Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:53

Ik heb al gemaild voor een massage en een reikibehandeling, hoop dat een vd twee tijd heeft vandaag

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:55

Haha ik las eerst 'sauna' en daarna ook borstoperatie.
Ik heb anderhalf jaar geleden een borstverkleining gehad en hoef dus echt niet meer in de sauna te komen ofzo. Littekens gaan dan opzetten en jeuken als een gek :=

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:51

Zo petulan, dat is niet niks. Vind het trouwens knap dat jullie naar de sauna durven, dat lijkt me echt niks. Ik ben er ook weleens ingeweest met vriendinnen maar dan wel onze bikini's aan :o }:0 Binnenkort een beautydag met mn ma maar dan hou ik ook mooi mn badkleding aan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:09

Sauna is zo lekker echt waar !!!

je moet gewoon de eerste keren naar een kleine sauna gaan, op rustige dagen.

Het went echt heel snel.
Laatste keer was ik met een boktdinnetje, en hebben we zelfs zitten flirten met twee gozers :')

Ik kom echt tot rust in de sauna.
Ben een beetje zenuwachtig voor deze hele week namelijk :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:14

Ik vind de sauna zo warm, kan daar heel slecht tegen. Word er ook gewoon echt naar van.

Het was een rare ochtend in de groep vanmorgen. Iedereen bleef heel oppervlakkig en we waren eigenlijk al met een half uurtje klaar. Was heel vreemd. Daarna een zwaar en moeilijk gesprek gehad met mijn begeleider. Ik realiseer me nu nog meer dat ik nog een lange en zware weg te gaan heb. Zal er toch doorheen moeten. ;(

Maar het is wel fijn dat mijn begeleider nu weet dat ik er moeite mee heb om dingen in de groep te vertellen. Dan kan ze mij daar een beetje in helpen. Verder zal ik het toch echt zelf moeten doen en daar zie ik nog wel tegen op.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:25

CM, wie weet leer ik er ooit nog van te genieten. Is het nog gelukt om iets anders af te spreken vandaag, nog naar de paarden geweest?

PW, je begeleider kan jou helpen/steunen maar je zult het zelf moeten doen, dat gaat jou wel lukken maar het heeft tijd nodig. Wel knap van je dat je het aan hebt gegeven, dat is toch weer een overwinning en een stapje vooruit!Wat waren haar adviezen? Wij zijn er hier ook altijd voor je als je het moeilijk hebt en je vriend steunt je dus je staat er zeker niet alleen voor :(:)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:27

Zelf ben ik naar de milieustraat geweest en net de vuiltjes van tussen de tegels gehaald in de voortuin, ziet er gelijk weer toonbaar uit. Ga zo denk ik maar met de hond en dan douchen want vanavond die musical van mn broertje. Morgen weer werken, zal weer wel tegen vallen na 4 dgn vrij te zijn geweest. De kreeft doet het nog maar daar is dan ook alles meegezegd, hij ligt er maar raar bij.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:31

CIV: Bedankt voor je lieve woorden.
Je bent actief geweest zeg. Nu nog lekker een beetje ontspannen voordat je vanavond naar de musical moet. Wat jammer van je kreeft trouwens. Hopelijk haalt hij het, maar het klinkt niet best, dus ik vrees het ergste. Jij hebt in ieder geval gedaan wat je kon.

Ik ga zo maar eens de was doen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:07

Ik heb Sjaan even gelongeerd vandaag.
Verder heb ik een dikke kop en een dik oog, dus hmm denk dat het niet helemaal goed gaat met het weg laten halen van dat moedervlekje.
Aan die kant heb ik een dik oog namelijk ;=

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:59

Dat klinkt niet fijn crossmonster

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:01

Nee mijn hele gezicht doet zeer...
Maar ja dat deed het al, maar nu dus nog meer :+

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:16

Als dat morgen nog zo is maar even langs de huisarts?
Wel balen voor je :(:)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:18

Ehm ja of wachten tot donderdag dan moet ik zowiezo naar de dermatoloog.

Ik spoel het steeds met kammillethee... meer kan ik niet doen..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:25

Sterkte ermee dan maar!!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:35

Hoi iedereen,

wel grappig dat jullie een sauna discussie hebben gehad vandaag terwijl ik heel de dag in sauna's en bubbelbaden heb vertoefd. Had mezelf getrakteerd op een relaxdagje in het Elysium (waar het op maandag altijd vrouwendag is, anders durf ik het ook niet hoor :D) samen met een vriendin. Heb echt genoten...

CIV: klinkt minder van je kreeft !

PW: wel goed dat je hebt aangegeven waar je moeite mee hebt, zo dat je daar toch wat hulp bij kan krijgen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:21

Flappie : JALOERS :(

Was het wel lekker?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:20

Hoe was jullie avond? Ik ben naar de musical van mn broertje geweest, afscheid van groep 8, was gezellig en hadden ze leuk gedaan. Ben net thuis, gelijk bij de kreeft gaan kijken maar hij is overleden ;( niks aan te doen, dat is het leven, heb gedaan wat ik kon. Nu nog even met mn mannetje op msn, hij was er toevallig ook :D en dan zo naar bed. Slaap lekker en tot morgen, ik zal hier dan wat minder zijn want ik moet weer werken maar morgenavond probeer ik weer te reageren.

Flappie, klinkt goed maar ik kan me daar niet in ontspannen of er van genieten, erg vervelend want het lijkt me wel leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:26

Sorry dames, ik heb wel bijgelezen maar echt geen fut om te reageren. Erg heftige nacht achter de rug, wat vandaag nog doortrok. Morgen weer een dag!

Knuffel voor iedereen die hem nodig heeft!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:27

CM: was heerlijk, hier hadden we best mooi weer heel de dag dus tussen de sauna's door altijd lekker buiten gaan afkoelen. Heb er
echt van genoten.

CIV: heb het ook echt moeten leren hoor. Ben nog al redelijk verlegen maar op vrouwendag valt dat gelukkig mee. En je wordt gewoon verplicht van niets te doen want je kan er niets en dat is af en toe heerlijk.

Ben net nog met vriendjelief gaan skeeleren. Maw heb heel de dag niets nuttigs gedaan en toch verschrikkelijk moe. (heb echt een baggerconditie gekregen door al 2 maanden thuis te zitten en ook al enkele maanden niet meer paard te rijden). Ben dit weekend voor het eerst op een tinkerhengst van een vriendin gekropen die ik de komende periode ook wat ga rijden omdat zij het te druk heeft en ik toch nog even thuis zit. Hij is echt super comfortabel dus ideaal voor mijn rug, maar wat een spierpijn ik heb en dat terwijl ik vroeger echt intensief meerdere paarden op een dag ree zonder enig probleem :D.
Ach ja word ook al een dagje ouder :p

CIV: succes op je werk morgen !

Angela: sterkte meid ! digiknuffel terug !

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:34

Vanochtend bij de dagbehandeling hebben we besproken dat ik er moeite mee heb om mijn problemen bespreekbaar te maken in de groep en waarom. Ik vond het echt mega spannend, maar het ging goed. Het was zelfs heel fijn en er viel echt iets van me af. Mijn groepsgenoten begrepen heel goed wat ik bedoelde en ik kreeg veel steun en herkenning. Dat was heel fijn. Donderdag gaan we er nog over verder. De drempel is nu in het vervolg denk ik lager om over de dingen die me dwars zitten te praten in de groep.

Verder ga ik nog een cursus erbij doen, die start vrijdag. Het is een cursus (vrije)tijdsbesteding en heeft als belangrijkste doel activering. Het lijkt heel erg aan te sluiten bij mijn hulpvraag weer balans te willen vinden tussen rust en activiteit. Ik ben dus heel benieuwd.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:59

Super PW dat je een goed gevoel hebt overgehouden aan je dagbehandeling vandaag !

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:00

Ben ik zelf ook wel heel blij om. Ben echt opgelucht.
Ik merkte dat ik me steeds terughoudender op ging stellen en dat is natuurlijk niet goed. Ik denk dat ik dat nu doorbroken heb.

Hoe is het met jou?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:27

Met mij gaat het de goede kant op. Enige rust aan het vinden. Constante stressgevoel is stilletjes aan weg aan het ebben en dat begin ik fysiek wel erg te voelen... Ben verschrikkelijk moe de laatste weken (kan zo maar overdag 3-4 uur slapen en 's avonds ook best al vroeg voor mijn doen). Denk dat ik een slaapachterstand aan het inhalen ben :D.

Mijn vriend en ik hebben eindelijk wat rust gevonden tussen al de problemen en proberen nu echt gewoon ons leven te leiden en niet meer door de problemen te laden leiden. Mijn werk is officieel ook ten einde nu en dat scheelt ook wel. Moet financieel en qua spullen nog wel verder afgehandeld worden, maar dat zou ook deze week moeten lukken. En dan verder even proberen verder te herstellen zo dat ik fris aan mijn nieuwe baan kan beginnen in september...

Super dat je het gevoel hebt iets doorbroken te hebben. Is een erg belangrijke stap geweest voor je denk ik zo. Hopelijk ervaar je nu geen dagen van te voren die stress meer die je had als je iets in de groep moest gooien. Nu weet je tenminste dat ze hetzelfde ervaren/voelen, dus waarom nog stressen toch ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:21

Het is zeker een belangrijke stap geweest. Hopelijk hoef ik nu inderdaad niet meer dagen te sressen, maar kan ik het meteen bespreekbaar maken.

Fijn dat het met jou de goede kant op gaat!
Ik zou zeggen geef maar lekker aan die vermoeidheid toe nu het nog kan. Nu lekker uitrusten, dan kun je er in september hopelijk weer tegen aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:24

PW: ik ben super trots op je! Wat ontzettend goed!

Flappie: fijn dat je constante stressgevoel weg gaat. Bij jou gaat het dus ook de goede kant op.

CIV: Wat ontzettend rot dat je kreeft overleden is..

CM: Hoe gaat het vandaag met je gezicht?

Ik wilde vanmorgen eigenlijk gaan zwemmen, maar ik was te laat wakker. Volgende keer beter, misschien vrijdag weer. Enkele mensen van mijn therapiegroep zwemmen eens in de week samen en vroegen of ik zin om ook eens te komen.

Ik ben begonnen met het day zero project, en ik heb Garuna gewassen. Ze heeft vandaag voor het eerst beenbescherming om gehad!