Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Lusitana schreef:Mijn neurologische problemen zijn aangetoond van B12 tekort volgens verschillende neurologen en artsen, en ook blijvend. Ik moet, blijkt, mijn peil heel hoog houden en zit weer aan twee maal per week prikken. Er is schade waar niks meer aan kan worden gedaan en er is schade die wel baat heeft bij de injecties en in elk geval loop ik niet méér schade op.
Ik heb twee weken overgeslagen en kreeg toen idd weer last van onwillekeurig samentrekkende spieren bv, maar dat was dus na 4 x overgeslagen te hebben. Wel bewees dat meteen dat 1 x in de maand dus niet genoeg zal zijn voor mijn specifieke problemen. Dit is dus mooi aantoonbaar bij artsen en er is hier dan ook geen twijfel.
Ik heb wel lang een maal in de twee maanden geprikt omdat dat nu eenmaal standaard is na een beplaade tijd, maar dat blijkt bij mij dus helemaal niet afdoende. Ik hield dus ook gewoon mijn problemen.
Wat we moeten begrijpen is dat een heel scala van klachten ook door ik weet niet hoeveel andere dingen veroorzaakt kunnen worden en dat het best mogelijk is dat er te snel de schuld wordt gegeven aan een B12 tekort en dat er misschien ook wel te royaal mee om wordt gegaan. Ik snap dus ook wel dat artsen sceptisch zijn.
En laten we eerlijk zijn, als jij arts was, hoe zou je dan reageren op:"Ik weet wat ik heb want dat las ik op internet"? Je tast hem meteen aan in zijn vak. Dat leid eerder tot tegenwerking dan medewerking. Het is beter om te vragen of de B12 te kort echt niet de oorzaak kan zijn van je problemen en waarom dan niet en wat hij/zij dan denkt dat het wel is. Als je dan krijgt:"Ik weet het niet "kun je zeggen:"Dan kán het dus ook het B12 tekort zijn". Dan dwing je zo iemand om het toch mee te nemen in de mogelijkheden zonder dat je hem "aanvalt".
Wel vind ik dat artsen met name vrouwen niet serieus lijken te nemen. Als een man met dezelfde klachten komt, is het hele andere koek. Die zijn zo zielig, ahem.
Er zullen heus gevallen zijn waarbij váák injecties geven niet strikt noodzakelijk is, en ik denk dat mensen die zelf prikken best makkelijk kunnen beslissen om maar vaker te prikken dan strikt noodzakelijk, en controle op zo'n medicijn is wel nodig om verspilling te voorkomen, lijkt mij.
Feit is ook dat veel artsen nog moeten leren over B12....en dat het frustrerend is als je er een treft die er bij voorbaat niet in geloofd, ondanks het feit dat je aan kunt tonen dat je peil laag is en duidelijke klachten hebt.
) MOHGirl schreef:Vanwege meerdere gezondheids problemen incl het B12 tekort, kost het mij iedere keer mijn baan, ik zou zo graag willen dat het eens over is en ik gewoon een goede kans krijg bij een bedrijf.
Herkennen meer mensen dit?
Groetjes Lis
Kentaro schreef:Ik sprak gister nog een kennisje van mij. Zij had o.a. ernstige vermoeidheid, zware benen/kramp, zeer veel pijn in heupen, verkrampte vingers.
Zij heeft een tijdje terug laten prikken op B12 en die was veel te laag.
Binnen 3 weken was ze van AL haar klachten af!!!
Zij heeft artrose in haar heup. Ze had daar zoveel last van. Hier wilden ze er niets aan doen, was niet erg genoeg. Is ze naar Nijmegen geweest. Ook daar snapte ze niets van haar klachten, want zo erg was het niet...
Nu ze de B12 heeft, heeft ze er totaal geen last meer van!!! (ze staat er echt versteld van dat het daar aan heeft kunnen liggen)
Ann schreef:Nee, niet meteen na de 1e prik. Pas na de booster van zes prikken (binnen twee weken) voelde ik me een stuk beter.
Maar iemand anders kan zich best eerder (of later) beter voelen, denk ik.