[Centraal] Tattoo topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: [Centraal] Tattoo topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:04

bijkleuren? nee want het is binnen 2 maanden na het zetten, dan hoort het erbij.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:32

Bij mij blijft het bijkleuren gratis..

Binnen twee maanden?

Is dat niet wat vroeg? Tegen mij is juist gezegd dat het pas over drie maanden weer bijgekleurd mag worden.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:35

Nou vandaag naar de shop geweest voor uitleg voor mijn volgende tattoo *\o/* ik had een paar vb meegenomen en gezegt dat ik er graag een "s" bij had. Als hij tijd had ging hij even tekenen en als hij iets had ging hij me smsen :D. Heb er gelijk een neuspiercing bij gezet :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:50

Ik heb net contact gehad met de vrouw van een artist en ze wist me te vertellen dat ik wsl op de startprijs of er mss net boven zou zitten.
ik heb met haar afgesproken dat ik na de zomer (lees: na m'n piercings) even contact met ze opneem voor een afspraak om m'n ontwerp uit te laten tekenen en kennis te maken enzo.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:15

Ik wil ook nog een tattoo... maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil :') Ik ben nou bij verschillende artists aan het kijken. Ik wil er sowieso een laten ontwerpen, ik wil geen standaard tattoo uit een boekje :)

Ik heb er nu een aan de binnenkant van mijn linker pols, letters in LOTR stijl. Mijn vriend en ik hebben onze namen in die letters op onze pols laten zetten toen we 5jr samen waren. Onleesbaar voor anderen, maar wij weten wat daar staat. :+

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:17

Ik ben ook absoluut niet van de tattoo's uit een boekje.. Het is persoonlijk..

Je ziet zoveel mensen die er gewoon maar wat opknallen..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:25

c_alsemgeest schreef:
Ik wil ook nog een tattoo... maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil :') Ik ben nou bij verschillende artists aan het kijken. Ik wil er sowieso een laten ontwerpen, ik wil geen standaard tattoo uit een boekje :)

Ik heb er nu een aan de binnenkant van mijn linker pols, letters in LOTR stijl. Mijn vriend en ik hebben onze namen in die letters op onze pols laten zetten toen we 5jr samen waren. Onleesbaar voor anderen, maar wij weten wat daar staat. :+

LOTRstijl is toch elvish?
Das wel vrij populair geloof ik...
Tenminste, ik wil er een in Elvish laten zetten en er is er nog minstens 1 in dit topic die ook elvish wil.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:06

IK IK IK :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:07

En Naat. :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:11

Nou kijk, dat zijn er al 3 in dit topic! :D
Mss volgende maand al naar de artist om m'n ontwerp uit te laten tekenen etc! *\o/*

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:23

ja maar die van mij is lekker al 3jr oud :P ;)

De artist die hem had gezet moest hem uit de losse pols doen omdat we er ook schaduw bij wilden... wat heeft die zitten vloeken om het priegelwerk :')
Maar het is wel erg mooi geworden... ik heb maar een vage foto hier op de computer staan.
Let niet op mijn gekke bek _O- maar dan hebben jullie een idee:
Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:33

Hij's gaaf! :j
Ik wil zelf 'Hope' laten zetten op de binnenkant van m'n rechterpols (iets hoger als de jouwe) en bewust in het elvish, zodat niet iedereen weet hoe of wat.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:38

Precies, daarom hebben wij het ook in dit schrift laten doen...
Niet iedereen hoefd te weten wat er staat ;) wel bewust gekozen voor de 'ring' stijl van lotr. De gewone elvish letters zijn vaak wat minder sierlijk. Ten(g)war heette dit lettertype geloof ik :?

Mijn horloge valt trouwens precies over de tattoo, kwam goed uit tijdens sommige sollicitaties :+
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 29-07-09 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:40

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:41

Ik vind dat elvish ook wel enorm mooi, maar hoe schrijf je een naam dan? Want als je dat alfabet neemt, schrijf je dan alles gewoon net zoals onze taal van links naar rechts naast elkaar? Want dat plaatje wat ik ergens op de vorige pagina zie staan, daar staat het niet helemaal naast elkaar, maar ook een beetje schuin onder/boven elkaar.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:41

De bovenste:
Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:42

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:42

cruesli schreef:
Ik vind dat elvish ook wel enorm mooi, maar hoe schrijf je een naam dan? Want als je dat alfabet neemt, schrijf je dan alles gewoon net zoals onze taal van links naar rechts naast elkaar? Want dat plaatje wat ik ergens op de vorige pagina zie staan, daar staat het niet helemaal naast elkaar, maar ook een beetje schuin onder/boven elkaar.

Er staat in die link een gebruiksaanwijzing hoe je'elvish' schrijft. ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:43

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:44

je hebt een programma (als je een beetje handig met de computer bent) die je aan Word kan toevoegen.
Waardoor je echte kloppende zinnen/namen krijgt.
ook de hoofdletters e.d. doet die dan zoals het hoort.

:j onze artist heeft hem ook aangepast voor ons... bv de schaduw erachter e.d.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:45

Om eventuele vergissingen te verkomen; elvish komt in twee talen he :P het sindarin en het quenya. Vandaar dat hope, love en l het andere, soms niet hetzelfde geschreven worden (schrift heet tengwar) omdat je te maken hebt met twee verschillende, onafhankelijke talen. ;)
En de inscriptie op de ring was the black speech, al helemáál wat anders. :D

Citaat:
Author J. R. R. Tolkien created many languages for Elves, which eventuated in the creation of a mythology (expounded in his books), complete with races, to speak the tongues he had constructed. His interest was primarily philological, and he said his stories grew out of his languages. The languages were the first thing Tolkien created for his mythos, starting with what he originally called "Qenya", the first primitive form of Elvish. This was later called Quenya (High-elven) and is one of the two most complete of Tolkien's languages (the other being Sindarin, or Grey-elven). The phonology, vocabulary and grammar of Quenya and Sindarin are strongly influenced by Finnish and Welsh, respectively. In addition to these two, he also created several other (partially derived) languages.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:47

Ik ga er vanuit dat 'Hope' wel klopt (in die afbeelding hierboven ergens).

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:47

aha dan was de tengwar de andere die ik op mijn computer had staan :D het gewone elvish dus?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:50

Sinds wanneer is Elvish gewoon... :+ :))

Maar ik denk dat de meesten Quenya als 'gewone' elvish zien. Dit is namelijk de taal van Galadriel, Elrond; Lothlorien en Rivendell. Legolas, van het Demsterwoud, was een 'Grey elf' en dus Sindarin. :)
Maar quenya word doorgaans gebruikt als standaard elvish.

Tengwar is niet meer dan het 'lettertype.' :) Zoals wij westerlingen deze letters typen, de arabieren hun eigen letters weer hebben, de chinezen en ga zo maar door. :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:24

ok dankje voor de uitleg... ik ben in de war :')