Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mallodie schreef:Ik zou het ook wel handig vinden dat er uitsluitsel gegeven kan worden over wie HSP is en wie niet. Ik herken me nl in veel dingen op verschillende websites, boeken en hier, ik wordt er soms ook gewoon super gek van... Alle internettests die ik gedaan heb (sommige van wel 100 vragen) komen tot het besluit dat ik waarschijnlijk HSP ben. Maar het zou wel helpen als ik zekerheid had. Ook vertelde ik het laatst tegen een vriendin en ze zei 'jha iedereen heeft dat hoor, want ik voel me ook niet goed als ik ruzie heb met iemand!'... Nou daarom zou het dus fijn zijn als er criteria voor zouden zijn... Want zulke reacties boren me echt de grond in.
(sorry als ik typfouten maak, ik zit in het donker en heb alleen licht van het pc-scherm :p )
verootjoo schreef:heb je last van je hsp? Zo niet, zou ik ook niet naar een psycholoog gaanEn zo ja, dan zou ik het toch met mijn ouders bespreken
Ikzelf kon niet zo goed functioneren in mijn dagelijks leven. Werkte veel met mensen en hun emoties, en wilde in het weekend ook gewoon veel leuke dingen doen. Dit trok ik steeds nauwelijks, terwijl anderen dat wel deden. Ook sliep ik heel erg slecht, hoe moe ik ook was. Het bleek dat ik gewoon fiks overprikkeld was constant. Nu ik weet hoe ik er mee om moet gaan gaat het redelijk