Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:51

Ik heb het al 37 jaar, maar doe het puur uit eigen belang :D (álles om er maar zo weinig mogelijk van te voelen :P )

tootje71

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 13:20

Nou kentaro wij zijn de oude rotten in het vak ! haha ..ik denk ook dat iedereen zelf wel aanvoelt wanneer er een naald vervangen moet worden en voor de 1 is elke keer dat hij/zij spuit en een ander doet er wel 10 kee rmee .
Natuurlijk snap ik ook wel dat een nieuwe naald nu eenmaal beter is maar ja ik doe er dus langer mee..

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:13

ik mag denk ik als oudje wel meedoen, huppel r al 34 jaar mee rond, ik was 16 maanden toen het bij mij werd ontdekt

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 16:49

Tuurlijk welkom bij de oudjes ! :D ik was 1 jaar toen ze het ontdekten hoe is bij de rest gevonden eigenlijk ? dus ook bij de jongere ?

Ik wilde altijd maar drinken en dronk zo een poppenbadje leeg.. :o was brood mager en bleek..
Mijn vader met mij naar de huisarts maar die zei dat ik mij aanstelde toe is mijn vader naar de apotheek gegaan zo'n stripje voor urine gehaald en die sloeg pimpelpaars uit vervolgend drie maanden in het ziekenhuis gelegen.
Kan mij nog herinneren dat ik van die ouderwetse "ijzeren" spuiten had die uitgekookt moesten worden en zelfs de naalden moesten uitgekookt worden en jaja die werden altijd gebruikt ook als ze bot waren ;) ...wat heb ik gegild als kind...

Ben benieuwd naar jullie verhalen.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:01

Ik was 21 toen de aap uit de mouw kwam.... Heb t wel al langer denk ik hoor... Toen ik een jaar of 16 was had ik al last van hypo's (weet ik nu dat t hypo's'waren)
Had steeds last van schimmelinfecties en viel in 2 maanden 30 kilo af, was vel over been en bleker dan bleek....

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:02

ik was 12 toen het ontdekt werd, bekend verhaal, veel dorst, moe, afvallen, toch maar eens naar de huisarts en ja hoor..... 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ik weet nog dat ik moest oefenen met spuiten op een sinaasappel :P

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:18

ik was 11 toen het bij mij werd ontdekt. Eerst leek het alsof ik gewoon de griep had. Maar op een nacht hield ik niet meer op met overgeven, kon niet meer staan en ik woog nog maar 29 kg, was echt een zak met botjes := .
Toen is de huisartenpost gebeld maar die man nam ons niet serieus. gelukkig hebben mijn ouders toch mij naar het ziekenhuis gebracht. En toen bleek dat ik alleen nog maar bloed rond mijn hart had stromen en konden ze met moeite infuus inbrengen. toen 2/3 dagen op de IC gelegen en toen ook nog iets van 2/3 dagen op de gewone afdeling :)

ik mocht oefenen op mijn moeder met spuiten :D dat vond ik maar al te leuk :') vandaar dat ik miss ook voor verpleegkunde nu studeer :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:46

Ik was 2. M'n moeder wat zo trots dat ik al heel vroeg zonder luier kon. Maar op een gegeven moment konden we niet eens een boodschap meer doen op het dorp, zonder dat ik heel nodig moest plassen......
Zelfs een bezoekje aan het circus ging niet zonder po...... Uiteraard werd er ook ontzettend veel gedronken.
Naar de huisarts geweest. Staaltekort! Pillen mee. Ik werd zieker en zieker. Weer naar de huisarts. Was toch echt staaltekort... Weer pillen mee. Ging steeds slechter. Weer naar de huisarts..... Heeft m'n moeder nog ruzie gehad met hem!!!! Bleef het maar op staaltekort houden :( toen m'n moeder zich daar niet meer mee af wilde laten schepen, zei hij 'Ach mens, als je dan wilt dat ze net zo'n bleekscheet wordt als jij!'..................................... -:(-
M'n moeder pisnijdig met mij naar huis. 's avonds waren m'n opa en oma er. Gelukkig hebben zij een auto en zijn ze direct met mij naar het ziekenhuis gereden. De artsen daar gaven aan dat ik niet veel later had moeten komen.................. De huisarts is 's avonds nog in het ziekenhuis geweest. Het is dat ze m'n opa tegen hebben gehouden, anders was hij hem zeker aangevlogen...........
het zal niet verbazen dat we daarna naar een andere huisarts zijn gegaan :P
Had wel het geluk dat ik makkelijk in te stellen was. Dachten dat ik 6 weken moest blijven, maar mocht er na 2 al naar huis!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:53

sommige artsen ook... die toen bij mij was geweest (niet onze eigen) die nam het ook niet serieus. die heeft een week later mijn vader opgebeld om te vragen hoe het met mij was en om zijn excuses aan te bieden!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:35

Bij mij is het mei dit jaar ontdekt
dorst en moe
nog niet afgevallen juist dikker
tot op de dag van vandaag is ook niet bekend welk type ik heb ik ben nog een raadsel
wel kastig insuline reageerde ik te goed op en pillen eigenlijk net niet goed genieg
ben vandaag begonnen met de sportschool kijken of dat helpen wil

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 22:57

Jeetje ben dus niet de enigste met een dwarse huisarts.. :( ..jullie hebben eigenlijk het zelfde meegemaakt, bij mij hadden ze ook in het ziekenhuis gezegd dat ze niet veel langer hadden moeten wachten om te komen , doodziek was ik..

Dientje_Yara..wat rot dat jouw behandelplan dus nog niet klaar ligt , bij mij helpt sporten goed alleen schiet ik heel snel naar de beneden met de suiker..dat ik weer mag eten ( wat ik dus niet wil ivm iets wat te zwaar zijn)..

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:48

mijn ouders waren weekeindje weg en mijn opa en omapastten op, die vonden het raar dat ik mijn pap niet uit een birdje wou eetn maar wel uit een beker wou drinken, toen ik na dag jengelen ed uiteindelijk de bloemen uit de vaas trok en t bloemwater opdronk vertrouwde mijn zus het niet en is zij naar de buurman gegaan, die heeft weer de huisarts gehaald en zo ben ik opgenomen geweest en kwam de bevinding , ken de verhalen van mijn moeder dat ik blauwe vingers had van t bloedprikken en idd ook nog die ouderwertse naalden, ach ja, er zijn ergere dingen denk ik vaak, al heb ik vaak zat baal en watisallestochoneerlijk momenten hoor

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:54

Ik ben aan het collecteren voor het diabetesfond, het valt mij op dat veel mensen niet weten wat het is.

Sterkte jullie allemaal !!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:08

ik heb dat 1 x gedaan, collecteren, stond bij t circustheater in scheveningen (woonde daar toen omd e hoek) flink wat opgehaald, totdat ik weer netjes aan iemand vroeg, heeft u iets over voor het DVN, waarop hij zei, ja een suikerklontje, was 14 jaar maar ben helemaal gelfipt, man liep knalrood aan en portier van circustheater heeft mij en mijn moeder verzocht te vertrekken, haha, daarna nooit meer gedaan maar goed bezig Petra!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:37

Wat een achterlijke *&^%$%^ en dan worden júllie weg gestuurd?!?!?
Ik heb het jaren terug 1x gedaan. NOOIT meer...... Ik heb echt zo'n respect voor mensen die het wel willen doen _/-\o_
Bij de een ging iemand binnen geld halen, maar kwam nooit meer terug..... De ander geeft een tik onder je bus (net of ze er iets in doen), of dat je een of andere debiel bent :( , een ander wéét je dat er iemand thuis is, maar doen gewoon niet open.....
Ik was er echt gelijk klaar mee!!
Ik sta er van te kijken dat petra85 aangeeft dat veel mensen niet weten wat het is!?!?!? Het staat erg hoog op de volksziekte lijst bij mijn weten!?! Ik weet wel dat héél veel mensen denken dat je teveel suiker hebt gegeten en het daarom hebt gekregen.... }:0

Voor de 'oudjes' onder ons :D Hebben jullie nog de spullen van vroeger??? Mijn moeder heeft bijvoorbeeld de eerste spuit nog. Als je die ziet (die gebruiken ze nu volgens mij om vee mee te enten :+ ) krijg je er meteen kippevel van... Zo'n groot glazen ding met ijzeren 'drukker' en die naald...................... :wow: Lang leven de vooruitgang!!! *\o/* Kan me voorstellen dat het voor m'n moeder een drama was om daar je tweejarig kindje mee te moeten prikken....

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 09:31

ik heb die koker met de spuit heel lang gehad maar iemand heeft hem geleend (spreekbeurt ofzo ) en nooit meer terug gebracht.. :( het erge is ik weet niet wie dat was .. :o

Verder heb ik er niet zo veel van bewaard.. wat ik mij wel kan herinneren is dat ik mij als kind nooit "normaal" heb gevoeld dacht dat ik van een andere planeet kwam ofzo...pas rond de pubertijd had ik door dat ik net zo was als anderen alleen moest ik een prik.

Herkent iemand dit ?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:47

Kentaro schreef:
Wij drinken zelf nog niet eens wijn.......... :D (zag er wel erg bloederig uit op de vloer.... :D )
Ik heb dus dat ik alleen maar in mijn buik durf te prikken....
Heb toch best een buik, maar het word steeds lastiger om een plekje te vinden dat je niet per ongeluk door 'een korstje' heen prikt..... Spuit natuurlijk 4x op een dag. Hoop toch nog wel even te leven, maar weet niet of ik dan nog plekjes om te spuiten heb............. }:0

dat heb ik ook...
hele buik is beurs, als ik in mijn benen spuit doet het mega veel pijn omdat dat alleen maar spier is ongeveer... Heb niet zoveel spekkies...

moet zo afrijden met de auto, zal mijn suikerwaarde ook leuk vinden hoor, al die stress xD

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:46

ik vond het als kind t ergste, vooral dat, iets anders moeten hebben dan n ander, met verjaardagsfeestjes kreeg ik geen uitdeelzakje zoals n ander kindje, maar zo'n zakje met die ranzige diaran dropjes, woedend werd ik daar om, heb als kind dan ook alles gegeten en gedaan wat niet mocht, nu ligt dat met al die verschillende soorten insulines veel anders

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:50

toen ik op de basisschool zat, zat er een jongen in mijn klas die vanaf zn geboorte diabetes was / had (weet nooit hoe ik het moet noemen, ben je het of heb je het?)

die had idd ook altijd wat "speciaals" met verjaardagen als er getrakteerd werd.....
vond het altijd wel sneu.....

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 18:53

Ik kan mij nog herinneren dat ik in klas 1 kwam (groep3 ) en dat de juf mij een verrotte appel gaf en de rest kreeg een spekje... dat vond ik dus zo erg dat vergeet ik nooit meer..en als ik zakgeld kreeg kocht ik mentos en at dat direct op ( 3 rollen haha) of bij het logeren zoveel drop inslaan en dat s'avonds opeten ...als ik zo terug denk verbaasd het mij dat ik er niets aan heb overgehouden, oja die limo waar je winden van ging laten haha ochjee er komt nog veel meer op maar ga nu eten !

@ suikermeisje hoe is het gegaan ??

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:02

ben geslaagd, pff hoop stress gehad vandaag. Want moest gelijk door voor mijn tentamen op school, daar kwamen die leraren weer te laat en toen wist ik de helft van dat tentamen niet.
En nu zit ik weer in een hypo... heerlijk irritant zeg! en hoe het nu opeens komt? heb om 3 uur novorapid gespoten voor 2 broodjes... achja mijn lichaam is beetje vreemd :P

Ik heb pas sinds de brugklas diabetes, dus met traktaties heb ik nooit problemen gehad en vanaf de middelbare was ik gebekt genoeg om voor mezelf op te komen en deed gewoon wat ik wilde.
Maarja als je niet echt snoep krijgt snap ik wel dat je het zelf koopt.
zo zie ik het met geld ook een beetje mijn vriend heeft altijd alles gekregen en heeft neit met geld om leren gaan. Als hij nu zijn loon heeft smijt die alles over de balk... Ik probeer juist altijd een beetje zuinig te zijn met mijn geld en dus wat over te houden...

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:09

Als ik afval en spieropbow doe hoop ik van 3 mg naar 2 mg te gaan
mijn lichaam maakt nog insuline aan alleen door alle vetjes reageert t niet naar behoren

ik heb 9% teveel vet dat zou 6 kilo zijn na de eerste zes wil ik er nog zes dan ben ik op mijn normale gewicht
mijn bmi is 28 dus te hoog

ik brn als de dood durfde de hond niet eens uit te laten maar ben blij dat ik begonnen ben met sporten ben benieuwd wat mijn lichaam doet

heb nog nooit echt een hypo gehad zodra ik iets raars voel raak ik in paniek en neem ik suiker
op zijn laagst was ie een x 3.8 ik flipte en had gegeten als een gek daarna was hij 9 oeps

ik merk ook dat weinig mensen weten wat t is en soms vind ij dat best lastig
ikzelf heb ook nog niet echt geaccepteerd helaas

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:16

hmm lastig hoor dientje,
en probeer echt kalm te blijven bij een hypo/bij raar gevoel, gewoon even rustig gaan zitten en niet teveel koolhydraten nemen, ik heb ook altijd de neiging teveel in te nemen waardoor ik daarna weer op 12 zit.. niet echt handig allemaal.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:03

god ik plunder mijn koelkast/voorraadskast als ik in een heftige hypo zit, vreet alles door elkaar haha

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:34

goedemorgen

ik krijg het ook al op mn heupen als ik rond de 4 kom....
dan krijg ik het snikheet en lijkt het of mn hart overuren maakt.....
vanacht werd ik wakker op de 2,3 en voorheen wist ik niet hoe snel ik me dan vol moest proppen met van alles, maar heb de afgelopen dagen door gekregen dat ik met 2 dextro's en daarachteraan een banaan of een stuk ontbijtkoek ook snel weer op niveau ben..... en dan wordt ik in de ochtend ook niet zo belachelijk hoog wakker......
het is je paniek dat je je zo vol stop, eigenlijk moet je gewoon jezelf dwingen rustig te blijven....