Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:28

missanita84 schreef:
had je eventueel al over adoptie nagedacht of is dat ook geen optie

sterkte

Misschien even het hele topic lezen? ;)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:28

Helaas draait het daar altijd op uit bij topics over abortus... :n
Heel jammer dat mensen zich verlagen tot zoiets....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:29

hyppolyte schreef:
Er zijn ook mensen die de zwangerschap afbreken omdat een kindje iets mankeert, OOK mensen die d.m.v. ivf e.d zwanger zijn geraakt. Dat vind ik persoonlijk veel erger, bleèeren dat je het zo graag wilt, maar ondertussen wel selectief te werk gaan, dat vind ik nou misselijkmakend. Het leven is niet maakbaar, kinderen krijg je en gelukkig heb je tegenwoordig de mogelijkheid om dat af te breken als je het kind geen toekomst kunt bieden. MEnsen die kinderen denken te nemen zijn vaak ook degenen bij wie het niet lukt....

Kan me niet voorstellen dat het dan gaat over een simpel 'mankementje' :+

paddraigh

Adil18 schreef:
missanita84 schreef:
had je eventueel al over adoptie nagedacht of is dat ook geen optie

sterkte

Misschien even het hele topic lezen? ;)

ja sorry had het gedeeltes gelezen en was het niet tegen gekomen

Samantha_

Ik heb alleen nog maar hier gelezen in het topic, nog niet gereageerd.
Ik ga je niet proberen om te praten want je staat er echt achter. Ik wil je heel veel sterkte wensen voor de ingreep, want het zal denk ik best pittig zijn, vooral emotioneel. :(:)

Wie trouwens zegt dat een kindje met 17 weken nog niet af is, dat is het wel hoor. Rond de 12 weken is alles al compleet, daarna wordt het kindje alleen maar groter en sterker.
Ik heb toevallig vorige week een pretecho met 17 weken gehad, en ons kindje was al heel duidelijk te zien, incl geslacht.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:31

ik loop een beetje achter met bijlezen maar hoe is het gistere gegaan bij de HA!? ik zie hier staan dat het 16.5 week is, wat nu!?

over die posten die verwijderd zijn: het is geen topic waarbij abortus ter discussie staat dus waarom daar over uit wijden? Naast het offtopic is, schaad je er iemand mee om op zulke onmenselijke wijze je uit te laten (de mensen over wie het ik het heb voelen zich hoop ik aangesproken!)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:32

hyppolyte schreef:
Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen.

Het is jammer dat bokt tegenwoordig omgeven is van de moraalridders die zich niet willen inleven in een ander. Je merkt het steeds vaker helaas :n.

Hoe is het mogelijk je hier in deze situatie in te leven dan?
Actie kent reactie... Seks zonder voorbehoedsmiddel kan resulteren in een zwangerschap, daar worden we toch mee opgevoed?

Ik snap eerlijk gezegd niet dat er zoveel mensen zo mee omgaan....
Ik wens TS niets dan het allerbeste maar kan niet achter haar reacties en daden staan.
Ik kan het begrip simpelweg niet opbrengen... en gelukkig voor TS zijn er ook mensen die dat wel kunnen, maar ik vraag mij af of de meeste de ernst van deze situatie wel in zien...

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:33

Na het hele topic door te hebben gelezen kan ik geen andere conclusie trekken dan dat de TS een goed nadenkend, relativerend en volwassen vrouw is die zelf heel goed de juiste beslissing kan maken over hoe ze met haar zwangerschap om wil gaan. Ze ziet ook zelf in dat ze het "niet goed" heeft gedaan en ik ga ervan uit dat dit een hele dure les voor haar is.

Het is haar keuze om de zwangerschap te beeindigen, en we kunnen niks anders doen dan dat respecteren.

TS, je hebt er duidelijk goed over nagedacht. Ik wens je iig heel veel sterkte en ik hoop dat je over een paar jaar deze situatie een plaatsje hebt kunnen geven.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:33

Splash_ schreef:
Sterkte TS. Opzich ben ik niet tegen abortus, maar ik heb net even gegoogled op 16wkn, en je haalt echt een heel mensje weg. Alles zit er op en er aan......

Maar nogmaals, sterkte met je beslissing. Het is ook eerlijk dat je eerlijk bent t.o.v de baby, maar je haalt wel iets compleets weg, het is geen vormloos vruchtje meer....

Ik word een beetje simpel van dit soort reacties. Het is gewoon legaal, dat is punt 1. Punt 2 is: als het nu geboren zou worden, is het niet levensvatbaar. Punt 3 is: het is geen kindje, geen mensje, het is een foetus.

Het mag gewoon, klaar, punt.

Voor de TS... ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee, maar ik vind het een hele moedige beslissing die je nu neemt!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:34

Nee maar waarom klagen we met zijn alle toch vaak zat over die onopgevoede kinders van tegenwoordig?
De jeugd die met een veel te grote mond over straat loopt? Kindjes van amper 4 die al heel goed de gecenstureerde woorden hier van bokt kennen?
Kindjes die zo snel mogelijk maar in de opvang gezet worden? Kindjes met allerlei leerproblemen?
Dit is zeker niet op te lossen met abortussen maar het zou wel veel schelen als mensen 2 keer nadenken voor ze zwanger worden. En zeker vrouwen die ongewenst zwanger zijn geraakt de keus hebben om het te aborteren. Dit scheelt zeker in een hoop issues die een kind mee kunnen krijgen.

Kaja schreef:
astridelise schreef:
Als er meer vrouwen zo verstandig waren als TS hadden wij misschien minder van die familie drama's met hele gezinnen die vermoord worden door een ouder die het even niet zien zitten.

Ik vind dit een zinloze opmerking... en alhoewel ik besloten had niet meer te reageren wil ik hier echt even op inhaken!

Ook al lijkt het net alsof de helft van de bevolking tegenwoordig overspannen is, in een depressie zit of een burn out heeft (ligt er maar net aan in welk hokje je gestopt wil worden) heeft dit verhaal niets te maken met gezinsdrama's, die behoren vaak tot een categorie waar wij niet over kunnen en moeten willen oordelen!

Dat heeft in mijn ogen niets te maken met iemand die laks is met de pil, er vervolgens maar helemaal mee stopt, maar wel gewoon seks heeft en zich dan zeker 12 weken 'verstopt' voor de waarheid!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:34

Chubby schreef:
hyppolyte schreef:
Er zijn ook mensen die de zwangerschap afbreken omdat een kindje iets mankeert, OOK mensen die d.m.v. ivf e.d zwanger zijn geraakt. Dat vind ik persoonlijk veel erger, bleèeren dat je het zo graag wilt, maar ondertussen wel selectief te werk gaan, dat vind ik nou misselijkmakend. Het leven is niet maakbaar, kinderen krijg je en gelukkig heb je tegenwoordig de mogelijkheid om dat af te breken als je het kind geen toekomst kunt bieden. MEnsen die kinderen denken te nemen zijn vaak ook degenen bij wie het niet lukt....

Kan me niet voorstellen dat het dan gaat over een simpel 'mankementje' :+

Nee precies en een heel verschil of je een kind laat komen wat gezond is of een kind wat meervoudig gehandicapt zal zijn en bijvoorbeeld niet eens kan lopen of praten for that matter...

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:36

TS heel veel sterkte. ik heb respect voor je beslissing, en voor je moed. Beter een abortus dan niet voor een kind kunnen zorgen. En ik denk dat een kind wel voelt, als het niet is gewenst.
In ons land, hebben we het recht om te kiezen voor abortus. En ik vind dat je dat mag gebruiken als het moet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:36

Samantha_ schreef:
Wie trouwens zegt dat een kindje met 17 weken nog niet af is, dat is het wel hoor. Rond de 12 weken is alles al compleet, daarna wordt het kindje alleen maar groter en sterker.
Ik heb toevallig vorige week een pretecho met 17 weken gehad, en ons kindje was al heel duidelijk te zien, incl geslacht.

Het is niet af, want het is niet levensvatbaar. Klaar, heel simpel.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:37

Citaat:
Kan me niet voorstellen dat het dan gaat over een simpel 'mankementje'

Ik heb het ook niet over kleine mankementjes, maar wel over dingen waar tegenwoordig heel goed mee te leven is. Downsyndroom, hazenlip e.d.
Aan de andere kant heb je dus ook mensen die kinderen koste wat het kost ter wereld laten komen, met een erfelijke/dodelijke ziekte die het leven flink zal ruineren, omdat ze een kindje moeten en zullen hebben. Heb ik persoonlijk dus meer moeite mee dan wat de TS nu doet, die gaat uiteindelijk voor haar eigen toekomst en wil de toekomst van de vrucht niet vergallen.

En nee, een foetus van 20 weken is nog niet compleet, het lijkt op dat moment wel op een mens, maar als het eruit komt gaat het dood, dus is het verre van compleet. Anders zouden mensen wel met 20 weken al bevallen. Je bent dan net op de helft en moet dus nog minstens het dubbele uitdragen wil het kindje een kans maken. Zelfs kinderen die maar een paar weken te vroeg zijn overleven het alleen met een partij apparatuur waar je naar van wordt. Dus nee, het IS nog niet compleet.

Die pb's heb ik echt geen goed woord voor over, hoe laf ben je dan als je op die manier tekeer moet gaan tegen een ander :r Ga een fatsoenlijke discussie aan of hou je mond, ga niet zo laf en echterbaks te werk :r:r:r:r:r:r

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:38

juline schreef:
Nee maar waarom klagen we met zijn alle toch vaak zat over die onopgevoede kinders van tegenwoordig?
De jeugd die met een veel te grote mond over straat loopt? Kindjes van amper 4 die al heel goed de gecenstureerde woorden hier van bokt kennen?
Kindjes die zo snel mogelijk maar in de opvang gezet worden? Kindjes met allerlei leerproblemen?
Dit is zeker niet op te lossen met abortussen maar het zou wel veel schelen als mensen 2 keer nadenken voor ze zwanger worden. En zeker vrouwen die ongewenst zwanger zijn geraakt de keus hebben om het te aborteren. Dit scheelt zeker in een hoop issues die een kind mee kunnen krijgen.

Ik snap niet goed waarom je mij quote, kun je dit uitleggen?

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:38

Dat is zo, een kindje wat zou worden geboren met 17 weken is echt niet levensvatbaar. En ook voor mij, niet af.
Ik snap niet, wat mensen bezielt die gemene pbs gaan sturen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:39

Sofy schreef:
In deze specifieke situatie vind ik dat zelfs dubbel gelden. TS was/is namelijk depressief (aangelegd) en daardoor niet volledig toerekeningsvatbaar voor haar eigen daden. Ik heb zelf ook zo'n periode doorgemaakt: als je écht depressief bent (dus niet alleen een beetje down) kan zelfs je bed uit komen te zwaar zijn. Alles wat enigszins verantwoordelijkheid met zich meebrengt is te veel: zelfs eten of je tanden poetsen kan moeilijk worden omdat je daar zo enorm tegen op ziet. Laat staan dat je dan iedere dag een pil moet slikken die je beschermt tegen zwangerschap! Verantwoordelijkheden worden niet veel groter dan dat, en juist die verantwoordelijkheid kun je in depressieve periodes niet aan, daar sla je van dicht.

.

Dat herken ik inderdaad ook, wellicht dat ik daarom mij enigzins kan inleven in de situatie van de TS.
Heb niet voor niets mijn paard en katten weg moeten doen en op 31 jarige leeftijd bij mijn moeder moeten gaan wonen toen ik zo ver heen was.
En als je er dan net een beetje bovenop bent moet je alles weer leren, alles weer zelf doen.
Zelf koken, huis schoonmaken, auto rijden, functioneren. In dit stadium ben je echter nog heel erg fragiel en labiel en ben je al je zelfvertrouwen en rationele vermogens kwijt.

Ik heb een collega die heel graag kinderen wilt, maar ze bewust niet neemt om het feit dat haar vader, haar moeder en haar broer manisch-depressief zijn en zij ook een vergrote kans heeft dit nog te worden (ze is begin 20) en daarbij ook nog haar kinderen een vergrote kans hebben dit te krijgen.
Dit wil ze haar kinderen niet aandoen en daarom heeft ze heel heldhaftig besloten om, ondanks haar enorme kinderwens, te kiezen om kinderloos door het leven te gaan.

Daarbij vind ik mensen die zeggen dat ze egoistisch bezig is, behoorlijk kort door de bocht.
Kinderen krijgen/nemen is altijd egoistisch. Jij wilt zo graag kinderen, dat doe je toch omdat JIJ dat zo graag wilt?
Niet voor het maatschappelijk belang of de wereldvrede neem ik aan?

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:40

ik denk dat ik te weinig geslapen heb, snap het zelf ook niet zo goed waarom nou eigenlijk heb gequote }:0 :o :z

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:40

TS wil je veel sterkte wensen de komende tijd.

Als jij aangeeft dat je niet voor het kind kan zorgen, of dat je absoluut geen kinderen wilt,dan is het je goed recht om abortus te ondergaan. Daar kan een ander vanachter een computer niet over oordelen.

Eponastable schreef:
Niet alleen jou hoor TS, ook diegene die achter jou staan worden helaas aangevallen in pb's.

Dat is in ieder topic het geval wanneer je laat merken dat je voor abortus bent. Ben al meerdere malen uitgemaakt voor moordenaar en dame van lichte zeden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:41

Wendy schreef:
Ik word een beetje simpel van dit soort reacties. Het is gewoon legaal, dat is punt 1. Punt 2 is: als het nu geboren zou worden, is het niet levensvatbaar. Punt 3 is: het is geen kindje, geen mensje, het is een foetus.

Het mag gewoon, klaar, punt.

Voor de TS... ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee, maar ik vind het een hele moedige beslissing die je nu neemt!

Hier sluit ik me bij aan! :j

TS heel knap dat je de keuze maakt, die zal beslist niet makkelijk zijn! Alle respect voor je en veel sterkte! :j

En mensen die pb's gaan sturen met allerhande verwijten te grof voor woorden en/of die TS proberen op andere gedachten te brengen...mijn mening: walgelijk! :n
Het is zó makkelijk te veroordelen, bah! En dat zonder dat men überhaupt een beeld heeft van de werkelijke situatie.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:41

juline schreef:
ik denk dat ik te weinig geslapen heb, snap het zelf ook niet zo goed waarom nou eigenlijk heb gequote }:0 :o :z

:D :D :D

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:43

laetitia schreef:
Daarbij vind ik mensen die zeggen dat ze egoistisch bezig is, behoorlijk kort door de bocht.
Kinderen krijgen/nemen is altijd egoistisch. Jij wilt zo graag kinderen, dat doe je toch omdat JIJ dat zo graag wilt?

Ik ben op en top mama, bewust, heel bewust 100% gekozen en gelukkig met mijn spruitjes, maar ik ben het echt helemaal met je eens :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:44

Citaat:
En nee, een foetus van 20 weken is nog niet compleet, het lijkt op dat moment wel op een mens, maar als het eruit komt gaat het dood, dus is het verre van compleet. Anders zouden mensen wel met 20 weken al bevallen. Je bent dan net op de helft en moet dus nog minstens het dubbele uitdragen wil het kindje een kans maken. Zelfs kinderen die maar een paar weken te vroeg zijn overleven het alleen met een partij apparatuur waar je naar van wordt. Dus nee, het IS nog niet compleet.

Nou, ik ben dan maar blij met die apparatuur :D Met al die apparatuur kunnen gewenste prematuurtjes overleven, dus 40 weken hoeft niet perse.

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:44

Ik heb meer bewondering voor TS, die de moed heeft om maatregelen te nemen, dan voor miepjes die niets zeggen, net doen of ze niet zwanger zijn en plotseling liggen te bevallen, en dan lees je weer dat er een dood kind is gevonden in een wc of een prullebak. Dat is pas walgelijk.
Als ik nu zwanger zou raken, dan liet ik het ook weghalen.
En je kan ook zwanger worden als je wel wat hebt gebruikt. De pil is soms niet betrouwbaar. En met condooms kan ook alles mis gaan.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:45

laetitia schreef:

Uit Wikipedia:
Citaat:
Egoïsme (uit het Latijn: 'ego' betekent 'ik'), ook wel ikzucht of zelfzucht genoemd, is een menselijke eigenschap. Er zijn twee soorten egoïsme.

Egoïsme in morele zin
Dit is egoïsme waarbij een persoon meer aan zijn eigen bevrediging denkt dan aan de bevrediging van anderen.
Egoïsme in technische zin
Dit is het zorgen voor het eigen welzijn. Dit soort egoïsme heeft over het algemeen geen negatieve connotatie, omdat het een vanzelfsprekende zaak is dat organismen op hun eigen welzijn letten.

Volgens mij is er niks mis met egoisme...