[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:36

Waarom zou smeerbare antibiotica niet gevaarlijk zijn denk je? Antibiotica blijft antibiotica, gewoon oppassen dus tenzij je graag zwanger wilt worden :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:41

In de bijsluiter stond niks en aangezien je het niet slikt dacht ik dat het dus geen kwaad kon, maar daar heb ik me dus in vergist ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:44

Ik had laatst ook smeerbare antibiotica, voor mn oog, keurig alles geinformeerd bij de apotheek en de arts, maar had geen wisselwerking :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:53

Citaat:
3. Heeft Fucidin op de huid een wisselwerking met andere medicijnen?

Er zijn van Fucidin op de huid geen belangrijke wisselwerkingen met andere medicijnen bekend.

Dit stond op internet, en in de bijsluiter staat ook niks over de pil.
Dus kan er vanuit gaan dat het niet 'gevaarlijk' is ?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:45

bij mijn weten hebben fucidin créme en zalf geen invloed op de pil.. Anders moet ik me inmiddels hard achter de oren krabben. Smeer dat spul zo ongeveer elke maand ivm terugkerende krentenbaard rondom ongesteldheidsperiode..
Als je twijfelt, apotheek bellen he :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 23:37

Fucidin heeft geen invloed op de pil. Blijft gewoon veilig!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 23:37

Naaltje schreef:
Als je twijfelt, apotheek bellen he :)

De apotheek leest hier ook hihi :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 07:54

kijk dat is altijd handig :))
Ik dacht het al, ze geven mij altijd de waarschuwing als ik iets heb wat 'm wél beinvloedt, en met fucidin hebben ze dat nooit gedaan. Wel wonderspul trouwens :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:57

Oke gelukkig maar, bedankt!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:04

Vraagje: Is het heel erg als je je nuvaring een weekje niet in de koelkast bewaart?

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:41

Ayasha schreef:
In België zetten ze spiraaltjes niet graag bij jonge vrouwen, geen idee hoe dat in Nederland zit, maar hier heeft men liever dat je 30 oid bent en het zou helemaal mooi zijn als je al een kind gehad hebt. Maar dat is niet "bindend". :) Ken nl ook iemand van 17 die al eentje heeft. Ik denk dat je gewoon naar je gyne moet gaan en moet zeggen dat jij het spiraaltje wil en dan kijken wat zij zegt. Als zij het niet wil zetten is ze volgens mij verplicht om je door te verwijzen naar iemand anders.

Ik heb mijn spiraaltje laten zetten toen ik 23 of 24 was. Had zelfs nog nooit seks gehad :o dat heb ik voor ze verzwegen dus moest wel een soa test doen haha.. die was natuurlijk negatief. Ik was bang dat de gynaecoloog zou zeggen probeer het eerst maar alleen met condooms. Maar mijn menstruatie is gewoon heel erg heftig zonder de pil. De pil mag ik niet meer slikken omdat ik een leverceladenoom heb gekregen door de pil. Alle andere hormoon houdende anticonceptie is voor mij gevaarlijk behalve de mirena. Daarnaast heb ik nog een periode acupunctuur laten doen om de maandelijkse regels een beetje te stabiliseren.

Nu gaat het eigenlijk best goed. Heb inmiddels het 3e spiraaltje. Bij de eerste heb ik 3 jaar constant bloedverlies gehad dat was ik zat en na veel controle en gezeur na een baarmoeder onderzoek een nieuwe gekregen. Die dit jaar februari al na 3 maanden was uitgezakt. Waarom? Is een raadsel ;) Heb weer een nieuwe gekregen en deze zit tot nu toe goed. En heb nu elke 3 weken mijn menstruatie maar geen heftig bloed verlies alleen wel 2 weken om de dag een beetje spotting/viezigheid met af en toe loze krampen vanuit mijn eierstokken en baarmoeder :o Soms best een beetje irritant omdat ik niet weet wanneer het precies over is en 3 weken weg blijft. Maar als dat het ergste is dan ben ik al blij :D

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:37

Jaimyliefje schreef:
Vraagje: Is het heel erg als je je nuvaring een weekje niet in de koelkast bewaart?

ligt eraan bij welke temperaturen volgens mij. Met dat weer van vorige week lijkt het mij niet verstandig denk k.

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 01:32

Ik heb even een vraagje.

Ik heb nu al jaren klachten met mijn menstruatie, zit al vanaf mijn 12e aan de pil (lees ben vanaf mijn 8ste al ongesteld dus zit nu al 12 jaar aan de pil) Alleen de pil helpt niet bij mij, helaas.. Ben laatst bij de gynaecoloog geweest allerlei onderzoeken gehad rade hij mij aan om aan de mirena spiraal te gaan.. Persoonlijk zit ik er niet op te wachten omdat mijn lichaam in een kunstmatige over gang gezet moet worden.. (reden waarom is niet echt iets om op bokt te zetten als je het wilt weten dan mag je me een pb sturen) Nu zit ik zelf erg te twijfelen.

Ik wil hem op zich wel de Mirena.. Alleen zit zelf ook te denken aan de prikpil..

Nu wil ik graag jullie mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 08:08

Dat is lastig Zwikkie... Normaal gesproken zou ik de Mirena verkiezen boven de prikpil, maar als ik jouw verhaal zo lees spelen er extra factoren mee. Ik denk dus dat je dit beter met je gyn kan overleggen, die kent het hele verhaal en is deskundig.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:16

Hoi hoi!
Ook ik heb een vraag ;)

In de maand juni heb ik mijn pil doorgeslikt wegens een weekendje naar scheveningen en ik liever niet ongesteld wilde zijn als ik daar lag. Maar nu hebben we vorige week zaterdag een last minute geboekt en we vertrekken morgen.

Nu was het probleem dat ik afgelopen vrijdag mijn laatste pil moest slikken uit de strip van juli met het resultaat dat ik het de hele week in Turkije zou zijn. Ik begin vanavond met mijn nieuwe strip.

Daarom ben ik meteen de maandag na het boeken naar de apotheek gefietst met de vraag wat ik het beste kon doen. Ik kreeg twee opties
1) Maandagavond laatste pil pakken en dan een stopweek er achteraan i.p.v vrijdag stoppen
2) Nog een maand doorslikken

Nu ben ik geen fan van het doorslikken en heb ik dus gekozen voor optie 1. Waar ik nu spijt van heb want het zet gewoon niet door.

Wat feiten:
- Ik heb maandagavond de laatste pil genomen i.p.v vrijdagavond
- Ik werd pas vrijdagavond ongesteld
- Normaal heb ik een vrij hevige menstruatie waarbij ik zeker de 2e en 3e dag veel bloedverlies heb
- Nu heb ik het gevoel dat ik het 5 x minder erg ben. Ik ben het dus sinds vrijdagavond en ik vloei wel maar niet zoals normaal. Naar mijn idee te weinig.

Vooral omdat ik doorgeslikt had had ik verwacht dat ik het meteen na 2 dagen zou worden en vrij erg. Maar dat is dus niet gebeurd.

Help? Kan dit zijn doordat mijn stopweek is verplaatst , door het warme weer ?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:11

Sorry dat ik zomaar binnen kom vallen hoor, maar ik ben benieuwd naar evaringen met de Nuvaring. Ik heb wel een beetje gezocht, maar ik kan meer tips vinden, in de trand van probeer de nuvaring eens.

Ik ben al vanaf mijn 14e aan de pil. Ik heb eerst 10 maanden microgynon 30 gebruikt, maar daar werd ik op een gegeven moment kots misselijk van in combo met stres. Toen ben ik over gegaan op een 3fave pil. Daar ben ik heel tevrede over, maar ik heb wat meer last van menstruatie pijn met deze pil. Gelukkig is het niet zo erg dat ik er helemaal krom van llop (wat ik voorheen wel deed en dat was ook de rede om te beginnen met de pil)
Nu betrap ik mezelf er op dat ik de pil steeds vaker begin te vergeten. Ik ben altijd heel netjes geweest met mijn pil. Altijd rond de zelfde tijd en elke dag weer.
Ik merk ook dat ik het slikke gewoon beu ben. Ik hou al niet van pilletjes, ik was de eerste keer dan ook super blij dat de pilletjes zo klein zijn.

Nou, dan lijkt mij een nuvaring super geschikt. Een spiraal vind ik ook weer zo grof geweld... Misschien wil ik over een paar jaar wel kinderen en moet ik nog weet ik veel hoe lang wachten totdat ik zanger kan raken. Ook niet echt ideaal dus...

Nouja, ik wil dus graag wat meer lezen over de Nuvaring. Ik ben erg nieuwschierig.

Ik heb vanmorgen de huisartsenpost gebeld en vandaag hoor ik verder over het hoe en wat...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:13

Hilde, maak je geen zorgen... Ik ben ook altijd wat inder ongesteld als ik een spripje doorgeslikt heb... De keer daarop ben ik jusit meer ongesteld, de keer dáár op ben ik weer normaal ongesteld ;)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:24

Ikzelf ben niet mega te spreken over de Nuvaring. Ik heb als bijwerking klachten die lijken op de aandoening Endometriose, maw ik heb dus eigenlijk best wel behoorlijk wat pijn. Daarnaast kan ik de ring niet doorgebruiken en kan ik dus niet spelen met de stopweken, omdat ik doorbraakbloedingen krijg die niet meer stoppen. Het is wel zo dat het minder hormonen bevat dan de pil en geestelijk gezien ben ik dus wel veel fitter. Maar vandaag ga ik wel naar de huisarts, want ik kwam er gisteren achter dat de stopweek dus precies in de vakantie valt... Dat trek ik dus echt niet. Hopelijk kan ik nog aan de prikpil, desnoods dan maar een tijdje aan de rubbers.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:48

Pfff... dat Endometriose klinkt best wel heftig, mar als ik het zo lees is het een erfelijk iets.

Ik heb trouwens gelezen dat je de nuva ring ook gewoon door kan gebruiken zeg maar. Dat je je stopweek over kan slaan. Ik heb zelf nog nooit een doorbraakbloeding gehad. Niet met microgynon noch de 3fase pil...

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:59

Ik had er met de DIane pil ook nooit last van, maar omdat de nuvaring vrij weinig hormonen bevat, lukt het door gebruiken bij mij dus niet. Misschien dat jij er geen problemen mee hebt hoor. ;) Je kunt het altijd proberen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:16

Als je even een paar blz terug leest staan daar genoeg ervaringen met nuvaring! K ben nu bezig met mn 4e en t bevalt me heeel goed :D Veel minder pijnklachten en gewoon niet meer t gezeik van oh oliebol pil vergeten. Over t algemeen ben je trouwens na t verwijderen van je spiraal meteen weer vruchtbaar, alleen bij de prikpil duurt t soms wel een jaar (vertelde mijn huisarts).

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:12

Hm een vraagje hier,
Ik slik de pil al een tijd, maar de laatste tijd, bloed ik er doorheen. Dan ben ik zegmaar gewoon ongi op de tijd dat ik het niet hoor te wezen.
Waar kan het aan liggen??

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:19

Waarschijnljik heb je gewoon last van doorrbraakbloedingen.
Dit is niks ernstigs, en je hoeft je ook nergens zorgen over te maken qua werking, maar het is wel erg vervelend.
Ik weet neit aan wat voor pil je zit maar misschien moet je aan een iets zwaardere pil, zou even contact opnemen je je HA.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:14

Sorry dat ik binnen kom vallen maar ik heb vraag/probleempje, sorry als deze vraag misschien al eerder is gesteld.

Ik heb 3/4 weken geleden een zwaardere pil gehad vanwege medicijnen die ik van de neuroloog heb gehad. (Dit zou niet samen gaan met een te lichte pil) Ik ben van Microcynon 30 naar 50 gegaan. M30 heb ik denk ik 5 jaar gebruikt en ik heb nog nóóit een doorbraakbloeding oid gehad. Nu gebruik ik dus sinds 3.4 weken M50 en ben al vanaf mijn 3e pil dus ongeveer 3,5 ongesteld. Ik neem aan dat dit niet echt gezond is? Of is dit normaal bij een zwaardere/nieuwe pil? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik dit gehad heb toen ik begon met M30.

Vandaag probeerde ik mijn huisarts te bellen, die is alleen op vakantie tot volgende week maandag vandaar dat ik mijn vraag toch hier maar even drop.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:24

dat kan best hoor, dat je lichaam heel heftig reageerd op de nieuwe pil...