Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:53

Ik ga op dit moment uit van versoepelingen minimaal na de voorjaarsvakantie, denk dat dat sowieso wel verstandig zou zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:00

Ik denk pas eind maart. Het zou ook beter zijn dat het kabinet verteld: De lockdown duurt tot we zoveel besmettingen minder hebben ipv iedere keer te verlengen met weken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:03

Hopelijk kunnen ze voorkomen dan mensen op wintersport gaan. Ik heb beelden gezien 8)7 onbegrijpelijk. Het zou zo covid proof kunnen zijn maar ja mensengedrag he _-:(

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:10

purny schreef:
Ik denk pas eind maart. Het zou ook beter zijn dat het kabinet verteld: De lockdown duurt tot we zoveel besmettingen minder hebben ipv iedere keer te verlengen met weken

Dat doet het kabinet niet. Dat doen de mensen. Die blijven op visite gaan, op vakantie, overal naar toe. Weet ik veel wat ze allemaal doen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:10

Kennis zit nu lekker in Dubai te eten....gewoon, omdat t kan. Luxemburg verplicht geen testen. Behalve als je uit Thailand( en nog wat echt verre landen komt. Je kunt je wel gratis laten testen op t vliegveld bij terugkomst. Slecht , vind ik.

Vraag ik me af wat jullie er van vinden, dat ik ( van afstand buiten ) mn zusje en mn pas geboren nichtje ga bekijken in NL . Ben sinds juni niet meer in NL geweest

Hier in Luxemburg zien we alleen mn schoonouders die naast ons wonen. Op vakantie waren we niet en werken doe ik ook al weken niet.
Laatst bijgewerkt door Getup op 13-01-21 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:11

Eh geen code oranje voor landen? :oo

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:15

Sheran schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat we niet meer echt gaan versoepelen tot er behoorlijk veel vaccins zijn gezet. Gewoon maar even in berusten.

Ik ook, ik gokte eerst op maart maar denk dat het nu pas van de zomer word.

karuna schreef:
Hopelijk kunnen ze voorkomen dan mensen op wintersport gaan. Ik heb beelden gezien 8)7 onbegrijpelijk. Het zou zo covid proof kunnen zijn maar ja mensengedrag he _-:(

Die vakantie gangers irriteren mij ook het meest.
Op de telegraaf een artikel van al die zielige vakantie gangers die nu vast zitten in het buitenland...sukkels |o

Snap ook niet dat daar niet op ingegrepen word. Gewoon reisverbod voor niet noodzakelijke reizen, grensen dicht en klaar. Het is niet de vraag of het gemuteerde virus grootschalig uitbreekt maar wanneer. We krijgen dat portie nog wel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:17

bigone schreef:
De mensen ( in het algemeen) zouden eens moeten kijken naar wat er in Ierland gebeurt is. Begin december 50 besmettingen per dag door de strenge lockdown . In aanloop naar kerst versoepeld, restaurants open en maximaal twee andere huishoudens bij je op visite tot en met kerst. Trieste balans, nu 45000 besmettingen per week en komende week waarschijnlijk code black in ziekenhuizen . Totale catastrofe. Dus hier in Nederland, waar je elke dag twee mensen , ook nog verschillende op visite kunt krijgen ook een serieuze optie , zeker wanneer de Engelse variant de overhand gaat krijgen. Volgens mij worden de mensen die nu denken dat het meevalt en zich niet of nauwelijks aan de regels houden pas wakker wanneer de legertrucks hier ook de doden afvoeren . Terwijl 75 % van de mensen zich wel aan de regels houd is die 25 % die het niet doet een garantie voor heel veel ellende . Ik was redelijk optimistisch dat over een maand of twee we echt de goede kant op gingen maar begin steeds meer te vrezen dat het ergste nog moet komen .

Ik zag het gister op Nieuwsuur. Heel erg wat daar gebeurt. Ik hoop dat we nu genoeg doen om de Britse variant te vertragen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:18

bigone schreef:
Avondklok is er nog niet , wat ik veel erger vind is dat blijkbaar 25 % van de positief geteste mensen niet thuisblijven. Wanneer je het hebt over dweilen met de kraan open.
Want dat betekend dat zoals vandaag , 5000 positief dus 1250 gaan gewoon de deur uit. Ik heb daar alleen het woord ASOCIALE kl@@tzakken voor.

Precies Dit!!!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:18

karuna schreef:
Ook ivm voorjaarsvakantie en boeken van reizen en zo. Slim. Al was een persconferentie wel zo aardig geweest

Wat is er slim aan ?
Net het niet-essentiele reizen is nog steeds niet verboden ..mooi langer in lockdown om er weer 300.000 op vakantie te laten vertrekken

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:27

Getup schreef:
Kennis zit nu lekker in Dubai te eten....gewoon, omdat t kan. Luxemburg verplicht geen testen. Behalve als je uit Thailand( en nog wat echt verre landen komt. Je kunt je wel gratis laten testen op t vliegveld bij terugkomst. Slecht , vind ik.

Vraag ik me af wat jullie er van vinden, dat ik ( van afstand buiten ) mn zusje en mn pas geboren nichtje ga bekijken in NL . Ben sinds juni niet meer in NL geweest

Hier in Luxemburg zien we alleen mn schoonouders die naast ons wonen. Op vakantie waren we niet en werken doe ik ook al weken niet.

Als je Dubai wil in reizen moet je wel een negatieve test kunnen Laten zien en de kans is ook groot je daar op het vliegveld ook nog verplicht een test moet doen. Dit staat allemaal in de regels bij maatschappijen die daarop vliegen. (Emiraten) Dat geld voor meer landen in het midden oosten en het is daar streng wat dat betreft. Verder moet je er ook een mondkap dragen.

En wat je daar van moet vinden Tja...niemand houd ze tegen dus in principe kun je zelf ook gaan :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:33

Och die Lil Kleine zit ook al weer in Dubai maar heb hem liever daar dan hier, getuige zijn insta houd hij zich hier ook totaal niet aan de regels.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:33

Ik zie online ook wel wat mensen die op vakantie zijn in bijvoorbeeld Zwiterland, Zuid-Spanje en inderdaad Dubai. Het verbaasd mij vooral hoe veel ze daar kunnen doen en hoe veel enthousiaste reacties er zijn met veel plezier etc.
Niet dat ze alleen maar commentaar zouden moeten krijgen, maar ik zou me er totaal niet prettig bij voelen zoiets te plaatsen en überhaupt te gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:35

bigone schreef:
Och die Lil Kleine zit ook al weer in Dubai maar heb hem liever daar dan hier, getuige zijn insta houd hij zich hier ook totaal niet aan de regels.

Lekker daar laten. Kunnen we prima missen hier.

Volgens Kuipers kan geen enkel zorgsysteem de Britse variant aan. Wat ik eigenlijk wel zou willen weten, als je al corona hebt gehad pas geleden, ben je dan ook tegen de Britse variant beschermd?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:35

Ik moet straks met een volle koffer over straat. Ben benieuwd hoeveel rare blikken ik krijg van mensen die denken dat ik naar het buitenland ben geweest

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:37

Ja zo is het maar net Popstra
Helft van de springruiters is nu ook al in Spanje of vertrekken in de aankomende weken daarheen ,er kan daar gewoon onder perfect veilige omstandigheden en lekker buiten in de zon
En eerlijk ,ik wou dat ik er kon zijn ,je moet inderdaad een negatieve test meebrengen en je moet je aan de regels houden ( afstand ,mondkapje en avondklok ) maar je kan gewoon uit eten en verder hele dag buiten in de zon met paarden bezig zijn

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:40

@getup, je rijdt naar Nederland in je eigen auto neem ik aan, het enige waar rekening mee moet houden is een sanitaire stop.
Je bent bokt geen verantwoording schuldig.
Ik vind het wel logisch dat je ze eindelijk wilt zien.

Als je buiten blijft staan en je vertrekt weer, zie ik niet in waar je risico loopt of neemt.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:44

Het lijkt erop dat het aantal visites toch problematisch is:
Citaat:
Beperking op visitie is nodig, zegt Van Dissel

In Nederland moet "op de een of andere manier" het aantal visites beperkt worden. Volgens Jaap van Dissel van het RIVM is dat nodig om "vat krijgen op de epidemiologische situatie".

"Uit het bron- en contactonderzoek weten we van 60 procent waar de besmetting vandaan komt. De helft komt uit het huishouden, bezoek is goed voor 30 procent, onder meer feestjes met meerdere mensen", zei Van Dissel tegen de Kamer. "We moeten zoeken naar maatregelen die deze verspreiding kunnen tegengegaan. We zien de bezoeksituatie nu duidelijk als het zwakke punt."

https://nos.nl/liveblog/2364163-van-dis ... tstel.html

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:48

Als iedereen tig keer per week 2 verschillende mensen ziet, gaat t hard ja. Of mensen die per dag meermaals 2 mensen zien. Omdat t kerst is...er n verjaardag is...etc.

Ik ga inderdaad met de auto naar NL zonder tussenstop. Hopelijk :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:51

Mijn nichtje is bijna jarig. Nu wil schoonzusje dat over een x aantal dagen uitsmeren. Sorry daar doe ik niet aan mee.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:56

Ik ken ook best wat mensen die kinderen bij familie brengen omdat ze zelf moeten werken en de opvang niet voor hun open is. Je moet natuurlijk wat als je niet kunt thuiswerken, maar dat brengt ook best wat contactmomenten met zich mee. Ik heb wel begrepen dat kinderen volgens mij minder besmettelijk zijn, maar ze houden ook geen afstand, sommige zijn ook te jong om dat te begrijpen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:58

SusanH schreef:
Mijn nichtje is bijna jarig. Nu wil schoonzusje dat over een x aantal dagen uitsmeren. Sorry daar doe ik niet aan mee.

Dat heb ik inderdaad ook al een keer gehoord van iemand. Is geloof ik in 6 dagen gevierd. :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:12

Jessix schreef:
SusanH schreef:

Dat heb ik inderdaad ook al een keer gehoord van iemand. Is geloof ik in 6 dagen gevierd. :')

Zij wilde het in 3 dagen vieren. Maar mijn ouders en haar moeder kunnen al niet op dezelfde dag. Ze is heel dik met haar broer en schoonzus. Laat die maar allemaal lekker gaan. Heb gewoon heel bot in de app gezet dat ik nog geen besluit neem. Maar ja , gevierd moet het want nichtje heeft het zo zwaar. Nu haar dus maar nogmaals uitgenodigd om pony te komen rijden. Supervaak aangeboden al, maar ja dat is buiten in de modder en daar houdt mijn schoonzusje niet van :+ . Op vakantie nemen ze standaard een wandelpony maar de superbrave pony die wij hebben staan heeft ze nog geen 1 keer op gezeten. Terwijl even eruit naar de paarden juist zo lekker is om even op te laden.

Ik heb trouwens zelf voor het eerst weer les gehad met mijn eigen paard. Merkte dat mijn conditie echt nog lang niet is wat het was voor corona.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:13

Cowgirl schreef:
Gewoon reisverbod voor niet noodzakelijke reizen, grensen dicht en klaar. Het is niet de vraag of het gemuteerde virus grootschalig uitbreekt maar wanneer. We krijgen dat portie nog wel.

Ik zeg :x :x en ik wed dat dít al teveel is ;)

Iedereen is het overal zát.

Hier was 6 jan ´Los Reyes´, zeg maar Sinterklaas. Wat met Kerst en jaarwisseling zo goed gegaan is, lijkt met Los Reyes niet zo goed gegaan te zijn.
Begrijpelijk want juist de kinderen begrijpen er níets van doch opas en omas zouden beter moeten weten.
Iedereen verbazend braaf familiebubbels met minimum aan extras doch het blíjft een HEEL besmettelijk virus.
Lijkt erop dat dat er een afsluiting tussen provincies moet gaan komen. Twee weken en dan gaan de cijfers weer omlaag, weer vrijer, weer omhoog. De dans tussen vrijheid/economie en volksgezondheid/beperkingen.

Zit nu bij de venta hier verderop aan de koffie. Bij ingang en bij toiletten flessen handontsmetter. Alles méters uit elkaar. Iedereen haast paranoia met maskers/afstand. Hooguit een kwart van de klandizie van vorig jaar. De eigenaar en personeel lopen braaf alle tafels en stoelen minitieus te ontsmetten. Wát een ongelooflijke situatie.

Is volgende week een jaar geleden dat Málaga vriendin uit Wuhan terugkwam met verontrustend nieuws. Eerste waarschuwing in de gelukzalige onwetendheid.
Een jáár en nog steeds is er alleen een vaccinatie-lichtje aan de andere kant van een tunnel...

Sterkte allemaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:28

Heel veel mensen doen vol trots mee aan een maand geen alcohol of andere publieke acties, zou mooi zijn wanneer iedereen in Nederland nu eens voor zichzelf zou zeggen, maar één of twee vaste personen op visite of als contact, maw, maak voor een maand je bubbel eens super klein, ook de kinderen er op aanspreken en dan vermoed ik dat we snel de goede kant op gaan. Dus even vier weken geen feesten, verjaardagen, regelmatig andere personen op de stoep, hoe moeilijk kan het zijn.