[Centraal] Mexicaanse Griep.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:44

Twiggy2008 schreef:
Nou moet ik toch echt even reageren..... ;)

Hier wordt gezegd dat twee overleden kinderen door de vaccinatie 'niets' of 'niet zoveel' zegt. Is het dan raar dat ik zeg dat 1 dood gezond kindje van 3 door de MG dan ook helemaal niets zegt? Dat ik daarom niet snap dat je gezonde jongere kinderen dus maar moet enten???? Niettemin vind ik die paar gevallen van overleden jonge kinderen heel, heel triest, hoor. Het zal je kindje maar wezen....... ;(

Volgens mij snap jij de reden tot vaccinatie nog steeds niet Twiggy, je kunt wel blijven reageren, hameren, niet meer reageren, toch wel weer reageren met steeds dezelfde opmerking, maar daar zijn nu toch al verscheidende antwoorden op geweest.
Dat het niet is wat jij wil horen, prima, maar stel de vraag dan ook niet meer.

No offence, maar het cirkeltje hou je op zo'n manier wel in stand ja... :o

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:54

Ach Kaja, ik dacht na een paar dagen 'ik lees effe bij'. :D

Ik snap inderdaad de reden tot vaccinatie bij gezonde kinderen nog steeds niet, nee. Ik ben daar vrij in om dat te mogen vinden. Dacht ik. Ik respecteer een ieder zijn of haar keuze verder. En in een aantal gevallen begrijp ik de keuze tot vaccinatie heel goed zelfs.
En nog even voor jou; ik mag (me af)vragen wat ik wil hier. Dit is een openbaar forum. Dus misschien dat je een beetje kunt inbinden?

Maar ik zal me er niet meer mee bemoeien, hoor. Ik heb wel wat beters te doen dan jouw cynische reacties op mijn posts te lezen. :P

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:18

Geeft niets Twiggy, ik had niet anders verwacht dan een verdedigende post, maar ik val je niet aan hoor, echt niet :)
Maar het word een beetje vervelend als je op die vraag al meerdere keren een uitleg hebt gekregen, en niet omdat je je mening niet hebt bijgesteld, het is je goed recht om er zo over te denken, maar blijft voor ons een beetje vervelend om dat telkens weer in de discussie mee te moeten nemen.
We vinden het ook niet leuk als Jan dat doet en dat word ook gezegd.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:40

Twiggy2008 schreef:
Nou moet ik toch echt even reageren..... ;)

Hier wordt gezegd dat twee overleden kinderen door de vaccinatie 'niets' of 'niet zoveel' zegt. Is het dan raar dat ik zeg dat 1 dood gezond kindje van 3 door de MG dan ook helemaal niets zegt? Dat ik daarom niet snap dat je gezonde jongere kinderen dus maar moet enten???? Niettemin vind ik die paar gevallen van overleden jonge kinderen heel, heel triest, hoor. Het zal je kindje maar wezen....... ;(

Nu wel?! :)

Natuurlijk is het heel erg dat je kindje overlijdt na een vaccinatie! :j Maarrrrrrrrr, dit kan ook gebeuren als je meedoet aan de rijksvaccinatie, helaas. Alleen hoor je daar niet zoveel over!
En als je gezonde kindje aan de MG overlijdt is het ook erg! Dat is het hem nu juist, het is best moeilijk!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:44

Maaaaar het is nog helemaal niet uitgezocht of er een verband is tussen de injectie én het overlijden van die kindjes.
Ik wacht eerst het onderzoek af, voordat ik daar iets over kan zeggen. Kan ook net zo goed toeval zijn.

pcb

Re: [Centraal] Mexicaanse Griep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:48

ik denk ook dat ik me zoontje de 2e prik niet geef , tenminste tot ik zeker weet dat die 2 kindjes niet door die vaccinatie zijn dood gegaan...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:00

Welshcobfan schreef:
Maaaaar het is nog helemaal niet uitgezocht of er een verband is tussen de injectie én het overlijden van die kindjes.
Ik wacht eerst het onderzoek af, voordat ik daar iets over kan zeggen. Kan ook net zo goed toeval zijn.

Inderdaad, het is nog onbekend waaraan de kinderen exact zijn overleden...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:42

http://www.nu.nl/binnenland/2136356/eer ... virus.html

Eerste Nederlandse dode gemuteerd griepvirus
Uitgegeven: 3 december 2009 15:22
Laatst gewijzigd: 3 december 2009 15:52

AMSTERDAM - Voor het eerst is in Nederland iemand overleden aan een gemuteerde variant van de Mexicaanse griep.

© ANPDat maakte het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) donderdag bekend. De man overleed zondag in het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG).

Al eerder meldde het RIVM dat er drie patiënten met Mexicaanse griep waren die resistent bleken tegen de virusremmer Tamiflu. De man die zondag overleed was een van hen. De patiënt was al ernstig ziek toen hij besmet raakte met het H1N1-virus.

Vaccinatie

''Veranderingen bij virussen zijn heel gebruikelijk. Zo verandert de normale seizoensgriep elk seizoen ook een beetje. Dat is een reden waarom de vaccinatie ieder jaar moet worden aangepast'', lichtte een woordvoerder van het RIVM toe.

Lees alles over de Mexicaanse Griep op de bijlage

© ANP

ZIE OOK:

27/11/2009 Twee Fransen overleden aan gemuteerde griep

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:52

Ik heb het ook gehoord op het nieuws! :j

Zit nu ook verkouden, hoofdpijn, koorts, alles doet pijn op de bank.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:00

Moderatoropmerking:
Persoonlijke discussies lijken me niet nodig in dit topic, dat komt zowel de sfeer als de discussie niet ten goede. Bij deze de vraag ontopic te blijven en niet aanvallend naar elkaar te reageren

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:58

MamboBeach, beterschap!

Het is wellicht best interessant om je eens te verdiepen in de manier waarop de overheid met de Q-koorts is omgegaan (en nog omgaat). ;)
Zo direct in het journaal en komende zondag in Zembla. Hoeft niet per se iets met de MG te maken te hebben, maar ik vind het wel wat zeggen hoe goed je te overheid kunt 'vertrouwen'. :\

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 01:24

Dank je! :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 02:02

Twiggy2008 schreef:
MamboBeach, beterschap!

Het is wellicht best interessant om je eens te verdiepen in de manier waarop de overheid met de Q-koorts is omgegaan (en nog omgaat). ;)
Zo direct in het journaal en komende zondag in Zembla. Hoeft niet per se iets met de MG te maken te hebben, maar ik vind het wel wat zeggen hoe goed je te overheid kunt 'vertrouwen'. :\

Q koorts is niet interessant genoeg schijnbaar. Komt hoofdzakelijk in Limburg en Brabant voor. Zou het in Den Haag eo een hot item zijn dan zou er waarschijnlijk heel anders mee omgegaan worden....

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 10:27

De Q-koorts is een serieus probleem aan het worden, de medische wereld houdt zich er in elk geval wel druk mee bezig en de overheid neemt ook de nodige maatregelen, alleen hier zit de media gelukkig niet zo bovenop. Dat is een groot voordeel wat betreft paniek, maar ook een groot nadeel omdat het volk het idee heeft dat er niets gebeurt.

Dat is mijn reply op de Q-koorts. Ik wil wel even zeggen dat dat in dit topic echt totaal off-topic is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:03

Nickeltje, het lijkt misschien off topic, maar ik zou zeggen lees deze link bijvoorbeeld eens:
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/ar ... orts_.html

Toch boeiend om dat een beetje te vergelijken met hoe de MG is benaderd. ;)
Misschien wel interessant om eens over na te denken, dat we best kritisch op de overheid mogen zijn, wat betreft de belangen voor de bevolking. ;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:11

We mogen ook zeer zeker kritisch zijn op de overheid. Dat houdt iedereen scherp. En er zijn heel veel punten waar de overheid veel verbetering zou kunnen maken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 12:36

MG En Q-koorts zijn ook anders begonnen. Q-koorts is al een aantal jaren in het zuiden van het land een probleem en ik denk dat dat zich ook aardig uit kan gaan breiden.
MG is heel snel uit gaan breiden en dat is met Q-koorts niet zo tot nu toe.
Het is een beetje appels met peren vergelijken, vind ik.
Maar dat het een probleem is/kan worden dat geloof ik zeer zeker wel. :j

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:49

Lees elke dag nog ff mee, en wil Mambo beterschap wensen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:03

Jammer dat dit dan weer niet in het nieuws komt...

Citaat:
Meldingen van overlijden
Lareb ontving twee meldingen van overlijden van een kind in de dagen na vaccinatie
met Pandemrix. In beide gevallen is een relatie met het vaccin onwaarschijnlijk. Een
jongen van 2 jaar overleed anderhalve dag na vaccinatie. Bij dit kind werd een inffectie
met het influenza A (H1N1) gevonden, waardoor het verband met de vaccinatie
onwaarschijnlijk is.
Daarnaast is melding gemaakt van een jongen van bijna 3 jaar die vijf dagen na
vaccinatie overleden is. Bij deze jongen was sprake van een bestaande hartaandoening.

Bron: http://www.lareb.nl/documents/091209_We ... dingen.pdf

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:06

Kaja schreef:

Dat was toch al bekend? Is op de vorige pagina al over gesproken.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:30

ThePast03 schreef:
Kaja schreef:

Besproken ja, maar er zijn nu uitkomsten en gegevens waar uit blijkt dat deze kindjes niet zijn overleden door het vaccin!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:33

Kaja schreef:

Besproken ja, maar er zijn nu uitkomsten en gegevens waar uit blijkt dat deze kindjes niet zijn overleden door het vaccin![/quote]

Dit stond in het bericht van 10 december hierover:

''Er is geen aanwijzing voor een relatie met het vaccineren'', stelt het centrum, dat het geval toch nader onderzoekt.

Nu hebben ze het onwaarschijnlijk. Voor mij komt het op hetzelfde neer en is er weinig nieuws onder de zon.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:37

Rtl nieuws geeft het nieuws ook aan als afdoende, ik vind dat nog al wat....

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:42