Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:17

kimmie261 schreef:
-O- jeeuj zeg,wat zie ik nu,ik heb mijn eigenkontenwassertje niet gebaard.... :oo

kan er nog wel aan beginnen :) heb ik in ieder geval recht op zorg en op aow straks begrijp ik???

hmm...aan de andere kant betalen we hier nu al zo'n uhmmm 15 jaar voor de aow voor de ouderen van nu,die mss ook wel bewust kinderloos zijn geweest,én ik heb nog eens 17 jaar van mijn leven letterlijk in dienst gestaan om andermans konten te wassen.... :j

heb ik er nu wel een beetje recht op,op een eigen kontenwasser straks?of moet ik echt daarvoor een kind op de wereld zetten??

dacht toch wel dat er andere redenen waren om kinderen te willen,maar blijkbaar niet dus... :+

Tja, wij zijn dan blijkbaar gedoemt tot wanneer we het zelf niet meer kunnen te vervuilen, te verpieteren en te creperen, leuke idee dat je dat toegewenst word he?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:19

Karin schreef:
Voor mij is het een niet beter dan het ander. :n

Ik snap ook niet zo goed dat bewust kinderlozen zo moeten 'hakken' op mensen die wél voor kinderen kiezen en andersom ook. Echt, ik snap dat niet. Maar dat zal mijn beperkte inlevingsvermogen wel zijn. :D

Gaat niet voor iedereen op want in dit topic zijn ook een aantal moeders die het niet zo zwart wit zien gelukkig.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:20

Karin, ik snap dat ook niet, maar ik heb dat dus met alles.
Ben opgevoed met het feit dat iedereen gelijk is, rijk/arm,groot/klein, blank/zwart, jong/oud, kinderlozen/ouders, dressuur/spring/cross/western/voltige enz ruiters.
En ga zo nog maar uren door.

Voor mij is iedereen gelijk, maar helaas kom ik dagelijks mensen tegen die toch om de een of andere reden denken dat ze beter zijn. Ik kan daar na 23 jaar nog steeds niet bij. En hoop ook dat ik het nooit ga snappen.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:21

Onassa schreef:
leuke idee dat je dat toegewenst word he?

Ik heb hier vrijwel alleen meegelezen, maar kan het toch niet laten: Onassa, je hebt een heel mooi onderschrift, leef er zelf ook naar. Dat natrappen vind ik een beetje jammer.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:23

Als het niet gezegt zou worden okee, maar het word letterlijk aan gekaart Kaka en dat vind ik vrij hard.
Ik vind dat ieder mens dezelfde zorg verdient en dat daar geen verschil in mag komen als je geen kinderen hebt kunnen of willen krijgen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:24

blue_sky schreef:
Lielle lees dan het topic eens goed door en verdiep je in de redenen die genoemd worden waarom de mensen geen kinderen willen. Er zijn waarschijnlijk een heleboel goede redenen om geen kinderen te willen en daar heb ik alle respect voor. Maar wat ik hier lees zijn toch heeeel vaak echt egoistische redenen. En ik erger me al langer aan het egoisme en de onverdraagzaamheid in onze hedendaagse maatschappij niet alleen wanneer dat betrekking heeft op het al dan niet krijgen van kinderen. Ik heb overigens een flink aantal bewust kinderloze vriendinnen waar ik het volle respect voor heb. Maar voor vele posts in dit topic heb ik helaas minder respect.

Is het egoïstisch om geen kinderen te willen omdat ik daar niets mee heb??Moet ik dan maar aan een kind beginnen "omdat dat zo hoort"?
Hoe fijn zou het leven zijn voor een kind wat niet gewenst is?

Ben ik egoïstisch als ik rustig in de trein zit en op de bank voor- of achter mij zijn kindren aan het gillen en schreeuwen en met kun schoenen op de bank aan het springen...en ik zeg daar wat van?
Heb er in de supermarkt ook geen behoefte aan als er een kind ongevraagd bij mij aan mijn jas gaat lopen trekken om aandacht te vragen en overal met zijn tengels aanzit.Dat is geheel te wijden aan het feit dat een bepaalde groep mensen hun kinderen niet opvoeden.

Er zijn best kindjes die op mijn pony mogen zitten maar als ze eisen gaan stellen mogen ze wieberen.
Wat AOW betreft...ik ben al vanaf mijn 21e bezig om ervoor te zorgen dat ik op latere leeftijd ook mijn zaken kan regelen.

Mensen "nemen" omdat dat zo hoort is pas egoïstisch....een kind hoort welkom te zijn in een gezin,een bewuste keuze en idd niet omdat de buurman vind dat er een kind moet komen :o

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:30

Onassa schreef:
Als het niet gezegt zou worden okee, maar het word letterlijk aan gekaart Kaka en dat vind ik vrij hard.
Ik vind dat ieder mens dezelfde zorg verdient en dat daar geen verschil in mag komen als je geen kinderen hebt kunnen of willen krijgen.

Vind het ook niet kunnen dat het zo gesteld wordt, maar het is uitlokken, gewoon niet op in gaan.

* gaat weer ergens in een hoekje verstandig zitten wezen :D *

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:32

Kaka schreef:

*Mag ik naast je zitten?* :D

Kaka

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:34

Ja hoor, ik heb thee, koekjes en geen kinderen :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:36

Kaka schreef:
Onassa schreef:

Vind het ook niet kunnen dat het zo gesteld wordt, maar het is uitlokken, gewoon niet op in gaan.

Daar heb je ook weer gelijk in ;)
Komt misschien omdat ik zelf ziekelijk ben en hulp nodiog heb dat ik daar zo heftig op reageer.
Maar ik ga ook, want de hulp die ik nodig heb komt zo een uurtje (betaal er gelukkig wel zelf mijn premie voor ) ;)

Karin

Onassa, dit vind ik ook een voorbeeld van hakken:

Onassa schreef:
Het lijkt er erg op dat sommige moeders de barmhartige sameritaan uit hangen.
De wereld kent juist de meeste problemen vanuit overbevolking.
Dus ik zou dan eerder als moeder zijnde denken.....ppfff...gelukkig zijn er toch aardig wat die geen kids willen, zo kan ik lekker met mijn spuit tutten en frutten zonder me schuldig te hoeven voelen dat ik er weer een op de wereld erbij zeget heb.Lijkt me toch beter dan die taferelen die je in derde wereld landen ziet gebeuren, maar goed, zal ook wel weer een stomme gedachten zijn.

Ik zou überhaupt niet weten waarom een moeder zich schuldig zou moeten voelen omdat ze 'er weer een op de wereld heeft gezet'.

Tinky12

Kaka schreef:
Ja hoor, ik heb thee, koekjes en geen kinderen :)

Deal :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:39

Karin schreef:
Onassa, dit vind ik ook een voorbeeld van hakken:

Onassa schreef:
Het lijkt er erg op dat sommige moeders de barmhartige sameritaan uit hangen.
De wereld kent juist de meeste problemen vanuit overbevolking.
Dus ik zou dan eerder als moeder zijnde denken.....ppfff...gelukkig zijn er toch aardig wat die geen kids willen, zo kan ik lekker met mijn spuit tutten en frutten zonder me schuldig te hoeven voelen dat ik er weer een op de wereld erbij zeget heb.Lijkt me toch beter dan die taferelen die je in derde wereld landen ziet gebeuren, maar goed, zal ook wel weer een stomme gedachten zijn.

Ik zou überhaupt niet weten waarom een moeder zich schuldig zou moeten voelen omdat ze 'er weer een op de wereld heeft gezet'.

Dit zijn reakties die voortkomen door het neer sabelen van mensen zonder kids.
Het is ook maar een voorbeeld, niet te letterlijk nemen want tuurlijk hoeven ouders zich niet echt schuldig te voelen, evenmin als kindvrije mensen dat ook niet hoeven.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:48

Citaat:
Is het egoïstisch om geen kinderen te willen omdat ik daar niets mee heb??Moet ik dan maar aan een kind beginnen "omdat dat zo hoort"?
Hoe fijn zou het leven zijn voor een kind wat niet gewenst is?

Ben ik egoïstisch als ik rustig in de trein zit en op de bank voor- of achter mij zijn kindren aan het gillen en schreeuwen en met kun schoenen op de bank aan het springen...en ik zeg daar wat van?
Heb er in de supermarkt ook geen behoefte aan als er een kind ongevraagd bij mij aan mijn jas gaat lopen trekken om aandacht te vragen en overal met zijn tengels aanzit.Dat is geheel te wijden aan het feit dat een bepaalde groep mensen hun kinderen niet opvoeden.

Er zijn best kindjes die op mijn pony mogen zitten maar als ze eisen gaan stellen mogen ze wieberen.
Wat AOW betreft...ik ben al vanaf mijn 21e bezig om ervoor te zorgen dat ik op latere leeftijd ook mijn zaken kan regelen.

Mensen "nemen" omdat dat zo hoort is pas egoïstisch....een kind hoort welkom te zijn in een gezin,een bewuste keuze en idd niet omdat de buurman vind dat er een kind moet komen :o

Ik sluit me hier geheel bij aan. Ik ben inmiddels bijna 47 en heb nog geen moment spijt van de keuze die ik ruim 22 jaar geleden heb gemaakt.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:50

Ook een kopje thee Teddy? :9k ;) :D

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:50

kimmie261 schreef:
heb ik er nu wel een beetje recht op,op een eigen kontenwasser straks?of moet ik echt daarvoor een kind op de wereld zetten??

Het begint nu toch wat weg te hebben van die Herman Finkers-sketch met een roet'nlappert/glazenwasser :D (Karin kent hem vast wel ;) )

Ik heb niks tegen op kinderen of mensen die graag kinderen willen (en dat in veel gevallen ook gewoon lukt) maar ik vind het wel vervelend om ongevraagd met het gedrag van die kinderen geconfronteerd te worden. Vond mezelf altijd een redelijk normaal opgevoed mens die dan de andere volwassene daarop aanspreekt, maar als het om kinderen gaat (dat blijkt hier ook weer) reageren mensen soms heel bizar emotioneel.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:53

Mag ik nog iets zeggen. :o

Al de dingen die jullie aankaarten over kinderen is alleen maar negatief en dat begrijp ik niet. Zijn jullie ergens door verbitterd, hebben jullie zelf een slechte jeugd gehad?

Jullie kunnen mij er niet op aanvallen dat het alleen maar rozengeur en maneschijn is met kinderen maar is het leven op zich altijd rozengeur en maneschijn?
Ik kan mijn kinderen ook wel eens achter het behang plakken maar dat heb ik ook wel eens met mijn honden en paarden, om even de vergelijking naar boven te halen waar jullie graag een gooi naar doen.

Wat betreft als je oud bent en iemand je verzorgt, ik heb nooit gezegd dat ik hoop dat jullie creperen, ik vind dat er veel in de mond wordt gelegd, waarom? Dat wordt helemaal niet gezegd, ik probeer alleen aan te geven dat als mensen geen kinderen meer krijgen, dus echt helemaal niemand, er later niemand meer is dat we verzorgd kunnen worden.

Overbevolking, hebben we dat al niet heel lang? De aarde schoont zichzelf op!

Ik een gevoel dat ik een egoïst ben omdat ik kinderen wil of krijg? De rollen worden zodanig krom en raar omgedraaid. Meiden, wees blij dat er anti/conceptie bestaat anders stond je ieder jaar zwanger te zijn en te bevallen... Is dat ook niet de natuur en het leven?

Lindy, egoïstisch omdat iemand een jaar of 80 te leven moet hebben? Voor wie houd je een paard of een hond of een kat? Niet voor de lol? Een kind krijgen is voor mij niet voor de lol. Omdat ik van kinderen hou en het een ´normaal´ iets is in mijn ogen. Dit kan uiteraard in jouw ogen niet zo zijn. Maar waarom ben ik dan een egoïst? Omdat jij het tegenovergestelde wil...

Geen respect omdat ik geen antwoord wil geven, nee, het is nogal leuk discussieren op zo´n manier, je wordt als moeder lekker de grond ingestampt... Daar zal ik nog antwoord op willen geven.

Ik kan me voorstellen hoor, maar ik denk dat jullie het topic dan niet hebben doorgelezen, zoals ik al eerder heb gezegd dat je geen kinderen wil. Het is een hele verantwoording en die kan niet iedereen aan. Heel veel tijd zal om je kinderen draaien, ze gaan naar school, sporten en noem maar op.
Dus als je denkt ze niet te willen, ik zal zulke mensen zeker niet gaan pushen.

Deze reactie wilde ik graag nog even geven.

Lielle

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:55

daar wil ik met plezier uitgebreid op ingaan, als jij dan ook nog op mijn vraag ingaat.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:57

MamboBeach schreef:

Al de dingen die jullie aankaarten over kinderen is alleen maar negatief en dat begrijp ik niet. Zijn jullie ergens door verbitterd, hebben jullie zelf een slechte jeugd gehad?
Jullie kunnen mij er niet op aanvallen dat het alleen maar rozengeur en maneschijn is met kinderen maar is het leven op zich altijd rozengeur en maneschijn?
Ik kan mijn kinderen ook wel eens achter het behang plakken maar dat heb ik ook wel eens met mijn honden en paarden, om even de vergelijking naar boven te halen waar jullie graag een gooi naar doen.

Mijn jeugd is uitstekend geweest,ik ben niet verbitterd...verre van dat.Kinderen zijn alleen niet mijn ding en het is gewoon vervelend dat er een grote groep mensen is die dat niet kan begrijpen en je daar op veroordelen.
Toen ik heel klein was had ik er niets mee en nu nog steeds niet...alle respect voor mensen die wel kinderen hebben maar parkeer ze niet ongevraagd in mijn buurt ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:04

Tinky12 schreef:
MamboBeach schreef:

Mijn jeugd is uitstekend geweest,ik ben niet verbitterd...verre van dat.Kinderen zijn alleen niet mijn ding en het is gewoon vervelend dat er een grote groep mensen is die dat niet kan begrijpen en je daar op veroordelen.
Toen ik heel klein was had ik er niets mee en nu nog steeds niet...alle respect voor mensen die wel kinderen hebben maar parkeer ze niet ongevraagd in mijn buurt ;)

Maar ik veroordeel niemand. Ik kan me voorstellen dat mensen geen kinderen willen. Maar waarom die vijandigheid?
In jouw buurt parkeren? Ik weet niet wat je ermee bedoelt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:04

Als die tekst (ook) voor mij bedoeld is, MB:

Nee, ik ben niet verbitterd. Ik hoef alleen geen kind, that's all.

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:06

MamboBeach, het spijt me, maar veel kinderen ZIJN vervelend. Ik heb het idee dat er steeds meer onopgevoede kids rondlopen. Die niet luisteren, eigenwijs zijn en altijd alle aandacht opeisen. Ik begeef me nu op glad ijs, want opvoeden IS moeilijk en wie weet wat voor draak ik straks zelf op de wereld zet, maar een paar dingen uit mijn eigen opvoeding zal ik toch wel proberen toe te passen. En dat betekent: luisteren als een volwassene iets tegen hem of haar zegt, rustig zitten/ spelen in het gezelschap van volwassenen, eerst vragen voor je een grabbel in een bak met chips neemt en netjes aan tafel blijven zitten tijdens het eten. Om een paar voorbeelden te noemen. Want ik word vaak stapeldol van hoe kids zich met goedkeuring van pa en moe plegen te gedragen. Ingrijpen? Ho maar. Sorry, maar een kind hoort nog altijd wel te luisteren...

En precies dát gedrag maakt, dat steeds meer mensen vriendelijk bedanken voor de eer, omdat kinderen in hun bijzijn simpelweg niet leuk zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:07

het is natuurlijk van de gekke om mensen die een weloverwogen beslissing hebben gemaakt om geen kinderen te willen uit te maken voor egoist en ze een jeugdtrauma en verbittering aan te praten.

Net als ik niet dingen ga zeggen over mensen die wel kinderen hebben
Zoals:
-Relatie in een dipje?laten we een kindje nemen!
(dan kun je na drie jaar na de geboorte gaan scheiden)
-Iedereen heeft een kindje dus wil ik ook!
-Lekker blijven door werken,die carriere is toch wel belangrijk,je wereldje wordt zooo klein met alleen luiers verschonen?
-Oma vindt het zooo leuk om op te passen!kunnen pa en ma lekker met zijn tween weg!

Ik vraag mij af wat meer egoistisch is wel of geen kinderen.....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:09

Karin schreef:
Als die tekst (ook) voor mij bedoeld is, MB:

Nee, ik ben niet verbitterd. Ik hoef alleen geen kind, that's all.

Ik vraag dat aan de mensen die zo ontzettend vijandig doen... Dat snap ik niet.
Nogmaals, dat mensen de beslissing nemen om geen kinderen te krijgen kan ik me voorstellen, ik ken daar ook mensen van. Prima toch.

Maar ga de rollen niet omdraaien, waarom wil ik wel kinderen? Omdat het voor mij een heel logische stap is, net zo logisch als dat het voor de kinderlozen is om geen kinderen te krijgen...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:09

ik vind mezelf ook niet verbitterd hoor,vind kinderen best leuk,maar hoef ze zelf niet,en ik vind persoonlijk dat je 200% achter een kind moet staan ,het is niet ff een kind op de wereld zetten,de rest van je leven zit je er mooi aan vast...

en ik sta 0% achter een kind en daarom heb ik besloten kindervrij te blijven... :)

alleen zijn vrgen als wat ik met mijn honden doe als mensen met kinderen naar mij toekomen,beetje rare vragen...vraag hun ook niet wat zij met hun kinderen doen,als ik langskom met 2 honden...

mensen mogen gerust hun kind thuis laten als ze langskomen,nemen ze ze wel mee,prima,dan weet je dat ik honden heb...deal daarmee zou ik zeggen :)