Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:19

Dat denk ik ook altijd. En dan moet je de focus nog meer leggen op eten, word het soms ook niet beter van!

Tjonge, de kindjes alweer 2, wat bizar hè! Esra wordt pas in juli 2, maar als je haar qua grootte ziet lijkt ze veel ouder :') die zit altijd op het bovenste lijntje qua lengte

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 10:48

De vrouw van het consulatiebureau kon me alleen vertellen dat je naar de dieetist en kinderarts word verwezen(ik zei al als het de arts is die wilde wachten tot ze in coma lag voor ze werd opgenomen zal er niet veel gebeuren).

Vriendin met een klein kindje zei dat je van die drankjes en toetjes vn nutridrink krijgt. Nou als dat alles is :+

Mijn man maakt zich er heel druk om, ik zie een praatgraag vrolijk kind wat zich prima ontwikkelt en denk dat het allemaal wel goed komt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 13:22

Ik denk dat je met jouw instelling het verste komt. Zodra hier ergens op gefocust wordt, doet ie juist niets meer dusja.

Had je zelf om een afspraak gevraagd? Hier hoeft ie pas met 4 jaar weer zie ik.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 13:27

Gnome schreef:
Ik denk dat je met jouw instelling het verste komt. Zodra hier ergens op gefocust wordt, doet ie juist niets meer dusja.

Had je zelf om een afspraak gevraagd? Hier hoeft ie pas met 4 jaar weer zie ik.

Nee ze willen haar vaker zien om het in de gate te houden, dus moest over 3 maanden terug komen.
Maar och wilde toch ook zelf komen wegen tussendoor dus geeft niet zo :')

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 16:32

Maar ze eet toch goed?
Ik ben misschien heel simpel en maak me niet zo snel druk hoor, maar ik heb dan ook weinig vertrouwen in het systeem en de cijfertjes....

Als ze goed ontwikkelen en goed eten, dan kijken ze maar met hun lijntjes.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 14:11

Nog van harte gefeliciteerd met haar verjaardag, Azmay! Was ze blij?
Lastig dat ze zo aan die ondergrens blijft zitten. Goed dat jullie én het CB het monitoren, maar jouw attitude lijkt me idd degene die het meeste succes heeft. Laten eten hoeveel/weinig ze wil en er niet teveel een big deal van maken. :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 14:58

Ze at afgelopen week niet zo goed meer maar is nu sinds zondagavond alles er weer uit aan het gooien, koorts ook. Arm kind vroeg tussen het spugen door om hulp en werd boos omdat we het niet konden stoppen voor haar ;(

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 19:47

Agh arm meisje, dat helpt ook niet mee allemaal…

Hier zitten we nu wel echt in de puberfase :') ‘nee’ en ‘wil niet’ zijn de meest gesproken woorden nu. En ze moet nog 2 worden…

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:32

Hoe gaat het met iedereen en alle (bijna) peuters?

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 10:01

Abby gaat goed. Is een kleine boef en zit ook al lekker in de nee fase.
Zaterdag wordt ze 2.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 10:32

Jeetje peuters alweer...

Je hebt er lekker weer bij Marjon :D

Jack heeft een paar weken geleden nieuwe buisjes gekregen en dat gaat onwijs goed. Oude buisjes van September zaten er nog in maar ontstekingen kwamen niet door de buisjes heen. Na het plaatsen van de nieuwe buisjes had hij gelijk een lopende oorontsteking maar gelukkig geen last daarvan (hij is natuurlijk een pro :P ) Hopelijk geen ontstekingen meer of dat ze nu wel door de buisjes heen komen zoals het hoort.

Het is een echt buitenkind, gek op viezigheid en dieren dus helemaal op zijn plek hier (hoveniersbedrijf/kwekerij) en bij opa en oma op de boerderij.

Afbeelding

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 12:21

Zo hé! Die kleine peuters <3

Wat een leuke foto’s van Jack! Fijn dat de buisjes helpen, wat een ellende elke keer oorontstekingen…

Esra wordt over een maand 2 en gaat na de vakantie naar de peuteropvang. Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden, want ze is nog nooit naar een opvang geweest :) goed voor de ontwikkeling.
Ze is ook echt een buitenkind, maar houdt ook van boekjes lezen en knutselen. En ze is heel leergierig (kan al tot 10 tellen in het Fries en Nederlands).

Hoe vinden jullie deze fase? Ik vind het soms pittig, maar vooral ook heel leuk en gezellig. Je kunt zoveel samen ontdekken en Esra is dan mega enthousiast. Dit weekend zijn we naar mijn broer in Den Haag gegaan. Voor het eerst de zee gezien, in de tram gezeten en vliegtuigen gespot op Schiphol. Je ziet alles door haar ogen ook weer voor het eerst. Dat vind ik echt ontzettend leuk :)
Afbeelding
Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 19:01

Wat een leuke updates!

Ik vind dit zoveel leuker dan die hele kleintjes! Zoveel te ontdekken, echt bijzonder hoe ze de wereld zien soms. Afbeelding

Afgelopen zaterdag naar de bibliotheek geweest, daar was ook een blote voeten pad. Vond sanne maar niks, terwijl ze thuis heel veel op blote voeten loopt.

Sanne ontwikkeld zich verder goed, zingt delen van liedjes mee, eet haar buik rond en is zoveel mogelijk aan het rennen en springen, bij voorkeur buiten.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 09:46

Wat een leuke verhalen allemaal.

Wat een gedoe met 2 x buisjes bij Jack, hopelijk is dit nu de oplossing.

Esra, wat een leuke foto! En heel knap dat ze al zo goed kan tellen.

Sanne, wat leuk naar de bibliotheek! Daar zijn wij ook een tijd niet geweest, goede inspiratie dit.

Hier gaat de kleine inmiddels al een paar weken naar de peutergroep ipv de babys. De overgang vond ze wel pittig.
Gelukkig nu alleen nog twee ochtenden ipv twee hele dagen, dat gaat beter.
Bij de babys was ze echt helemaal thuis had ik het idee en bij de peuters is ze ineens verlegen en heeft ze toch wat moeite om er sochtends heen te gaan.

Kan ook de leeftijd zijn natuurlijk.
Dit weekend is ze verhuisd naar een nieuwe kamer, wel met haar vertrouwde bed enzo maar toch slaapt ze ineens veel slechter.
Terug is geen optie dus we hopen dat ze snel went. Overdag zijn we veel samen in haar kamer en vindt ze het heel leuk.

Binnenkort wordt ze grote zus, ze is al helemaal verliefd op haar pop die ze de hele dag verzorgd dus ik hoop dat ze straks ook lekker wil "mee helpen" als de baby er is.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 11:54

Wat een leuke foto's van Jack, Esra en Sanne. Super dat het beter gaat met Jacks' buisjes!
Nog gefeliciteerd met de zwangerschap Carika, ik weet niet of ik dat al gezegd had.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 14:59

Ooh het worden echt al allemaal peuters hé. Zo leuk om te zien hoe ze zich allemaal ontwikkelen. ♡

Marjon succes met de "ik-ben-twee-en-ik-zeg-nee" fase ;)

Charlotte fijn dat het goed gaat met de buisjes! Je hebt niet het idee dat hij er last van heeft gehad dus? Wel sneu hoor al die ontstekingen... hopelijk is dat nu voor een tijdje klaar. Wat een heerlijke foto's ook! Mooi dat hij zo buiten op kan groeien.

Ballard spannend de overgang naar de peuters! En dat tellen al, wow goed zeg. Hele lieve foto's ook van haar en ze heeft dus mooie ontdekkingen gedaan in Den Haag.
Ik vind deze fase ook weer geweldig, maar wat jij ook zegt soms ook best pittig.

Sting wat leuk zo'n blote voetenpad in de bieb. Sanne vond het maar niks dus haha. Fijn dat het zo goed met haar gaat.

Carika sneu dat ze de overgang pittig vond. Gelukkig dat het met de ochtenden goed gaat. Het is ook wel even schakelen van "de grootste" op je groep te zijn en dan ineens weer tot de ukkies te horen. Hopelijk went ze ook snel aan haar kamer, maar komt vast goed. Spannend dat ze grote zus wordt en ook méga leuk! Gefeliciteerd. ♡ Krijgt ze een broertje of zusje? Komt vast goed als ze nu al zo verzorgend is met haar pop.

Hidde gaat ook hartstikke goed. Hij is ook heerlijk ondernemend, het liefst de hele dag buiten en is ook een enorme boef. Hij praat alleen nog steeds niet, dus hij gaat na de zomervakantie naar de voorschool toe drie ochtenden. (Op advies van consultatie bureau)
En als alles goed blijft gaan wordt hij in januari grote broer! <3

Afbeelding
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-25 16:53

Gefeliciteerd Marieke!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 20:23

Gnome schreef:
Gefeliciteerd Marieke!

Dank je wel. ♡

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 13:43

Gefeliciteerd Mriek! Mooie leeftijd voor Hidde om grote broer te worden :) Hier ook nog geen prater, ben benieuwd wat het consultatiebureau hier daarvan vindt.

Succes met het laatste stukje van je zwangerschap Carika. Wat is voor jullie de afweging om van kamer te wisselen? Als hier ooit een 2e komt krijgt die de lege slaapkamer. Praktisch gezien zou het makkelijker zijn om te wisselen maar ik ben bang dat Jack daar moeite mee kan hebben.

Vandaag Jack met 22 maanden een soort van aangemeld voor de basisschool. Volgende week een rondleiding en dan kan ik een formulier invullen. Op de website staat dat je ze aan kan melden als ze 3 zijn, maar er staat ook dat kinderen uit 2021/2022 niet meer aangemeld kunnen worden. Leuk voor kinderen die dit jaar nog 3 moeten worden := Hebben jullie je kind al aangemeld?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 13:58

Charlotte446 schreef:
Gefeliciteerd Mriek! Mooie leeftijd voor Hidde om grote broer te worden :) Hier ook nog geen prater, ben benieuwd wat het consultatiebureau hier daarvan vindt.

Succes met het laatste stukje van je zwangerschap Carika. Wat is voor jullie de afweging om van kamer te wisselen? Als hier ooit een 2e komt krijgt die de lege slaapkamer. Praktisch gezien zou het makkelijker zijn om te wisselen maar ik ben bang dat Jack daar moeite mee kan hebben.

Vandaag Jack met 22 maanden een soort van aangemeld voor de basisschool. Volgende week een rondleiding en dan kan ik een formulier invullen. Op de website staat dat je ze aan kan melden als ze 3 zijn, maar er staat ook dat kinderen uit 2021/2022 niet meer aangemeld kunnen worden. Leuk voor kinderen die dit jaar nog 3 moeten worden := Hebben jullie je kind al aangemeld?

Nu al aanmelden voor de basisschool?? Echt nooit over nagedacht dat het al nodig zou kunnen zijn. Ik zal eens kijken op de website van de school hier in het dorp.

Verhuizen naar een andere kamer was echt nodig. Ze sliep nu in een soort niche bij ons op de kamer, straks slaapt de baby in onze kamer. Twee kinderen bij ons in de kamer lijkt mij niet handig, dan ben ik bang dat ze elkaar te vaak wakker maken.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 14:42

Ik vind het echt een beetje belachelijk. Hopelijk komen we ertussen, broertjes en zusjes van schoolgaande kinderen krijgen voorrang ongeacht wanneer die worden aangemeld. Ze hadden ook al meerdere aanmeldingen van buitenstaanders. Het is een kleine school met maar 1 klas per jaar.

Dat is wel een logische reden om naar een andere kamer te verhuizen. Twee kids erbij op je slaapkamer lijkt mij ook niet heel fijn :P

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 15:45

Charlotte446 schreef:
Ik vind het echt een beetje belachelijk. Hopelijk komen we ertussen, broertjes en zusjes van schoolgaande kinderen krijgen voorrang ongeacht wanneer die worden aangemeld. Ze hadden ook al meerdere aanmeldingen van buitenstaanders. Het is een kleine school met maar 1 klas per jaar.

Dat is wel een logische reden om naar een andere kamer te verhuizen. Twee kids erbij op je slaapkamer lijkt mij ook niet heel fijn :P

Ik heb net even gekeken en er staat niks op de website over aanmelden.

Het is een populaire school, wellicht dat ik toch een keer bel om te vragen hoe dat zit.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-25 17:57

Bij ons kun je niet aanmelden voor het derde jaar. Kleine gemeente dus denk niet dat het een issue is. Wel BSO direct aangevraagd bij onze opvang. Die zit wel sneller vol zeiden ze.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 18:54

Spannend zon tweede zwangerschap, hier is inmiddels bevesitigd dat mijn man het iig niet meer kan. We zitten ook allebei echt wel aan onze tax met de kleine tuttebel dus moet er even niet aan denken. Mevrouw weet wat ze wil en ze wil het nu ^)
Toegegeven dat de drama steeds korter lijkt te duren maar jemig wat een gedoe elke keer _O-

Nimue gaat in augustus naast de ochtend opvang ook 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal en kan dan makkelijk doorstromen naar groep 1.

Deze week met schoonmoeder naar zeeland geweest, was een ervaring zullen we maar zeggen. Schoonmoeder is geen ideale reispartner.
Afbeelding

Ze praat en zingt steeds meer, heel gezellig en stiekem ook wel makkelijk. Ze begrijpt ons ook goed, dus ondanks alles gaat het op zich prima :))

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 12:32

Leuke foto's van Hidde en Nimue! :j Leuk dat Nimue binnenkort ook naar de opvang gaat.
Wat is de voorschool precies, Marieke? Fijn dat hij daar iig terecht kan en hopelijk voelt hij zich er snel zo thuis dat hij begint te praten. Hopelijk begint jouw Jack ook snel te babbelen, Charlotte. :)

Hier (heel klein dorp) ook aanmelden als ze 2 zijn. Bij de basisscholen in een aanzienlijk groter dorp hiernaast is het aanmelden bij geboorte. :')

Hier komt ook geen 2e meer hoor. Heel soms heb ik hormonaal nog weleens rammelende eierstokken maar dat is slechts voor 10% van de tijd. Ik ben inmiddels 40, we hebben geen zin meer om het hele IVF broedkip/fokproces op te starten, en mentaal trek ik het gewoon niet om nog eens een baby zowel dag- als nachtdiensten te moeten verzorgen in dat eerste jaar (man geen dag verlof). We zijn heel blij dat Jack nu wat zelfstandiger wordt en mama wat meer tijd krijgt om eens een warm kopje koffie te kunnen drinken. :Y) Ik vind dit een veel leukere fase dan het 1e jaar, ook al zijn de driftbuien intens. :')