Ontharen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:54

Maar ik heb nog niemand gehoord die doorgezet heeft met ipl geloof ik?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:09

x__laura schreef:
In de gebruiksaanwijzing staat inderdaad niet dat het permanent is maar aan de vele reacties te lezen is het bij de meeste mensen die een pro behandeling gehad hebben ook alles behalve permanent, alleen zijn zij een pakje meer geld kwijt.

Maar goed, ik ga er verder niet op reageren, zoals zoveel anderen al zeiden spreek je toch alleen voor je eigen winkel dus een echte discussie kan je dit niet noemen.

Welnee, ik preek niet voor eigen parochie. Als zo'n goedkoop apparaatje zou werken hoefde ik niet van die dure apparaten te laten bouwen.

Voorheen stond in de gebruiksaanwijzing dat het permanent ontharen is, deze bewering hebben ze al moeten corrigeren omdat het misleiding bleek te zijn.

Een goed apparaat levert minimaal 25-30 Joule per CM2. Dit is wetenschappelijk gezien ook nodig. Jouw apparaat heeft een maximum output van 6,5 Joule per CM2.

Daarnaast kun je nog wat vervelende side effects hebben die in een goede salon voorkomen kunnen worden.

Alles kun je hier teruglezen:http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/91604-permanent-ontharen-toestellen-voor-thuisgebruik.html

Dobel

Re: Ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 16:04

Als dat permanent ontharen toch zo goed zou werken he waarom zijn er dan maar zo weinig mensen die hier gebruik van maken. Ik bedoel als ik van een vriendin hoor dat het echt werkt en altijd weg blijft zou ik zeker gaan. Helaas heb ik zon iemand nog nooit gesproken. (ook een jaar nadat het gebeurd is)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:26

Dobel schreef:
Als dat permanent ontharen toch zo goed zou werken he waarom zijn er dan maar zo weinig mensen die hier gebruik van maken. Ik bedoel als ik van een vriendin hoor dat het echt werkt en altijd weg blijft zou ik zeker gaan. Helaas heb ik zon iemand nog nooit gesproken. (ook een jaar nadat het gebeurd is)

Ik zou zeggen, PB Gamblers Cup eens, die merkte na 1 behandeling al verschil.

Helaas is het zo dat er onder de behandelaars ook ondeskundigen zijn en er zijn ook wel een aantal merken apparaten die gewoon niet doen wat ze zouden moeten doen.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:23

Nou dames, het is gelukt hoor *\o/*
Allebei me benen en ook me knieen!
Met een ijspack deed het juist meer pijn dus heb het zonder gedaan.
Morgen me oksels proberen hoop dat het lukt ik blij me steeds focussen op het resultaat *\o/*

Was al bijna de moed kwijt en wou hem verkopen maar ben nu wel erg blij dat ik heb doorgezet!

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:27

Mensen zetten ipl niet door omdat het zoveel geld kost. Als ik het geld had om een paar behandelingen achter elkaar te doen zou ik het ook zeker doen.
Overigens vind ik de Pulzzz prijzen wel goed te doen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:10

Afgelopen zaterdag weer laten flitsen, 55 euro kwijt. Goed te doen, na 6 weken. Zéker als er na de behandelingen niks meer nodig is!
En de volgende behandeling duurt ook weer langer. Meer tijd om geld bijelkaar te krijgen dus :-)

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:38

GamblersCup mag ik vragen wát je precies hebt laten doen? en hoeveel resultaat had je tussen behandeling 1 en 2? thnx!

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:46

Ik heb van de week me bovenlip zelf geharst met hars strips van veet....
Ziet er veel mooier uit dan die stomme donzige hartjes boven op me lip, voelde me daardoor onzeker...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:45

Rchell schreef:
GamblersCup mag ik vragen wát je precies hebt laten doen? en hoeveel resultaat had je tussen behandeling 1 en 2? thnx!

Klik even op "geplaatst" naast mijn naam en je vind het zó terug :-)

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:11

Ik hen ipl gedaan en het haar werd duidelijk minder, maar toen ik stopte kwam het net zo snel weer terug...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:12

En hoe veel behandelingen heb je toen gehad?

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:30

Ik heb mijn bikinilijnn ook laten laseren 9 behandelingen gehad en het is nog niet helemaal weg.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:49

Annepoes schreef:
Ik heb mijn bikinilijnn ook laten laseren 9 behandelingen gehad en het is nog niet helemaal weg.

Om de hoeveel weken moest je komen?

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:39

om de 8 weken om het weer te laten herstellen en je haargroei gaat in fases (?)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:02

Nu ga je als opmerking krijgen dat de tussenfases niet juist gebeuren.
Maar goed, dat IPL is allemaal leuk en aardig, maar als het echt ZO goed zou zijn en echt zou helpen, dan zou door mond op mond reclame iedereen het wel gaan doen (en dan wel alleen via janderegelaa, want alleen daar gebeurt het met de juist tussenpozes)
Maar dit is niet het geval. En misschien is het een idee janderegelaa om mensen extra korting te geven om hier te posten, zodat we in ieder geval terug kunnen lezen dat het bij jullie wel echt werkt en goed gaat (en niet 1 klant, maar toch wel meerdere)
Ik bedoel hier overigens niet mee dat het bij jullie niet goed zou werken, want ik heb helemaal geen ervaring met IPL. Alleen ik heb nog nergens hele positieve reacties teruggelezen. En dan niet van mensen die net zijn behandeld, maar mensen die een jaar geleden behandeld zijn. Of die 1 jaarlijkse bij behandeling voldoende is, of dat mensen na 2 jaar gewoon weer a la boquito rondlopen.

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:22

Maar wat is het verschil tussen IPL en laseren?
Heb het ff opgezocht:

Zowel de laser als IPL zetten licht om in warmte. Alleen gebruikt de laser 1 golflengte en heeft daardoor een hoger vermogen om dieper gelegen haarwortels te bereiken. De flitslampen van IPL zenden een mix van vele soorten licht uit en op de diepere plaatsen bij de haarvaatjes komt IPL niet altijd bij. Simpelweg omdat het flitslicht van IPL niet heel gericht geplaatst kan worden. Daardoor is laserontharing duurzamer en effectiever.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:55

Effectiever op korte termijn moet dat zijn. En duurder. En met meer risico. Daarom ben ik daar nooit aan begonnen. Ook daar heb ik nog nooit echt positieve dingen over gehoord na een complete behandeling. IPL is te betalen, daarom probeer ik het uit.

Sky_As, wat is jouw probleem dat je zo "tekeergaat" wat betreft janderegelaa en pulzzz? Zeker terwijl je er zelf absoluut geen ervaring mee hebt. Tot nu toe heeft ie wel gelijk gehad. En als er steeds dezelfde vragen komen... met hetzelfde antwoord (te lang of te kort tussen de haarfases) dan is het logisch dat er steeds hetzelfde antwoord komt. Ik geloof ook zeker dat het bij vele salons niet helemaal juist gehanteerd wordt. Ten eerste omdat ik flink rondgebeld heb voordat ik bij deze terechtkwam, ten tweede omdat het érg makkelijk is om in je salon met IPL te beginnen zondar dat je een uitgebreide instructie/cursus krijgt hoe het nou precies zit.

Ik ben (uiteraard!) zo positief omdat ik net begonnen ben, bij de eerste sessie al mega verschil zag, en daardoor natuurlijk erg enthousiast ben (eindelijk iets wat werkt, zónder irritatie etc!). Waarop janderegelaa me hier in het topic nog even met beide beentjes op de grond zette door te melden dat er weer een fase komt waarbij het erger lijkt dan ervoor ;)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:01

GamblersCup schreef:
Effectiever op korte termijn moet dat zijn. En duurder. En met meer risico. Daarom ben ik daar nooit aan begonnen. Ook daar heb ik nog nooit echt positieve dingen over gehoord na een complete behandeling. IPL is te betalen, daarom probeer ik het uit.

Sky_As, wat is jouw probleem dat je zo "tekeergaat" wat betreft janderegelaa en pulzzz? Zeker terwijl je er zelf absoluut geen ervaring mee hebt. Tot nu toe heeft ie wel gelijk gehad. En als er steeds dezelfde vragen komen... met hetzelfde antwoord (te lang of te kort tussen de haarfases) dan is het logisch dat er steeds hetzelfde antwoord komt. Ik geloof ook zeker dat het bij vele salons niet helemaal juist gehanteerd wordt. Ten eerste omdat ik flink rondgebeld heb voordat ik bij deze terechtkwam, ten tweede omdat het érg makkelijk is om in je salon met IPL te beginnen zondar dat je een uitgebreide instructie/cursus krijgt hoe het nou precies zit.

Ik ben (uiteraard!) zo positief omdat ik net begonnen ben, bij de eerste sessie al mega verschil zag, en daardoor natuurlijk erg enthousiast ben (eindelijk iets wat werkt, zónder irritatie etc!). Waarop janderegelaa me hier in het topic nog even met beide beentjes op de grond zette door te melden dat er weer een fase komt waarbij het erger lijkt dan ervoor ;)

Ik heb helemaal geen probleem, zoals je ook kunt lezen bedoelde ik het ook niet op die manier, maar meer dat het topic nog niet overstroomt van positieve reacties. En iedereen die "negatieve" ervaring heeft met IPL krijgt gelijk te horen dat het aan de behandeling ligt, wat misschien best kan hoor, dat weet ik niet. Alleen is het wel vreemd natuurlijk.
En zou het niet kunnen dat mensen ook verschillende haarfases hebben, dus dat het bij jou ik noem maar 3 weken duurt, en bij mij 3 weken en 3 dagen of 4 weken.
Want als dit het geval is, zou het betekenen dat het inderdaad bij bijna niemand werkt, en dat de tussenposes bijna nooit goed worden uitgevoerd. Maar mocht bij jou de ervaring zo goed zijn (en blijven uiteraard) dan hoor ik het graag hoor, want ook ik wil GRAAG permanent van mijn ongewenste haar af. Alleen vind ik het duur geld om te testen en dadelijk 500 euro lichter te zijn en het heeft niet geholpen.

Mijn reactie is alleen: " waar blijft de rest met hun positieve reacties op pulzzz"

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:07

Sky_As schreef:
Alleen is het wel vreemd natuurlijk.

Nee, zoals je alleen al in mijn tekst kunt lezen met 2 voorbeelden (en dan ben ik een leek) is dat NIET vreemd.

Sky_As schreef:
Mijn reactie is alleen: " waar blijft de rest met hun positieve reacties op pulzzz"

Het gaat hier toch niet om pulzzz? Het gaat om allerhande onthaarmethodes, dat janderegelaa er toevallig ook bij zit hier... pulzzz is jong en groeit, is logisch dat nog niet zoveel mensen die de behandeling bij hen doen, hier aanwezig zijn. Of al langere tijd bezig zijn.

Op het middenstuk van jouw post heb ik geen antwoord, daar wacht ik eigenlijk op een reactie van janderegelaa af, die zou daar als profi een antwoord op moeten hebben :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:17

tjah, weet je wat het probleem ook is (ook al vind jij het niet vreemd :P) dat het voor ons leken verrekte moeilijk is om te onderscheiden wie er wel, en wie er geen verstand van hebben....
Want hier gaan we even uit van jaderegelaa (omdat die toevallig hier post) en die geeft aan dat het om de X aantal weken moet.
Maar stel je voor dat Pietje hier nou ook komt, en die zegt dat het om de Y aantal weken moet.
Wie geloof jij? en hoe weet je wie de waarheid spreekt.
(hier moet je toch uitgaan van de reacties van andere...)

Is een beetje hetzelfde als mijn auto naar de garage brengen, als ze zeggen dat er ergens iets kapot is, zal best, maar mij zegt het allemaal niks en ik ga af op wat ze in de garage zeggen (godzijdank heb ik een handige papa en ben niet afhankelijk van malafide garages :P )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:20

Ik heb ook IPL gedaan en merkte inderdaad al snel verschil, mocht na een aantal behandelingen om de 8/9 weken terugkomen ipv 6 weken. Uiteindelijk zo goed als haarloos, maar inmiddels zijn we 2 jaar verder en is er niets meer van de IPL te zien. Oksels zijn weer net zo harig als altijd (okee, eigenlijk zijn ze haarloos maar dankzij scheermes) en ik vind het achteraf best zonde van mn geld, ookal was de prijs heel okee.
Maar geen IPL meer voor mij, ik wil binnenkort weleens een professionele wax gaan proberen :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:24

Dit zijn dus inderdaad de reacties die ik van meer mensen wil zien, ook mensen die het wel via de " juiste" interval doen.
Ook met prof. wax zul je dan niet veel verschil gaan zien.
Ik wax mijn benen nu zelf (werk in een pedicuregroothandel waar we dus professionele spullen hebben)....
En er groeien absoluut veel minder haren terug, en het duurt ook veel langer, en ze worden ook lichter en dunner...
MAAR.......als ik nu stop met harsen (in het verleden weleens gedaan omdat ik het zo lastig vond dat je iedere keer alles moet laten groeien) en ik laat het weer een half jaar "groeien" en ik begin weer met scheren, wordt het gewoon weer net zo dik als voorheen.
Voordeel van harsen is wel (voor mij dan) dat het niet heel duur is.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:29

Sky_As, er is ook nog zoiets als internet. En als je niet bij IPL gaat zoeken, maar iets verder naar bijvoorbeeld de fases van haargroei, dan kun je van daaruit een mening vormen. Ik ben ook een leek verder. En ik probeer het gewoon uit, dan zien we het vanzelf!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:32

GamblersCup schreef:
En ik probeer het gewoon uit, dan zien we het vanzelf!

Dat is het beste om te doen :j
Elk lijf reageert anders, de één reageert zus en de ander zo. Om te weten wat wel en niet werkt in jouw situatie is gewoonweg uitproberen de beste oplossing.