Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:Deze mensen staan immers ook op de wachtlijsten. Ook al hebben ze gruweldaden gepleegd dan krijgen ze een orgaantransplantatie. Het zijn immers volgens de wet nog steeds mensen en geen beesten die dood mogen gaan.
vuurneon schreef:Even praktisch gezien; stel ik krijg nieuwe donor longen en het slaat aan, nu heb ik daardoor extra tijd gewonnen en dat is prachtig.Maar uiteindelijk sterf je toch nog steeds een zeer benauwde dood omdat de longen niet tientallen jaren meegaan? Even afgezien van hoe fijn de extra tijd is, maar de manier van sterven zal niet heel anders zijn toch? Dat blijft een nare dood.
vuurneon schreef:Maar uiteindelijk sterf je toch nog steeds een zeer benauwde dood omdat de longen niet tientallen jaren meegaan?
Saintelette schreef:vuurneon schreef:Even praktisch gezien; stel ik krijg nieuwe donor longen en het slaat aan, nu heb ik daardoor extra tijd gewonnen en dat is prachtig.Maar uiteindelijk sterf je toch nog steeds een zeer benauwde dood omdat de longen niet tientallen jaren meegaan? Even afgezien van hoe fijn de extra tijd is, maar de manier van sterven zal niet heel anders zijn toch? Dat blijft een nare dood.
Ja want je gaat liever nu dood dan dat je nog een aantal jaren een geweldig leven leidt en mooie dingen kunt meemaken....?
Sorry hoor maar ik had liever mn schoonmoeder nog wat jaren bij ons gehad, had ze nog zoveel mooie dingen mee kunnen maken, zéker omdat ze al 10 jaar ziek was en niks meer kon.. Die jaren zouden mooi meegenomen zijn...
maar ik vraag mij af of de manier van sterven verschil uit maakt. vuurneon schreef:Even praktisch gezien; stel ik krijg nieuwe donor longen en het slaat aan, nu heb ik daardoor extra tijd gewonnen en dat is prachtig.Maar uiteindelijk sterf je toch nog steeds een zeer benauwde dood omdat de longen niet tientallen jaren meegaan? Even afgezien van hoe fijn de extra tijd is, maar de manier van sterven zal niet heel anders zijn toch? Dat blijft een nare dood.
vuurneon schreef:(En shadow: ik vraag mij het af omdat ik zelf niet zou weten of ik donororganen zou willen. Doodgaan vind ik niet erg, maar de manier waarop wel..)
liefst op de ok, dan hebben ze tenminste nog wat aan mij. purny schreef:Deze mensen staan immers ook op de wachtlijsten. Ook al hebben ze gruweldaden gepleegd dan krijgen ze een orgaantransplantatie. Het zijn immers volgens de wet nog steeds mensen en geen beesten die dood mogen gaan.
purny schreef:Ik ben geen donor. Ik wil graag compleet de grond in en niet half leeg. En ik wil niet dat mijn organen naar iemand gaan die kleine meisjes heeft misbruikt of mensen heeft vermoord.
purny schreef:Deze mensen staan immers ook op de wachtlijsten. Ook al hebben ze gruweldaden gepleegd dan krijgen ze een orgaantransplantatie. Het zijn immers volgens de wet nog steeds mensen en geen beesten die dood mogen gaan.
vuurneon schreef:Ik kan trouwens niets vinden over orgaantransplantaties en gevangenen; alleen over orgaanroof en dat zocht ik niet.
Zou gevangenis nog uit maken voor je plek op de lijst? Als je levenslang hebt zonder kans op vervroegd vrijkomen zou je dan lager worden geplaatst dan de vrouw van 30 die niets op haar kerfstok heeft?
Overgens heb ik het zelf aan mijn nieren en een slechte schildklier maar ik zou ook géén orgaan van iemand anders willen. Shirley schreef:Nou zeg, wat een onzin, WhySoWhite
Alsof hetero's geen drager zouden kunnen zijn ... elke bloeddonor wordt toch getest neem ik aan ?
Maar zouden je organen dan eventueel wel gedoneerd kunnen worden ( als je dat zou willen dan tenminste ) ??
. Niet normaal. Ik begrijp je reactie volkomen.
). Gevangene of 30 jarige moeder van 3 kinderen. In beide gevallen hebben ze een orgaan hard nodig en kan ik op die manier iemand (en diens familie) helpen. Ik zou zelf ook maar wat graag een donor orgaan willen ontvangen, mocht het mijn leven verlengen. Dus dan mijn eigen organen niet afstaan kan ik niet. Dat vind IK egoïstisch.Shirley schreef:Nou zeg, wat een onzin, WhySoWhite
Alsof hetero's geen drager zouden kunnen zijn ... elke bloeddonor wordt toch getest neem ik aan ?
Maar zouden je organen dan eventueel wel gedoneerd kunnen worden ( als je dat zou willen dan tenminste ) ??
Ik heb altijd de zelfde vriend gehad nu overgens nog steeds dus het is echt complete onzin
. Dus zelfs als ik nooit iets met een man gedaan zou hebben dan nóg zou ik NIET mogen doneren.. Ze kunnen het inderdaad zien aan het bloed maar dat moet dan weer zoveel maanden duren voor daar een uitslag van is omdat HIV een incabatie tijd heeft. Dus zelfs als daar op getest zou worden en daar niets uit komt dan nog mag ik niet doneren omdat ze niet na kunnen gaan wat ik in tussen tijd zou doen.. Ik praat nu wel met Ik maar dit geldt voor alle homo's lesbisch... Volgensmij mag ik verder wél gewoon organen doneren maar ik heb nu zoiets van... Weetje, laat maar
echt belachelijk!