Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
xVeraaa schreef:Hoi meiden,
Je vind hier ook echt alles op Bokt dus misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik slik nu sinds 2 jaar minerva en het gaat super, maar ik slik hem 9 v.d. 10 keer door omdat ik weet hoeveel buikpijn ik ervan krijg en daar heb ik geen zin in. Nu heb ik zomervakantie en wil hem dus weer doorslikken.
Nu heb ik gehoord dat je hem net zo vaak kan doorslikken als je zelf wilt terwijl een vriendin van mij zei dat je 1x in het half jaar een stopweek moet houden.
Wie kan mij het juiste antwoord geven want ik weet het nu ook niet meer. Nu zei mijn vriend van ja je kan maar beter stoppen want het is super slecht voor je, maar is dat dan ook?
Alvast bedankt!
Kim14 schreef:Hallo,
Ik ben 14 jaar, en ben altijd heel erg ongesteld, heb er altijd echt veel buikpijn van. Ik heb met mijn ouders over de pil gehad, en daar mag ik aan. Maar aangezien ik zelf aanleg heb om dik te worden, en niet veel dikker wil worden dan ik nu ben, heb ik een vraag.
Is er een pil waar je niet veel dikker van wordt? En wordt die door de verzekering ook (voor een deel) vergoed?
Alvast bedankt,
Liefs Kim.
Niwla schreef:Kim14 schreef:Hallo,
Ik ben 14 jaar, en ben altijd heel erg ongesteld, heb er altijd echt veel buikpijn van. Ik heb met mijn ouders over de pil gehad, en daar mag ik aan. Maar aangezien ik zelf aanleg heb om dik te worden, en niet veel dikker wil worden dan ik nu ben, heb ik een vraag.
Is er een pil waar je niet veel dikker van wordt? En wordt die door de verzekering ook (voor een deel) vergoed?
Alvast bedankt,
Liefs Kim.
Hoi Kim,
Toen ik aan de pil ging wilde ik ook absoluut niet dikker worden. Ik heb gevraagd aan mijn huisarts of er een kans was dat ik er van aan zou komen en hij vertelde mij toen dat ik niet van de pil zelf dikker zou worden, maar dat het zou kunnen dat ik meer trek zou krijgen van de pil. Als ik trek kreeg moest ik dat gewoon negeren en hetzelfde blijven eten als ik altijd deed. De eerste 3 strips heb ik daar soms last van gehad maar nu is dat over. Ik ben niets aangekomen.Ik slik trouwens de Stediril 30, die wordt voor een groot deel vergoed.
Evantia schreef:WillemYntJee schreef:Lost dat staafje dan na 3 jaar op ofzo? Of blijft dat in je lichaam zitten?
Volgens mij wordt het eruit gehaald en vervangen, zoals het spiraaltje.
lillytjuh schreef:De Yasmin en microgynon bevatten niet exact dezelfde hormonen en zijn dus niet uitwisselbaar. Je zou je dienstapotheek kunnen bellen of ze de Yasmin hebben liggen maar waar ik werk hebben we die niet in de dienstapotheek. Eventueel zouden ze m wel kunnen laten komen voor je.
Hieronder nog wat info:
1 tablet vergeten in week 3
U kunt kiezen uit twee mogelijkheden:
1. Neem de vergeten tablet in zodra u eraan denkt, ook als dit zou betekenen dat u twee tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Neem verder de tabletten weer op de gebruikelijke tijd in. Sla bovendien de tabletvrije periode over en ga meteen door met de volgende strip. Hoogstwaarschijnlijk krijgt u pas aan het eind van de tweede strip een echte onttrekkingsbloeding, maar u kunt tijdens de tweede strip wel last krijgen van spotting of een doorbraakbloeding.
OF
2. U kunt ook stoppen met de betreffende strip en na een tabletvrije periode van maximaal 7 dagen (tel wel altijd de dag mee waarop u de tablet bent vergeten) verder gaan met de volgende strip. Als u op uw vaste startdag met een nieuwe strip wilt beginnen, mag u een tabletvrije periode van minder dan 7 dagen aanhouden.