Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:46

@dip; idd een elektrische kolf werkt heel fijn, vind ik dan. En je hebt helemaal gelijk hoor, wat niet meer gaat dat gaat gewoon niet!

@nathalie: fijne nacht weer!

Hier was Nick gisteravond niet wakker te krijgen voor zijn laatste avondvoeding! Dus hij dronk erg weinig en kwam vannacht om 4 uur weer voor voeding, maar dat had ik dus al verwacht. Daarna sliep hij weer tot half 9 en nu ligt hij weer te slapen. De borstvoeding gaat de laatste dagen ook weer makkelijker, hij hapt fijner aan en drinkt beter (tenminste dat idee heb ik). Hij trekt niet meer zo en laat ook niet meer los (behalve dan als hij klaar is met drinken!). Als hij klaar is met drinken en ik bied hem de borst nog een keer aan dan trekt hij echt een heel vies gezicht, grappig is dat, dan moet hij gewoon echt niet meer.
Morgen ga ik een half dagje winkelen met mijn zusje, Hans blijft dan thuis. Ik heb er wel zin in!
De laatste dagen is Nick weer ontzettend makkelijk, het is slapen en voeden en af en toe lekker in de box spelen of op het speelkleed. Heerlijk!

ankem

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:51

Hier ook een elektrische kolf. Moest eerst wel even wennen aan het geluid, maar krijg nu een tsr van het geluid. Kolf momenteel niet zo heel veel per beurt, omdat ze overdag om de 2,5 uur voeding wil en beide borsten en 's nachts om de 3, 3,5 uur. Lang leve de regeldagen. Hoop dat we het snel gehad hebben.
Ze heeft vandaag heerlijk genoten van dr bananenprut.

Heb sowieso het half jaar volgemaakt, want ze is vandaag een half jaar! Hoop dat we het nog even vol kunnen houden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:51

Ik krijg al tsr als ik de kolf zie, wanneer het op mijn werk tijd is om te kolven.

Ankem: dat is wel heel vaak weer, hoop voor jou dat het snel weer voorbij is.

Als het goed is zitten die van ons er ook weer aan te komen, met 4,5 maand. Marinde is aankomende dinsdag alweer 4 maanden. Wbt prutjes geven, merk dat Marinde ineens heel geinteresseerd is in ons als we eten, dus denk dat ik toch niet tot 6 maanden kan wachten met haar eerste hapje groente/fruit.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:39

Ninita schreef:
Welke flessen heb je geprobeerd? Milan wilde namelijk ook alleen maar de Dr. Brown en geen andere.
Vanaf een maand of 6 kun je anders ook een tuitbeker gaan proberen, als ze echt niet wil.

En als jij nou eens een hele dag weg gaat? Dan 'moet' ze wel.

avent, tommee tippee, difrax, eigen merk etos met platte speen, nuby.

hele dag weg durf ik niet met dit weer. als ze dan weigert te drinken droogt ze snel uit. als het nou winter was geweest had ik het misschien gewaagd, al stuit het me wel tegen de borst.

susan, tessa slaapt net als marinde zo'n 11 uur achter elkaar in de nacht. overdag dus enkel 2 of max 3 hazenslaapjes van 20 minuten. tegenwoordig maakt het ook niet meer uit of ik ga wandelen ofzo, zelfs dan slaapt ze niet of maar heel kort.

anke, gefeliciteerd met jullie halfjaar-jubilieum! :D

pff, voel me zooo'n slechte moeder. de hele dag kan ik al wel janken. dat gekloot met het weigeren van de fles zorgt bij zowel mij als tessa voor enorm veel stress. zoveel stress dat we vandaag ook nog eens niet kunnen genieten van de borst allebei.
daar komt bij dat ze overdag dus nauwelijks slaapt en eigenlijk alleen maar entertaint wil worden. ik trek dit niet veel langer denk. ben blij als ik kan gaan werken! kan mijn kont niet keren, want als ik buiten beeld ben gaat het luchtalarm af.
mijn moeder vindt dat ik haar maar gerust een paar uur moet laten brullen, want ze is me vast aan het uitproberen. zal allemaal best, maar dat kan ik dus echt niet en vind ik totaal niet nodig. ze mag best even brullen, maar langer dan 20 minuten heb ik haar nog nooit laten huilen.
maar goed, zit er dus ff flink doorheen en weet niet hoe ik het allemaal moet gaan doen als ik over 4 weken moet gaan werken. vind eigenlijk ook nog eens dat ik niet mag zeuren omdat veel mensen al moeten werken als hun kleintje 12 weken oud is en ik ga werken als tessa 23 weken oud is.
|(

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:42

Ik herken het BA :j
Chiara sliep rond die leeftijd ook amper ( ook niet in de kinderwagen )
Ik was ook op het eind van mijn latijn, zat tijdens het voeden geregeld te huilen en ineens was ik eroverheen :?
Weet ook niet meer hoe of wat :+
Weet wel dat ik me echt machteloos voelde.
En op den duur liet ik haar rustig langer huilen en 'dwong' haar min of meer te slapen want als ze beneden was, was ze ook niet te genieten :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:46

ze is op zich wel gezellig, als ik maar binnen haar vizier blijf. huilt niet extra veel ofzo, maar na 20 minuten is het batterijtje gewoon weer opgeladen.

ben blij te horen dat ik niet de enige moeder ben die zich zo machteloos voelt bij tijd en wijlen. zijn idd al heel wat tranen gevloeid alhier!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:51

Ja zeg het een beetje krom... Chiara is onwijs vrolijk en huilt eigenlijk zelden.
Maar toen ze nog echt een babytje was viel ze om van de slaap, sliep dan niet, nam ik haar naar beneden en werd ze nog vervelender en moeier zeg maar... tot ze weer even geslapen had. Dan was het weer goed, alleen kwam ik dan weer helemaal nergens aan toe :+

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:51

Jeetje BA kan me voorstellen dat je je even niet zo happy voelt! Klinkt ook echt niet fijn hoor. Maar het maakt je absolúút geen slechte moeder!!!!! Jij wil het beste voor je meisje, juist dat je gestressed raakt omdat ze niet uit de fles wil drinken en dergelijke zegt mij maar weer dat je een goede mama bent, want je vind het belangrijk!
En je zeurt niet, ik kan me goed voorstellen dat je het soms even gehad hebt hoor.
Wbt dat ze altijd gaat huilen als jij weg bent, dat lijkt me erg moeilijk. Ik ben ook niet van het laten huilen, maar dit is natuurlijk ook geen doen! Heeft ze geen speelgoed dat ze leuk vindt en waarmee ze wel even stil is?
Moeilijk hoor... Dikke knuf voor jou, die kun je wel gebruiken denk ik!!!

Hier gaat het allemaal z'n gangetje. Vanochtend weer de 2e prikken gehaalt, huilen tot mama's knuffel en toen was het weer goed.
Ze is nu (14 weken) 5350 gram en 61,5 cm. Ze is nogal slank volgens t CB maargoed hun curve is ook gebaseerd op kunstvoeding-kindjes.
Zal het zo even invullen op mijn eigen groeicurve van Borstvoeding.com. :P
Ze zal vast wat ligt zijn (t viel mij nl tegen) maar zolang ze lekker vrolijk is en alles zo goed gaat maak ik me geen zorgen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 19:12

BA: moeilijk hoor! Kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit nu. Is echt geen zeuren wat je doet! Ik kan je helaas niet helpen of adviseren want ik heb er geen ervaring mee, en je zult vast al goedbedoelde adviezen genoeg krijgen. Ik had ook een paar weken voor ik moest werken dat ik het even niet meer zag zitten allemaal, en bij mij liep alles toen veel soepeler als bij jou nu. Ik heb ook wat afgejankt hoor! (en nog soms...) Het is gewoon niet makkelijk allemaal.

Nathalie: idd hun curve is gebaseerd op kv-kindjes. Marinde heeft trouwens echte spekkies op haar beentjes en armpjes, dus slank kun je haar niet noemen ;) , volgens mij is het niet automatisch zo dat bv kindjes slank zijn. Is denk ik vooral genetisch bepaald, ik was als baby ook echt een spekkie. Maar het gaat er vooral om dat ze het goed doen, lekker vrolijk en levendig zijn. Het is trouwens wel zo heb ik begrepen, dat bv kindjes tot een maand of 3, 4 heel veel groeien en het daarna wat afvlakt, dus kan kloppen dat je het wat tegen vond vallen.

Het is hier heel saai want alles gaat gewoon heel goed, Marinde heeft vanmorgen tot 8.00 doorgeslapen, drinkt goed, is vrolijk....

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:35

Hihi,mijn bv kindjes waren een soort rollade, dus dat bv-kindjes slank zijn ging hier ook niet op.

BA, begrijpelijk hoor, ik ken het gevoel, ik ben tegenwoorig veel van huis, heb nu vakantie en de kids vragen enorm veel aandacht. Vooral met naar bed brengen zijn ze enorm aan het trekken, heb ze net allebei slapen!!!! Om de beurt weer piepen. Komt ook van de warmte en de jongste is niet helemaal in orde, maar ze hebben er altijd wel een handje van. En dan kan ik ook kriegelig worden, want je komt echt nergens aan toe, dat is het gewoon.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:45

Milan woog 3570 bij de geboorte en dat was gemiddeld. Hij ging toen steil omhoog naar de 1+ lijn en nu zit hij nog net boven het gemiddelde. Hij is over 5 weken 1 jaar en weegt 10 kilo en is 75 cm.
Hier dus ook een lekkere rollade :+:

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:53

thanx voor alle lieve en bemoedigende woorden. net toen hans thuis was een flinke pot gejankt, oei ik groei erbij gepakt en even gelezen samen.
zit blijkt dus in een sprong te zitten. 1 van de moeilijkste in haar ontwikkeling van het eerste jaar en ook degene die het langste duurt, zo'n 5 weken. inmiddels zijn er al 3 a 4 voorbij...
we hebben dus besloten de fles te laten voor wat die is en eerst af te wachten tot de sprong over is. nu willen we misschien wel te veel van haar?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:59

BA fijn he, zo'n boek. Het geeft toch meer rust als je weet dat er een sprongetje is he?
Ik zou dan inderdaad ook de fles even laten voor wat het is, misschien is het inderdaad even te veel voor haar icm haar ontwikkelingen!
Hopelijk gaat het snel beter. Het voordeel van weten dat het een sprongetje is, is dat je ook weet dat het weer voorbij gaat. :)
Maargoed het is wel zwaar, dus sterkte! Hoeveel weken is ze nu precies? Dan weet ik wanneer mij het te wachten staat. ;)

Oh enne ik bedoelde niet dat alle BV kindjes slank zijn hoor dames. :D Maar de mijne is dat wel volgens t CB. ;) Ze heeft best wat spekjes vind ik. Maar bijv laatst kwam ik een mama tegen in de stad met een kindje van 3 weken ouder dan Yasemin en die kreeg KV en die was toch wel een flink stuk groter en breder hoor. := Hihi.
Op de groeicurve van BV.com zit ze kwa gewicht onder de middellijn en kwa lengte nu net iets boven de middellijn.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:07

Ba, je kunt het ook gewoon 1 keertje per dag proberen. Lukt het niet direct stoppen, dus ook maar een klein beetje in de fles doen ;)
Kan zijn dat het wel ineens prima lukt ;)
Was hier namelijk ook het geval. Heb toen nog een beetje opgewarmd en toen dronk ze dat ook nog eens op en de volgende dag ging het vrij makkelijk zonder morren :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:01

1x per dag bieden we idd 20 cc aan cyn, maar laat dat nu dus ff zitten. geen zin in alle stress. dadelijk gaat ze de borst ook nog weigeren!

nath, de sprong is van week 15 tot week 19/20 en tessa is vandaag precies 18 weken.
bij mij scheelt het idd dat ik weet dat het een sprong is. dan kan ik het loslaten en me er aan overgeven, in plaats van me het hoofd te breken waarom het neit lukt en wat ik verkeerd doe.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:04

tessa zit trouwens qua gewicht onderaan en qua lengte net onder de middellijn

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:33

Ohjee week 15, dat is volgende week! :oo
Ben benieuwd.
Ik heb dat ook hoor, als ik weet dat het een sprong is dan ben ik er ook heel relaxed onder. Anders begin ik ook wat onzeker te worden of ik niet wat verkeerd doe bijvoorbeeld.

Hoeveel weegt Tessa nu en hoe lang is ze?
Ach ik probeer me er niet teveel op te focussen, zolang ze alles goed doet (en dat doet ze!) is het prima toch? Gaf de arts ook wel aan hoor gelukkig. Maar ik ga dan toch weer een beetje twijfelen aan mijn melk. :=

Vannacht trouwens een supernacht hier, 21.15-08.15. :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:25

morgen moet ik naar het CB, dan weet ik hoe zwaar ze is. bij de vorige meeting op 8 juni was ze 4745 gram en 59 cm.
ik zie kindjes liever wat aan de lichte kant dan die hele zware!

Hier ook een geweldige nacht; 21.00 - 6.30 - 10.50!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:29

Ik ook. :j Houd niet zo van dikkertjes. :D
Vorige keer was ze net zo oud als Yasemin nu denk ik?

Wat zouden jullie doen/ Vanochtend had Yasemin wat uraten in haar luier dus dacht even in de gaten houden. Maar inmiddels zitten we al 4 uur en een kwartier na de voeding en slaapt ze nog. Normaal zou ik haar laten liggen maar aangezien ik bang ben dat ze te weinig vocht binnen gekregen heeft gister ivm de uraten.... Of het is maar 1 luier en heeft met de lange nacht te maken, dat kan ook nog.
Maar weet nu dus niet of ik haar moet laten liggen of wakker moet maken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:36

vorige keer was ze 13 weken, morgen moeten we weer en is ze dus 18 weken

ik zou yasemin gewoon laten liggen. de schade haalt ze wel in.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:44

Hoi allemaal!

@BA: fijn dat je het er even uit hebt kunnen gooien en handig die boeken he? Hebben ze allemaal zo lang last van die sprong rond 15 weken?
Hopelijk gaat het weer snel goed met haar! ;)

@nathalie: ik vind het ook altijd moeilijk om te bepalen of ik hem nog moet laten slapen of niet! Gewoon naar je eigen gevoel luisteren, dan zit je meestal goed. ;)
En weer een supernacht, fijn hoor! :D

Hier ook een lang en slank kindje: hij was met 12 weken 4450 gram en 59 cm en hij lijkt nu wel met de dag langer te worden. Een dezer dagen zal hij in zijn ledikant moeten, want dan is de wieg te klein! :Y)

Verder gaat alles goed hier. Nick wilde alleen gisteren en vandaag ineens de fles niet meer drinken (was gisteren winkelen in Rotterdam dus ook een eindje uit de buurt!), met veel moeite dronk hij uiteindelijk 110 ml (gelukkig). Vanochtend kwam ik er ineens achter wat er anders was, we hebben namelijk grotere flesjes en daar zit ook een grotere speen op (maat 2) en dat vond hij dus helemaal niks. Ik heb maat 1 er weer op gezet en hij dronk gelijk in 1 keer zijn fles leeg (155 ml)! <3
Nu ligt hij nog lekker te slapen, ga hem zometeen in badje doen, vindt hij tegenwoordig heerlijk. En vannacht sliep hij weer van 10 tot half 6, erg lekker. :o
Nog 6 weekjes vrij en dan moet ik weer werken, brr helemaal geen zin in!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:48

volgens het boek duurt de sprong bij ieder kind rond die tijd lang ja. kan wel wisselen met start en einde natuurijk en de 1 is er 3 weken van van slag en de ander 5...

fijn dat nick lekkre uit zijn fles drinkt meis!
jij hebt ook lang verlof!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:20

Rollade...zo had ik haar nog niet bekeken, maar lijkt er idd wel veel op ja!

BA: dat is wel een heftige sprong dan. Wij zitten er nog niet in hier, maar gaat vast nog komen dan want Marinde en Tessa schelen maar een paar daagjes.

Linda: nog niet aan werken denken dan! Je bent nu nog lekker thuis, geniet ervan.

Hier alles prima, Marinde is nog wisselend wbt doorslapen, gisteren laatste voeding om 23.00 en toen wilde ze om 4.30 weer drinken. Viel echt aan alsof ze uitgehongerd was, en drinkt dan heel snel heel veel. Overdag doet ze wel heel lang over de voedingen momenteel, een halfuur tot 3 kwartier zitten we gemiddeld. Komt omdat ze begint en dan na de eerste paar slokken bedenkt dat kletsen ook heel leuk is, om daarna weer verder te drinken en half in slaap te vallen. Dan laat ze ineens los en lijkt diep in slaap, maar kort daarop gaat ze met open mond en "huh huh" geluidjes weer op zoek gaat naar de tepel.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:33

Sprongetjes heb ik eigenlijk nooit zo in geloofd en ook nooit opgezocht in een boek.
Luisteren naar je eigen gevoel, meegaan in je baby's ritme en niet alles willen verklaren is nog altijd het beste.

Hier is het doorslapen ook nog heel wisselend. Sowieso slaapt hij nooit lang (maximaal van 22:30/23:00 tot 5:30/6:00) maar de laatste tijd is hij iedere keer weer wakker 's nachts. Ik geef hem geen melk meer maar water en haal hem niet uit bed. Hij drinkt zittend een paar slokjes en daarna gaat hij meestal weer slapen.

Ik ben nu dus een week gestopt en nog steeds stuwing! Net op advies maar eens helemaal leeggekolfd want het ging echt pijn doen vooral links dus weer. Nu een strakke sportbeha aan en die aanhouden, ook 's nachts en dan moet het toch eens wegtrekken.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:01

Ik heb geen boek gelezen en heb dus gelukkig geen weet van sprongetjes. Voordeel is dat je je moederinstinct volgt en er vanzelf wel achter komt als 't anders gaat.

Schema hier is ongeveer:
07.00 life voeding
10.00 uur fruithap
12.00 uur flesvoeding
16.00 uur flesvoeding
18.00 uur groentehap
19.00 uur papfles en in bad en naar bed
Tussendoor nog lekker slapen en als 't uitkomt een liga/rijstewafel met water.

BV is nu teruggelopen, kan met 1x lifevoeding en verder zonder kolven volstaan. Ben super tevreden zo, ze is bijna 7 maanden. En in DLD lopen de groeicurves zowiezo iets achter/lager dan in NL.
Nikki woog met 6 maanden 7110 gr. en was 66 cm lang. Dat is voor hier exact gemiddeld. (geboortegewicht was 3480 gr)