Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:42

Doe je die dan voor het lopen of erna?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:45

Erna. :j

Ik doe altijd ff beetje warming up (niet zo veel als geadviseerd wordt :o ), dan ga ik hardlopen. Als ik dan terug thuis ben (na ongeveer 1 minuut wandelen, das van de ingang van het gangetje achterom naar de achterdeur _O-) ga ik eerst ff rekken. Doe dan ook alle overbodige kleding uit. Dan doe ik mijn oefeningen en rek ik alles nog een keer. En dan heb ik dorst en drink ik vaak 2 glazen water... :D Ben altijd nog 10-15 minuten bezig met rekken en oefeningen.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:38

Lunges zijn fijne oefeningen voor je bovenbenen! Doen wij na de spinning en de tijdens de Zumba ook.

Ik heb weer 's weinig energie vandaag. Vanmorgen hardgelopen, dat plan ik in 't vervolg ook maar aan het einde van de dag. Als ik daarna even ga zitten...dan is 't mis en kom ik totaal niet meer op gang. Ik heb al een extra kom crusli met halfvolle melk genomen daarna ging 't wel even weer wat beter. Maar ik ben soms zo energieloos en dan kom ik tot niets. Goed, even m'n frustraties ge-uit. Ga zo maar 's aan m'n groentetaart met ham beginnen. :)

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:58

Hoi allemaal,

Goede voornemen om te beginnen heeft neit lang aangehouden. Ben ziek geworden. Begin nu wat op te knappen dus hopelijk volgende week weer!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:46

zo he he bij gelezen..wat een verhalen zeg.
Lig in een deuk met jullie verhalen over kids en zo herkenbaar haha.
gelukkig zijn de mijne al wat ouder . :D

Balans tussen sport en eten is idd lastig te vinden ..als ik jullie zo hoor mag ik ook wel wat meer eten om verder af te vallen.
Sakkia jij bent ook gestopt met roken dan moet je stofwisseling ook weer even herschikken hoor.
er veranderd dus best wat in je lichaam wat dat betreft.

Paardjes in de regen hoe vaak ik die discussie al heb gevoerd met pensionhhouders dat ik mijn merrie gewoon buiten wilde hebben,
met regen en dat ze niet van suiker was..

Gaaf vogels die praten al zal Arie daar nu anders over denken :=
Pas maar op Wenk...voor als je zelf kids hebt hun wraak zal zoet zijn :D

Zo ben weer een beetje bij geloof ik......teveel om op iedereen te reageren sorry :o

Iedereen die nog gaat lopen of rijden veel plezier.
Hmm het rijden begin ik toch echt wel te missen met al die verhalen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:15

Whiehoe!!!! WOW!!!!

Heerlijk gelopen vandaag, wat een kick zeg! Heb eerst de 7.5 km in 44:08 gelopen, liep echt op vleugels, heerlijk was het! Had nog ruimte zat om het laatste stuk te versnellen. Volgende keer donderdag maar een langer stuk hoor... Daarna nog even buik- en rugspieren gedaan en opgedrukt en toen de lunges. Mijn god wat een reuzezware oefening! Maar wat een kick om met trillende benen en zere spieren de laatste nog te doen haha, fantastisch!
Voel me een beetje zo hyper als dat liedje van "dit is mijn dag". Haha...

Ja, ben nu al bang voor de wraak scooby... Maar voorlopig lukt het al niet eens om een vent te vinden, dus kids wordt helemaal lastig... :=

:(:) Marjoleintje. Ik krijg juist voor de hele dag energie na het lopen. Als ik 's avonds te laat loop kan ik ook niet slapen... :o

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:50

Lauralarissa, beterschap. Volgende week gewoon opnieuw met het hardlopen beginnen! Uitzieken is nu belangrijker.

Wen, ik wordt helemaal hieperdepieper van jouw berichtje. Wat een energie zeg! Knap hoor! Ik kan er soms een voorbeeld aannemen. Ik denk dat ik maar gewoon moet volhouden, dat het dan op den duur steeds makkelijker wordt en ik meer conditie opbouw.

Die groentetaart was trouwens overheerlijk, heb nog een stukje voor morgen dan eet ik alleen. Dus dan hoef ik ook niet meer te koken! Echt wel een aanrader, ondanks dat 't een aparte combi is: prei met boerenkool, tomaat, paprika etc. :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:16

:D Ik merk idd dat met volhouden, maar vooral ook goed eten alles met sprongen vooruit gaat. En doordat ik zelf lekkerder in m'n vel zit ontwikkelen de paarden zich ook heel fijn momenteel. Qua sport zit bij mij alles dus even in een opwaartse spiraal, heerlijk! Nu werk en thuis nog in balans en mijn leven benaderd perfect toch behoorlijk hoor!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:21

haha super hoor wenk lekker alles voor de wind.
Krijg idd energie van je berichtjes op dit moment...ik mag morgen weer sporten vandaag rustdag.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:42

Zo even op gezocht wat lunges zijn en ik denk dat ik die ook maar eens toe ga voegen.

Heb vanavond nog 5 km ongeveer gewandeld en dan ga ik morgen weer hardlopen!

We zijn aan het bedenken waar we heen willen op vakantie deze zomer! Maar we hebben geen idee!

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:45

Hmmm ik zat te twijfelen of ik vanavond weer zou gaan hardlopen, na een week of 5-6 gezondigt te hebben :P WenK: je hebt me inspiratie gegeven, ben toch maar gegaan.

Na een minuut of 18 was ik behoorlijk gesloopt, maar toen kwam een liedje wat precies op mijn loopritme paste en ging het weer heerlijk :D Ben toch maar gestopt op 20 minuten.

Merken jullie, of sommigen van jullie, ook dat jullie lekkerder lopen op muziek?

Edit: vraagje: op welke site kan je berekenen hoeveel KM je hebt gelopen? -Een site die ook voor belgie te gebruiken is? :)
Edit 2: Heb al wat gevonden via Google :) toch bedankt.
Laatst bijgewerkt door Kiichi op 13-01-11 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:54

Wen, je stuitert van mijn scherm af :):) :D

LL, eerst uitzieken en weer genoeg energie krijgen, dan pas lekker het lopen oppakken.

Scoob, hoe oud zijn jouw koters? En hebben die ook een passie voor paarden of ben jij de enige thuis die met het virus is besmet? ;)

Marjoleintje, lijkt me best lekker die groentetaart, alleen de paprika hoeft dan niet van mij, dat eet ik 4 uur later nog :o

Sas, wil je vliegen of met de auto? NL of buitenland? Koud of warm?

Kiichi, goed dat je bent gegaan. Ik loop ook veel liever met muziek. www.afstandmeten.nl maar of belgie daar ook op staat??? Geen idee, en heb je Google maps al geprobeerd, staat daar niet iets op waarmee je kunt meten?

Ik heb net ook gelopen, moest eigenlijk gister maar had er de puf toen niet voor. Ben toen maar gaan leren, wat dan eigenlijk weer vanavond zou moeten. 10x2 min matig tot wedstrijd tempo, daartussen 2 wandelen. Pfffffff vond het best pittig maar heb t maar weer gedaan :j Daarna nog buikspieroefeningen, 20 midden, 20 links en 20 rechts en dat 3x dus dat waren er 180 in het totaal :wow: 10 push ups, meer lukt me niet := en 10 push ups andersom.... ja hoe ga ik dat uitleggen.... ik zit dan op de grond met het balance board van de wii achter me, onderste tree van de trap kan ook, en dan je handen daarop zetten en jezelf opdrukken. Goed voor de bovenarmen.

Eigenlijk zou ik die oefeningen iedere dag moeten doen :j Maar wanneer, 's ochtends lig ik zo lekker in mijn bed en 10 min eerder opstaan vind ik dan een hele uitdaging ;) En 's avonds ben ik best moe en wil ik lekker gaan slapen :z

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:56

Kiichi schreef:
Merken jullie, of sommigen van jullie, ook dat jullie lekkerder lopen op muziek?
Edit: vraagje: op welke site kan je berekenen hoeveel KM je hebt gelopen? -Een site die ook voor belgie te gebruiken is? :)

Werkt afstandmeten.nl niet voor jou?
Ik zelf heb een gps om lekker makkelijk.
En op muziek lopen is echt lekker als je moe wordt moet wel opzwepend zijn dan.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:00

ha bom geeft dezelfde site al aan.
Mijn kids zijn 13 en 15 2 jongens de jongste heeft wel gereden een poosje op mijn merrie.
maar is daar mee gestopt omdat voetballen leuker om te doen is.
Maar hij paarden nog steeds erg leuk vind gaat hij wel graag mee naar stal.
De oudste zit het liefst achter zijn xbox....dat is zijn verslaving :o

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:00

Jaaa dank jullie :D Ik ben net zelf via google op zoek gegaan, en kom op beide sites uit ;) Allebei werken ze ook voor Belgie.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:03

We willen warm en vliegen. Zon Zee en strand voor 12 dagen! Heb er nu al zin in

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:05

Egypte

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:11

Ah Kiichi da's mooi :j Moet zo zelf ook nog ff kijken hoeveel ik heb gelopen zo net. Het ook een foon met gps maar die was ik vergeten aan te zetten. En soms spoort die niet helemaal, snelheden van 17 km per uur >;)

Scoob, je hebt ook paardenvoetbal :+ Zijn ze lekker aan het puberen?

Turkije!!! Wel even op Zoover kijken of er geen Israeli's en Russen in het hotel zitten. Zijn niet zo leuk (vind ik)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:13

Ja daar wil ik allemaal wel heen, wat mij betreft gaan we in een hutje op de hei. Maar vriendlief is moeilijk en wil absoluut niet naar Turkije en toen ik Egypte opperde klonk ie ook niet uitzinnig van enthousiasme :+

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:18

Canarische Weilanden? Houden jullie allebei van wandelen? Dan is het eiland La Palma heeeeeeeeeel erg mooi :j Daar kun je uren wandelen. Wel aan de westkant van het eiland zitten, daar is het mooiste weer. En lekker eten :9

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:18

Haha hetbommeke, 17km per uur :D heel knap van je! Het "rondje" wat ik net gelopen heb ging ook kriskras door elkaar, met sommige stukken dubbel... volgens mij raken ze dan snel door de war... Of als je een tussenpaadje neemt, terwijl je foon de gehele weg aan het doen is :P

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:20

haha wat wil hij dan?

Ja bom ze puberen behoorlijk.soms zou ik willen dat ze weer klein waren haha
Maar ze zijn wel lief hoor.Vooral de oudste dat is al een echte man aan het worden.
Net zo groot als ik ben en bere strek.
Toe maar 17 km per uur gaat goed. :P

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:27

Scoob, hier zijn ze 4 en bijna 6 en soms zou ik wel eens willen dat ze wat groter waren := De oudste begint nu een stuk makkelijker te worden, de jongste gaat sinds vorige week naar de basisschool en je merkt dat hij heel moe daarvan is, snel huilen, weinig kunnen hebben, kort lontje (en nee dat zit niet in de familie :P )

GPS doet het hier ook niet altijd, zit in een uithoek, langs de dijk, dekking is niet helemaal toppie denk ik

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:32

Net even gekeken, heb vanavond 5,4 km gelopen, 2 lopen, 2 wandelen en dat 10 keer. Valt me niet tegen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:44

Ja dat is wennen he school.
Kost ze erg veel energie........het heeft allebei wel wat.
Op zich vind ik het wel leuk dat ze wat ouder zijn,maar vind het wel moeilijk dat ze me nu ook echt minder nodig hebben.
Ze krijgen steeds meer hun eigen ding met hun vrienden...gewoon een eigen leven.

Netjes gedaan je traint voor de 15 km toch?
Heb je een loop in gedachten?
gps dekking heb ik eigenlijk altijd wel loop in de bewoonde wereld zeg maar zal wel schelen.