missanita84 schreef:had je eventueel al over adoptie nagedacht of is dat ook geen optie
sterkte
Misschien even het hele topic lezen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hyppolyte schreef:Er zijn ook mensen die de zwangerschap afbreken omdat een kindje iets mankeert, OOK mensen die d.m.v. ivf e.d zwanger zijn geraakt. Dat vind ik persoonlijk veel erger, bleèeren dat je het zo graag wilt, maar ondertussen wel selectief te werk gaan, dat vind ik nou misselijkmakend. Het leven is niet maakbaar, kinderen krijg je en gelukkig heb je tegenwoordig de mogelijkheid om dat af te breken als je het kind geen toekomst kunt bieden. MEnsen die kinderen denken te nemen zijn vaak ook degenen bij wie het niet lukt....
hyppolyte schreef:Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen.
Het is jammer dat bokt tegenwoordig omgeven is van de moraalridders die zich niet willen inleven in een ander. Je merkt het steeds vaker helaas.
Splash_ schreef:Sterkte TS. Opzich ben ik niet tegen abortus, maar ik heb net even gegoogled op 16wkn, en je haalt echt een heel mensje weg. Alles zit er op en er aan......
Maar nogmaals, sterkte met je beslissing. Het is ook eerlijk dat je eerlijk bent t.o.v de baby, maar je haalt wel iets compleets weg, het is geen vormloos vruchtje meer....
Kaja schreef:astridelise schreef:Als er meer vrouwen zo verstandig waren als TS hadden wij misschien minder van die familie drama's met hele gezinnen die vermoord worden door een ouder die het even niet zien zitten.
Ik vind dit een zinloze opmerking... en alhoewel ik besloten had niet meer te reageren wil ik hier echt even op inhaken!
Ook al lijkt het net alsof de helft van de bevolking tegenwoordig overspannen is, in een depressie zit of een burn out heeft (ligt er maar net aan in welk hokje je gestopt wil worden) heeft dit verhaal niets te maken met gezinsdrama's, die behoren vaak tot een categorie waar wij niet over kunnen en moeten willen oordelen!
Dat heeft in mijn ogen niets te maken met iemand die laks is met de pil, er vervolgens maar helemaal mee stopt, maar wel gewoon seks heeft en zich dan zeker 12 weken 'verstopt' voor de waarheid!
Chubby schreef:hyppolyte schreef:Er zijn ook mensen die de zwangerschap afbreken omdat een kindje iets mankeert, OOK mensen die d.m.v. ivf e.d zwanger zijn geraakt. Dat vind ik persoonlijk veel erger, bleèeren dat je het zo graag wilt, maar ondertussen wel selectief te werk gaan, dat vind ik nou misselijkmakend. Het leven is niet maakbaar, kinderen krijg je en gelukkig heb je tegenwoordig de mogelijkheid om dat af te breken als je het kind geen toekomst kunt bieden. MEnsen die kinderen denken te nemen zijn vaak ook degenen bij wie het niet lukt....
Kan me niet voorstellen dat het dan gaat over een simpel 'mankementje'
Samantha_ schreef:Wie trouwens zegt dat een kindje met 17 weken nog niet af is, dat is het wel hoor. Rond de 12 weken is alles al compleet, daarna wordt het kindje alleen maar groter en sterker.
Ik heb toevallig vorige week een pretecho met 17 weken gehad, en ons kindje was al heel duidelijk te zien, incl geslacht.
Citaat:Kan me niet voorstellen dat het dan gaat over een simpel 'mankementje'
juline schreef:Nee maar waarom klagen we met zijn alle toch vaak zat over die onopgevoede kinders van tegenwoordig?
De jeugd die met een veel te grote mond over straat loopt? Kindjes van amper 4 die al heel goed de gecenstureerde woorden hier van bokt kennen?
Kindjes die zo snel mogelijk maar in de opvang gezet worden? Kindjes met allerlei leerproblemen?
Dit is zeker niet op te lossen met abortussen maar het zou wel veel schelen als mensen 2 keer nadenken voor ze zwanger worden. En zeker vrouwen die ongewenst zwanger zijn geraakt de keus hebben om het te aborteren. Dit scheelt zeker in een hoop issues die een kind mee kunnen krijgen.
Sofy schreef:In deze specifieke situatie vind ik dat zelfs dubbel gelden. TS was/is namelijk depressief (aangelegd) en daardoor niet volledig toerekeningsvatbaar voor haar eigen daden. Ik heb zelf ook zo'n periode doorgemaakt: als je écht depressief bent (dus niet alleen een beetje down) kan zelfs je bed uit komen te zwaar zijn. Alles wat enigszins verantwoordelijkheid met zich meebrengt is te veel: zelfs eten of je tanden poetsen kan moeilijk worden omdat je daar zo enorm tegen op ziet. Laat staan dat je dan iedere dag een pil moet slikken die je beschermt tegen zwangerschap! Verantwoordelijkheden worden niet veel groter dan dat, en juist die verantwoordelijkheid kun je in depressieve periodes niet aan, daar sla je van dicht.
.
Eponastable schreef:Niet alleen jou hoor TS, ook diegene die achter jou staan worden helaas aangevallen in pb's.
Wendy schreef:Ik word een beetje simpel van dit soort reacties. Het is gewoon legaal, dat is punt 1. Punt 2 is: als het nu geboren zou worden, is het niet levensvatbaar. Punt 3 is: het is geen kindje, geen mensje, het is een foetus.
Het mag gewoon, klaar, punt.
Voor de TS... ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee, maar ik vind het een hele moedige beslissing die je nu neemt!
laetitia schreef:Daarbij vind ik mensen die zeggen dat ze egoistisch bezig is, behoorlijk kort door de bocht.
Kinderen krijgen/nemen is altijd egoistisch. Jij wilt zo graag kinderen, dat doe je toch omdat JIJ dat zo graag wilt?
Niet voor het maatschappelijk belang of de wereldvrede neem ik aan?
Citaat:En nee, een foetus van 20 weken is nog niet compleet, het lijkt op dat moment wel op een mens, maar als het eruit komt gaat het dood, dus is het verre van compleet. Anders zouden mensen wel met 20 weken al bevallen. Je bent dan net op de helft en moet dus nog minstens het dubbele uitdragen wil het kindje een kans maken. Zelfs kinderen die maar een paar weken te vroeg zijn overleven het alleen met een partij apparatuur waar je naar van wordt. Dus nee, het IS nog niet compleet.
laetitia schreef:Daarbij vind ik mensen die zeggen dat ze egoistisch bezig is, behoorlijk kort door de bocht.
Kinderen krijgen/nemen is altijd egoistisch. Jij wilt zo graag kinderen, dat doe je toch omdat JIJ dat zo graag wilt?
Niet voor het maatschappelijk belang of de wereldvrede neem ik aan?
Citaat:Egoïsme (uit het Latijn: 'ego' betekent 'ik'), ook wel ikzucht of zelfzucht genoemd, is een menselijke eigenschap. Er zijn twee soorten egoïsme.
Egoïsme in morele zin
Dit is egoïsme waarbij een persoon meer aan zijn eigen bevrediging denkt dan aan de bevrediging van anderen.
Egoïsme in technische zin
Dit is het zorgen voor het eigen welzijn. Dit soort egoïsme heeft over het algemeen geen negatieve connotatie, omdat het een vanzelfsprekende zaak is dat organismen op hun eigen welzijn letten.