Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kwanyin schreef:Volgens de weightwatchers zijn stukken fruit als peren en appelen 0 punten waard.
Rebeccaa schreef:Tja als je zo relativeert.. van 2 glazen frisdrank op een dag, wordt je ook niet dik. Van een pakje sultana per dag, is ook nog nooit iemand dik geworden.. van een taartje op een dag, ook nog nooit..
secricible schreef:Pindakaas is altijd een dubbelzinnige. Het valt onder dezelfde noemer als dat noten doen eigenlijk...
Veel onverzadigde vetten, maar dus wel een hoop vet en dus veel kcal. Persoonlijk vind ik 3x p.w. brood met pindakaas al een hoop, tenzij je het hebt over 1 belegde boterham per keer ofzo en dan niet te dik belegd.
Dit is een interessant artikel over pindakaas: http://eten-en-drinken.infonu.nl/produc ... ezond.html
Als je gezond broodbeleg zoekt dan kun je gaan voor alle magere vleessoorten (hamsoorten, kipfilet, kalkoenfilet, rookvlees, fricandeau. Ook magere kaassoorten (20+ kaas, vaak smaakt smeerkaas dan lekkerder bijv.) Als zoetigheid zou ik gaan voor bijvoorbeeld halvajam of suikervrije jam, appel/perenstroop.
Rebeccaa schreef:Is pindakaas gezond broodbeleg? (Sorry als het een domme vraag is, maar ik vraag me dat echt af.) En wat zijn gezonde dingen voor op brood eigenlijk..?
Rebeccaa schreef:Oké, dan eet ik nu de gewone jam op en eet ik in het vervolg dan halva jam.![]()
Oh ik ga zo erg mijn dierbare hagelslag missen, al jaaaaaren eet ik elke ochtend boterhammen met veel boter en hagelslag.Maargoed, wie mooi wilt zijn.. hihi