hele lange update nicky u

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 07:30

eindelijk uit bed en achter de comp , voor het eerst
leest even bij op bokt maar jeetje , wordt je ook niet vrolijk van

dat chemo geen snoepje is hoef ik niemand te vertellen
bijwerkingen niet leuk , ook niet idem voor pijnlijk
met name de botpijn in de ruggegraat breekt me soms op,soms lastig een houding te vinden
vooral met de artrose die in zo ongeveer alle gewrichten momenteel opspeelt

maar ben eindelijk beetje bij , das al heel fijn :D

balance lijkt achteruitgegaan te zijn, daar speel ik struisvogel politiek over , wil ik (nog)niet weten is toch niet te veranderen
en we merken wel hoe (snel/langzaam) het in het hoofd gaat
zelfde als het hart , scheen toch weer achteruitgegaan te zijn gegaan
bloeddruk soms te laag , maar ja dat is beter als te hoog

voorlopig lag ik vd week ineens weer letterlijk te trillen van de koorts over mijn huig te gaan
manlief in de stress gewapend met telefoon in de hand ook weer eens niet goed geslapen
zal wel griepje geweest zijn, heerst hier , verder geen idee
eet nog steeds erg slecht, maag wil niet mee werken ,afweer niet verbazend niet goed

maar okee , wie weet , nog paar daagjes , ben ik met mijn verjaardag bij genoeg
om met mijn verjaardag eindelijk weer eens mijn paardjes weer te zien
daar al weeeeeken niet meer geweest

mijn pa komt dan langs , dak op stal van boika maken, kan die ook droogstaan vd winter
vraagt die nog of ik veel mensen had uitgenodigd..denk net dat die goed door heeft gehad dat ik al weken op bed
soms afgewiseld op de bank lig , extra hulp heb gehad , nihil meer kon nu blij ben dat ik weer wat helder ben
en iig zelfstandig naar het toilet kan (zonder deur posten ed mee tenemen :') )

ach ja , danny vanavond zijn 1e schoolfeest , vinden m nog te jong om savonds via een groot busstation
alleen naar huis te komen , dus manlief gaat m halen , voor het eerst sinds weken even alleen
moet zeggen dat ik dt wel "spannend"vind

voor nu voel k me eindelijk iets beter, wie weet wil er iets meer in zitten vandaag en gaat het komende dagen ietsjes beter
zou zo graag weer even overeind van buiten willen genieten , voorlopig lijk ik de 40 te redden :D
en zit de kleine op het voortgezet , doel bereikt

per dag maar weer

ivy_power89

Re: hele lange update nicky u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 07:52

Je houd je super goed!
Die 40 ga je met gemak halen!
En idd, de verhalen op bokt momenteel zijn niet echt leuk om te lezen, maar des te meer is het goed om te horen, dat je nog steeds vecht als een tijger!!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:02

Blij dat je je weer wat beter voelt.. Begreep idd van mart dat het *zachtjes uitgedrukt* niet echt lekker ging.
HOpelijk knap je snel weer wat op, dan kom een taartje brengen.

xx

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 23:12

Wat goed dat het weer wat beter gaat !

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:49

doel bereikt en je bent er nog :D
zorg nou maar dat je je snel wat beter voelt, ik ben op zoek naar een excuus om gebak te halen :9

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:54

@ fojoe.. ik ook al..

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:58

ik zag het, straks krijgt nick nog een overdosis gebak :P

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 07:01

Helaas dames ... taart wil nog niet :(:)

maar *\o/* heb gisteren bijna een hele boterham op , en die ging er in en bleef zitten
de 1e sinds 6 weken

met mijn verjaardag over de dag verdeeld 2 soesjes , dingen zijn nog groot joh :j
maar ging goed :j

zie je wel dat we vooruitgaan :D

elke dag sochtends koffie en heel even achter de comp
en al paar dagen overdag alleen bank gehad (dus geen bed)
gister zelfs 1 rondje , op adem ! ook bij retour , door de tuin
niks gedaan hier en daar ff stil staan kijken , daarna werd ik gedouched

ja toen was ik wel ff buiten adem , maar herstelde vrij vlot :D

maw tergend langzaam , maar er lijkt toch wel weer vooruitgang in te zitten
over een week weer chemo , zullen we wel iets van terug slag krijgen
maar voor nu zijn de blaren uit de mond bijna weg en ben ik bijna geheel verveld
zelfs mijn oogleden samen met het verdwijnen van de wimpers
man wat is dat een irritant gevoel , en dan kriebellen terwijl
je vingers niet mee werken , echt handig :')
"wat is er nick ..
er zit iets in mijn oog
JA je hand :+

soms verbaas je je over dat de "kleinste" bijwerkingen het irritants zijn

gewrichten in handen en voeten knieen zijn nog erg pijnlijk en weigeren gedeeltelijk dienst
maar ja het schijnt erg vochtig te zijn snachts ..dus is het de reuma ? andere gewrichten lijken wat te beteren

dag voor dag verder , heb er wel vertrouwen in dat bloedbeeld goed genoeg is voor de vlgende chemo volgende week

maar taart .. of mijn maagje dat al wil vh weekend?

wie weet mijn paardjes weer eens zien vh weekend .. wie weet

elke dag is er voorlopig weer 1 , geniet :Y)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:02

nickyu schreef:
"wat is er nick ..
er zit iets in mijn oog
JA je hand :+
yep, ik geloof dat je je inderdaad wat beter voelt :D
geniet jij ook maar zoveel je kan :+:

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 08:36

.... taxi komt zo , word er weer gekeken of we gezond genoeg zijn voor de chemo morgen
tumr marker wil ik nu nog niet weten
tergend langzaam , maar heb toch het gevoel dat we dagelijks ietsjes vooruit gaan
durf nergens op te hopen en ben best wel zenuwachtig, raar heb ik meestal niet zo'n last van
nou ff duimen maar en straks uur op het lab wachten
ga nog paar minuten proberen te ontspannen
gr

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:03

mogge meis,

sterkte vandaag!!
ik duim met je mee....
Warme groet, Wilma

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 11:50

8-) nou weer thuus , bloedbeeld scheen zelfs iets beter te zijn als de vorige keer
gaat morgen dus door :Y)

(1e keer buiten vandaag sinds ... goeie vraag maar wat een honden weer zeg..nat en kou-oud echt herfst)

maar ja , prive vooruitzicht is zonnig :D (nou ja .. bijwerkingen daar gelaten)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:29

Wat een goed nieuws.. Gelukkig is je bloedbeeld weer wat beter..

Vandaag is geen beste dag om naar buiten te gaan, maar het zal toch wel een keer stoppen met regenen binnenkort.
Tot snel. xx

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:31

hé, goed nieuws dus weer +:)+

ach, dat herfst weer geeft je een excuus om lekker knuffelzachte warme truien aan te trekken, en dikke sokken, en thermolaarzen, en ...
ik ben geen zomermens 8-)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 08:42

nou bijwerkingen van de bestraling nemen duidelijk af
stotter zo goed als niet meer en hints word er thuis ook steeds minder gespeeld
lijkt zelfs of ik zelfs soms meer dislectie foutjes zie (en dus kan verbeteren)
soms roep ik een heel ander woord als bedoeld maar besef dat dan vaak bijna direct en
kan het zelfs verbeteren .. waar ik vooral mijzelf over verbaas

het onbalance wat erger was geworden neemt ook weer af en zou best wel eens gekomen kunnen zijn
door weinig eten en algehele zwakte , weer een pak van mijn hart

over 3 weekjes weer scan van het bovenlijf maar gezien de klachten lijkt de chemo aan te slaan
ben erg benieuwd , ook naar de marker ..hopen dat die maar gezakt is en het niet weer
stiekum een nieuwe plek heeft gevonden en dat de toename in de botten beetje meevalt

de artritis is helaas weer in vol ornaat terug, soms doen gewrichen zeer en toont het zelfs door de rode huid
er omheen, beetje geluk zal dat met/door de chemo gaan afnemen

blaren in de mond tandvlees tong zijn ook weer terug dus er smaakt weer bijna niks
dat is de chemo, en voel ook bijna ieder botje in mijn lijf ..echt dan besef je pas hoeveel botten je hebt

mijn hele leven al veel te veel medicatie gehad en nu begint de maag te klagen , dus voor het eerst aan de maag beschermers, de hoeveelheid pillen vind het nu niet leuk meer, maaltijd ansich, maar het lijkt te werken..(zegt ze met verbazing .. wonderbaarlijk)

lijkt me leuk om binnenkort als de bijwerkingen weer beetje zijn afgezwakt weer eens naar buiten te gaan
mijn paarden en hoe het geworden is daar te zien
maar eens op zoek naar iemand die van de shetters een span kan gaan maken (beleren)
ziet er niet naar uit dat ik dat redden ga

mocht iemand nog iemand weten die een shet kan beleren? aan huis ..gezien de achter blijver (3e paard)
de een is beleerd als enkel span , etter 1e klas behalve voor zijn baasje
heeft al eerder in span gelopen en deed dit perfect, de ander is groen en nu 4,5 jr

dan kunnen de heren volgend jaar samen op de wagen rijden
huidige wagen is te klein voor manlief en danny groeit er ook uit, man wat word die kleine groot
hard sparend voor een grotere .. man wat is dat allemaal duur .. dat geld is er voorlopig echt nog niet
dat is als je beetje goede wilt , er word toch flink gecrost op de wei rond
de speeltuin zoals wij die noemen , om het beetje veilig te houden red je dat niet met een 2 span voor een "show" wagen, al moet ik zeggen dat die kleine de hindernissen zoals wij verzoeken zijn pony en wagen met goed beleid en beheerst neemt en godzijdank goed naar ons luisterd naar zijn vader
met nog te weinig ervaring maar wel met menbewijs , zelf heb ik het op een ander tempo geleerd
(bij de boer op het werk op het land in de ruimste zin van het woord dus preciezsie sturen met span
vaak met hoofdzakelijk stemhulpen en verkeerde teugel voering daar een eg of ploeg draaien nu eenmaal niet gaat als je het achenbach systeem hanteerd)

hij leeft zoals verwacht helemaal op op het voortgezet, alleen met engels en zijn helaas geerfde dislectie
merken we dat die groep 8 gemist heeft..daar ondersteunen we en de school hem extra , voor de rest doet die het zo lekker zelfs nederlands gaat beter dan ooit , jongen blijft ons verbazen
fijn voor hem zijn dat momenteel ook de enige talen , taal is duidelijk ook niet zijn uh goede punt
maar er zijn van die mensen die leven voor taal, zweten bij het idee van handarbeid en rekenen
die worden vaak secretaris/secretaresse en dat is fijn joh die mensen ! heb ik in mijn werkend leven zoveel aangehad en die mensen alijd erg hoog gehad dat ze uit mijn docters like krabbel een mooie brief wisten te fabriceren , ideaal !dus als danny slim is zorgt die ook dat die een baan krijgt met of genoeg gaat verdienen om zo iemand in te huren..
ben zo blij dat we hem die kans hebben gegeven om dat jaar over te slaan (hij heeft uiteraard zelf zijn toelatings test / examen moeten doen maar men wat ben ik daar blij mee dat het gelukt is, hele goede keus geweest)
hopend er volgend jaar nog te zijn maar voor het geval dat heeft die tenminste maar 1 grote stap tegelijkertijd in het leven , naar het middelbaar is toch een enorme stap , toch elke dag erg vroeg de bus
veel nieuwe vakken leerlingen leraren maar dat die eindelijk zijn fantasie en logica mag en kan gebruiken
doet m duidelijk heel goed

blij dat koffie nog een beetje smaakt neem ik een 2e (en laatste) bakje
geniet van wat ik heb en gaat maar weer plat zo als terwijl de concentratie helaas nog te snel afneemt

voorlopig weer een jaar bij de voorspelling van de artsen (zijn toch alweer totaal 9 jaar verder )en het lijkt er op dat we misschien weer wat extra tijd gepikt hebben/toebedeeld krijgen, ben gestopt met (hoofdzakelijk angepraat door derden)schuldigte voelen over waarom iets bij de een wel aanslaat en bij de ander niet of waarom de een wel jodium houdend kanker heeft of het te laat ondekt heeft omdat ze hun lichaam slechter kennen etc etc ook bij mij zal het ooit gaan stopppen en zulen we de ontewinnen strijd gaan verliezen , de kanker groeit nu eenmaal van 2 middellen die mijn lijf zelf aanmaakt en je ook nodig hebt om te leven , vertragen is al jaren het punt en er komt een dag dat ondanks de vertraging het toch zal overwinnen maar voorlopig voelt het alsof we weer ietsjes tijd hebben gekregen , het gevecht word /is zwaarder geworden en lastiger , slijtage lijf steeds meer aanwezig
maar voorlopig kan ik nog gelukkig prijzen en om mij heen kijken en genieten van het feit dat mijn kleine een steeds zekerder sterker persoon word met 2 benen op de grond

wat een voorrecht ..dan neem je de mindere kanten graag voor lief

elke dag is er 1 , geniet er van , het leven is zo zo relatief

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:26

ik kan me voorstellen dat het je rust geeft nu danny het zo goed doet op school, en met de shet natuurlijk :D
en blij te horen dat het relatief goed met je gaat :)
geef maar een seintje als slagroom weer smaakt :9

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 06:30

voorlopig hebben we weer verrimpeld tandvlees en een rauwe tong ,
blaren zullen wel snel komen, maw er smaakt uberhaubt niet veel nu
chemo slaat weer lekker in , wel meer bijwerkingetjes momenteel die echt niet leuk zijn,maar ja komen der wel weer

word simpel van de artritis,dan besef je pas weer hoeveel gewrichten je hebt ,
denk wel een leuk gezicht.. ben er achter dat koelen lekker is , lig dan met 4 gekoelde washandjes
2 om de voeten en 2 om de handen en kruikjes op de buik , moet geen porrum zijn, wel lekker

kennis van me heeft nieuwe hele leuke pony , kwam vragen of ik kwam uitproberen.. ze weet dat ik van de zomer
van de 7 weken 5 weken in het ziekenhuis heb gelegen en daarna ook nog niet echt opgeknapt ben zeg maar
maar geloof dat ze (en merk vele andere) niet beseffen hoe slecht het geweest is en ik er echt nog niet ben
heb mijn eigen paarden , ook niet van en afstand , al zeker 3 maanden niet gezien..
ja maar het gaat toch al wat beter..ja in vergelijk met .. eet nu sinds 2 weken oid weer semi normaal
geen koorts en buiten de artritis geen noemenswaardige ontstekingen , de smetten eindelijk onder controlle , al paar weken op de bank ipv bed en er dus bij ,neem de deurpost niet meer mee naar het toilet heb dus ook minder blauwe plekken :') (kom nog steeds niet altijd er normaal vanaf maar okee dat is als we het halen want eigenwijs die ik ben als het slecht gaat snachts wil ik mart niet te veel belasten, heeft t al zwaar genoeg en slaap hard nodig)voorlopig word ik sraks weer lekker gedouched , heb der echt zin in, weer lekker fris en droge huid weer gevoed

hartje lijkt ook iets beter te gaan , minder vaak pijn in hartstreek , bloeddruk soms wat laag
maar een mart met leder naaiwerk en een minder makkelijke klant (die ondanks nameten niet wil geloven dat iets echt niet gaat passen bv ) computer die niet doet wat die wil , zeker als dingen lekker tegelijkertijd komen doet daar vaak wonderen, duurt dan echt wel ff voordat mijn meegenietende hartje weer tot rust is , hij is echt (nog) niet stress bestendig .. gaat wel al beter
moet in december onder het mes, zit goedaardig gelukkig, iets achter zijn oor in dat stukje ruimte net onder de hersenen
zelfde als 9jr terug , hebben ze toen niet grondig genoeg gedaan
ze kunnen gelukkig via de achterkant oor, maar hij vind het doodeng, zit ook zo dicht bij de hersenen
kan me der wel iets bij voorstellen,maar ja,ze dachten eerst dat het verzakt hersenvlies was , dan hadden ze via bovenkant
schedel het vlies moeten ophalen, dat had helemaal een zware enge ok geweest, gelukkig is het de kleindere ingreep
nog niet niks maar ja hij is nu dus al op van de zenuwen..dat word nog wat
hopelijk gaat het met mij wat beter tegen die tijd kan ik hem eens helpen ipv andersom

ja danny gaat echt goed, maar meneertje vergeet nog wel eens wat en daardoor te laat komen in de les
en mag daarom nu uurtje straf over blijven, helaas voor hem kunnen wij thuis in de comp erg goed bijhouden
wat die wel of niet uitvreet op school , al blijkt nu dat die daar ook wel altijd eerlijk over is (heeft ook geen zin om er over
te liegen daar de school het erg acc bijhoud :D )
en hij heeft zijn 1e 10 ! voor nederlands nog wel liefs , spelling mag dan een crime zijn met zijn dislectie
maar het geadvisserde speciaal onderwijs zien wij echt nog steeds niet , zijn "oude"leerkracht op de lagere school snapt er echt niks van , en wij zijn zo blij ons eigen gevoel tegen jaren lang advies in gevolgd te hebben ..danny ook ooit , had echt niet goed gekomen met die jongen op die andere school en dan puur alleen op zijn dislectie en die beste man had er nog voor bijgeleerd
dat dat dan nog zo als een belemmering word gezien , je zou denken dat ze de afgelopen jaren toch wel iets meer begrip over het euvel en de verschillende typen daarvoor gekregen zouden hebbenen niet meer oh dislectie dus dom , kan daar nog steeds
niet goed overuit, er zijn ook genoeg bekende mensen met dyslectie zoals : a.bel , wubbo okkels , einstein
nu nog kijken hoe we het hoofd op dat lijf kunnen houden zodat die iets minder chaotisch word en geen boeken ed vergeet mee te nemen naar school ..

maw ouders ..met dyslectie kan je nog steeds worden wat je wilt ,
kijk naar je kind meer dan uitschooladvies , te hoog inschatten is niet goed (op de tenen lopen) maar te laag ook niet
dislectie betekend niet automatisch niet intelligent en of danny nu stratemaker word of tekenaar of wat ever , zolang het maar is wat hem gelukkig maakt

geluk is belangrijker dan geld of status en zelfs met een gebrekkig lijf kan je gelukkig zijn

vandaag vandaag , morgen morgen

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:40

ik heb pas na de zomer beseft dat het toen behoorlijk slecht met je ging, maar ik had wel door dat je ook nu nog niet meteen op een onbekende knol gaat kruipen :')

haha, mijn oudste heeft is ook zo verstrooid, die heeft geluk dat zijn hoofd goed vastzit anders zou hij dat vast ook nog eens vergeten :')
ik word er zo gek van dat kinderen om het minste in een hokje geduwd worden en een 'probleem' stempel krijgen :roll:
en zeker als ze een 'dom' stempel krijgen omwille van iets dat helemaal niets met intelligentie te maken heeft 8)7
ja, die dislectie maakt het danny vast af en toe wat moeilijker, maar er is helemaal niks mis met die jongen ;)

geniet van je douche straks :D

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 09:00

durf het bijna niet te zeggen maar het lijkt er op dat de ergste chemo dip achter de rug is
zo snel na de laatste chemo en dat al na de derde :D de eerste 2 was einde ergste dip en nieuwe chemo op de
zelfde dag ..

vast/avondeten/brood/aardappellen ed wil mijn maag nog niet, al lijkt het ergste spuwen ook over

als iemand nog ideeen heeft voor meer koliedraten en een tevreden maag
soorten groenten ed (geen spruiten en blad kool ... kon ik vroeger echt alles eten geeft het nu te veel gas in de darmen
gaat wel al beter met ze maar zijn nog erg gevoelig

donderdag de scan , ben erg benieuwd en durf eigenlijk nergens op te hopen voor die tijd
ben emo niet echt sterk nu en tegenslag kost me erg veel energie
maar gedeeltelijk gaat het zeker weer iets beter

ga straks eens een mailtje sturen naar deze of gene, eerst weer even plat

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:14

nou dat is dan wel weer positef toch, dat het een beetje meevalt

qua eten, geen idee

succes donderdag

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:04

Misschien zijn erwten, witte bonen of mais een idee?

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:09

groentes als broccoli, bloemkool en worteltjes zijn licht verteerbaar, misschien lukt dat wel?
voor extra koolhydraten zou je witte rijst kunnen nemen, of geroosterd wit brood, da's ook weinig belastend voor de maag.
magere yoghurt is misschien ook een optie.

ik ben in ieder geval blij voor je dat de dip deze keer wat sneller achter de rug is :)
succes donderdag!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:13

Je bent een bikkel, pur sang!!!

Kun je niet van die potjes Ensure krijgen?
Kameraad van ons heeft er veel baat bij, tussen de chemo's door.

Mutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:06

Wat een ontzettend sterke vrouw ben jij!!! Respect voor de manier waarop jij met je ziektes omgaat.

Misschien kun je eens Clinutren van Nestlé proberen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 05:02

de vleoibare maaltijden zijn uh tot nu toe iig niet zo'n optie , maar wel goede tip

yochurt gaat goed :D dus maar yochurt sochtends :j
stukje kaas ook weer , ach ja komen der wel

dag voor dag , elke dag is er een