Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:37

Jeannine schreef:
@ Simone, moet je dat nou zeggen over de pindakaas haha. Ik eet het elke dag en vind het heerlijk, maar hoe jij het omschrijft ;-)

haha, sorry Y;(

Jeannine

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:39

geeft niet hoor, ik ga er denk ik echt geen boterham met pindakaas minder om eten ;-)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:46

Bij de blokker heb je lunchbags, die zijn 1 euro en die kun je in de koelkast leggen ( vriezer kan ook ) brood er in en meenemen dan is alles nog lekker koel om 12 uur... ( doe ik vaak als ik in de ochtend al les heb en dan toch iets wil eten na de les )

De lunchbags zijn herbruikbaar en van stevig materiaal... :)

Ik ga er ook niet minder pindakaas om eten, vind het veuls te lekker... ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:02

Vooral zo uit de pot trouwens :o
:oo echt te slecht :D

Ik voel me trouwens echt heel erg goed. Al drie dagen niet gerookt op het werk, weegschaal was lief voor me vanmorgen en heb net een vast contract gekregen, wordt er helemaal vrolijk van :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:11

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:32

@ Sakkia, ja zo met je vinger zo onder het randje. Niet als ik je hem al in je mond hebt gehad natuurlijk. Ow wat errug. hahha *schaam*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:40

Ik ben ook stiekeme pindakaaspottenlikker! Heerlijk!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:45

Nou een mes of een theelepeltje doet ook goed werk hoor :oo :')

Angela, ik heb even gereageerd in je topic :*

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:06

ja joh of een opscheplepel hahah, oh nee die past niet volgens mij ;-)

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:06

net heerlijk hard gelopen :)
Zal even kijken angela, studeer die richting ;)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:09

Ik ben een tijdje niet in dit topic verschenen maar ik heb wel iedere week braaf mijn rondjes gerend ;)

Heb vandaag mijn record gedaan: 7.4 km achter elkaar gelopen.
Volgend weekend doen mijn zusje en ik mee aan de ladiesrun (5 km) dus dat moet dan makkelijk te doen zijn :D

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:12

Gister avond lesje 9 gelopen. Had eigenlijk totaal geen zin maar toch gegaan en ging lekker :D Was echt blij dat ik toch was gegaan :))

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:43

Jaaaaaaaa mijn eerste les zonder evy :D
30min aan één stuk :D:D:D
De laatste 5min werden wel wat zwaar (ook omdat je weet dat je bijna klaar bent) maar voor de rest ging het wel lekker.
Ik heb gemiddeld 8,8km/u gelopen. Normaal loop ik tussen de 9 en 9,5 maar gezien ik nu 30min moest en het ook nog warm was ben ik er heeeel trots op :D

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:14

Haha, ik had toen ik thuis kwam meteen trek in een cracker met pindakaas..... ;) en die ga ik zo dan ook gewoon maken hahaha

Angela, wat een ingrijpend verhaal en erg vervelend ook..! Ik vind het niet bepaald netjes van die therapeut en ik hoop dat je snel een oplossing kunt vinden... :j
SAKKIA, goed zeg!!!!! En natuurlijk van harte met je vast contract +:)+
Pebble, netjes hoor en succes met de ladiesrun... :j
_Rosa, hoe is de eerste keer 5 min jou bevallen, ik zie dat we gelijk op gaan... :D
blondies, goed gedaan!!! Ik doe het je niet na hoor......

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:16

Jeetje Angela, wat een verhaal! Vind dat je érg sterk bent hoor!

Goed zeg Blondies, óoit hoop ik dat ook te lopen.. :+

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:23

haha tnx :)
Dat zei ik ook een aantal weken terug toen iemand anders het hier gehaald had :D
Maaaaar ik ben ook met een crappy conditie begonnen en toch kan ik het nu! Tell sell zou zeggen: It's amazing!

Hmmmm al die verhalen over pindakaas! Sinds 3 weken heb ik die met hele stukjes noot ontdekt! Nu eet ik iedere ochtend crackers met o.a. die pindakaas... zo lekker!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:35

@ Plebblesther, jij gaat dus ook naar de Ladiesrun! Leuk! Jouw afstand zo te zien gaat het vast helemaal goedkomen! Succes alvast!
@ Leeuwnie, gaaf om jouw verhaal te lezen van je eerste wedstrijd! Je plezier erin spat ervanaf! Bedankt voor het hier neerzetten, ik krijg ook steeds meer zin in volgende week (en steeds meer spanningen!).

Vandaag in totaal 5.51 kilometer gelopen. Laatste 500 meter was ik echt dood. Over deze ronde heb ik in totaal 34 minuten over gedaan. Halverwege klokte ik 4.87 kilometer in 30 minuten (heb dus de laatste minuten héél wat laten liggen). Maar wel gemiddeld tempo van 9.73 km/h. Best netjes toch?
Ik zit te twijfelen of ik morgen nog een keertje ga. Ik heb nu alweer zin! :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:22

Morgen dames

Ik kan toch zo gefrusteerd zijn ik loop via een schema en elke 3 weken veranderd die ik loop 4x in de week en dat zijn 4 hele verschillende trainingen
Snappen jullie het nog :D

Okay op donderdag moet ik 30-35 min lopen een duurloop dus vorige week liep ik 5.2km in 34.30 best netjes 9.10km/h waarvan ik ook nog eens 30 sec gestapt heb.
Gisteren liep ik dus 5.2km in 35.50 :( booos booos

Inmiddels zit ik op 65% van mijn trainingsniveau dus het gaat de goede kant op. Ga zaterdag wel ff naar de winkel voor iets om mijn knie want tijdens het rennen voel ik achter mijn knieschijf een licht steek en ik ben bang dat ik dus over paar maanden weer een blessuren heb..volgens mij kom je daar nooit van af (heb half jaar rust gehouden totale rust )
Gegevens van mijn logboek :D
afgelegde afstand 89.9 km
duur training 9'10'42
calo's :D 3532
dit is sinds 3 mei

@angela ik ga zo je verhaal lezen.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:28

tita schreef:
Morgen dames

Gisteren liep ik dus 5.2km in 35.50 :( booos booos

Iedereen heeft er wel eens een slechte dag tussen zitten, toch? De ene dag loop ik op zijn boerenfluitjes tussen de 10 en 12 kilometer. Maar ik ben ook ooit wel eens na 2,5 kilometer prutsen gestopt en weer omgedraaid. Kwam ik niet in het ritme. Lukte gewoon niet.
En ik snap dat je op het moment zelf dan gefrustreerd bent. Maar voor je training maakt het natuurlijk niet zo heel veel uit. Je loopt 4 x in de week, joh. Dat komt wel goed!

En door al die pindakaasverhalen hier (dank je, Simone) ben ik gisteren biologische pindakaas gaan halen. Want ik ben ook een echte pindakaaseter. Er komt er bij mij geen normale, chemische pot meer binnen :+ Ik schrok wel van de prijs, trouwens... jemig man... de goedkoopste was meer dan 2 euro voor een klein potje. Normaal koop ik van die grote potten voor 85 cent :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:29

Poeh angela wat een verhaal ik kan je niet helpen ik heb van alles een beetje wat zeg maar.

Ik ben toendertijd via mijn huisarts naar een manuele therapeut gegaan ong 4 maanden...in dec was ik klaar maar ik moest eigenlijk in januari verder maar mijn verzekering deed moeilijk.
Dus mocht ik paar weken zelf betalen de helft van haar uurloon en in januari weer via de verzekering.
Ik moest toen een keer afzeggen en ik ben nooit meer terug gegaan ik weet wat mijn probleem is..en zij kan me daar niet meer mee helpen mijn verdriet zo diep in me..ik moet daar mee leren leven...ongeacht wat andere zeggen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:31

Toch volgens bepaalde hardloopsites is pindakaas juist goed voor je en dan hebben ze het niet over die biologische zooi

Jongens ik wil van de week kip eten :r :r jullie moeten me helpen ik wil een gezonde maaltijd met kip wat is lekker en goed voor me (houd er rekening mee dat ik daarna of ervoor wel hardloop wordt waarschijnlijk ma of di)

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:22

@smart: 5 min ging prima :)) heb zelfs nog meer gelopen en nog minder tijd genomen om te herstellen. Maar ik ben vorig jaar ook al een keer begonnen heb toen tot les 18 of 19 ofzo gelopen maar er toen helaas mee gestopt ivm blessure en ziekte. Nu dus alweer een poosje opgepakt maar had steeds geen tijd om echt door te zetten met de lessen. Maar nu gaan we er weer helemaal voor :D
morgen hopelijk na het werk lesje 10 anders wordt het zondag :))

Leuk trouwens dat we gelijk op gaan :) !
Hoe gaat het bij jou?

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:25

kip, heerlijk :)) Dat is nou het enige vlees wat ik echt lekker vind :)

pindakaas, hmmm _O-

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:10

Mjammie net 2 rijstewafels met pindakaas op haha

@ Mirkim, goed gedaan! Wat ga je hard zeg. Super!

@ Pebblesther Super van je! Helemaal zonder te stoppen, erg knap !

@ Tita, niet meteen zo boos. :(:) Volgende keer doe je er mischien weer sneller over.

@Blondies zoo, jij gaat ook al lekker! Super hoor!

@ Rosa, super dat je toch gegaan bent. Ik heb soms ook geen zin, maar dan ben ik ook blij dat ik toch gegaan ben!

Iedereen gaat hier als een speer. Zal wel leuk zijn als we met zijn allen een keer gaan rennen, maar dat zal wel niet handig zijn. Lijkt me wel leuk!

Gisteren voor het eerst naar de sportfysio geweest en alles werd bekeken. Conditietest die was natuurlijk prima. Ik had alleen wel een pizza gegeten. (zo eentje die je zelf moet beleggen)
BMI was 20 geloof ik. Best wat spieren en niet veel vet. Dus ik grijp naar mijn buik en zeg " wat nou weinig vet" :-) Maar hij had het over onderhuids vet. :-)

De oefeningen waren best leuk. Gewoon een rondje apparaten gedaan en vooral de rugspieren. Mijn fysio is zo een super vent, hij geeft je echt een goed gevoel, dat is heel leuk.
Ik hoop dat ik nu ik mijn rugspieren meer ga trainen, minder last van mijn rug zal krijgen.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:19

Jeannine schreef:
Iedereen gaat hier als een speer. Zal wel leuk zijn als we met zijn allen een keer gaan rennen, maar dat zal wel niet handig zijn. Lijkt me wel leuk!

Gaaf idee, maar zal lastig zijn ivm een plek + douches (althans, ik wil vaak direct douchen als ik klaar ben met mijn run)! Ik kreeg gisteren een mailtje over een trainingsweekend in Vlieland in oktober, is dat wellicht een idee? Lijkt me leuk, maar ik durf niet alleen... := Dus als iemand met me mee wil...!!

Gaaf dat sport fysio je zo goed bevalt trouwens! Is best leuk hé?! Ik heb het vroegah (10 jaar geleden toen ik een sportopleiding deed) ook gehad, en vond het echt interessant en voelde verbetering!

Ik heb trouwens de dokter gebeld en weer even ventolin besteld. Is again meer dan 10 jaar geleden dat ik dat voor het laatst besteld heb, maar ik kan het straks zo weer meekrijgen :j Ben benieuwd of ik dan een iets minder een hijgend/piepend hert ben...