Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnyyyyyy

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:06

sorry utrecht is voor mij beetje erg ver met me fiets!
ik kan geenfoto's plaatsenm van me fiets;)

ik weet niet of er hirenog mensen in Noord holland wonen?
in het dagblad van west fries land en de enkhuizer courant heb ik al meerdere keren gestaan met het fietsen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:09

Leuk van die fietstocht, ik fiets bijna altijd over de Utrechtse heuvelrug maar kan die dag helaas niet...

Guernica, is je eigen fiets nog een alu?
Ik heb mijn fiets eind 2009 ingeruild voor een carbonnen exemplaar, nadat ik de Alpe d'Huez had overleefd met mijn oude fiets (met nog een double crank :') ), het is idd even een dure aanschaf (hoewel niet vergelijkbaar met een paard, helemaal wat betreft het onderhoud, gelukkig := ) maar een carbonnen fiets rijdt zooooooooooooveel beter dan alu! :+: En m'n fiets weegt idd ook iets van 7 kilo, haha, altijd leuk om 'm even op te laten tillen door mensen die dat niet verwachten!

Dit is de mijne <3
Afbeelding

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:19

Oeh! Die is ook echt mooi!!

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:46

ik heb een rood witteee<3
van het merk cios:$

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:48

Ik meld me hier ook even! Ben van het weekend voor het eerst gaan mountainbiken. Nog wel vrij veel over de weg gefietst om de fiets een beetje te leren kennen.
Kon wel merken dat het met mijn conditie dramatisch gesteld is, al moet ik zeggen dat ik niet echt spierpijn had.
Fiets op de MTB van paps, eerst even gepast en ik kan er lekker op fietsen. Heb wel gemerkt dat ik zelfs met fietsbroekje met padding nog een onwijs zere kont kreeg en dat mijn handen na een tijdje wat zeer gingen doen.
Heb nu roeckl handschoentjes met gelkussentjes besteld, zijn ook uv doorlatend, krijg dus geen lelijke witte handen en bruine armen :')
Wat voor broekje raden jullie mij aan? het broekje wat ik nu aan had was een gewoon kort taille model met een zachte padding. Bestaan er ook broekjes die ander materiaal in het kruis hebben waardoor je een minder zere kont krijgt? En zouden jullie gaan voor een broekje met banden over de schouders of gewoon een taille broekje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:12

Tegen zadelpijn helpt volgens mij alleen heel veel fietsen. "Eelt kweken." Broekjes nemen wel wat weg maar je blijft het wel voelen. Maar goed, hoe meer je doet, hoe langer het duurt voor je last krijgt.

Zo ervaar ik het in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:15

Liselot: qua broekje moet je gewoon kijken wat je voorkeur heeft, bijv. een smalle of brede zeem etc. en dus ook wat die bandjes/taillebroekje betreft.

Zelf zweer ik bij Agu, vind ze prettig qua zeem (goede kwaliteit, niet gauw zadelpijn) en ik neem altijd taillebroekjes. Maar een vriendin gebruikt juist liever broekjes met banden over de schouders (er zijn voor vrouwen trouwens andere broekjes daarvan he, waarvan de banden anders lopen, anders snijden ze in je tieten).

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:14

Marjo_Wystan schreef:
Hebben jullie het nou over de flanderijn utrechtse heuvelrugtocht? Want die ga ik meerijden, is mijn werkgever...

Nou dat was niet de planning, maar is misschien wel een goed idee!
Ik bedoel... 2 euro voor 75 km die uitgepijld is, is misschien wel het overwegen waard!
http://www.dtcnet.nl/cms/toertochten/a- ... elrugtocht

Guernica, die blauwe. HEBBUH!!! :+: Maar niet voor die prijs haha

Fortuna, carbon :+:
Ik zou graag een carbonnen pareltje willen, maar eigenlijk vind ik het voor mijn gebruik niet waard om een nieuwe carbonnen fiets te kopen.

Liselot, leuk dat je bent begonnen met fietsen.
Er zijn broekjes met verschillende zemen, deze verschillen erg qua materiaal en vorm. Dit is erg persoonlijk dus is gewoon een kwestie van testen!
Ik vind een broek met banden wel fijn, maar zonder ook. Ik denk dat dat ook heel persoonlijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:19

Ik zou voor de Alpe op zich wel een nieuwe suuuper lichte fiets willen. :') Scheelt weer wat kilo's.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:38

:))
Toen ik mijn fiets kreeg vond ik hem licht, nu weet ik wel beter hihi.

Ik heb gisteren weer 40 km gefietst, heerlijk vlak haha. Vooral veel bochtenwerk geoefend (pionnetjes en stuur aan stuur met de trainer). Ik blijf het "eng" vinden en ben heel snel geneigd te remmen, maar aan het eind ging het een stuk beter!
(Het gekke is dat ik het helemaal niet eng vind als ik met 65 p/u een berg af ga :+ )

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:50

@Anouk: Als je die rit wil gaan rijden haak ik iig af, want 75 is echt nog veel en veel te hoog gegrepen voor mij :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:55

Nee hoor, dat hoeft niet van mij :) Zonder komen we er ook wel!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:58

Berg af vind ik dus echt eng... Rit klinkt erg leuk, maar ja gaat zo lastig als je heuveltjes af eng vind :+ Hahaha...
Moet dat ooit maar eens gaan oefenen geloof ik :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:39

Denk alleen niet dat het leuk is om daar te fietsen als er een tour is. Zooo druk dan altijd.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 00:32

Ik bedenk me net dat 15 mei toch niet zo goed uit komt voor mij. :o Ik rijd op zaterdag 14 mei klasse II endurance (53 km) met Nuut en ik denk niet dat ik de dag erna heel veel puf heb om te fietsen. Dus misschien is het een idee om het een week uit te stellen en te plannen op 22 mei, dan hebben we ook geen last van de toerfietsers in de omgeving. :)

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 07:01

dan ga ik ook mee :j 22 mei!

Mochten er mensen zijn die wel met 15 mei toer willen meedoen, ik ga me opgeven na de boretti van 7 mei... Dus als je wilt, geef je bij mij op, probeer ik gelijk een kledingset te regelen. (ik zeg wel: probeer... Lukt waarsch wel, maar misschien moeten ze weer bij bestellen en kan ook niet in 1 keer 10 sets bestellen denk ;), tenzij jullie natuurlijk gewoon klant worden bij ons :D)

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:42

Zonde! 22 mei moet ik helaas gewoon weer werken!
Nouja, volgende keer beter :D

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:19

Ik mis iets, 22 mei?

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 14:15

ikga morgee wegg *\o/*
en ben zenuwachtig!
voorall omdat ik nu weer last heb van me lies :(

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:10

Phoee! 35 km gefietst gisteren, vandaag bijna 25 kilometer, inclusief een aantal beklimminkjes.. Ik ben nu wel weer even klaar ermee :')

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:12

Ik ga morgen rondje 35 doen, kreeg van collega leuke tip voor een rondje Rottemeren. Moet tenslotte toch volgende week 75 doen :=

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:01

Hoe was rondje Rottemeren?

Ik heb gister eindelijk weer een rondje gefietst van 25 km. Maar pfoe wat een tegenwind :=
Was wel weer heeeeeerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:42

Ik heb gister gefietst op de Posbank. Alleen maar geklommen, fiets was helaas weer niet goed dus eerste paar beklimmingen gedaan met wiel dat niet goed vast + scheef zat, en remblok die aan liep. :')

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:27

och jeetje guernica: is het wel 'makkelijk' te laten maken?

Bonbon: succes! Hoop dat je lies niet in de weg zit!

Gisteren is mn pony gestruikeld en ben behoorlijk hard op mn heup gevallen. Hoop dat het zaterdag oke is!

Oh trouwens: bij kruidvat zijn de wielershirts en broekjes van leontien in de aanbieidng! Heb een broekje en shirt gekocht :)