[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:39

Volgens de weightwatchers zijn stukken fruit als peren en appelen 0 punten waard :D .

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:47

Kwanyin schreef:
Volgens de weightwatchers zijn stukken fruit als peren en appelen 0 punten waard :D .

En alles met 0 punten mag je onbeperkt eten toch?
Tja ik ben geen ww fan hoor, heb het wel gedaan ooit en 5 kg kwijt geraakt.
Op een gegeven moment kwam de tomaten ww soep mijn neus uit.

En de speciale snoepjes en zo vielen me ook erg tegen.
Maar ieder zijn ding he ;-)

Lijkt me niet erg gezond als je alles waar 0 punten heeft gewoon eet, als je dus daarvan te veel zou eten val je ook niet af.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:53

Ik volg geen WW maar ik vind het lijstje wel soms handig om erbij te nemen :-) Als er bv ergens 6 punten achter staat dan weet je zeker dat het sowieso niet gezond is :-) . Als er 0 bijstaat dan maak ik me niet zoveel zorgen als ik er nu 3 of 4 stuks van op heb.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:04

@ Kwanyin: Das idd wel handig om op zo'n manier op dat lijstje te spieken. Kun jij me de link naar dat lijstje PBen? :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:25

Als je gewoon weightwatchers puntenlijst op google indrukt krijg je een heleboek sites waar de lijst op te vinden is :-)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:07

Rebeccaa schreef:
Tja als je zo relativeert.. van 2 glazen frisdrank op een dag, wordt je ook niet dik. Van een pakje sultana per dag, is ook nog nooit iemand dik geworden.. van een taartje op een dag, ook nog nooit.. ;)

Het is nogal een verschil of je naast een gezond voedingspatroon iedere dag een stuk taart eet of 2 stuks fruit "te veel". Ik denk dat dit in dezelfde categorie valt als noten. Die zouden ook o zo slecht zijn omdat ze veel calorieën bevatten maar zijn eigenlijk een heel voedzaam en gezond tussendoortje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:19

Ik vind nootjes dus een aanvulling voor het eten, wij eten wel eens cashew noten en zo door ons avondeten heen.. ik moet zeggen dat ik verder niks snoep, en als ik snoep is het een droog biscuitje in de thee dopen of appel/komkommer/paprika. Bij mij was meer het probleem de frisdranken :=. gelukkig ben ik daar nu ook wel vanaf gekickt eigenlijk. Krijg gewone cola bijna niet meer weg door het schuldgevoel wat er aan hangt als ik het drink. :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:20

Ik kom even meekletsen ;) Ben zelf dietist, dus eventuele vragen beantwoord ik graag :)

Noten zijn inderdaad goed, omdat het gezonde vetten bevat. Desalniettemin zit er wel veel vet in, dus neem het met mate. Ongeveer dezelfde regeltjes als boter en vette vissoorten: gezonde vetten en dus erg belangrijk, maar niet overdrijven en geen grote hoeveelheden.
Eens in de week een handje noten is prima, maar dagelijks een kom vol dus niet.

Wat ook leuk kan zijn is om eens 2 weken alles op te schrijven wat je eet. Daarna kun je arceren wat niet gezond was. Soms zie je dan dat je best wel meer ongezonde dingen eet dan je vooraf dacht...
Zo heb ik wel eens patienten die me vertellen wat ze eten en dan denk ik "poeh, wat moet ik daar nog aan veranderen?". En als ze dan alles noteren dan zie je heel veel dingetjes die "wel eens een keertje mogen".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:40

Is pindakaas gezond broodbeleg? (Sorry als het een domme vraag is, maar ik vraag me dat echt af. :')) En wat zijn gezonde dingen voor op brood eigenlijk..?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:42

Dat is wel gezond, maar niet te vaak :) dus een keer of 3 per weerk, en dan niet al je boterhammen!

Gezond;
kipfilet
sandwich spread
coburger ham schouder ham
Groente !!!
20 plus kaas
cottage cheese

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:49

Ik lust daarvan enkel tomaat op brood. :o
Appelstroop en jam ook niet gezond? :=

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:52

Halva jam kan wel! appelstroop is veel fructose.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:54

Pindakaas is altijd een dubbelzinnige. Het valt onder dezelfde noemer als dat noten doen eigenlijk...
Veel onverzadigde vetten, maar dus wel een hoop vet en dus veel kcal. Persoonlijk vind ik 3x p.w. brood met pindakaas al een hoop, tenzij je het hebt over 1 belegde boterham per keer ofzo en dan niet te dik belegd.
Dit is een interessant artikel over pindakaas: http://eten-en-drinken.infonu.nl/produc ... ezond.html

Als je gezond broodbeleg zoekt dan kun je gaan voor alle magere vleessoorten (hamsoorten, kipfilet, kalkoenfilet, rookvlees, fricandeau. Ook magere kaassoorten (20+ kaas, vaak smaakt smeerkaas dan lekkerder bijv.) Als zoetigheid zou ik gaan voor bijvoorbeeld halvajam of suikervrije jam, appel/perenstroop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:55

Oké, dan eet ik nu de gewone jam op en eet ik in het vervolg dan halva jam. :)
Oh ik ga zo erg mijn dierbare hagelslag missen, al jaaaaaren eet ik elke ochtend boterhammen met veel boter en hagelslag. :~ Maargoed, wie mooi wilt zijn.. hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:56

secricible schreef:
Pindakaas is altijd een dubbelzinnige. Het valt onder dezelfde noemer als dat noten doen eigenlijk...
Veel onverzadigde vetten, maar dus wel een hoop vet en dus veel kcal. Persoonlijk vind ik 3x p.w. brood met pindakaas al een hoop, tenzij je het hebt over 1 belegde boterham per keer ofzo en dan niet te dik belegd.
Dit is een interessant artikel over pindakaas: http://eten-en-drinken.infonu.nl/produc ... ezond.html

Als je gezond broodbeleg zoekt dan kun je gaan voor alle magere vleessoorten (hamsoorten, kipfilet, kalkoenfilet, rookvlees, fricandeau. Ook magere kaassoorten (20+ kaas, vaak smaakt smeerkaas dan lekkerder bijv.) Als zoetigheid zou ik gaan voor bijvoorbeeld halvajam of suikervrije jam, appel/perenstroop.

Oké dus 3 boterhammen per week met pindakaas moet kunnen (ik beleg brood eigenlijk altijd dun.)
Dat artikel ga ik zo eens lezen!

vlees vind ik niet lekker op brood, alleen op zaterdag eet ik wel eens een broodje met ham. Smeerkaas lust ik ook niet en jam en appelstroop wel! Dus ik ga dat maar eten dan :).

Krentenbollen, die bevatten ook veel kcal he? Maar is dat 'goed' of niet? Eet die heel graag op school altijd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:12

Ik zou de krentenbol als uitzondering zien. Vaak gemaakt met (Veel) roomboter, dus relatief veel verzadigde vetten, alhoewel er nu ook weer mensen zijn die juist pleiten voor roomboter boven margarine/halvarine omdat het dierlijke (en dus natuurlijke) vetten bevat. Kan het daar zelf nog niet mee eens zijn om eerlijk te zijn, maar dat is meer mijn afweging en geen feit.

Ter vergelijking: 1 krentenbol is 130kcal en 2gr vet met de helft verzadigd (dus slecht) vet.
Dat is ongeveer vergelijkbaar met een pistoletje, een krentenbol bevat iets meer vet maar evenveel kcal.
Een boterham bevat 75-85kcal en nauwelijks verzadigd vet.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:19

Ik ben niet dik, maar ik heb ook geen strakke buik, benen, billen :+
Overdag kan ik me prima inhouden, maar savonds kan ik me zooo moeilijk beheersen.
Eigenlijk eet ik altijd na het avondeten rond een uur of 10 nog 2 boterhammen ofzo (of erger, chips, koekjes enz) en ik wil hier graag van af. Wie heeft tips om deze vreselijke ''honger'' te bestrijden?
Ik sport heel veel, dus ik weet zeker dat als ik stop met frisdrank (drink zowat een pak per dag) en stop met te vaak ongezonde dingen eten en al helemaal savonds nog zoveel te eten weet ik zeker dat ik wat gewicht ga verliezen :D maarjaa.. wie heeft tips?

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:22

Potverdorie, ik heb echt mega trek ik een boterham met pindakaas nu met al dat gepraat over pindakaas !! :') Morgen ochtend eerst een broodje klembek dus... :D

Wel een interessant artikel over pindakaas. :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:30

loveidefix: hoe laat eet je je avondmaaltijd en wat eet je dan? Neem je ook een dessert?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:34

secricible schreef:
Ik kom even meekletsen ;) Ben zelf dietist, dus eventuele vragen beantwoord ik graag :)

Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd of het echt kwaad kan om veel fruit (bv: 3 of meer appels) te eten als tussendoortje?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:41

ligt er aan hoe je het bekijkt.
Citrusfruit e.d. bevat heel veel suiker en zuur, waardoor met name je tanden er zeer veel onder lijden dus is 2 echt wel een max.
Een appel is altijd verstandiger dan een bak chips, maar ook fruit bevat relatief veel suiker (zoals gezegd, met name citrusfruit), dus ik zou het zeker niet onbeperkt eten.
Ik raad mensen altijd 3x d.d. een tussendoortje aan, en dan 1x daarvan fruit en 2x iets anders. Tweede stuk fruit bij de lunch of ontbijt bijvoorbeeld.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:50

Rebeccaa schreef:
Is pindakaas gezond broodbeleg? (Sorry als het een domme vraag is, maar ik vraag me dat echt af. :')) En wat zijn gezonde dingen voor op brood eigenlijk..?

Kun je het beste van Calvé de gewone pindakaas nemen. Daar is namelijk geen suiker aan toegevoegd.

Rebeccaa schreef:
Oké, dan eet ik nu de gewone jam op en eet ik in het vervolg dan halva jam. :)
Oh ik ga zo erg mijn dierbare hagelslag missen, al jaaaaaren eet ik elke ochtend boterhammen met veel boter en hagelslag. :~ Maargoed, wie mooi wilt zijn.. hihi

Je hebt bij de natuurwinkel ook jam zonder suiker. Dus alleen met fruiteigen suikers. Net zo lekker maar 10 keer gezonder!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:23

Zijn jullie nog actief??? Of is het af en toe een berichtje!?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:51

Soms is het heel actief en soms af en toe een berichtje geloof ik :P

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:51

Hm dat schiet niet zo op he :P