Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:Ik denk pas eind maart. Het zou ook beter zijn dat het kabinet verteld: De lockdown duurt tot we zoveel besmettingen minder hebben ipv iedere keer te verlengen met weken
Sheran schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat we niet meer echt gaan versoepelen tot er behoorlijk veel vaccins zijn gezet. Gewoon maar even in berusten.
karuna schreef:Hopelijk kunnen ze voorkomen dan mensen op wintersport gaan. Ik heb beelden gezienonbegrijpelijk. Het zou zo covid proof kunnen zijn maar ja mensengedrag he
bigone schreef:De mensen ( in het algemeen) zouden eens moeten kijken naar wat er in Ierland gebeurt is. Begin december 50 besmettingen per dag door de strenge lockdown . In aanloop naar kerst versoepeld, restaurants open en maximaal twee andere huishoudens bij je op visite tot en met kerst. Trieste balans, nu 45000 besmettingen per week en komende week waarschijnlijk code black in ziekenhuizen . Totale catastrofe. Dus hier in Nederland, waar je elke dag twee mensen , ook nog verschillende op visite kunt krijgen ook een serieuze optie , zeker wanneer de Engelse variant de overhand gaat krijgen. Volgens mij worden de mensen die nu denken dat het meevalt en zich niet of nauwelijks aan de regels houden pas wakker wanneer de legertrucks hier ook de doden afvoeren . Terwijl 75 % van de mensen zich wel aan de regels houd is die 25 % die het niet doet een garantie voor heel veel ellende . Ik was redelijk optimistisch dat over een maand of twee we echt de goede kant op gingen maar begin steeds meer te vrezen dat het ergste nog moet komen .
bigone schreef:Avondklok is er nog niet , wat ik veel erger vind is dat blijkbaar 25 % van de positief geteste mensen niet thuisblijven. Wanneer je het hebt over dweilen met de kraan open.
Want dat betekend dat zoals vandaag , 5000 positief dus 1250 gaan gewoon de deur uit. Ik heb daar alleen het woord ASOCIALE kl@@tzakken voor.
Getup schreef:Kennis zit nu lekker in Dubai te eten....gewoon, omdat t kan. Luxemburg verplicht geen testen. Behalve als je uit Thailand( en nog wat echt verre landen komt. Je kunt je wel gratis laten testen op t vliegveld bij terugkomst. Slecht , vind ik.
Vraag ik me af wat jullie er van vinden, dat ik ( van afstand buiten ) mn zusje en mn pas geboren nichtje ga bekijken in NL . Ben sinds juni niet meer in NL geweest
Hier in Luxemburg zien we alleen mn schoonouders die naast ons wonen. Op vakantie waren we niet en werken doe ik ook al weken niet.
bigone schreef:Och die Lil Kleine zit ook al weer in Dubai maar heb hem liever daar dan hier, getuige zijn insta houd hij zich hier ook totaal niet aan de regels.
Citaat:Beperking op visitie is nodig, zegt Van Dissel
In Nederland moet "op de een of andere manier" het aantal visites beperkt worden. Volgens Jaap van Dissel van het RIVM is dat nodig om "vat krijgen op de epidemiologische situatie".
"Uit het bron- en contactonderzoek weten we van 60 procent waar de besmetting vandaan komt. De helft komt uit het huishouden, bezoek is goed voor 30 procent, onder meer feestjes met meerdere mensen", zei Van Dissel tegen de Kamer. "We moeten zoeken naar maatregelen die deze verspreiding kunnen tegengegaan. We zien de bezoeksituatie nu duidelijk als het zwakke punt."
Jessix schreef:SusanH schreef:Mijn nichtje is bijna jarig. Nu wil schoonzusje dat over een x aantal dagen uitsmeren. Sorry daar doe ik niet aan mee.
Dat heb ik inderdaad ook al een keer gehoord van iemand. Is geloof ik in 6 dagen gevierd.
Cowgirl schreef:Gewoon reisverbod voor niet noodzakelijke reizen, grensen dicht en klaar. Het is niet de vraag of het gemuteerde virus grootschalig uitbreekt maar wanneer. We krijgen dat portie nog wel.