Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:41

Maar hoe weet ik of ik een verhoogd risico op trombose heb ? Ik ben zo gezond als een vis in mijn beleving :+

Als ik kijk naar mijn vader bijv. Die man had 30jaar geen dokter gezien. Moest hij nog leven, had hij nu dus al een vaccin tegen corona gehad, maar of er dan risico's op bijv trombose waren bij hem, zou niet bekend zijn.

Echwel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:47

Maar als je door het leven gaat met bang zijn voor het onbekende is ook eng toch..
Soms gebeuren dingen die je niet in de hand hebt..
Lees net ook op bokt dat iemand heel ziek was van het Pfizer vaccin....

IMO zegt het allemaal dus niets, als je arts weet dat er iets KAN gebeuren vraag dan of ze je in de gaten houden en je bij bellen direct wordt geholpen...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:56

Ik ben nog van het principe ' Wat de boer niet kent, eet hij niet ' :D
En ik haat het inderdaad als dingen gebeuren die ik niet in de hand heb. Schurfthekel heb ik daaraan }>

Komt vast ook wel goed hoor. Tijd en boterhammetjes :')

ApoCowlypsee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:20

Persoonlijk zou ik dan dus in ieder geval kiezen om de mensen die al een risico hebben op trombose (alsin: je hebt het zelf al eens gehad of bv vanuit een familiegeschiedenis) toch tijdelijk uit een ander vaccin te geven, totdat er is aangetoond dat er geen causaal verband is. Zodat je niet de kans loopt een groep die al een risico daarop loopt, wellicht nog meer risico te geven.

Uiteraard kan je dat niet van tevoren met elke mogelijke complicatie doen, maar wel wanneer een bepaalde complicatie dus meermaals voorkomt dat er gezegd wordt: 'toch maar even onderzoeken of er geen causaal verband is' Dat is toch het punt waarop je je moet afvragen, kunnen we voor bepaalde groepen die al risico lopen op complicatie x geen ander vaccin gebruiken? Eerst het hele onderzoek afwachten welke groep nu extra gevoelig is voor die complicatie, lijkt mij erg risicovol voor mensen die al extra gevoelig zijn en waarbij nóg meer risico daarop, toch de druppel kan zijn. Dat is voor mij een onderdeel van secuur te werk gaan. Het is niet zo dat je dan geheel stopt met vaccineren met AZ, of die bepaalde groep geheel niet inent (voor die specifieke groep gebruik je dan namelijk een ander vaccin, of doe je een paar dagen later wanneer het onderzoek wellicht niet af is, maar wel beter erover is nagedacht en de statistieken bekeken door bv het EMA) Immers, stel dat een groep van 50jarige vrouwen gevoeliger zijn voor trombose na AZ prik, dan zal dit voor een 50jarige vrouw die al gevoelig is voor trombose, mogelijk nóg meer risico lopen. En dát is wel iets wat je wil voorkomen als je nog niet weet of het causaal is, dat deze groep gevoelige mensen mogelijk nog meer risico lopen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:04

Voor mensen die denken dat er overtrokken gereageerd word door de regering en vind dat er wel flink versoepeld kan worden:

https://nos.nl/l/2372470

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:22

bigone schreef:
Voor mensen die denken dat er overtrokken gereageerd word door de regering en vind dat er wel flink versoepeld kan worden:

Als aanvulling/uitleg:

23.000 covid19-sterftes op 10.000.000 inwoners is overigens 0.23% sterfte van de populatie. Als de IFR werkelijk maar tussen de 0.23 en 0.27 zou liggen, zouden er nauwelijks meer besmettingen zijn door groepsimmuniteit. Op het moment worden echter dus nog altijd meer dan 0.1% van de populatie dagelijks besmet, wat aangeeft dat de immuniteit onder de bevolking nog relatief laag ligt, ondanks dat 13% positief getest is. Wanneer er 3x zoveel mensen al eens covid19 gehad hebben als dat positief getest zijn, dan heeft 39% covid19 ondergaan. Dat zou neerkomen op een CFR van 0.59%, behalve als je beseft dat de afgelopen 3 weken 2% van de bevolking positief getest is. Dit is de groep waar de sterfte nog grotendeels moet komen. 11% => 33% geeft een CFR van 0.70%.

De WHO-CFR-waarde van 0.65% ligt daar tussenin.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:03

bigone schreef:

En daarbij dan nog even het bericht van vanochtend dat Australië maar drie besmettingen kent. Die hebben alles open, na een zeer strenge aanpak

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 12:35

Ik geloof niet dat wij in Tsjechië wonen, toch?
Nou is mijn kennis over het land niet heel groot, maar hun aanpak was al heel anders, hun gezondheid én gezondheidszorg is veel minder dan hier, en hun besmettingen lopen al tijden enorm op..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:44

Ze hebben met hetzelfde virus te maken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 13:57

Dimphyl schreef:
Nou is mijn kennis over het land niet heel groot, maar hun aanpak was al heel anders, hun gezondheid én gezondheidszorg is veel minder dan hier, en hun besmettingen lopen al tijden enorm op..

In eerste instantie hebben ze covid19 zeer goed gecontroleerd, ze hebben daardoor vrijwel geen eerste golf gehad. Helaas zijn ze daarna overgegaan op een veel afwachtendere houding met laat ingrijpen.

Hun gezondheidszorg is één van de beste van Europa, dus zeker niet veel minder dan hier. Er is wel meer obesitas en minder gezonde eetgewoontes (groente/fruit/zout-inname) dan in Nederland.

Dat de besmettingen al tijden enorm oplopen, komt omdat ze daar besloten hebben veel minder maatregelen te nemen de 2e golf, exact zoals dat jij aangeeft hier ook wil. Die twee zitten nu eenmaal aan elkaar gekoppeld wanneer een land niet covid19-vrij is.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:14

Tsjechië laat gewoon zien wat er gebeurt als je, ook als modern westers land, je schouders ophaalt over een infectiegolf, onder het motto dat de economie veel belangrijker is, dat we toch al druk aan het vaccineren zijn en dat de kwetsbare groepen gewoon wat voorzichtiger moeten zijn.

Terwijl de geschiedenis keer op keer heeft laten zien, en ook nu weer laat zien, dat strenge maatregelen het beste effect hebben bij het bestrijden van een pandemie, zowel als het om gezondheid gaat, als om de economie, als je op de langere termijn kijkt. En dat juist die laisser faire houding de grootste problemen oplevert.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:18

Dimphyl schreef:

Ik zou me toch eerst verdiepen in hoe een land in elkaar zit en handelde tijdens Corona ipv : Wij wonen toch niet in Tsjechië.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:36

Je hoeft het zelfs zo ver van huis niet te zoeken.

België neemt covid patiënten van Noord-Frankrijk over omdat het daar overloopt en het personeel meer dan uitgeput is.
Valenciennes transporteert naar Charleroi, waar de reguliere zorg ook al maanden is afgebouwd.
Voor elke covid-patiënt die Valenciennes verlaat naar een ander ziekenhuis, staan er 2 nieuwe aan de ingang klaar om opgenomen te worden.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:17

Kent er eigenlijk iemand persoonlijk die aan de inenting gestorven is? Voor degene natuurlijk mijn condelance.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:24

Dinopino schreef:
Kent er eigenlijk iemand persoonlijk die aan de inenting gestorven is? Voor degene natuurlijk mijn condelance.

Nee ik niet ken wel veel mensen die een vaccinatie hebben gehad. Eraan overlijden is nog steeds zeldzaam.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:35

Dinopino schreef:

Nee, wel mensen die aan corona zijn gestorven.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:59

Ik ken inmiddels meer mensen die corona gehad hebben dan mensen die géén corona en hebben gehad. De mensen met corona waren jong en gezond én hielden er behoorlijk wat sjit aan over. Geheugen verlies, kortademigheid, etc. Brrr.

Ken ook aardig wat gevaccineerden en iedereen leeft nog. :+

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:10

Vrijwel dagelijks spreek ik met/hoor ik van gevaccineerde mensen ivm werk voor de GGD. Vaak mensen die wat lichte klachten hebben (ze spreken immers met de callagents die ik train om een test afspraak te maken dus dan hebben ze klachten of zijn ze in contact geweest met een positief getest persoon), volgens deze mensen zijn de gevolgen van de vaccinatie precies het zelfde wanneer ze de griep prik hebben gekregen. Niemand gehoord tot nu toe over zware bijwerkingen of overlijdens die verband hebben met de vaccinatie

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 23:10

Ik ken veel mensen die Corona hebben gehad, waaronder mijn eigen gezin.
Ook mensen die door Corona zijn overleden (ouders collega, mijn vorige buurvrouw), mensen met zware klachten/gevolgen (kennis van mijn man 3 mnd in coma en al mnd aan het revalideren en een vriend van mijn man en een collega van mijn dochter in het ziekenhuis aan de zuurstof).
Mijn dochter en collega's ggz, die zijn gevaccineerd met AZ, zijn bijna allemaal 1 dag ziek/beroerd geweest, sommigen wel met koorts.
Mijn vader (bijna 81) is vorige week met Pfizer gevaccineerd, alleen beetje pijn zijn arm.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:57

Wanneer de bijwerkingen zo erg zijn van die inenting, dan zou toch iemand die deze gehad heeft toch wel kunnen beamen hierop bokt? Of iemand die werkt op een afdeling waar de mensen hiermee zijn ingeent?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:59

Ja ik werk in een stichting met 2000 medewerkers en risicogroepbewoners verdeeld over 17 locaties.
Maar er is geen een ernstig incident gemeld mbt vaccinaties.
Wel gewone bijwerkingen, zoals armpijn, wat koorts, hoofdpijn oid.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:51

Dinopino schreef:
Wanneer de bijwerkingen zo erg zijn van die inenting, dan zou toch iemand die deze gehad heeft toch wel kunnen beamen hierop bokt? Of iemand die werkt op een afdeling waar de mensen hiermee zijn ingeent?

Over welke bijwerkingen heb je het eigenlijk?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:55

Dinopino schreef:

Blijkbaar zijn die bijwerkingen er niet of nauwelijks, dat is toch fijn om te horen? Of vind jij van niet?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:28

Imandra en karl66 dat was de functie van deze vraag. Er word gemeld in de media dat er mensen gestorven zijn. Daarom stel ik die vraag, zodat degene die deze inenting gehad hebben zich gerust kunnen voelen. Deze vroeg heeft geen negatieve of betweterige bedoeling, enkel om mensen die met dit middel ingeent zijn rustig te stellen.

Wanneer jullie daar ook graag een negatieve draai aangeven ga je gang. Ik hoop dat bij degene de goede boodschap is overgekomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:32

Dinopino schreef:
Imandra en karl66 dat was de functie van deze vraag. Er word gemeld in de media dat er mensen gestorven zijn. Daarom stel ik die vraag, zodat degene die deze inenting gehad hebben zich gerust kunnen voelen. Deze vroeg heeft geen negatieve of betweterige bedoeling, enkel om mensen die met dit middel ingeent zijn rustig te stellen.

Wanneer jullie daar ook graag een negatieve draai aangeven ga je gang. Ik hoop dat bij degene de goede boodschap is overgekomen.

Heel eerlijk? Ik denk dat mensen niet meteen op jouw beoordeling af gaan. En je stelt een vraag en komt drie posts later met de uitleg waarom je hem stelt, beetje vreemd.
Had je liever andere verhalen gehoord of is het om jezelf gerust te stellen, je was toch tegen vaccinaties?