Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 14:50

Samantha_ schreef:
O super nieuws Leonie! Komt helemaal goed dus!

Haha Suliko is Wikipedia. :')

Wanneer haal jij je startnummer Leonie? Want jij blijft regio Rotterdam dit weekend?
Ik ga straks even op en neer met de trein (ok 1,5u enkele reis zonder fietsen haha) en zondag gaan we met auto tot metro station ??? want m’n vriend zn dochter woont daar, is gratis parkeren ook.

Ik parkeer bij Kralingse Zoom. Als je vanaf daar (of een andere P&R) met je ov-chipkaart heen en terug reist, dan is het parkeren gratis.

Ik heb vanochtend m'n nummer gehaald en het was al druk!
Heb op de expo nog sokken van Feetures gekocht, die verkopen ze volgens mij in niet zo veel winkels (en al helemaal niet in kleurtjes :D ). Ze hadden ook hele mooie zonnebrillen, maar die begonnen bij 110 euro en heb geen idee of ik het überhaupt lekker vind rennen.

Heel veel plezier en succes allemaal dit weekend, ik heb er echt zin in!

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 15:54

Feetures zijn superfijn, goede aankoop! Ik heb zelf drie paar en zijn wel mijn favoriete trailsokken op het moment.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 15:54

Heel veel plezier gewenst in Rotterdam dit weekend *\o/*

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 16:40

Leuk Tiggs! Ik heb die sokken gemist geloof ik haha, wel Stox en Hertog gezien.

Ben ook net terug, tshirt en startnummer opgehaald. Nog rondje langs de kraampjes. Heb Ice Power gel gekocht, zakjes Maurten drink en een massagebal.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 20:51

Samantha je hebt hem al. Tof!
Ik ga hem morgen halen. Ben benieuwd naar de Expo haha.

Tiggs goed geslaagd!Wat betreft sokken ben ik nog in twijfel welke ik ga aandoen. Ben niet overtuigd van de teensokken en het andere hardlooppaar wat ik gekocht heb vind ik te dik waardoor ik hele warme voeten krijg.

Supervixen schreef:
Nee, niet gehoord Leonie, waar staat spp voor?
Wat fijn dat je groen licht hebt! You go girl!

Slimmer presteren podcast ;)
Voor iedereen die er meer over wil weten:
https://slimmer-presteren-podcast.nl/se ... co-altini/

Heb mijn laatste 20 mijn training erop zitten. De plekken die de fysio behandeld heeft zijn wel flink gevoelig maar goed drinken en dan moet het met 48 uur echt minder zijn dus precies op tijd als het goed is.
Afbeelding

Ik heb alle belts nog een keer aan gedaan en besloten de flipbelt XS nog een kans te geven. Met alle reepjes erin zat ie echt muurvast en bewoog er niks.
Hij geeft wel wat druk op mijn buik maar stuk minder dan de decathlon versie en hij is heel zacht zodat je geen schuurplekken krijgt. Er viel niks uit deze keer, hij bewoog niks.
Wellicht als er reepjes uit gaan dat ik er spijt van krijg maar ik moet nu een keuze maken en deze wordt het.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 11-04-25 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 21:23

Ik twijfel ook of ik m’n nieuwe sokken aandoe, want het is net een ander model dan ik al heb. Maar wel wat dunner :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 07:13

Oh ja natuurlijk leonie haha, ik lig achter met de slimmer presteren, omdat ik een paar luisterboeken luister nu. Ik zag de aflevering wel voorbij komen op spotify.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 08:18

Leonie groen licht, fijn!

Iedereen heel veel succes morgen! *\o/*
Heel misschien ga ik nog wel even live aanmoedigen.

Hier gaat het eigenlijk best wel weer lekker!
Dinsdag heb ik 9 keer gesprint, een workout van Garmin. Alle sprintjes gehaald 8-) Het liep echt lekker. Vlak daarna had ik FunXtion les op de sportschool: 45 minuten keihard knallen met kracht en een beetje cardio. De benen heb ik wel wat ontzien.
Afbeelding

‘s Avonds nog met vrienden mee geweest die een stukje wilden lopen. Helaas ging het tuig van een van de honden kapot en moesten we de rest uitwandelen. Dus het werd net geen 5 km.

Donderdag had ik nog wat spierpijn maar was het tijd voor de lange duurloop. Ik had wederom niet zoveel zin, ik zag er wat tegenop zo lang tegen mezelf aan te praten dus heb toch Meeko meegenomen. Die was nog nooit verder dan 18 km met mij mee geweest. Ik zou rustig aan doen en gewoon lekker genieten. Pauzes nemen om te eten, foto’s te maken en om me heen te kijken. Er was zoveel zacht zand :') Ik ging af en toe best kapot, zeker toen het strand hoogwater bleek. Maar het is gelukt, ik heb er enorm van genoten en Meeko ging ook hartstikke makkelijk.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen was het gisteravond tijd om mijn twee beginnende vriendinnen te hazen tijdens hun eerste trail van de Dirk Kuyt Foundation. Het was een groot deel schelpenpad en een stuk strand. Als echte stadsasfalt-lopers hebben ze hun ogen uitgekeken met de laagstaande zon op de duinen. Ik heb een hert aangewezen terwijl ze een beetje kapot gingen en de aalscholvers die met z’n allen in de boom bij het water gingen zitten voor de nacht. Ik zag ze opleven <3 Ze vonden het zo gaaf om te doen, echt heel leuk! Ik heb ze aangestoken geloof ik :D
Mijn lijf was het er niet helemaal mee eens. Voor dit tempo was mijn hartslag vrij hoog, maar de benen voelde prima. Nu even rustig aan.
Afbeelding

Bedankt voor al jullie lieve woorden. Het heeft me echt geholpen. Heerlijk topic dit <3

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 09:06

Yeeyy je bent weer in de positieve flow!
Wat een heerlijke trail zo samen met je hond. En die sprints zien er ook goed uit.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 09:09

Wow, jouw sprints!
Lekker gelopen zeg, fijn.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 09:37

Wat lekker Lisitano! Klinkt alsof je weer helemaal in de goede flow zit inderdaad!

Lastig Leonie de twijfel met de flipbelt.
Ik ga voor een Running vest, is wel warm maar dat is het zonder ook haha. Loop alle lange runs er mee eigenlijk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 14:02

Ik heb net heerlijk een uurtje in het bos gelopen. Heb expres meerdere mulle zandpaden gelopen, beetje uitdaging erin.
De warmte viel me zwaar, ik merk dat ik mijn ademhaling minder onder controle heb hoe warmer het is. Irritant.
Desondanks op m'n gemak gelopen.

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 14:10

Veel plezier in Rotterdam dit weekend!! *\o/*

Lekker bezig Lisitano! :j

Hier vanochtend ook gelopen.. geïnspireerd door SV in het kleine bos hier gaan lopen en alle paadjes voor mijn gevoel 20x gezien. Wilde 2 uur volmaken maar na 1 uur en 3 kwartier was ik er echt klaar mee.. 17 km op de teller.
Nu overal kleine pijntjes.. en vol twijfel over de marathon in Oostenrijk.. blegh..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 14:19

Haha mooie mentale training noemen we dat.
Komt vast goed die marathon.

Heerlijk Goof, hier 47km gefietst en straks nog even wandelen.
Morgen wat hoogtemeters pakken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 14:24

Ook lekker. Ik heb mijn racefiets hier bij de stacaravan staan, dus ik zal binnenkort ook wel weer rondjes over de Veluwe maken <3

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 16:54

Mooie snelheid hoor Goof!

Lisitano, leuk zo met Meeko!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 18:11

Hier vanmiddag meegedaan met een 4 mijl, de run waar ik vorig jaar m'n eerste run sinds m'n jeugd gelopen had. Ik had geen doel, het is een klein loopje (dit jaar 150 deelnemers, dus 30 meer dan vorig jaar), je betaalt 8 euro inschrijfgeld, met medaille, soep en broodje achteraf. Fijne sfeer ook.

Het was wel warm en je had uiteraard flinke tegenwind op de stukken onverhard waarbij je echt molshopen moest ontwijken. Ik had als doel om eens te proberen om snel te vertrekken en dan te zien waar het schip strandt. Dit omdat ik door de marathon echt snelheid ben kwijtgeraakt zeg maar. Dus eerste km in 6.30, maar dat hou je echt niet vol. Het zat er ook niet in om te proberen de 5km in 35 minuten te lopen (dat zou voor mij een absoluut persoonlijk record zijn), ik voelde me gewoon echt moe worden. Nou ja, 5km binnen 40 minuten zou wel lukken, en ik wilde nog wel een gooi doen naar sneller zijn dan vorig jaar. Dat is gelukt, niet heel veel, maar wel 48 seconden sneller.
En zonder pijnstillers, vorig jaar had ik voor zo'n run nog 50mg diclofenac nodig. Nu voelde ik m'n pees wel wat met lopen, waarschijnlijk door het hoge tempo en de ongelijke ondergrond. Maar ben blij dat ik weer gelopen heb. Herstel was enorm snel na de finish. Ik voelde me moe toen ik een eindsprint inzette, maar binnen een paar minuten was ik er weer en zou ik wel weer verder kunnen hardlopen. Niet gedaan, heb wat nieuwe plantjes in de tuin gezet (op weg naar de run kwam ik langs een winkel die een bord buiten had staan met planten 1 euro. Dus daar nog even gestopt). Medaille was dezelfde als vorig jaar, met een nieuwe sticker over de oude geplakt. Maar het is wel een hele mooie vind ik, dus deze hang ik weer netjes bij de rest. En ik was dit keer absoluut niet laatste. Ook wel een keer leuk (al kan me dat niet zo veel schelen, ik betaal ook inschrijfgeld en zonder langzamere lopers is er geen wedstrijd).

Fietsen misschien vanavond nog, of nog even wandelen om te fotograferen. Maar een triathlon wordt het wel (eerste sport was paardrijden, tenzij je uitmesten ook een sport noemt, dan kom ik aan 4 sporten vandaag ;) ) Maar het wordt geen 47km zoals sv doet. Dat gaat mijn kont niet leuk vinden, want die voel ik al na 5km omdat het dan de eerste keer weer is na de winterstop.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 19:04

Blij om te lezen dat het morgen wat minder warm wordt dan vandaag. Lijkt me prettiger voor de marathon.
Ik heb vanochtend in het bos een intervaltraining gedaan maar vind het ook daar al best warm. Rug ging goed, intervallen voelden zwaar, mijn horloge heeft moeite met zuiver de gps te bepalen en daardoor geeft hij bij de intervallen niet goed mijn tempo door. Ik snap nu waarom ik mijn ademhaling niet makkelijk onder controle kreeg. Heb met de intervallen 4:25 gelopen in plaats van de 5:36 die de bedoeling was.
Heb nu maar een nieuw sporthorloge besteld, kreeg mooie korting bij de Bever, toen was hij maar net zo duur als tweedehands op Marktplaats. Mezelf maar eens verwend.

Ik wil de Rotterdam lopers voor morgen héél veel succes wensen! Na wat ik hier allemaal gelezen heb zijn jullie er allemaal helemaal klaar voor!
Ik kijk uit naar jullie verslagen.
Zet hem op +:)+ jullie kunnen dit!!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 19:07

Welke heb je gekocht Busymissy?

Maar is 22 graden dan echt te warm voor een marathon? In die temperatuur liep ik 3 weken geleden hem ook. Ja, het was vandaag warm, maar ik denk dat veel staat of valt met voldoende drinken (en dan dus de verzorgingsposten die genoeg moeten geven, want in Rotterdam staan ze slechts om de 5km, en dan krijg je water of verdunde sportdrank ik bekertjes. Je moet dan dus meerdere bekertjes per verzorgingspost pakken, en 2 zijn ook niet genoeg).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 19:31

Heel veel plezier Rotterdam lopers! Zet hem op!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 19:44

Ik sluit me er ook bij aan en wens iedereen veel plezier en succes!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 20:17

Veel plezier morgen voor de Rotterdamrunners.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 20:22

Thanks allemaal!

Ik neem zelf drinken mee, pak de bekertjes water dus niet altijd aan. Soms drink ik ze wel en soms kieper ik ze over mn hoofd haha.

Wow lekker tempo Busy! Wel leuk zo’n goede aanbieding, welke is het geworden?

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 20:43

Hoi hoi!

Ik kom hier ook zo maar binnen vallen vlak voor de marathon in Rotterdam, veel succes voor wie daar mee doet!!

Ik ben sinds 2 maanden aan het hardlopen, dus sluit hier graag aan! Vandaag mijn eerste wedstrijdje van 4,7 km gelopen.. gaat redelijk naar wens alleen heb ik 1 probleem..
ik krijg elke keer blaren onder mijn beide voeten op dezelfde plek, ik denk door wrijving.. schoenen heb ik laten aanmeten, Brooks glycerine gts 24 heb ik, wel bijna 2 maat groter als ik normaal heb. Ook speciale hardloopsokken, maar blijf problemen hebben…

Heeft 1 van jullie wellicht een tip?

Alvast super bedankt!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 20:46

2 maten groter? Is dat niet erg ruim? Ik heb ze 1 maat groter en dat is meer dan genoeg. Komt daar de wrijving niet vandaan? Je vort heeft erg veel ruimte om te schuiven in de schoen nu.