Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:07

Ik ben helemaal niet omgeschoold, gewoon gedaan. :D

Echter ben ik nu ook rond aan het kijken om weer een opleiding te gaan doen..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:09

Ik heb vanmiddag hier een beetje meegelezen.
Vanmiddag nog even bij een vriendin op ziekenbezoek geweest en daar een potje zitten huilen. Het wil nog niet zo. Had in de auto zoiets van als ik nu een ongeluk krijg komt het me eigenlijk wel mooi uit...

Geen positieve gedachten dus. Ook een beetje woorden gehad met vriend door de telefoon. Ik was niet helemaal eerlijk tegen hem geweest over iets en daar was hij (logisch) niet blij mee. Ik ben dus weer lekker bezig.

Straks nog naar de kapper. Zie ik tegen op, zat een vorige keer bijna te panieken bij de kapper.

Grappig Angela dat je cognitieve therapie voor dummies hebt gekocht. Ik zat er van de week ook aan te denken. De moeite waard dus. Ik heb ook wel een aantal boeken die de moeite waard zijn over mediteren. Mediteren voor beginners van Jack Kornfield is een leuk boekje en leest prettig weg.
Ik heb ook nog wel leuke boekjes over mindfulnessmeditatie, als je daar interesse in hebt moet je het maar even laten weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:12

Ik ga even lezen, ik kom straks nog wel even binnenvallen.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:21

Jeetje PW ik hoop dat je die gedachtes snel opzij zet ! sorry weet niet echt veel te vertellen .

ik kom net terug van de paarden ik heb net even gereden waar ik best op trots op kan zijn dus dat heeft mee weer een beetje goed gedaan gelukkig !zometen weer heen om alles binnen te halen en eten te geven .

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:32

Wil even melden dat ik wel mee lees en aan jullie denk. Zelf kan ik nu echt even niet reageren :n

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:38

hey samantha hoe gaat het nu met jou ? en met je zwangerschap ?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:57

Meisjes, passen jullie wel goed op jezelf??

Ik heb gister een hele bijzondere sessie gehad bij de hapto. Ik moest voelen waar zij in de ruimte was, en had het alle 3 de keren goed. Ruimte is ongeveer 5 bij 12, dus best groot!! En zo'n bijzondere ervaring, je kunt met je gevoel zoveel meer dan met je hoofd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:13

Gaaf Petulan!!!! Dat hoop ik ooit ook te kunnen...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:22

DC, omscholen is altijd goed en zo blijf je werken aan jezelf ontwikkeling, dat zien ze graag op de arbeidsmarkt. Als je dat wilt dan hoop ik dat het je lukt om zoiets te regelen met je werkgever want als zij het financieren is dat helemaal mooi.

PW, dat zijn wel enge gedachten, stop die maar snel weer weg! Stel je voor dat door zoiets in een rolstoel komt ofzo.(Ben zelf bang om dood te gaan, niet zozeer om dood te gaan maar om mn dierbare achter te laten) Praat het uit met je vriend maar ik denk dat dat wel goed zal komen tussen jullie. Hoe was het bij de kapper, iets bijzonders laten doen? Ik ga vrijdag als het goed is weer eens.

Angela, lekker gelezen, kon je je een beetje concentreren? Heb je trouwens nog contact gehad met je werk?

Sam :(:) en je weet me te vinden. (lief dat je ons, ondanks je eigen problemen toch even een hart onder de riem wil steken)

Petulan, hoe is het met jou? Pas jij ook goed op jezelf ;) Lijkt me een bijzondere ervaring, wel mooi als je dat zo kan.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:24

Vanmiddag even lekker met de hond gewandeld en bij mijn thuis gaan eten, ze waren er lief/begripvol en dat deed me wel goed. Het is een lange tijd dus ik kan alle steun gebruiken. Vanavond komt er een vriendin langs. Voel me wel oke, iets minder emotioneel nu. Lichamelijk wel weer iets minder, pijntjes hier en daar.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:25

Ja, ik moest het allemaal echt even laten bezinken. Het was het 'invoelen' van de ruimte, vanaf de bank zeg maar. Nadat ik met mn gevoel de hele kamer had gehad, voelde je echt aan je huid alles prikkelen in de richting waar ze stond.

Ik moet nu ook elke ochtend als ik wakker wordt de slaapkamer invoelen, om zo mijn gevoel ook echt 'wakker' te maken.

Verder doe ik lekker rustig aan, ga morgen een klein weekje weg richting de Zeeuwse kust met de schoonfamilie. Ze weten dat ik m rustmomentjes vaak en hard nodig heb, dus verwacht verder geen problemen :)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:35

Petulan, veel plezier in deze provincie,geniet ervan! Zwaai je even als je hier voorbij komt ;)? Zal wel druk zijn, zie dat de buren hier ook alweer druk zijn met pakken voor weekendjes weg, al zullen die misschien wel Zeeland uitgaan. Is wel een mooie oefening die je hebt, zit je allang in haptotherapie?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:40

Nee, dit was pas mn 4e sessie! :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:09

Ik vind het super om te lezen hoeveel je aan haptonomie hebt. Ik ben heel benieuwd hoe het mij zal vergaan de 26e. Ik hoop door haptonomie meer bij mijn gevoel te komen en zo te lezen zit ik dan bij haptonomie precies goed.

Ik heb eind van de middag ook een goed gesprek met mijn vriend gehad. We hebben afgesproken dat hij de komende keer maar weer eens mee moet naar mijn behandelaar. Zo gaat het niet goed. Het gesprek met mijn vriend kwam in eerste instantie wat stroef op gang, maar door het gesprek heb ik voor mijzelf ook wat dingen weer duidelijk. Gaan zo samen even een lijstje maken met punten voor bij mijn behandelaar. Jammer genoeg moet ik pas 5 juni daar weer heen.

Ik heb hem trouwens ook verteld van mijn sombere gedachten. Ik heb ze al wel eerder gehad, dus hij stond er niet van te kijken. Leuk vond hij het natuurlijk niet. Na het gesprek zijn die gedachten niet weg, maar het is fijn om alles weer even uitgesproken te hebben.

CIV: Blij om te lezen dat het naar omstandigheden aardig goed gaat. Ik vind het dapper van je. Fijn dat je thuis kon eten en goed dat er vanavond een vriendin langskomt. Fijne avond.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:21

Hm, ik geloof dat ik hier toch kleine beetjes positieviteit bespeur :)

Hier echter niet. Net een gesprek gehad met mn vriend, was een log tegen gekomen met een meisje op msn. En hij wond er geen doekjes om dat ie g**l van dr werd :oo

Nou ja, net een goed gesprek gehad, en ik weet het echt niet meer nu. Zucht.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:29

He samantha wat ontzetten rot zeg!
Weet niet zo goed wat ik er over moet zeggen tegen je. Wel balen dat je door het gesprek het niet meer weet. Sterkte!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:36

Ik wist het toch al niet meer. Nu heb ik wel een idee wat ik wil, maar weet niet hoe ik dat verder allemaal moet regelen :=

Heb net ook even gegoogled naar dat meisje waar hij altijd mee praat, en het is niet bepaald een modelletje eigenlijk :x :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:39

Samantha, mij bekruipt een heel naar gevoel bij jou verhalen. Een heel negatief gevoel... Ik weet het niet, ik ken jou niet, en je vriend ook niet, maar ik vertrouw hem voor geen meter!

Bah het onweert hier, ben ik bang voor en ik ben alleen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:40

Oh ik lees dat je eigenlijk voor jezelf een beslissing hebt gemaakt, als het die beslissing is wat ik denk kan ik je wellicht helpen of tips geven. Ik heb hetzelfde meegemaakt, en ook veel fouten daarin gemaakt maar er wel veel van geleerd.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:42

Ik heb er zelf ook niet echt een goed gevoel bij :n
Terwijl het me aan de andere kant veeeel minder
doet als ik had verwacht :oo Dat bewijst voor mij
dat het niet goed zit :n

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:44

Heftig hoor samantha, kan niet anders zeggen...
Ik wil niet oordelen over je vriend, maar het beeld dat ik van hem krijg is niet zo positief. Zo te lezen zit het inderdaad helemaal niet goed. Extra klote in jullie situatie. Wat zegt hij er zelf van? Of wil je daar liever niet teveel op in gaan?

@ Angela_: Ik had vanmiddag nog een boekentip voor je, daar vroeg je naar toch?
(Mediteren voor beginners van Jack Kornfield)
Hopelijk is het onweer snel over trouwens ;)

Ik heb net met mijn vriend een paar punten op papier gezet. Is best confronterend. Ik voel klein, onzeker, dom en een aansteller...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:47

Ik weet dat het voelt als bijv aanstellen, maar als jij dat voelt, dan voel jij dat en daar mee uit! Dat moet je niet af doen als niettig, maar proberen er samen met je vriend mee uit te komen :j

(nogmaals, makkelijker gezegt als gedaan ;) )

Op deze situatie zegt hij eigenlijk niet veel. Maar dr zijn nog een aantal andere dingen die spelen, ook van mijn kant. Daarom kan ik er niet al te kwaad over worden en ook niet gelijk een punt achter zetten.

Dat negatieve gevoel wat jullie hebben als jullie over hem lezen, zouden jullie ook hebben als jullie mijn verhaal zouden lezen ben ik bang :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:49

Thanks PW, ik had er overheengelezen vanmiddag, was er niet echt bij. Heb ik heel vaak, warhoofdigheid. :D

Samantha: Oei? Tja waar er 2 vechten hebben er 2 schuld he...

Jeetje PW, jou zelfbeeld is ook niet om naar huis over te schrijven. Moeilijk he, omdat de doorbreken..

Werkt hier iemand met dagschema's om een beetje een ritme te houden?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:53

Ik ben zelf ook niet geheel onschuldig voor onze problemen nee :n

Ik heb een tijdje een schema gemaakt, en zelf er aan houden was geen probleem, maar mn vriend gooide er met zn pet na. Dus ook maar mee gestopt. Wat ik wel doe, is iedere dag minimaal een taak in huis pakken, en die móet ik dan ook doen. Meestal komt er dan meer van en is er meer gedaan in huis.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:53

Mijn zelfbeeld is gedaald tot beneden nul. En ik weet niet wat ik er aan kan doen. Is dus één van de punten die ik opgeschreven heb voor bij mijn behandelaar.

Ik werk trouwens niet met dagschema's. Zou ik misschien wel weer moeten gaan doen, want ik lig nu alleen maar veel op bed. Vluchten voor alles en vooral voor mezelf. Ik heb wel een tijdje met planningen gewerkt. Dat werkte opzich wel goed. Ik had een lijstje met werkzaamheden in en om huis die moesten gebeuren. Dan moest ik bijvoorbeeld 1 van die dingen per dag doen. Verder had ik activiteiten zoals sporten en naar stal.