Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ayasha schreef:In België zetten ze spiraaltjes niet graag bij jonge vrouwen, geen idee hoe dat in Nederland zit, maar hier heeft men liever dat je 30 oid bent en het zou helemaal mooi zijn als je al een kind gehad hebt. Maar dat is niet "bindend".Ken nl ook iemand van 17 die al eentje heeft. Ik denk dat je gewoon naar je gyne moet gaan en moet zeggen dat jij het spiraaltje wil en dan kijken wat zij zegt. Als zij het niet wil zetten is ze volgens mij verplicht om je door te verwijzen naar iemand anders.
dat heb ik voor ze verzwegen dus moest wel een soa test doen haha.. die was natuurlijk negatief. Ik was bang dat de gynaecoloog zou zeggen probeer het eerst maar alleen met condooms. Maar mijn menstruatie is gewoon heel erg heftig zonder de pil. De pil mag ik niet meer slikken omdat ik een leverceladenoom heb gekregen door de pil. Alle andere hormoon houdende anticonceptie is voor mij gevaarlijk behalve de mirena. Daarnaast heb ik nog een periode acupunctuur laten doen om de maandelijkse regels een beetje te stabiliseren.
Heb weer een nieuwe gekregen en deze zit tot nu toe goed. En heb nu elke 3 weken mijn menstruatie maar geen heftig bloed verlies alleen wel 2 weken om de dag een beetje spotting/viezigheid met af en toe loze krampen vanuit mijn eierstokken en baarmoeder
Soms best een beetje irritant omdat ik niet weet wanneer het precies over is en 3 weken weg blijft. Maar als dat het ergste is dan ben ik al blij

Je kunt het altijd proberen.
Veel minder pijnklachten en gewoon niet meer t gezeik van oh oliebol pil vergeten. Over t algemeen ben je trouwens na t verwijderen van je spiraal meteen weer vruchtbaar, alleen bij de prikpil duurt t soms wel een jaar (vertelde mijn huisarts).