spul maar zit met auto rijden dus heb twee middelen....
Met de ene mag ik na 12 uur weer achter t stuur en met de andere 24 uur niet...

Bobo klinkt goed verder hoe jij en beeb en je man t doen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 06:47

Amitriptyline waarschuwen ze er wel voor.
Ik slik een hele lage dosering, voor neuropatische pijn (10mg per nacht), maar ik had de 1e dagen toch wel last van een wat suffig, net niet helemaal helder gevoel.
Dus heb ook geen auto gereden.
Nu rij ik wel gewoon, dat gaat prima.
Maar of dat voor een hogere dosering ook geldt weet ik niet.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:15

Bobomelo: Rustig aan meis, gun jezelf een beetje tijd, vergeet niet dat het niet niks is de hele bevalling! Als je twijfelt over je buik, gewoon naar de huisarts gaan. :(:)
Heb je nog nieuwe babyfoto's? Of zet je ze liever niet op internet?
Lekker dat je weer even van de paardjes heb kunnen genieten!

Tsja meiden, het is niet makkelijk als anderen niets aan je zien, maar als je je wel zo voelt.
Je kan idd beter een gebroken arm hebben ofzo, dat is gemakkelijker te begrijpen, misschien ook wel voor jezelf!

Pfff, hier even een dip.....ben zo mijn best aan het doen optimistisch te blijven. De mooie dingen te zien, alles te regelen.
Maar eigenlijk zijn de omstandigheden gewoon akelig.
Geen werk, nog steeds salaris van mei niet gestort en mijn uitkering afgewezen.....
Het valt niet mee om de moed erin te houden, dit beinvloed zo'n groot deel, deze zorgen rondom de financiele toestand, bah.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:41

Hier is het financieel ook zo moeilijk. En dat weegt ook door. Je bent geisoleerd he, zonder geld kun
je niks.
Ze zeggen geld maakt niet gelukkig, maar geen geld maakt ongelukkig.
Ik ben niet gegaan meiden... Mijn schoonbroer wou dat ik met hem na de dokter ging enzo, ik wil gewoon
zelf na mijn dokter, mijn verhaal doen.
Die heeft nu 2 weken verlof...

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 17:43

DaisNBenj : Ik kan me voorstellen dat geen geld ongelukkig maakt, maar ja om bij elkaar te blijven voor de financiën is ook niet alles ( denk ik). Maar ik kan me goed voorstellen dat je het moeilijk vind zo...

bobomelo :goed te horen dat het goed gaat met Jesse!

Verder gaat het hier momenteel wel aardig...Vandaag voor het eerst op ons paardje gezeten, we hebben der al 6 maanden, maar na het rijden voor aankoop niet meer opgereden, maar ging toch wel goed :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:57

Goedemiddag!
Hier gaat het gelukkig nog steeds zijn gangetje!

Over de amitriptyline, je mag de eerste 2 week niet rijden, daarna wel. Ik slik 75 mg, en aangezien ik ook wel es pieperdienst heb op het werk, heb ik ook nagevraagd dat, als ik snachts gebeld werd, dat ik dan wel met de auto naar het werk kan! En dat kon!

@nektosha: Gatsie, waarom heb jij nog steeds dat salaris niet van mei?? echt asociaal, en waarom ben je afgewezen voor een uitkering?

@sandeman, wat voor medicijnen gebruik je dan?

@beauty: gaaf het, dat het dan weer goed ging met het paard

@dais: erg lastig dus allemaal!

een dikke knuffel voor iedereen!

en over foto's plaatsen, ik wil wel een paar plaatsen, maar doe dat dan even alsik meer tijd heb! ben d'r nl niet zo handig en goed in!
maar ik ga nu effe pitte, ben moe!

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:12

Dat klopt wat je zegt Beauty.

Hier gaat het eigelijk wel goed. Er is een bepaalde rust over mij heen gevallen denk ik. Ik voel mij
terug een vrij mens, gewoon weer Daisy.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:14

Welke medica ik gebruik heb al eerder gemeld

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:17

bobomelo : Ons paard hebben we al 6 jaar, maar is met longeren niet zo makkelijk, nogal dominant... Alleen aan de hand is ze zo braaf, net een hondje uitlaten. Maar ik had er gekocht als beginners paard, ( ben geen beginner maar heel onzeker na wat voorvallen op paard). En nu hadden we zoiets van ja we gaan het doen we gaan der op! En ze was zooooo braaf geen stap verkeerd of te hard, niks en daarna buiten geweest met iemand. En zo braaf als ze was.. heerlijk! Dus er was niks met paard maar met mij, het zat gewoon heel fout tussen mijn oren, wat het paard rijden betreft

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:47

@Sandeman
Hmmm, nja maakt ook niet uit wat voor medicatie je gebruikt, was gewoon benieuwd, altijd handig om ervaringen uit te wisselen, maar spit niet het hele topic nog ff na om het op te zoeken...En misschien heb je het ook wel es gepb't bedenk ik me net, maar mijn geheugen is nog niet al te best op't moment hihi :P

@beauty, nou super toch!!
Kun je zien hoe sommige paarden je kunnen spiegelen he! Nu lekker genieten van het goeie gevoel wat je ervan het opgedaan! heerlijk!!!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:57

hoihoi,

wilde even laten weten dat ik wel meelees, maar niet de tijd en energie over heb om op iedereen te reageren, laat staan om advies of tips te geven.

hier gaat het redelijk goed, heb veel energie voor het werk en de paarden, maar als ik dan weer thuis ben dan ben ik weer helemaal leeg.

dus voor diegenen die het nodig hebben een dikke knuffel.
en waarbij het goed gaat, ga zo door!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 07:57

Geeft niet bobomelo, maar het is oxazepam en zolpidem ;)

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:44

Goedemorgen iedereen... Hier gaat het op en af... Verder niet veel te vertellen.
Het zou prachtig weer worden, kijk je uit je raam, grijs en regen... Bléh...

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:17

Jaaa naar weer , in je bed blijven liggen weer

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:24

Nou inderdaad. Hier word je niet vrolijk van :n :+
Helaas moet ik wel gewoon werken, maar nog 2 dagen en dan heb ik lekker 3 weken vakantie.
Even bijtanken.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:42

Sandeman: Heb beide soorten nog nooit gebruikt
Oxazepam hoor je wel heel veel, schijn je een kwartier na inname al echt te voelen dat je een stuk rustiger bent...?En zolpidem nog nooit van gehoord...

Crazyshar, nou dat klinkt al aardig goed toch? dat je in elk geval energie hebt voor de werken en paarden! en thuis gewoon nog even bijtanken!!(Volgens mij klinkt dit al aardig "normaal", dat de 'gezonde'mensen dit ook zo gaat....) Volhouden dus! en niet opeens té veel gaan ondernemen, maar lekker thuis bijtanken!!

@ het nare weer....
Ehhhhh durf het niet te posten haast....maar hier licht bewolkt met beetje zon....

Verder heb ik ook weinig, begin echt te merken dat mijn medicijnen weer stuk beter werken!
Door de zwangerschap werkte het maar voor de heft zeg maar, omdat het veel sneller werd afgebroken, je ongeveer 2 liter extra bloed bij je hebt als je zwanger bent enz...
maar slaap nu weer stuk beter, ook na de nachtvoeding val ik weer in slaap!, heb overdag weer een veel drogere mond maar dat heb ik er graag voor over!
Verder ook weinig te melden! Op't moment gelukkig ook minder stress, omdat ik vooral die 2 k*tcollegas niet zie, die mij juist zo prikkelen kwa het pestverleden!
Dus ja, NU gaat het goed, maar straks in oktober als ik weer aan het werk moet....ja dan zal je wel een terugslag krijgen omdat je die 2 dan weer ziet! maar goed, zooo kan ik dan wel mooi oefenen aan "het probleem"...omgaan met zulke mensen, hun irritante prikkels naast me neer te leggen, er niks mee te doen, leren denken(en voelen) dat hetmaar passanten in je leven zijn, en dat ZIJ irritant doen, en niet ik, dus dat het je ook niet moet raken....enz enz enz enz En dat ik me nooit zal verlagen tot hun gedrag kwa roddelen/stoken/onrust zaaien in de groep....maar dat ik er met een afstand naar kan kijken van: Toch zielig dat er zulke mensen bestaan, ben je 35 en vertoon je dit gedrag, alsof je in een MAVO klas zit....

Maar goed, vooralsnog maar genieten van het thuis zijn en de kleine!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:49

Oxazepam werkt bij mij pas na 3 kwartier, maar werkt wel lang. Zolpidem is een inslaper en werkt kort en snel

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:53

oke! ken iemand die oxazepam gebruikt voor paniekaanvallen/aanvallen van depressieve buien dat ze dood wil enz...
en jij slaapt dan wel door nadat je zolpidem hebt gebruikt? ik heb moeite met in slaap komen, en dan door de te slapen, daarom heb ik amitriptyline, een AD dat tevens werkt als doorslaper!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:10

Als ik snachts wakker word om bijv te plassen val ik meestal meteen weer inn slaap, maar naar bed gaan en dan slapen is een drama. Slaaptablet werkt prima dan

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:18

Kinderachtige collega's. Echt, wordt volwassen ofzo.
Ik kan daar niet zo goed tegen :+