Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:03

ik ben nu met yasmin begonnen kijken hoe dat gaat,of de bijwerkingen weg zijn die ik met marvelon wel had,bevalt het niet stop ik ook met de pil..maar wanneer zou je moeten kunnen merken dat de yasmin ingewerkt is en de marvelon uitgewerkt?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:41

Ja! Ik ga (weer) stoppen met de pil!!
of omdat ik nu zwanger ben
of omdat de bijwerkingen niet door de beugel kunnen.

Dus hoe dan ook, ik stop. Knipoog

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:44

Dus toch Klijntje?
Ik zag je andere topic...
*sjeest erheen om niet te offtopic te gaan*

Edit Clown Ik zat verkeerd te lezen,sorry Schijnheilig

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:49

Ik zit te denken misschien voor 2 maand niks te gebruiken en dan pas met de nuva te gaan beginnen. Ik twijfel Scheve mond
Ben nog steeds lichtelijk ongesteld door de pil heen Boos! Al 1,5 week lang.....

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:52

_Tivoli_ schreef:
Dus toch Klijntje?
Ik zag je andere topic...
*sjeest erheen om niet te offtopic te gaan*

Edit Clown Ik zat verkeerd te lezen,sorry Schijnheilig

maakt niet uit Knipoog

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:23

Emaartje schreef:
ik ben nu met yasmin begonnen kijken hoe dat gaat,of de bijwerkingen weg zijn die ik met marvelon wel had,bevalt het niet stop ik ook met de pil..maar wanneer zou je moeten kunnen merken dat de yasmin ingewerkt is en de marvelon uitgewerkt?

niemand die dat weet ? Knipoog

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:47

Je huisarts misschien? Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 09:09

Nou ik ben zojuist begonnen met nuva. Ben begin deze week midden in de strip gestopt omdat ik het helemaal zat was. Mijn stopweek heb ik iets verkort om zo te zorgen dat ik op het juiste moment ongesteld wordt.
Nu is alleen mijn vraag.. omdat ik dus nog ongesteld wordt heb ik ook nog een tampon in. Kan dat eigenlijk wel? :o

En ergens op het internet kun je je mobiele nummer invoeren, zodat ze je helpen herinneren de ring te verwisselen. Ik kan die site alleen niet vinden. Wie weet um?

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:14

Ik ben nu sinds een week gestopt met me pil.
Inderdaad omdat er veelste veel dingen bij komen...

Ik slik mijn pil sinds mijn 15e en ben nu 24 geworden net (2 jan)

Nee ik heb geen vriend.

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:24

Morgen wordt voor het eerst de minera spiraal gezet! En dan ben ik van de pil af! Ik vind het toch erg spannend hoor. Bedacht me laatst dat ik helemaal niet weet hoe mijn lichaam functioneerd zónder de pil. Vanaf het moment dat ik ongestelt werd ben ik aan de pil gegaan omdat ik toen ook al een vriend had. Ik had zelfs nog geen regelmatige cyclus op dat moment.
Eigenlijk heb ik dus geen idee hoeveel invloed de pil heeft gehad op mezelf en mijn lichaam omdat ik nooit beter heb geweten. En vanaf morgen weet ik dat dus wel!
Hoop echt dat het zetten van de spiraal morgen goed verloopt. Bij een vriendin van me deed het erg veel zeer en is het ook niet gelukt. Ik ben benieuwd!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:25

Niet om je bang te maken ofzo, maar mijn dokter durft het niet meer aan om een mirena te laten zetten bij iemand die nog geen kinderen heeft gehad. Ze had het 1x gedaan en was een ramp zei ze. Ze was blij dat ie op zijn plek zat.
Daarom wil ik dat dus ook echt nooit niet :n

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:44

rowo schreef:
Nou ik ben zojuist begonnen met nuva. Ben begin deze week midden in de strip gestopt omdat ik het helemaal zat was. Mijn stopweek heb ik iets verkort om zo te zorgen dat ik op het juiste moment ongesteld wordt.
Nu is alleen mijn vraag.. omdat ik dus nog ongesteld wordt heb ik ook nog een tampon in. Kan dat eigenlijk wel? :o

En ergens op het internet kun je je mobiele nummer invoeren, zodat ze je helpen herinneren de ring te verwisselen. Ik kan die site alleen niet vinden. Wie weet um?

Ja hoor dat kan gewoon! let er wel even op dat als je je tampon er weer uit haalt je de ring niet meetrekt. Mijn tampon blijft nl altijd in de ring hangen (past precies)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:56

@ plagom: Laat je even weten hoe het ging?
Ik wil zelf volgende maand langs de HA voor de mirena. Heb jij al kinderen gehad? Zo niet ben ik helemaal benieuwd namelijk.
Moet je hem ook laten zetten op het moment dat je ongesteld bent? En waarom is het bij die vriendin niet gelukt??

@ rowo: Hoezo ging dat niet helemaal goed dan??

Zo ik merk trouwens dat na 3 maanden de pil niet meer slikken alles weer op de regel is. Ik loop 3 dagen gewoon echt letterlijk leeg. Alleen tampon is niet eens genoeg op dat moment. Ik vind het verschrikkelijk en wil dan ook echt kijken voor de mirena.

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:08

@rowo: Ja, klopt, er zijn huisartsen die het niet doen. Al zijn dat er niet veel hoor. Als je nog geen kinderen hebt gehad dan is je baarmoedermond strakker. Dat kan het pijnlijker maken. Maar het kan gewoon prima hoor. Al heb je natuurlijk die gevallen erbij zitten, zoals die vriendin van me. Even de kiezen op elkaar dan maar he?!
Mijn moeder heeft toen zij jong was een koperspiraal laten zetten. Nadat ze kinderen had gehad kon ze het gevoel dat ze na het zetten had omschrijven als weeën. Daar schijn je een uurtje last van te hebben, en dan zakt het weg.

@chantalvdv; ik zal morgen even een berichtje plaatsen. Moet begin van de middag bij de huisarts zijn.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:38

oke, ik ben benieuwd! Succes morgen! :j

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:03

Vandaag heb ik mijn eerste Nuva verwijderd...
Ben er nog steeds erg blij mee!
Mijn pukkeltjes zijn toch niet helemaal weg maar verder voel ik me super!!

Sinds ik met de eerste ring begonnen ben heb ik helemaal geen hoofdpijn meer gehad... dat is echt een unicum voor mij! :D

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:11

Super Angela!! :D
Dat klinkt zeker niet verkeerd!

Hoop net zulke goeie verhalen te horen over de mirena hier! :j zeker het zetten :=

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:12

Ja dat vind ik ook altijd eng klinken.....
Maar voorlopig hoef ik daar niet over na te denken.. dit is perfect!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:49

annastasia schreef:
rowo schreef:

Ja hoor dat kan gewoon! let er wel even op dat als je je tampon er weer uit haalt je de ring niet meetrekt. Mijn tampon blijft nl altijd in de ring hangen (past precies)

Okee gelukkig... idd ging 1x de ring er mee uit met het uit halen.

Ik voel me ook veel beter, terwijl ik nog maar dik een week de pil niet meer slik. Ik hoop dat het zo blijft!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 09:12

#Ymke# schreef:
Voor de nuvaring gebruikers, hebben jullie ook meer last van emo-dagen? Dat je bewijs van spreke kan huilen om alles?

Knikt instemmend... ja hoor, één van de redenen waarom ik ermee ben gestopt.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:44

Nu dat ik gestopt ben heb ik wel meer een rommelbuikkie...en af en toe steken enzo...
En ik vraag me af wanneer ik nu mijn ovulatie heb?! meestal toch tellen vanaf de 1e dagen van de mentruatie en dan 14 dagen doortellen...

Was wel makkelijk hoor de pil, nu moet ik zelf weer gaan rekenen wanneer ik ongesteld wordt enzo... Ik hoop dat ik mezelf er wel beter door ga voelen.. enzo.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:56

Ik zou wel eens willen weten wat andere 'stoppers' nu gebruiken..

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:07

Sin schreef:

Nog niks. Maar ik zit er steeds meer aan te denken om volgende maand naar de HA te gaan voor de mirena :j

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:08

chantalvdv schreef:
Sin schreef:

Nog niks. Maar ik zit er steeds meer aan te denken om volgende maand naar de HA te gaan voor de mirena :j

mirena = hormonen, daar was ik net voor gestopt

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:09

zelf gebruik ik nou niks meer... voel me wel stukke beter vanaf dat ik gestopt ben met de pil.. niet meer zo chago en zo... veel fijner...