BPVS schreef:Ik vind het stom dat er weer een afbeelding word geplaatst. Dat is gewoon inwerken op het schuldgevoel van mensen.
Zie het als bewustwording

Vind oprecht dat ze daar in NL wat aan moeten doen, aan die grens

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
BPVS schreef:Ik vind het stom dat er weer een afbeelding word geplaatst. Dat is gewoon inwerken op het schuldgevoel van mensen.
BPVS schreef:Het hangt af van hoever de zwangerschap is maar in de eerste weken is het echt een klompje cellen.
Ik vind het stom dat er weer een afbeelding word geplaatst. Dat is gewoon inwerken op het schuldgevoel van mensen.
Quellian schreef:BPVS schreef:Ik vind het stom dat er weer een afbeelding word geplaatst. Dat is gewoon inwerken op het schuldgevoel van mensen.
Zie het als bewustwordingJe kunt een foetus van 24 weken simpelweg niet zien als een klompje cellen, of je hebt een goede bril nodig.
Vind oprecht dat ze daar in NL wat aan moeten doen, aan die grens
Chiqa schreef:Sophie_midas schreef:
Gaan we weer...
Je weet dat je met deze opmerking iedereen over je heen krijgt he?
Ik vind het walgelijk dat mensen het moord vinden, maar ik ga er maar niet meer op in verder..
Moord om een klompje cellen.....je wil niet weten hoeveel klompen cellen een mens dagelijks doodtrapt, stukslaat of vertrapt.
Nee moord is hier niet op zijn plaats.
Quellian schreef:Rienn schreef:Ik heb een tijd geleden op TV gezien dat een meisje, jonger dan ik, een jaar of 20/23? voor de 4e (!) keer abortus heeft laten doen. Ze zat daar alsof het haar niets deed, en hier door kreeg ik echt een naar gevoel van mijn in buik.
Hmhm, zo'n huisgenootje heb ik gehad toen ik 19 was (zij was 18 en had al 3 abortussen achter de rug). Anticonceptie? 'tja... moet ik eigenlijk een keer regelen'. Buiten dat ze elke keer zwanger was, had ze ook nog eens herpes, echt een heerlijk persoonToen ik weg ging uit dat huis was ze voor de zoveelste keer zwanger en besloot ze het te laten komen. Op haar 19e kreeg ze haar kind, vader onbekend (sja, als je seks hebt met de hele flat dan wordt het moeilijk bepalen wie paps is).
MamboBeach schreef:BPVS schreef:Het hangt af van hoever de zwangerschap is maar in de eerste weken is het echt een klompje cellen.
Ik vind het stom dat er weer een afbeelding word geplaatst. Dat is gewoon inwerken op het schuldgevoel van mensen.
Kijk, dat is niet stom, het is gewoon zoals het is!
Waar jij nu op doelt is struisvogelpolitiek...
Citaat:24 weken TE mits er geen ernstige aangeboren afwijkingen zijn.
BPVS schreef:wie zijn jullie dat je mensen bewust moet maken. Iedereen kan toch voor zichzelf plaatjes googelen?
Van mij mogen die 'abortussen' anders plaatsvinden, gewoon via een bevalling. Maar weet je? Het kindje is nog wel even in leven als het eruit komt, zal niet lang in leven blijven zonder hulp nee, maar je zult wel moeten wachten tot het dood gaat. Sja... vraag me af of mensen dat wel beseffen.Citaat:Abortus van 13 weken tot 24 weken zwangerschap
Een zuigcurettage alleen is nu niet meer voldoende. Het kraakbeen van onder andere het hoofdje is gehard tot bot. Tot 24 weken wordt zuigcurettage gecombineerd met het gebruik van een abortustang. Dit gebeurt onder plaatselijke verdoving of als de zwangerschap verder is dan 18 weken onder algehele narcose. Het kindje wordt in de baarmoeder in stukjes gesneden, waarna deze via zuigbuizen naar buiten worden gebracht.
Echwel schreef:Mag ik 1 ding vragen?
Als je de ballen hebt om onbeschermde seks te hebben en daaruit zwanger te worden.
Waarom heb je dan niet de ballen om de zwangerschap uit te dragen en het kind te laten adopteren bij mensen die een grote kinderwens hebben??
hyppolyte schreef:Citaat:24 weken TE mits er geen ernstige aangeboren afwijkingen zijn.
eehhhhm, rephrase please? en dan zonder mits, of goed gebruikt
Echwel schreef:Mag ik 1 ding vragen?
Als je de ballen hebt om onbeschermde seks te hebben en daaruit zwanger te worden.
Waarom heb je dan niet de ballen om de zwangerschap uit te dragen en het kind te laten adopteren bij mensen die een grote kinderwens hebben??
SamSter schreef:Echwel schreef:Mag ik 1 ding vragen?
Dr zijn meerdere voorbeelden genoemt hier, je hoeft niet perse onveilig sex te hebben gedaan..
De pil is ook een voorbehoedsmiddel maar daardoor kan je ook zwanger worden..
Niets is 100% veilig..
Edit:
BV: Dr zijn ook meiden die het niet kunnen uit dragen denk aan meiden met een andere afkomst dan zou de famillie dr achter komen..
Chiqa schreef:Schuldgevoel bij zo'n stuk vlees wat misvormd lijkt? Niets om iets bij te voelen iig, ik heb meer schuldgevoel bij het vers vlees wat ik mijn hond af en toe te eten geef (Dode konijntjes, parelhoentjes)
Dit doet mij echt niets zo'n klomp.Kan mij daarom ook heel goed voorstellen dat er vrouwen zijn die voor abortus zijn, en dit ook uitvoeren. Doodeng zo'n monster wat jou lichaam gebruikt net als een parasiet.
Echwel schreef:Als je de ballen hebt om onbeschermde seks te hebben en daaruit zwanger te worden.
Blue_Eyes schreef:Verder: precies wat Quellian zegt. Als een kind van 24 (of zelfs maar 16) weken een klompje cellen is, ben ik dat ook... en dat maakt mij niets meer waard dan dat kindje.