Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:13

Angela_ schreef:
Over maatschappelijk invloeden gesproken.. Over zulke dingen nadenken is niet bevorderlijk voor je humeur en herstel.

Waarom de ene wel, en de andere niet. Tja, waarom breekt de ene 2 armen en de andere niet?

Als jezelf je zo ongelukkig voelde dat je dood wilde, en als je een eetstoornis achter je kiezen hebt, zou je toch denken dat je het wel zou kunnen begrijpen hoe kl*te mensen zich kunnen voelen? Dan zou je op zijn minst BEGRIP moeten hebben voor de situatie waarin wij en je werknemers in zitten.

Ik heb geen eetstoornis achter mijn kiezen :)

ik heb ook zeker wel begrip........ dat is het niet :) alleen is het zo dat Ik misschien ook wel door mijn leeftijd en mijn levenspad al iets verder ben in het relativeren...... mijn therapeuten hebben mij ook geleerd dat ik niet alles op mezelf moet betrekken en mezelf niet overal de schuld van moet geven.....

KiWiKo

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:14

is goed, ik open een ander topic......... en zal jullie verder met rust laten.

Fijne dag verder!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:42

eerlijk kiwoko. Ik ben blij. Ik kwam hier op het topic waar iedereen tegen elkaar babbelde. Was heel fijn. Je kon er je hart luchten, steun krijgen.

Weetje voor mij intresseerd me even niet hoe een werkgever denkt. Ik heb dat altijd wel gedaan, was altijd met een ander bezig. En nu, nu moet ik even aan mezelf denken. Ik denk dat we al genoeg aan ons hoofd hebben als we er ook nog eens de werkgever moeten bijnemen.

Vandaag ben naar mijn therapeute geweest. Was een heel confronterend gesprek. Maar wel wat uit geleerd.

En heb nog leuk nieuws ook: men verzorgpaard/draver staat nu voor twee weken naast mij, bij de buurvrouw. Ik had aan eigenaar gevraagd of hij daar mocht staan en is oke!! Nu hoef ik maar in achtertuin over mijn draad te gaan en ben bij paard. Super tof!!!

Hoe gaat het met jullie?? Wat plannen voor het weekend?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 19:42

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties verwijderd die vrij aanvallend over komen. Dit topic is bedoeld voor mensen met een burnout die hun ervaringen kunnen delen en steun bij elkaar kunnen vinden. Discussies rondom de manier waarop het sociale zekerheidsstelsel georganiseerd is en wat het voor invloed heeft op het leven van mensen is hier niet helemaal op zijn plaats. Uiteraard mag daarvoor een apart topic geopend worden

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:19

Charlot: Mag ik vragen waarom het gesprek confronterend was en wat je eruit geleerd hebt? Wat leuk dat je verzorgpaard zo dichtbij staat nu. Geniet ervan!

Met mij gaat het niet zo. Thuis is de sfeer gespannen. Daar baal ik van. Heb het idee dat ik me niet even een paar dagen minder kan voelen zonder daar van mijn vriend op te horen krijg dat het vorig weekend zo anders was. Zal hem zo eens vragen waarom hij dat dan zo benadrukt...

Ga zo douchen en naar bed. zit er een beetje doorheen.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:48

pw: heb dat ook al tehoren gekregen en toen was je zo anders, of zo vrolijk en nu niét. Het is best lasig je voelt je al niet goed en dan wordt het nog eens benadrukt. Praat er eens over met je vriend. Als je het uitlegt zal hij het miss begrijpen. Soms zeggen ze dat goedbedoelt, alleen vind ik dat niet.

Ik had besloten om te veranderen van therapeut omdat ik verder wou raken, ik voel dat ik aan niets meer werk. Nu ik had vandaag gesprek met haar en wou haar zeggen dat ik van therapeut wou veranderen omdat ik directere aanpak wou en dergelijke. Hewel weet je wat ze deed, ze reageerde boos op mij. Ze vond het helemaal niet leuk, ze zei omdat het een aantal weken niet beter gaat, haak jij af. En ik kon niets meer uitbrengen. Ik voelde me nog 0,0. En blijkt dat ze zo reageerd omdat ze wou direct zijn tegen mij... Nu ik heb me weer volledig omgedraaid voor haar om haar blij te maken... Terwijl ik dat niet wou. En nu, nu heb ik volgende week weer een afspraak en ik weet niet wat ik nog tegen haar moet zeggen...

Daarnet nog even met mijn psychiater erover gebeld. Ik voel me op en top slecht terug en helemaal schuldig.. Ze vertelde dat ik me niet hoefde schuldig te voelen. Dat ik met haar geen contract heb voor 6 jaar... Ik ben klein beetje gerust gesteld maar voel me nog steeds niet goed..

wist niet dat therapeuten ook konden emotioneel chanteren... Ik vind het niet proffesioneel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:29

Bah, charlot, wat een trut dat ze reageerde zeg! Helaas liep ik ook tegen het zelfde aan bij mijn oude psych. En tot 2 keer toe werd er gezegd dat het aan mij lag dat ik wilde wisselen van psych. Denk aan jezelf meid, jij weet wat het beste is!

PW: wat rot dat de sfeer gespannen is, hopelijk kan je het bespreekbaar maken. Klote is het he, dat het allemaal met ups en downs gaat. Is voor jou nog het meest rot, maar voor je omgeving is het natuurlijk ook best lastig om mee om te gaan. Maar dat maakt nog niet dat je vriend dat zo moet benadrukken! Trek het je niet teveel aan meid, en ik weet dat dat ene zinnetje nu blijft hangen en door je hoofd blijft spoken. Je vriend bedoeld het denk ik goed, en wilt je er misschien op wijzen? Ik weet het niet hoor, hopelijk kunnen jullie er samen over praten. Goed van je dat je je rust neemt en op tijd naar bed gaat. Misschien een stomme vraag, maar ga je altijd gelijktijdig met je vriend naar bed? Wij doen dat wel, en als het eens niet zo is is mijn vriend helemaal geirriteerd, hij wil niet alleen gaan slapen. Vind dat heel apart namelijk...

Ik ben net even in Boxmeer geweest winkelen. Kwam ik daar Emile Roemer tegen van de SP, was wel heel apart. Ik zei eerst gewoon gedag, en toen moest Pascal even vertellen dat ik in het bestuur zat van afdeling Bergen/Venray. Ik schaamde me rot! Met zulke dingen wuif ik een beetje mijn eigen prestraties weg, en voel ik me heel klein. Die schijt onzekerheid ook altijd!

Morgen hebben we familiedag, en ik zie er als een berg tegenop. Bah..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 15:36

Charlot: Wat naar dat het zo gelopen is. Jammer dat ze zich zo aangevallen voelde. Ik vind het knap dat je het bespreekbaar hebt gemaakt en daarmee voor jezelf op komt. Fijn dat je ook die bevestiging nog even kreeg van je psychiater. Als je er zelf geen vertrouwen in hebt, moet je er niet mee doorgaan. Ik vind het ook niet professioneel van haar. Kies voor jezelf meid!!

Angela: Wij gaan lang niet altijd tegelijk naar bed. Meestal ga ik eerder. Soms gaan we wel samen en als dat gebeurd is het gezellig, maar als het niet zo is, is het ook goed. Vind het ook wel apart dat jou vriend niet alleen wil gaan slapen.

Wat leuk dat je Emile Roemer tegen kwam. Ik vind het een sympatiek mens. Hoe reageerde hij op wat Pascal zei dan? Ik kan me je gevoel wel voorstellen, dat zou ik ook hebben, inclusief een rooie kop. Goed eigenlijk dat Pascal je even in het zonnetje zette. Dat verdien je namelijk!

Hopelijk valt je familiedag een beetje mee vandaag.

Mijn vriend en ik hebben nog wel weer goed gepraat. Hij heeft zijn excuses aangeboden. Het zit weer goed tussen ons. Net lekker met z'n tweetjes voetbal gekeken. Was gezellig. Al heb ik de tweede helft een boekje zitten lezen naast hem op de bank, toch was het knus ;) Ik merk dat zijn aanwezigheid me wel goed doet. Ik voelde me een beetje rot en als hij gewoon in mijn buurt is, zakt dat gevoel. Goed teken dus :)

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:30

Het gaat snel en ik loop heel erg achter.. wel alles gelezen maar moeite overal op te reageren dus ik zorg dat ik vanaf nu weer wat eerder lees..

Ik vond sommige reacties erg aanstootgevend maar ga dit niet oprakelen..

pfoe, de afgelopen anderhalve week was net een marathon, rennen van hot naar her, dit doen, dat doen zonder rust.. vandaag voor het eerst in drie weken echt uitgeslapen.. was heerlijk!

Woensdag een clinic natural horsemanship gehad. Was erg gaaf.. voor het eerst met mijn paardje zonder zadel en alleen met halstertje gereden en dat op vreemd terrein.. wat een vrijheid, echt waanzinnig..

Vervelend vond ik wel weer deze week op stal, werd slecht voor mijn paard gezorgd, weinig en verkeerd voer, weinig stro in d'r stal.. en tegen mijn nieuwe buurvrouw zeggen dat ik een rot knol heb die naar doet tegen andere paarden.. Zet dr een leuk paard naast en zij doet leuk terug, maar de neuroot die er eerst naast stond, ja daar werd ze niet vrolijk van.. Vond het niet echt leuk en onverdient.. doe van alles extra naast mijn gewone uren en het wordt amper gewaardeerd..

Ik kan haar ook voor €75,- de maand ergens anders stallen en dan hoef ik niet meer te werken en ik begin ondertussen wel ernstig te twijfelen of dat op dit moment niet beter voor mij is.. Ik kan makkelijker rijden want ik hoef minder ver naar stal te lopen, en ik ben weer lekker vrij..

Nog 2,5 week en dan vertrekt de Festum Navia (onze boot) lekker naar het zuiden en daarna zien wel weer verder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:57

PW: Wat heerlijk! Heb je dat gevoel ook tegen je vriend uitgesproken? Is denk ik wel fijn voor hem om te horen!

Bienie: dat je dat durft!!!!! Knap hoor! Wel jammer dat het op stal niet zo lekker loopt. 75 euro is niet duur, en is misschien wel beter voor je eigen rust?

Ik ben terug van de familiedag. Vond het niet zo, voel me er gewoon niet echt thuis. Er is niks gebeurd ofzo, maar ik heb eigenlijk met niemand echt een klik. Voel me er echt een buitenbeentje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:06

Deze foto geeft mijn gevoel van vanmorgen heel goed weer:

Afbeelding
<3

Kleine Garuna:

Afbeelding

Grote Garuna:

Afbeelding

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:38

leuke foto!!!
ik heb sorry sorry sorry nog niet bijgelezen, kom net thuis van een bbq van de buurtvereniging, en ben dus nu ook heeeel moe!
maar wou ff laten weten dat ik nog leef! :P
morgen springwedstrijd, erg spannend!

bij ons staat ook een haf in't weiland! lieve beessies!

en morgen zal ik bijlezen!

nou truste iedereen!!!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 08:13

prachtige foto's!!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:03

Mooie foto's Angela! Had e op je hyves al gezien.
De familiedag heb je gelukkig weer gehad. Jammer dat je met niemand echt een klik hebt, dan duurt een dag lang. Helaas heb je soms zo verplichtingen waar je niet onderuit kan. Vandaag een rustige dag?

Ik heb het idd ook naar mijn vriend uitgesproken. Vond hij heel lief :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:42

|( |( |(

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:14

Wat is er PW?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:19

Pollewoppy schreef:
|( |( |(

Wat is er aan de hand meid???

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:10

Weer hetzelfde gezeik als vrijdag...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:02

Ligt het aan het weer of aan ons zelf dat het steeds weer minder gaat? Ik word momenteel van de meeste verhalen/discussies niet vrolijker. Ondanks dat er wel positieve dingen gebeuren.

angela Mooie foto's, en een lekker dier.

biieniie Ik leef met je mee, bij mij op stal gaat het nog niet lekker. Ik heb vandaag een brief gehad van een van de verhuurders met beschuldigingen naar mijn honden die van geen kant klopt. Van hem mag ik mijn honden niet meer mee nemen. Ik praat straks wel met de andere verhuurder. Was jij het die zonder angst weer gereden had???

pw Het leven zit vol ups en downs, bij jou schommelt het wel erg veel zeg. Soms vraag ik me wel af of sommige mensen niet doel bewust ons terug douwen in onze problemen. Net als die man die mij bedreigt heeft. Hij kent mijn situatie en het ging net weer beter, zit er nu dus weer kompleet doorheen. Wat mij nu het meest beangstigt is het twijfelen of ik dood niet beter af ben. Of dat dit soort mensen dat graag willen, dat ik mezelf van kant maak. Dat heb ik aan deze man te danken.

Ik hoop dat het tij snel keert voor ons, dat we zonder schuldgevoel EINDELIJK eens mogen leven zoals we zouden willen.

Een dikke knuf voor iedereen die er een nodig heeft :(:) Ik ga zo eens kijken of de smit komt, vorige week was hij het "vergeten" Jaja, voetbal gek.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:00

een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd....... Toch??? Ben maar begonnen aan mijn huis, in de hoop dat mijn hoofd volgt! :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:34

Ze zeggen het wel ja :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:29

Ik zat er gisteren echt weer helemaal doorheen. Voelde me zo onbegrepen en het maakte me heel verdrietig. Ook vond ik dat mijn vriend niet reeel was, hetzelfde als vrijdag. Daar baalde ik echt van, omdat ik dacht dat hij mij vrijdag echt begreep.

Gisteren wel weer uiteindelijk goed gesproken. Hij zei dat hij het de laatste tijd nog wel eens onderschat hoe het echt met me gaat en dat het hem gisteren weer even goed duidelijk werd toen ik zo aan de grond zat. En ik begrijp ook wel dat het voor hem niet altijd even duidelijk is, dat is het voor mezelf al niet.

Vind die wisselingen zo moeilijk. Het ene moment lijkt het wel redelijk te gaan en het andere moment zit er gewoon echt zwaar doorheen. Die verschillen zijn zo groot.

Morgen gesprek met mijn behandelaar. Zie er vreselijk tegenop. Ook een medicijngesprek morgen (denk dat ik weer een stapje ga afbouwen met de AD!!) en 's middags naar de haptonoom. Daar ga ik denk ik aangeven dat ik er niet zo'n goed gevoel over heb en twijfel of het op dit moment wel aansluit bij wat ik nodig heb. Ook dat vind ik erg lastig en heb ik helemaal geen zin in.
Zou blij zijn als het morgenavond is...

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:38

gats pw....die ups en downs....
En wat je zegt, je snapt het zelfs nauwelijks, laat staan iemand anders die het begrijpt!

En wou je toch even "succes"wensen morgen, of sterkte....weet nooit zo goed de juiste woorden te vinden.

@angela, leuk leuk leuk beessie is't hoor!

Ik heb een mega druk weekend en maandag gehad.
Zaterdag bbq van de buurt, zondag springwedstrijd waar ik er ook nog afdonderde en me kont in het dranghek parkeerde, daarna nog naar paps en schoonpaps voor vaderdag, en vandaag werken en daarna teambuilding....dusssss ik ben gaar!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:40

Gaar, blauwe kont waarschijnlijk en verder?
Hoe voel je je verder? En gaat het lukken om nu een beetje bij te tanken van je drukke weekend?