Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:15

@Angelax: Ik vind het beetje dom om te stellen dat alles wat in de krant staat klopt.. Tegenovergesteld.. En ranna ben het helemaal met je eens! ;)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:31

Ik vind dat hier wel érg wantrouwend gereageerd wordt hoor. Prima dat je vóórdat je je laat prikken een beetje onderzoekt wat de consequenties moeten zijn, maar persoonlijk vertrouw ik eerder een arts dan een journalist die ook aan z'n wekelijkse sensatieverhaaltje moet komen. Sorry hoor, maar ik denk écht niet de gezondheidszorg het grappig vindt om ons (ja, ons, ik ben ook opgeroepen inmiddels) in gevaar te brengen met vaccins. Dat het vaccin nog niet 20 jaar uitgedeeld wordt betekent nog niet dat het levensgevaarlijk is. Daarnaast heeft onze generatie al vaker hiermee te maken gehad: mijn moeder vertelde dat ergens rond '93 een bepaald vaccin ook betrekkelijk 'nieuw' was, en dat veel ouders twijfelden of ze dit wel aan hun kind wilden geven. Ik heb 'm toen wel gehad, en ik leef nog steeds.

En dat we nu met z'n allen gaan roepen dat ''de politiek écht niet het beste met ons voorheeft'' vind ik ook een beetej scheef. Zelfs ervan uitgaande dat de politiek misschien niet diréct het beste met ons voorheeft: ze hebben wel onze stemmen nodig en ze gaan ons heus niet in gevaar brengen als dat hun eigen machtspositie in gevaar brengt.

Dat een vaccin bijwerkingen kan geven en misschien niet voor iedereen de beste oplossing is, zal ik niet ontkennen. Maar om nu met z'n allen elkaar te gaan opfokken met artikeltjes van half-betrouwbare nieuwsbronnen die zeggen dat er tientallen doden zijn gevallen... Als er zoveel doden zijn gevallen zullen ze zo'n vaccin heus niet in het Rijksvaccinatieprogramma opnemen voordat er onderzoek naar is gedaan en het vaccin waar nodig aangepast is. We leven hier niet in een dictatuur waar de overheid erop uit is zoveel mogelijk dertienjarigen om te brengen.

Claire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:09

Zie het boek van mevr. Röver;
Citaat:
Het vaccin is dus gevaarlijker dan een infectie…
Een verrassende Gardasilstudie-uitkomst is: Meisjes/vrouwen, op het moment van vaccinatie met de HPV-vaccinstammen besmet, lopen maar liefst 44,6% meer kans op het ontwikkelen van baarmoederhalskanker.. Voorafgaand aan de vaccinaties worden ontvangsters niet op aanwezigheid van deze HPV-stammen getest.
Ook dr. Rebecca Carley benadrukt: “We gaan een enorme toename zien in onvruchtbaarheid en baarmoederhalskanker.” En: “Deze HPV-vaccins veranderen de menselijke genetische structuur.
Behalve een gevaarlijke hoeveelheid van de zeer giftige stof aluminium bevatten beide HPV-vaccins ook andere substanties die absoluut niet in het lichaam of de bloedstroom thuishoren. Zoals de vreemde eiwitten, afkomstig van het kweekmedium van de virusgelijkende partikels (VLPs) - bij Gardasil gisteiwitten, bij Cervarix eiwitrestanten van insectencellen. Deze kunnen in het lichaam op korte termijn een anafylactische shock veroorzaken, en op de langere termijn uiteenlopende auto-immuunreacties.
In de landen waar al eerder met HPV-vaccinaties werd begonnen, hebben vele, zeer ernstige negatieve effecten plaatsgevonden. Dat geldt zowel voor Gardasil (in Amerika, Australië, en bijvoorbeeld Spanje), als voor Cervarix (Groot-Brittannië).
Een document van de Food and Drug Administration (FDA, lijkt op ‘ons’ RIVM) meldt dat sinds de invoering van het vaccin in Amerika in juni 2006, Gardasil gemiddeld één dode per maand heeft opgeleverd… naast allerlei andere ernstige gevolgen, zoals de verlammingsziekte Guillain-Barré, een polioachtig verschijnsel, ook voorkomend na toediening van andere vaccins. (Controversial HPV Vaccine Causing One Death Per Month: FDA Report. Melding tot januari 2008 van 140 ’serieuze’ negatieve reacties, waaronder 27 ‘levensbedreigende’ gevallen, 10 spontane abortussen, en 6 gevallen van de slopende verlammingsziekte Guillain-Barré Syndroom.
Het Amerikaanse National Vaccine Information Center (NVIC) heeft de negatieve effecten door Gardasil vergeleken met die van het meningitisvaccin Menactra. Gardasilinjecties leverden 30 maal meer meldingen op, waaronder 3 maal meer Eerste Hulp bezoeken (ruim 5.000) . Mede-NVIC-oprichter Barbara Loe Fisher: “Dankzij dit rapport weten we nu dat er meer reacties en sterfgevallen in verband staan met Gardasil, dan met welk ander vaccin dan ook, gegeven in dezelfde leeftijdsgroep.”
In februari 2009 haalde Spanje 76.000 doses Gardasil van de markt nadat twee meisjes in Valencia enkele uren na hun HPV-vaccinatie in de intensive care waren beland.

Hoe kan het vaccin eigenlijk je genetische structuur veranderen?
Dat is toch je erfelijke deel? :o?

Edit: Ik ben het helemaal met Hanmar eens!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:16

In het artikel hierboven lees ik overigens onder andere ''spontane abortussen''. Geruststelling: in de oproepbrief die ík kreeg stond dan ook dat je de prik níet moet halen als je zwanger bent. Daaruit maak ik toch écht op dat bij de Nederlandse overheid wel degelijk deze gevallen bekend zijn en daar dus ook rekening mee gehouden wordt.

Het belangrijkste argument van de (serieuzere) tegenstanders betreft overigens niet de bijwerkingen, maar het feit dat men bang is dat meisjes die dit vaccin hebben gekregen niet meer meedoen aan het bevolkingsonderzoek. Die ''bijwerking'' lijkt mij te overzien, namelijk diegenen te stimuleren tóch wel te gaan.

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:18

gisteren stond er op de site van NOS ook iets over de prik, dat het allemaal fabeltjes waren enzo, en dat je die onzin niet moest gaan geloven en noem maar op

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:24

Hannar & Claire, het overzichtje met links is idd niet compleet. Ik heb hier diverse links geplaatst waarin de wetesnchappelijke onderzoeken staan, zonder mening of vertaling van journalisten.

Het vaccin verandert ook niet de genetische structuur - zou mooi zijn als we dat wèl deden, maar stamcelonderzoek stilzetten vanwege de bezwaren... :)
Ik heb zo'n vermoeden dat de journaliste in kwestie wilde aangeven dat het vaccin bestaat uit genetisch bewerkt virusmateriaal - maar das toch iets heel anders :)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:32

Vroeger dacht men dat roken geen kwaad kon. En dat het DES hormoon een fijn middel was om miskramen te voorkomen. Asbest was een mooi isolatiemateriaal. Nu laten mensen hun ogen laseren...
Ik ben misschien een bang konijn, maar ik denk: laat ze het eerst maar een uitgebreid een jaar of twintig testen (niet op mij, maar ik val al lange niet meer in de doelgroep).
Het lijkt me erg lastig om een keus te maken hoor. Zolang je nog geen seks hebt kan je het nog even uitstellen, ze vergoeden het niet alleen nu je de oproep krijgt. Als je het over een half jaar laat doen wordt het óók vergoed. Je hoeft niet mee te draaien in de vaccinatiemolen. Denk er goed over na zou ik zeggen. En maak je eigen afweging.
Sterkte met beslissen!

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:33

StillAngel schreef:
@Angelax: Ik vind het beetje dom om te stellen dat alles wat in de krant staat klopt.. Tegenovergesteld.. En ranna ben het helemaal met je eens! ;)

Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg alleen dat het in de krant stond ;)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:53

Ajohh, over alles zeggen ze wat in de media.
We zien wel met zn alle !! :)

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:10

Roomz schreef:
gisteren stond er op de site van NOS ook iets over de prik, dat het allemaal fabeltjes waren enzo, en dat je die onzin niet moest gaan geloven en noem maar op

zit wel wat in.... ik ken ook mensen die die prik hebben gehad en niks aan de hand

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:10

Ik moet hem morgen halen. Ik weet het nog steeds niet.. :\

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:14

ik ga de prik wel halen :j

HerAndHorse

ik ga hem sowiezo halen. niks aan te veranderen.

wat ik nog wel even wil zeggen is dat het allemaal heel erg 'lijkt'. ik bedoel hiermee, stel je hebt een prik gehad en alles gaat daarna gewoon goed, niks aan de hand enzo. stel je zet dat op internet.. geen hond die ernaar kijkt! de mensen kijken alleen maar naar 'erge' verhalen, en onthouden juist dat, maar er zijn ook verhalen die 'erg' gemaakt worden. hierover moeten jullie nog maar eens goed nadenken.

van de 600 vrouwen in nederland die baarmoederhalskanker hebben zijn er 200 doodgegaan. liever een prik een een 'beetje' een voorkoming, dan geen prik nemen omdat je bang bent dat er iets gaat gebeuren, en dan later misschien toch nog baarmoederhalskanker krijgen.

wat ze ook zeggen. ik ga toch die prik halen.

_Question

Ik ga hem niet halen. Dit omdat ik vind dat het niet genoeg is uitgezocht of het geen schadelijke gevolgen kan hebben voor de toekomst.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:15

Ik zeg ook niet dat ik me zómaar laat inenten, en ik heb er ook echt wel even over nagedacht. Ik kreeg m'n oproep pas een paar dagen geleden dus ik heb nog even de tijd, maar ik neig ernaar het toch wel te doen.

Weet je wat het is? Stel dat ik me niet laat inenten en over een jaar of vijftien krijg ik BMHK, veroorzaakt door het virus waar ik me voor had kunnen laten inenten. Dan kan ik mezelf wel wat doen!
Ik ben het absoluut met 'tegenstanders' eens dat ik er ook niet zo'n fan van ben dat je als proefkonijn gebruikt wordt. En als ik slechte ogen had zou ik ze nooit laten laseren: om bovengenoemde reden, je weet gewoon niet zeker wat de consequenties kunnen zijn. Maar aan de andere kant, voordat een bepaald vaccin/geneesmiddel op de markt komt, gaat daar al een aantal jaar aan tests overheen. Dat het niet compleet zonder risico is, begrijp ik. Ik wil alleen maar zeggen dat ik die indianenverhalen van die vaak enigszins sensatiebeluste 'nieuwsbronnen' niet zo erg geloof.

HerAndHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:16

trouwens, wie van jullie allemaal die een prik heeft gehad heeft bijwerkingen gekregen?

er staan hier veel dingen van: ik heb hem ook gehad, niks aan de hand.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:20

Claire__ schreef:
Zie het boek van mevr. Röver;
Citaat:
Het vaccin is dus gevaarlijker dan een infectie…
Een verrassende Gardasilstudie-uitkomst is: Meisjes/vrouwen, op het moment van vaccinatie met de HPV-vaccinstammen besmet, lopen maar liefst 44,6% meer kans op het ontwikkelen van baarmoederhalskanker.. Voorafgaand aan de vaccinaties worden ontvangsters niet op aanwezigheid van deze HPV-stammen getest.
Ook dr. Rebecca Carley benadrukt: “We gaan een enorme toename zien in onvruchtbaarheid en baarmoederhalskanker.” En: “Deze HPV-vaccins veranderen de menselijke genetische structuur.
Behalve een gevaarlijke hoeveelheid van de zeer giftige stof aluminium bevatten beide HPV-vaccins ook andere substanties die absoluut niet in het lichaam of de bloedstroom thuishoren. Zoals de vreemde eiwitten, afkomstig van het kweekmedium van de virusgelijkende partikels (VLPs) - bij Gardasil gisteiwitten, bij Cervarix eiwitrestanten van insectencellen. Deze kunnen in het lichaam op korte termijn een anafylactische shock veroorzaken, en op de langere termijn uiteenlopende auto-immuunreacties.
In de landen waar al eerder met HPV-vaccinaties werd begonnen, hebben vele, zeer ernstige negatieve effecten plaatsgevonden. Dat geldt zowel voor Gardasil (in Amerika, Australië, en bijvoorbeeld Spanje), als voor Cervarix (Groot-Brittannië).
Een document van de Food and Drug Administration (FDA, lijkt op ‘ons’ RIVM) meldt dat sinds de invoering van het vaccin in Amerika in juni 2006, Gardasil gemiddeld één dode per maand heeft opgeleverd… naast allerlei andere ernstige gevolgen, zoals de verlammingsziekte Guillain-Barré, een polioachtig verschijnsel, ook voorkomend na toediening van andere vaccins. (Controversial HPV Vaccine Causing One Death Per Month: FDA Report. Melding tot januari 2008 van 140 ’serieuze’ negatieve reacties, waaronder 27 ‘levensbedreigende’ gevallen, 10 spontane abortussen, en 6 gevallen van de slopende verlammingsziekte Guillain-Barré Syndroom.
Het Amerikaanse National Vaccine Information Center (NVIC) heeft de negatieve effecten door Gardasil vergeleken met die van het meningitisvaccin Menactra. Gardasilinjecties leverden 30 maal meer meldingen op, waaronder 3 maal meer Eerste Hulp bezoeken (ruim 5.000) . Mede-NVIC-oprichter Barbara Loe Fisher: “Dankzij dit rapport weten we nu dat er meer reacties en sterfgevallen in verband staan met Gardasil, dan met welk ander vaccin dan ook, gegeven in dezelfde leeftijdsgroep.”
In februari 2009 haalde Spanje 76.000 doses Gardasil van de markt nadat twee meisjes in Valencia enkele uren na hun HPV-vaccinatie in de intensive care waren beland.

Hoe kan het vaccin eigenlijk je genetische structuur veranderen?
Dat is toch je erfelijke deel? :o?

Edit: Ik ben het helemaal met Hanmar eens!

DNA en stamcel mutaties komen voor hoor. Je DNA word gekopierd, dus wanneer jou DNA gemuteerd word is het gekopierde deel ook allemaal gemuteerd, en veranderd. Het ligt allemaal nog veel gecompliceerder, met mitose en meiose. Maar daar gaan we het maar niet over hebben..

Ik vrees voor wat er over een aantal jaar evt bekent gaat zijn over dit vaccin, maar ga hem hoogstwaarschijnlijk toch wel halen..

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:30

Shanty_Muis schreef:
DNA en stamcel mutaties komen voor hoor. Je DNA word gekopierd, dus wanneer jou DNA gemuteerd word is het gekopierde deel ook allemaal gemuteerd, en veranderd. Het ligt allemaal nog veel gecompliceerder, met mitose en meiose. Maar daar gaan we het maar niet over hebben..

DNA muteren is geen kunst - maar de vraag is of dit vaccin dat veroorzaakt.
Meiose heeft hier helemaal niet mee van doen :)

Claire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:02

Shanty_Muis: Oh zo, volgens mij snap ik het.

Ik ga de prik toch halen, vertrouw toch maar op het feit dat we in Nederland wonen en dat hier alles lang getest wordt voordat het als vaccin gebruikt mag worden. De verhalen schrikken me wel een beetje af, maar mijn ouders vinden dat ik moet gaan. Ben eens benieuwd of er veel mensen last krijgen van bijwerkingen.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:47

ik heb van de week een stukje op nova hierover gezien. daardoor heb ik nog wat vragen...
ze zeiden: Als je geslachtsgemeenschap had gehad was de kans op het virus groter. Maar het lag niet aan de man. Wat is dan precies hetgene wat voor dat virus zorgt?
of ben ik kippig...

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:17

Deze varianten van HPV kunnen zorgen voor baarmoederhalskanker - maar mannen kunnen dat niet krijgen :) Mannen dragen die varianten dus ongemerkt met zich mee, en lopen ook geen risico op vormen van kanker. Zij kunnen deze besmetten wel overdragen op vrouwen, die vervolgens wel risico lopen.
Ik weet niet precies wat er gezegd is, maar is ie zo duidelijk?

Overigens, je draagt HPV ook over door huidcontact in de schaamstreek, niet alleen via contacten met de slijmvliezen. Een condoom beschermt dus niet volledig.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:33

Volgens mij 'verandert' DNA door de kopieerfouten die door het RNA gemaakt worden? Nou ja, laat maar zitten. :+

In ieder geval: ik wil waarschijnlijk ook niet weten wat er over 10 jaar allemaal over dit vaccin te weten is. Maar de indianenverhalen over de directe bijwerkingen vind ik minder relevant. Bij ieder vaccin hebben bepaalde mensen een heftige reactie, maar dat betekent niet meteen dat het vaccin zelf levensgevaarlijk is...

Edit: Overigens ben ik, na wat research op het internet, wat meer te weten gekomen. Zo roepen velen dat ''in het vaccin een middel zit dat in sommige landen zelfs verboden is!''. Dat klopt, in Gardasil zit natriumboraat, wat in sommige landen verboden is: dit echter in een hele kleine dosis (vele malen kleiner dan je dagelijks binnenkrijgt). En de grootste grap is dat in Cervarix dit niet zit, en dat is het vaccin wat via de Rijksvaccinatie toegediend wordt.
Ik begin hoe langer hoe overtuigder te worden dat ik dat vaccin gewoon ga halen. Hoewel ik ook ergens gelezen heb dat het erg pijnlijk zou zijn. Da's dan weer minder :')

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:19

Hanmar schreef:
Volgens mij 'verandert' DNA door de kopieerfouten die door het RNA gemaakt worden? Nou ja, laat maar zitten. :+

In ieder geval: ik wil waarschijnlijk ook niet weten wat er over 10 jaar allemaal over dit vaccin te weten is. Maar de indianenverhalen over de directe bijwerkingen vind ik minder relevant. Bij ieder vaccin hebben bepaalde mensen een heftige reactie, maar dat betekent niet meteen dat het vaccin zelf levensgevaarlijk is...

Edit: Overigens ben ik, na wat research op het internet, wat meer te weten gekomen. Zo roepen velen dat ''in het vaccin een middel zit dat in sommige landen zelfs verboden is!''. Dat klopt, in Gardasil zit natriumboraat, wat in sommige landen verboden is: dit echter in een hele kleine dosis (vele malen kleiner dan je dagelijks binnenkrijgt). En de grootste grap is dat in Cervarix dit niet zit, en dat is het vaccin wat via de Rijksvaccinatie toegediend wordt.
Ik begin hoe langer hoe overtuigder te worden dat ik dat vaccin gewoon ga halen. Hoewel ik ook ergens gelezen heb dat het erg pijnlijk zou zijn. Da's dan weer minder :')

wel heel verstandig iedereen die ik ken zegt ook dat ik moet gaan.
en er zijn ook wel mensen op bokt die de prik al hebben gehad en die zeggen dat je er nauwelijks wat van voelt volgensmij

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:21

tis maar ingewikkeld, maar ik denk dat ik het snap... nou, ik heb mijn paard en vind het wel best. geen mannen aan mijn lijf! Heb je hier ook geen problemen mee (vrouwen ook niet, voordat men weer gekke dingen denkt)

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:48

Arvanti_haf schreef:
tis maar ingewikkeld, maar ik denk dat ik het snap... nou, ik heb mijn paard en vind het wel best. geen mannen aan mijn lijf! Heb je hier ook geen problemen mee (vrouwen ook niet, voordat men weer gekke dingen denkt)

ik vat je tekst een beetje maja niemand kan in de toekomst kijken onthoud dat!!