joyce2 schreef:@Cross: maar het heeft eigenlijk geen zin om de ambulance te laten komen, omdat die er niets aan kunnen doen. Als je ze een paar keer laat komen voor hyperventilatie kan het zijn dat je op een gegeven moment een boete moet betalen, omdat het geen levensbedreigende situatie is... Je kunt beter naar je huisarts stappen en bijv. een doorverwijzing naar een psycholoog vragen (psycholoog heeft mij echt wel wat goede dingen bijgebracht!). Een pil is symptoombestrijding, het neemt niet de oorzaak weg. Al weet ik zelf als geen ander hoe "geruststellend" het is om een "wonderpil" op zak te hebben, dan voel je je al veel meer ontspannen als je op pad gaat.
Ik heb er andere ervaringen mee. Ik weet van een meisje wat ook niet meer reageerde, maar wel ongeveer net zo 'diep' zat als ik, bij haar hebben ze de ambulance gebeld en die broeders hebben haar er wel uit kunnen krijgen. Wat ze bij mij op school dus niet kunnen. Ik weet niet of het uitmaakt (heb er ook geen ervaring mee), maar ik zou zelf nooit 112 bellen voor hyperventilatie. Dat zouden andere (verschillende) mensen doen. Nogmaals ik heb er geen ervaring mee en ik geloof zeker dat je gelijk hebt. Alleen heeft het voor mij zulke grote gevolgen als die verkramping te lang doorzet dat ik nog liever die boete betaal...daarbij merkte gister iemand op; al je spieren verkrampen, maar je hart is ook een spier!
Ik denk persoonlijk dat een psycholoog bij mij weinig zou uithalen, ik ben bij aot geweest en daar hebben we samen ook veel gepraat (natuurlijk niet hetzelfde als bij psycholoog, maar ...) over waarom ik zou gaan hyperventileren. Het enige antwoord wat ik kon bedenken is om de pijn in mijn ribben te omzeilen. Ik ben namelijk totaal niet angstig voor een aanval en zelfs tijdens de aanval blijf ik relatief rustig (ik maak me meer druk om me pezen). In een wonderpil geloof ik dan ook niet, de pil die mij aangeraden werd door een andere bokker zou dan ook alleen maar zijn om te zorgen dat ik niet nog een klap op mijn pezen krijg. Maar nu ik de bijwerkingen en risico's heb gelezen, ben ik van dit idee afgestapt.
Ik geloof echt dat de oorzaak bij mijn ribben ligt, toen ik deze gebroken/gekneusd had, ben ik ook begonnen met hyperventilatie. Ík denk dat ze hier naar moeten kijken, alleen ben ik bang dat dat niet meer mogelijk is.
Ontzettend bedankt voor je reactie. Ik wist namelijk ook niet dat bij te vaak bellen, je een boete kon krijgen...