Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije__

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:59

kiki123 ik eet nu ook vaak worteltjes! gewoon zo'n bos of geschrapte worteltjes.. heerlijk!

en morgen heb ik een appeldag. ontbijt en dan tot 14.00 aan de appels haha

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:10

Zo.. dapper Marije!! Ik eet veel komkommer en cherrytomaatjes :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:50

de eerste grammen zijn er af hier.......... maar goed das nog lang niet genoeg!

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:54

Vandaag:

O: 2 volkoren beschuitjes met jam
T: Ontbijtkoekreep minder suiker
L: Mueslibol met 30+ kaas, 2 boterhammen kipfilet
T: Wortels, sinaasappel en banaan
A: Tomatensoep, salade (sla, tomaat, komkommer, zongedroogde tomaatjes, ham en dressing)
T: Optimel vla met rozijnen

En ik heb 60 min gesport + 25 min heen en terug fietsen

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:11

Hallo mensen ik meld me ook weer eventjes
aanstaande maandag begin ik met het dieet van de previtas kliniek.
het zogenaamde low koolhydrate carb dieet.
dit gaan onder deskundige en medische begeleiding aangezien ik een diabetespatient ben.
ik weeg nu 78,4 kilo bij een lengte van 1.53.
mijn doel is om 15 tot 20 kilo af te vallen.
en aanstaande maadag begin ik ermee!

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:22

ohh dit gaat niet goedd!! :(
Ik ben deze week 0,5 kilo aangekomen....
Dit is niet echt motiverend. Voor me gevoel ging het wel aardig goed. Heb deze week wel goed gesport en ben ook ongesteld dus misschien dat het daaraan ligt?? (of is dat een slap excuus)
Heeft iemand mijn eetschema's gevolgd?
Misschien doe ik wel iets drastisch fout zonder dat ik het door heb..
Wát doe ik fout? iemand ideeën..?

Ik ga gewoon door en als het half/eind februari nog niet beter gaat dan ga ik een afspraak maken met de dietiste.

(in 2 weken tijd ben ik nu 0,4 kilo afgevallen,.. en er moet nu 3,5 kilo af om een gezond gewicht te hebben)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:07

Goeiemorgen! Mag ik me ook melden?

Ik ben sinds 1,5 week aan het verantwoord eten, en ben nu al 4 kilo kwijt :D

@Kiki; als je ongesteld bent houd je meer vocht vast. Dat kan een kilo schelen :j

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:39

Rock schreef:
Goeiemorgen! Mag ik me ook melden?

Ik ben sinds 1,5 week aan het verantwoord eten, en ben nu al 4 kilo kwijt :D

@Kiki; als je ongesteld bent houd je meer vocht vast. Dat kan een kilo schelen :j

4 kilo in een week is toch wel veel vind ik, mag ik vragen welk dieet je volgt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:47

4 kilo in bijna 2 weken.

Ik volg niet echt een dieet, maar de richtlijnen van het voedingscentrum. Ik heb jarenlang veel teveel gegeten, heel veel snoepen, 3x grote porties opscheppen 's avonds...

Nu eet ik netjes 3 maaltijden per dag, 3 tussendoortjes, geen chocola, zakken chips, etc.

Ik ga er vanuit dat het gewichtsverlies gauw minder zal worden, en dat het dan ongeveer een halve kilo tot een kilo per week zal worden.

Mijn eetpatroon eerst:
's ochtends 4 boterhammen met weet-ik-wat (vaak zoetigheid)
tussendoor varieerde.
's middags weer 4 boterhammen met weet-ik-wat (ook weer vaak zoetigheid)
tussendoor chips/chocola/koekjes/verzin het maar
's avonds erg grote porties, en altijd de pan leeg, teveel vlees
na het eten wat ik nog maar vinden kon.

Nu eet ik;

's ochtends twee boterhammen met mager beleg
tussendoor fruit of milk break etc.
's middags 2 boterhammen met mager beleg
tussendoor cup-a-soup in een kom (meer water erbij) met een boterham
's avonds een afgewogen portie (125 g aardappelen/rijst/pasta, 200g groente, max 100g vlees)
na het eten nog wat yoghurt of iets anders gezonds.

Absoluut geen crashdieet dus ;)

Overigens begon ik op 113 kg, nu weeg ik dus nog 109 kg.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:04

Wooooot, 87 kilo :D nu dus 10 kilo afgevallen !!!! nog 12 te gaan, gewoon bijna op de helft!

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:07

@airbore:
SUPER goed al 10 kilo eraf +:)+
heb ook voor mijn opleiding de hele celopbouw en een groot deel van celstofwisseling gehad.
het is ook niet dat ik weinig eet op een dag elke keer als ik honger krijg zit er wel weer een nieuw eet moment aan te komen maar bedankt voor de uitleg ;)

eetschema volgt nog ga nu lekker boodschappendoen en naar de markt

ben trouwens sinds maandag 1,7 kilo afgevallen :D

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:09

Hee Steentje! :wave:

Wat goed van je zeg, ik ben trots op je. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:12

Heee Jets! :D
Ik ben ook echt blij met mezelf! :j Ik heb heel lang het gevoel gehad van 'eigenlijk zou ik moeten afvallen...' en dan ondernam ik wel een poging, maar echt van harte ging het niet en binnen no-time was ik weer gestopt en zat het gewicht er weer net zo hard aan...

Nu stond ik laatst onder de douche en dacht; ik ben zó klaar met dit lichaam! Het zit me in de weg, het is niet mooi, ik heb last van m'n knieën, ik ben er zó kláár mee!

En toen ben ik op de weegschaal gaan staan, heb ik dat gewicht goed in m'n hoofd geprent en me bedacht dat ik dat nóóit meer wil.

En nu voor het eerst gaat het zonder enige moeite.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:15

een foto van jezelf op de koelkast plakken werkt ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:21

Ik heb bijna geen foto's van mezelf :D

Maar ik heb een erg goed geheugen ;)

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:22

Go rocky, go rocky *\o/*

Die foto laat ik maar achterwege, hang ik liever een foto op van 10 jaar gelden. Dat geeft meer positieve energie denk ik dan.

Ben trouwens vergeten om op de weegschaal te gaan staan vanochtend. Beetje ziek. Duik nu weer mijn bed in en we zien die weegschaal morgen wel.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:23

Ik kijk afentoe idd naar foto's van toen ik 19 was... Geweldige positieve motivator! :P Man, als ik dat lijf toch eens terug zou kunnen krijgen...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:24

Wauw wat een resultaten al voor een aantal mensen hier, knap zeg.
Ik moet ook wel afvallen, het lukt me alleen tot nu toe niet ! :o
Mijn pa was jarig, dus nog een stuk taart naar binnen gewerkt, maar nu moet het maar genoeg zijn !

Eerst maar eens beginnen met verantwoord eten ?
Ik ga beginnen met kijken wat jullie als eetpatroon hebben, en dan zelf ook een menu tje opstellen, en me daar aan houden.

Ben zo'n eter als ik me rot voel, kan ik me ongelimiteerd volproppen ! :o
Maar moet lukken ! *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:25

:D

Ik ben nooit echt slank geweest... hoewel ik ergens een foto tegenkwam van toen ik 11 was, en dat zag er best leuk uit :')

*tragisch* :')

Ach ja :) ik wil graag voor mijn verjaardag (5 mei) onder de 100 zitten (nu nog 9 kilo te gaan dus, moet haast wel lukken).

Dan ga ik een manege in de buurt bellen of ze een maximumgewicht voor hun ruiters hebben en zodra ik op dat gewicht zit ga ik weer paardrijden. :)

Mijn ooit-uiteindelijke streefgewicht is ergens tussen de 80 en de 70... dat is een gezond gewicht bij mijn lengte. Maar daar mag ik nog flink lang over doen ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:27

Oh ja,
Wat drinken jullie zo al, alleen water, of ook nog wat anders, en wat zijn de absolute foute dranken als je af wilt vallen ?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:28

Rock schreef:
... Nu stond ik laatst onder de douche en dacht; ik ben zó klaar met dit lichaam! Het zit me in de weg, het is niet mooi, ik heb last van m'n knieën, ik ben er zó kláár mee!...

Dat was voor mij ook een omslagpunt... onder de douche. Alleen bij mij zijn het niet m'n knieën, maar m'n rug... Dokter heeft deze week weer ischias bij mij gediagnosticeerd. -O- Vorige keer toen ik dit had, was ik ook te zwaar.

Maar 4 kilo in 1,5 week tijd :wow: Maar vaak als je wat zwaarder bent, val je ook relatief sneller veel kilo's af. Je at zeker veel, maar wel knap dat je je eetpatroon zo rigoreus hebt omgegooid. ;)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:29

Marjo, zorg zowieso voor joghurt, fruit, en komkommer en wortels ofzo voor als je je rot voelt, en eet je daar van vol ;)

Overigens, 1 keer heel heel veel snoepen kom je minder van aan dan de hele dag voor snoepen. Er kan namelijk maar zoveel glucose tegelijk in je bloed zitten, dus als je teveel binnen krijgt, word de overmaad uitgescheiden via je urine. Als je de hele dag door snoept, ga je niet over de nierdrempel heen, en blijft het dus in je lichaam..

Foute dranken... Alles met veel suiker. Dus fris, icetea, etc... Ook de meeste fruitsappen zijn heel slecht, zitten erg erg veel suikers in. Mijn favo drank is icetea, maar dat is dus echt verschrikkelijk slecht..

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:30

Ik ben nog maar niet op de weegschaal geweest, maandelijks probleem en voel me een olifant. Maar dieet gaat goed, deze week niet gezondigd. Vanmorgen Muesli met yoghurt gehad. Als lunch een krentenbol en appel en vanaaf macaroni.
Morgenavond mag ik zondigen, denk dat ik een chocoladecake ga maken.. En het dan uiteraard bij 1 plakje laten..

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:30

Marjo2009 schreef:
Oh ja,
Wat drinken jullie zo al, alleen water, of ook nog wat anders, en wat zijn de absolute foute dranken als je af wilt vallen ?

Frisdranken, alcohol en koffie zijn eigenlijk no-go's. Maar ikzelf drink wel - hetzij in mate - alcohol en koffie. Ben wel van 4 tot 5 koppen koffie naar max. 2 per dag gegaan. En 1 glaasje alcohol. (kom niet aan mijn wijntje 's avonds >;) , zeker nu ik na ruim 1,5 jaar geheel onthouding vanwege zwangerschap en borstvoeding, eindelijk weer wat mag drinken).

Wat je wel kunt drinken: light frisdrank (hoewel de meningen verdeeld zijn hoe gezond dat is), thee (liefst kruidenthee of groene thee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:32

M'n rug is inderdaad bij mij ook een zwak punt :j maar dat is af en toe heel erg (spit voornamelijk) en m'n knieën zijn gewoon allebei slecht door blessures en die voel ik regelmatig.

Ja ik schrok maandag wel toen er in een week 3 kilo af was. Nou heb ik een analoge weegschaal, dus misschien dat hij niet helemaal goed ingesteld stond? :=

Wat ik een heerlijk moment vond... Normaal heb ik een enorme maag (had ook altijd honger, en als ik geen honger had wel trek) en die kwam echt als een soort extra bult naar voren...

Nu is die weg en is het tussen m'n bovenste ribben gewoon vlak :D

Dat oogt al meteen een stukje slanker dan zo'n extra zwemband :')

Ik drink overigens veel water, cola light en sterrenmunt-thee :) Oh, en optimel drinkyoghurt :9 zo kom ik aan m'n zuivel :D