Abortus

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:23

BPVS schreef:
Ik vind het stom dat er weer een afbeelding word geplaatst. Dat is gewoon inwerken op het schuldgevoel van mensen.

Zie het als bewustwording :) Je kunt een foetus van 24 weken simpelweg niet zien als een klompje cellen, of je hebt een goede bril nodig.
Vind oprecht dat ze daar in NL wat aan moeten doen, aan die grens :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:24

BPVS schreef:
Het hangt af van hoever de zwangerschap is maar in de eerste weken is het echt een klompje cellen.
Ik vind het stom dat er weer een afbeelding word geplaatst. Dat is gewoon inwerken op het schuldgevoel van mensen.

Kijk, dat is niet stom, het is gewoon zoals het is!
Waar jij nu op doelt is struisvogelpolitiek... ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:25

Quellian schreef:
BPVS schreef:

Zie het als bewustwording :) Je kunt een foetus van 24 weken simpelweg niet zien als een klompje cellen, of je hebt een goede bril nodig.
Vind oprecht dat ze daar in NL wat aan moeten doen, aan die grens :)

Ben het helemaal met je eens!
Kijk, tot een week of 8 is het nog een klompje cellen, een koffieboontje... Dan zou je van mij over een klompje cellen mogen praten maar met bijvoorbeeld 18 weken, nee, dan niet meer!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:26

Ik vind het op die eerste foto ook niet echt op een mens lijker, inderdaad meer op een alien, op die 2e foto heeft het al meer weg van een mensje, maar dan nog, het is nog steeds niet levensvatbaar zonder allerlei apparaten, en waarschijnlijk zelfs niet met al die apparaten.

En quellian, we zijn toch allemaal niets meer dan een grote klomp cellen, plus in sommige gevallen een ziel? ;)

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:26

wie zijn jullie dat je mensen bewust moet maken. Iedereen kan toch voor zichzelf plaatjes googelen?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:27

Chiqa schreef:
Sophie_midas schreef:

Gaan we weer...

Je weet dat je met deze opmerking iedereen over je heen krijgt he?

Ik vind het walgelijk dat mensen het moord vinden, maar ik ga er maar niet meer op in verder.. :n

Moord om een klompje cellen.....je wil niet weten hoeveel klompen cellen een mens dagelijks doodtrapt, stukslaat of vertrapt.
Nee moord is hier niet op zijn plaats.

Eindelijk. :)

Ik kan er echt niet bij dat sommige dit moord noemen.

Mar77

Quellian schreef:
Rienn schreef:
Ik heb een tijd geleden op TV gezien dat een meisje, jonger dan ik, een jaar of 20/23? voor de 4e (!) keer abortus heeft laten doen. Ze zat daar alsof het haar niets deed, en hier door kreeg ik echt een naar gevoel van mijn in buik.

Hmhm, zo'n huisgenootje heb ik gehad toen ik 19 was (zij was 18 en had al 3 abortussen achter de rug). Anticonceptie? 'tja... moet ik eigenlijk een keer regelen'. Buiten dat ze elke keer zwanger was, had ze ook nog eens herpes, echt een heerlijk persoon :j Toen ik weg ging uit dat huis was ze voor de zoveelste keer zwanger en besloot ze het te laten komen. Op haar 19e kreeg ze haar kind, vader onbekend (sja, als je seks hebt met de hele flat dan wordt het moeilijk bepalen wie paps is).

Heb ook zo'n buurmeisje gehad. ze was bijna chronisch zwanger en een bezoekje aan een kliniek was net zoals het gaan naar de kapper....

Ik ben in principe voor abortus maar dan wel de grens van max 12 weken. 17weken zoals in het andere topic vond ik te ver. 24 weken TE mits er geen ernstige aangeboren afwijkingen zijn.

BPVS

MamboBeach schreef:
BPVS schreef:
Het hangt af van hoever de zwangerschap is maar in de eerste weken is het echt een klompje cellen.

Kijk, dat is niet stom, het is gewoon zoals het is!
Waar jij nu op doelt is struisvogelpolitiek... ;)

Nee. Iedereen kan zelf toch op google gaan zoeken. Dat had ik ook al gezegd, btw.

hyppolyte

Even tussendoor, ik vind de benaming van een klompje cellen ook niet geheel terecht. Maar ik zie het wel als een foetus en nog niet als een mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:28

Schuldgevoel bij zo'n stuk vlees wat misvormd lijkt? Niets om iets bij te voelen iig, ik heb meer schuldgevoel bij het vers vlees wat ik mijn hond af en toe te eten geef (Dode konijntjes, parelhoentjes)
Dit doet mij echt niets zo'n klomp. :) Kan mij daarom ook heel goed voorstellen dat er vrouwen zijn die voor abortus zijn, en dit ook uitvoeren. Doodeng zo'n monster wat jou lichaam gebruikt net als een parasiet.

hyppolyte

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:29

Citaat:
24 weken TE mits er geen ernstige aangeboren afwijkingen zijn.

eehhhhm, rephrase please? en dan zonder mits, of goed gebruikt :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:30

Mag ik 1 ding vragen?
Als je de ballen hebt om onbeschermde seks te hebben en daaruit zwanger te worden.
Waarom heb je dan niet de ballen om de zwangerschap uit te dragen en het kind te laten adopteren bij mensen die een grote kinderwens hebben??

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:31

BPVS schreef:
wie zijn jullie dat je mensen bewust moet maken. Iedereen kan toch voor zichzelf plaatjes googelen?

Is geen bewustwording. Gewoon realiteit! Niets meer, niets minder.
Jouw reactie zegt namelijk genoeg... :)

Anoniem

SamSter schreef:
Blue_Eyes schreef:
Een klompje cellen..?

Afbeelding

't lijken net een soort buitenaarde wezens op zulke foto's he, Bizar...

En kijk dan even in de spiegel, zo droogt zoiets dan weer op, ik neem aan dat je gewoon op aard geboren bent.

050206051012

BPVS schreef:

Dat doen mensen blijkbaar niet, die blijven het maar hebben over 'klompjes cellen'.

Ja, we bestaan allemaal uit cellen, maar ik geloof dat een ziel er al voor de geboorte in zit hoor ;) Geloof mij; een kind in je buik heeft al een karakter, een karakter kan niet bestaan zonder ziel en echt, ze trappen je soms bont en blauw, reageren op signalen, etc.

Een foetus van 24 weken is niet zomaar te aborteren.
Citaat:
Abortus van 13 weken tot 24 weken zwangerschap
Een zuigcurettage alleen is nu niet meer voldoende. Het kraakbeen van onder andere het hoofdje is gehard tot bot. Tot 24 weken wordt zuigcurettage gecombineerd met het gebruik van een abortustang. Dit gebeurt onder plaatselijke verdoving of als de zwangerschap verder is dan 18 weken onder algehele narcose. Het kindje wordt in de baarmoeder in stukjes gesneden, waarna deze via zuigbuizen naar buiten worden gebracht.
Van mij mogen die 'abortussen' anders plaatsvinden, gewoon via een bevalling. Maar weet je? Het kindje is nog wel even in leven als het eruit komt, zal niet lang in leven blijven zonder hulp nee, maar je zult wel moeten wachten tot het dood gaat. Sja... vraag me af of mensen dat wel beseffen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:32

Echwel schreef:
Mag ik 1 ding vragen?
Als je de ballen hebt om onbeschermde seks te hebben en daaruit zwanger te worden.
Waarom heb je dan niet de ballen om de zwangerschap uit te dragen en het kind te laten adopteren bij mensen die een grote kinderwens hebben??

Dr zijn meerdere voorbeelden genoemt hier, je hoeft niet perse onveilig sex te hebben gedaan..
De pil is ook een voorbehoedsmiddel maar daardoor kan je ook zwanger worden..
Niets is 100% veilig..

Edit:
BV: Dr zijn ook meiden die het niet kunnen uit dragen denk aan meiden met een andere afkomst dan zou de famillie dr achter komen..
Laatst bijgewerkt door Specials op 04-03-10 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:33

hyppolyte schreef:
Citaat:
24 weken TE mits er geen ernstige aangeboren afwijkingen zijn.

eehhhhm, rephrase please? en dan zonder mits, of goed gebruikt :+

'Mits' is hier prima gebruikt hoor, hoewel ik de zin ook wat krom opgebouwd vind. ;)
Ze vindt 24 weken te ver tenzij er aangeboren afwijkingen zijn - dus mits er die niet zijn.

Verder: precies wat Quellian zegt. Als een kind van 24 (of zelfs maar 16) weken een klompje cellen is, ben ik dat ook... en dat maakt mij niets meer waard dan dat kindje.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:33

Echwel schreef:
Mag ik 1 ding vragen?

Hier ben ik het helemaal mee eens. Als jij kiest om seks te hebben kies je ook voor de gevolgen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:34

Het heeft geen karakter nog het is een bundel genen van jou en degeen die jou bevrucht heeft..
Ik heb zelf met 6maanden zwangerschap een kindje verloren en toendertijd werd het gewoon met het ziekenhuis afval gedumpt.
Nu weet men beter en krijgt het gewoon vanaf 4,5maanden een begravenis..
Daar is men zich er wel bewust van geworden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:34

Kunnen we het op zijn minst over mensen, embryos en foetussen hebben ipv over moordenaars en klompjes cellen welke niet veel beter zijn dan het vlees dat je je hond voert.
Respect mag dan wel van 2 kanten komen of niet dan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:35

Chiqa, ik mag hopen dat jouw moeder niet zo over jou heeft gedacht toen ze zwanger was van jou!

Rienn

SamSter schreef:
Echwel schreef:
Mag ik 1 ding vragen?

Dr zijn meerdere voorbeelden genoemt hier, je hoeft niet perse onveilig sex te hebben gedaan..
De pil is ook een voorbehoedsmiddel maar daardoor kan je ook zwanger worden..
Niets is 100% veilig..

Edit:
BV: Dr zijn ook meiden die het niet kunnen uit dragen denk aan meiden met een andere afkomst dan zou de famillie dr achter komen..

En wat dacht je van een condoom, die kan ook stuk gaan. Heb ook al een aantal keer voorbij zien komen dat je dan de morning afterpil kunt halen, maar die werkt helaas ook niet altijd.

Anoniem

Chiqa schreef:
Schuldgevoel bij zo'n stuk vlees wat misvormd lijkt? Niets om iets bij te voelen iig, ik heb meer schuldgevoel bij het vers vlees wat ik mijn hond af en toe te eten geef (Dode konijntjes, parelhoentjes)
Dit doet mij echt niets zo'n klomp. :) Kan mij daarom ook heel goed voorstellen dat er vrouwen zijn die voor abortus zijn, en dit ook uitvoeren. Doodeng zo'n monster wat jou lichaam gebruikt net als een parasiet.

Moet je het nu zo omschrijven allemaal. Dat je het allemaal niets vind prima, maar kan dat niet in normale bewoordingen?

Blue_Eyes

@Echwel,
Ik moet anders zeggen dat ik bepaalde karaktereigenschappen van mijn beide dames heel erg herken van wat ik al tijdens de zwangerschap aan hen merkte... ik denk wel degelijk dat ongeboren kindjes al een karakter hebben. Maar goed, dat is de eeuwige nature/nurture discussie waar psychologen al eeuwenlang niet uitkomen dus dat zullen wij hier wel niet in 3 berichten oplossen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:36

Echwel schreef:

Heeft niets met ballen te maken maar met smaak. Niet iedereen zit op zo'n ding te wachten wat je leven zo even één twee drie compleet overhoop gaat halen, respect voor de mensen die kiezen voor zichzelf :)

Blue_Eyes schreef:
Verder: precies wat Quellian zegt. Als een kind van 24 (of zelfs maar 16) weken een klompje cellen is, ben ik dat ook... en dat maakt mij niets meer waard dan dat kindje.

Ach...gelukkig denkt de wet hier totaal anders over, niets aan de hand dus, anders zouden we het over moord hebben bij elke abortus....Gossie