Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
denbine schreef:[
Dat heb ik ook.....
En als ik denk hoe diep de liefde voor mijn kind gaat....kan ik het me niet voorstellen dat een depressie
dieper gaat dan dat gevoel!! Zeg niet dat het niet kan maar kan het me niet voorstellen....
Het verhaal van eigenkeuze eigen leven oke prima....maar je hebt wel de keuze gemaakt op ouder te worden en verantwoordelijkheid en zorg over je kind te nemen!
Wat betreft euthenasie zelfde als zelfmoord Hell NO!
Mijn vader is heel ziek geweest...en wilde ABSOLUUT niet dood toen hij op het dieptepunt nog 30kg woog
en koos voor euthenasie.....koos hij niet voor de DOOD maar voor het einde aan de pijn!
Ik ben mege trots en heb respect dat hij die keuze durfde te maken!
BraveSpots schreef:Aranel schreef:Ik vind het wel egoïstisch eigenlijk, al helemaal als mensen voor de trein springen, zij zijn er dan vanaf, maar bedenk eens met wat voor levenslang trauma die mensen in de trein en vooral de machinist moeten leven
Ik heb op een trein gezeten, dit jaar nog, waarvoor een jongen is gesprongen. Hoewel absoluut niet fijn was uiteraard, heb ik er verder niets van meegekregen hoor. Ja, een knal, vervolgens noodstop en urenlang stilstaan van de trein. Maar ik denk niet dat iemand van de passagiers op de trein een trauma heeft gehad. Er was zelfs niemand een beetje overstuur of wat dan ook.
Ik vond het wel heel naar voor de nabestaanden en de machinist, dat wel.
Heino schreef:Is ook afhankelijk van de persoonlijkheid en instelling van de machinist denk ik. Mijn oom is al tig jaar machinist en heeft er al zat voor zijn trein gehad, maar gaat er nuchter mee om. Mijn tante is echter ook machinist geweest en kon het dus echt niet handelen. Destemeer omdat de machinisten de "grote restanten" af moeten dekken, ze kon er dus niet echt voor weglopen oid.
Brainless schreef:@Gohya
En of ik heb gevochten voor mijn leven... ook al was ik die kwijt ik wist nog wel hoe het vroeger was en dat wilde ik ook weer hebben.
Alleen je ziet als de depressie heel lang duurt, mensen het gevoel hebben dat het nooit meer zo wordt als vroeger en hoe langer dat duurt hoe minder hoop je hebt.
Je ziet "het leven" in het geheel niet meer zitten, maar dat wil niet zeggen dat je er niet voor vecht!!!
Carlijn__ schreef:Egoistisch nee
Helaas zelf van de week iemand verloren door zelfmoord.
depressie is een ziekte zoals velen al hebben verwoord, helaas word dit niet vaak zo gezien.
mensen vechten zo hard, maar als ze niks meer hebben en ze die rust zelf willen.
Is het dan niet egoistisch om te blijven leven?
Ja je laat mensen heel naar achter, maar ik ben ervan overtuigd dat mensen op zulke momenten niet meer helder kunnen denken.
Helaas is er voor zulke mensen nog geen 'goede' oplossing om uit het leven te stappen.
91laura schreef:LoveHorses12 schreef:Ik heb dit zelf ook mee gemaakt met een familie lid. En ik vind zelfmoord zeker weten egoistisch. Hoe kan iemand je nou helemaal laten vallen door zichzelf van de wereld te laten verdwijnen. Die gene weet echt niet wat een verdriet hij of zij aan kan doen
Zo denken noem ik pas egoïstisch..