Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:18

En nu deel 2, mijn afspraak bij de diëtiste. Haar conclusie, ik eet te weinig! >;) ik kom volledig aan mijn groente e.d. alleen mijn lichaam is uit balans en leeft in de spaarstand. Sonja Bakker of i.d. had bij mij ook niet gewerkt, vandaar dat EGA ook niet werkt.
We gaan het langzaam aan opbouwen. Ik moet van 2 boterhammen naar 5 boterhammen en uiteindelijk naar 7! Muesli/Brinta telt ook als 1 boterham. Daarnaast eet ik te weinig pasta/aardappels e.d. ik moet van 100 gr. naar 150 en uiteindelijk op 200 gr. uitkomen (zo'n 4 tot 5 middelgrote aardappels)
Wie precies wil weten hoe mijn menu eruit komt te zien, stuur een pb, anders wordt het een heel lang verhaal. :D

Ik heb een boekje gekregen met dagelijkse hoeveelheden, deze kon ik helaas niet vinden op de site. Het is van het voedingscentrum
Dit is een handige site voor vervanging:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-g ... tabel.aspx

Over 3 weken moet ik terug komen. Ik heb er zin in!

Mirkim

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:37

ohhh dat heb ik ook bij een vriendin van mij gehoord Fanneke, toen zij ging houden aan het diëet van die diëtiste vlogen de kilo's er echt af :oo!!! Fijn dat je iig een beeld hebt waar het aan ligt!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:02

Thanks Mirkim. Ik ben al enorm gemotiveerd, dit soort verhalen helpen alleen maar meer! Eerste maaltijd zit erop. Die aardappels nekken mij wel, ik zit echt tè vol :D
Ga zo, wandelend, boodschappen doen, extra dingen halen om niet in de verleiding te komen, als er iets op is. :P
Morgen les 21 van Evy. *\o/*

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:06

Succes met je dieet Fanneke! Lekker dat je meer mag eten :)

Ik heb ook een hardloopschoenen-dilemma. Ik vind de prijzen echt ongelofelijk duur...Zou liever het geld steken in het sparen voor mn paardje, maar ik heb echt andere schoenen nodig.Waarom zijn er geen goedkope maar relatief goede schoenen? :o

Ik heb besloten om voor die 3 x in de week te gaan. 2 x volgens het schema en 1 x rustig joggen, maar wel zo lang mogelijk volhouden.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:16

Ik moet zeggen... als eeuwige beginner (ben echt al tig keer begonnen :P ) het helpt mij wel om nu eindelijk goede schoenen te hebben, echt enorm!

Dus ja, schoenen zijn zo ontzettend belangrijk :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:19

:wave:

Conclusie van vandaag: Ziek...
MissCharlie: Ik loop met een schema van Hardloopschema.nl, werkt heel goed voor mij!
Fanneke: Klinkt hartstikke goed, succes ermee!

Schoenen zijn inderdaad echt belangrijk, als je niet oplet loop je zo je enkels en knieën kapot met slechte schoenen. Ik merkte vanochtend dat ik ook een heel stuk makkelijker en prettiger liep op mijn nieuwe schoenen. :)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:21

Goed om te weten :-) Wat hebben jullie ongeveer betaald voor je schoenen?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:33

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:41

MissCharlie schreef:
Goed om te weten :-) Wat hebben jullie ongeveer betaald voor je schoenen?

Mijn schoenen waren 110 euro Adidas Supernova gekocht bij Runnersworld

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:45

Idd, nevernooitniet bezuinigen op goede schoenen!!! Ik had vorig jaar bonnen voor mn verjaardag gekregen, dus dat schol enorm! Mijne waren rond de 140 euro geloof ik..
Bij meerdere sportzaken kan je laten filmen oid hoe je loopt, en kunnen ze je n.a.v. dat filmpje de juiste schoen adviseren.

Als je 3x per week loopt, behoor je na 1-1,5jaar nieuwe schoenen te kopen; dan zijn ze gewoon 'op'.... :oo

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:51

Qua schoenen ga ik met bovenstaande reacties mee, niet op bezuinigen. Mijne waren iets van 120 euro, aangemeten bij Runnersworld.

Om maar even een vergelijk tetrekken; voor je paard koop je toch ook een passend zadel om blessures te voorkomen? Doe je eigen lichaam dat plezier dan ook...

Heb ook goede verhalen daarover gehoor Fanneke, heel bizar wat je dan ineens moet eten, maar goed is het wel...

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:18

Ik werd wel heel gemotiveerd trouwens in het rennen toen ik uiteindelijk nieuwe schoenen kocht... Het was bijna het stalgeld wat ik maandelijks kwijt ben voor mijn paard!!! :))
Inderdaad: niet bezuinigen op schoenen. Het kan je looplust behoorlijk bederven en echte renschoenen lopen trouwens ook een stuk beter! :j
Laatst bijgewerkt door Mirkim op 20-10-10 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:23

Ik ben overtuigd ;) ..

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:34

ik heb gisteren tussen alle buien door nog even hardgelopen...

en die gekke evy gaf gewoon toe dat ze sjoemelt met de tijd 'vandaag gaan we voor het eerst echt 3 minuten hardlopen'... maar dat zij ze vorige keer ook al... haha...

Maar nog erger was dat ze er halverwege mee ophield, het laatste stukje had 'ze geen batterij meer' (mijn mp3 speler was op) nouja zeg... so much voor we slepen elkaar er doorheen.

Ik had ook neit zo'n behoeft om mijn telefoon uit mijn broekzak te wurmen enovoorts. Daarbij had ik eerder ook al wat afgesprokkeld van de 3 minuten... dus de les ging sowieso nog een keertje opnieuw.

Maar ik moet mijn tempo ook weer wat omlaag brengen... want ik liep gewoon vrij hard voor mijn doen. Zou niet kunnen zeggen hoe hard precies want ik had evy minuten :P
Maar goed... het is of een les verder of het tempo omhoog maar niet allebei geloof ik :P

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:51

Goede morgen allemaal,
Fanneke, Goed nieuws bij de dietiste dus! Nu weet je tenminste hoe en wat en kun je daar ook mee aan de slag :)

Elise goed dat je overtuigd bent het is echt heel belangrijk hoor en dan kun je er ook weer een tijdje mee vooruit.

KDS, balen is dat als je batterij halverwege op heb je toen nog gewoon op je eigen tempo doorgelopen? Dat te hard willen ken ik, ga ook te hard van start vaak.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:52

Goedemorgen :wave:

ben gisteravond niet meer geweest, was gewoon echt te druk met van alles en ik moet even fanatiek thuis muzieken want anders kom ik even niet mee met bepaalde stukjes :+ Dus dat gaat nu even voor. Vanavond hoop ik even een rondje te doen en anders stel ik het lekker uit tot volgende week. Dan heb ik vakantie en heb ik lekker alle tijd :j

Fanneke, dan eet ik ook veel te weinig :D :D
Ben wel benieuwd naar je menu hoor :j
Ik ben vanmorgen trouwens begonnen met 3 boterhammen :oo Ik had gisteren al brood gesmeerd maar ik was even vergeten dat ik ook brood had besteld op het werk :+ Dus mijn lunch als ontbijt opgegeten, ik zal even rekenen :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:56

Goedemorgen!

Ga vandaag/vanavond weer even lopen. Weet alleen nog niet zeker hoe. Heb m'n abbo op de sportschool nog, dus ik dénk dat ik daar ff heen ga. Moet uit werk naar stal om eea door te spreken voor de (puppie)crosstraining met daarna eten wat ik heb georganiseert voor zondag en weet niet hoe laat ik daarmee klaar ben. Daarna wil ik dus even lopen, dan eten en dan heb ik vanavond ook nog een verjaardag. Moet dus maar ff kijken hoe ik het inplan.

Goed zo Sak, 3 boterhammen als ontbijt... :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:59

En weetje het was zo weg :D Had er helemaal geen moeite mee :D

Ik heb ook nog steeds mijn abbo op de sportschool eigenlijk wel zonde want ik ben al zo lang niet meer geweest :n

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:07

In de zomer ga ik ook bijna niet, maar in de winter is het wel lekker. Ben er alleen nu wel een beetje te druk voor.

Maar goed, ik moet niet zeuren, want ik weet waar ik alles voor doe.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:08

Mijn moeder is gewoon 2 kilo afgevallen :oo Dat is niet eerlijk man, zo moet ik elke week 5 euro betalen :+

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:11

Ik heb ook nog een sportschool abbo ben ook al heel lang niet meer geweest :( (zonde van het geld eigenlijk)
Eigenlijk zou ik met dit weer weer iets vaker moeten gaan haha.

Sakkia fijn is dat :) geen goede weddeschap :)

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:14

haha Saskia! wat heb je dan voor 'n afspraken gemaakt? :=

Ik heb gisteren zo'n 5 km met de hond gewandeld (stevig doorlopen), want het was eigenlijk 'n rustdag volgens Evy .. dus ik denk .. dan de hond maar :Y) .
Maar ik was op hakken (had voordat ik naar buiten ging nog niet het plan zo'n uitgebreid rondje te doen) .. en ik heb spierpijn :oo .

Volens mij zit m'n broek rond m'n knieën en kuiten trouwens niet strak van het 'vet', maar van de spieren := , dat wil ik helemaal niet, ik wil dunne beentjes! haha ..

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:16

Wordt vanzelf minder Elise, mijn rijlaarzen (van de zomer aan laten meten) worden ook nu pas ruimer... En ik heb laatst een nieuwe rijbroek moeten kopen, heb er 1 die redelijk fatsoenlijk nog kan, maar de rest zakt en lubbert echt overal.

Oei Sak, das het nadeel van hardlopen dan weer... :D

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:27

Ik hoor wel dat jullie allemaal erg goed bezig zijn .. nieuwe kleding , grote rondjes .. goed hoor!!

Ik heb nog steeds rust, dat moet van mezelf! Maar oh, ik ben er zo onrustig van!!! Ik zat ook al te denken aan de sportschool, ik ben daar ook lid van, en ga er nooit heen :') , maar gaan jullie dan op de loopband of wat doen jullie dan? Wel actief met hardlopen?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:38

Zoals vanavond dan ga ik 20 - 25 minuten op de loopband, dan een rondje apparaten (als ik meer zin heb doe ik 2 rondjes) en dan nog 15 minuutjes op de fiets. Das een uurtje sporten (1 rondje apparaten = 15 minuten).