Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 16:00

Thanks allemaal!

Hoe is het hier verder? Iedereen het weekend wat goed doorstaan?

Ik lijk de weekchallenge met collega's te gaan winnen. Ik lig ruim 14.500 stappen voor. Nu ben ik alleen van plan naar de koelkast en weer terug te lopen nog vandaag, maar die veertienduizend stappen zal die wel niet meer in gaan lopen gok ik :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 17:03

Roosch schreef:
Thanks allemaal!

Hoe is het hier verder? Iedereen het weekend wat goed doorstaan?

Ik lijk de weekchallenge met collega's te gaan winnen. Ik lig ruim 14.500 stappen voor. Nu ben ik alleen van plan naar de koelkast en weer terug te lopen nog vandaag, maar die veertienduizend stappen zal die wel niet meer in gaan lopen gok ik :')

Hier alles lekker. Gisteren een niet zo'n goede eetdag. Had gewoon overal trek in en me niet echt laten weerhouden. Waardoor ik me vooral niet zo lekker voelde. Dus dat schoot niet echt op :') -O-

Vandaag weer een prima dagje. Vanmiddag een PR gelopen op de 10km. En verder gewoon heel netjes gegeten. Dus dat compenseert weer een beetje voor m'n slechte gevoel van gisteren :P haha ..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 17:07

Hier nog steeds in full vakantie modus :D vandaag een rustig dagje met 10 km bergwandelen.

Nog net voor de bui uitgebreid in de zon kunnen liggen.

Afbeelding

Strakke Spijkerbroek past nog prima dus so far so good :')

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 06:36

Mijn weekend was iets minder goed, met name gisteren. Waar ik het meest van baal was een twix die ik had meegenomen bij de supermarkt. Maar goed, het netto resultaat van afgelopen week was weer -1 kilo, dus dan kan je 1 zo'n dag er tussen hebben. Ik zou er voor tekenen om vanaf nu 1 kilo per week kwijt te raken.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 07:28

Rose_Sonny schreef:
Mijn weekend was iets minder goed, met name gisteren. Waar ik het meest van baal was een twix die ik had meegenomen bij de supermarkt. Maar goed, het netto resultaat van afgelopen week was weer -1 kilo, dus dan kan je 1 zo'n dag er tussen hebben. Ik zou er voor tekenen om vanaf nu 1 kilo per week kwijt te raken.

Je kunt niet altijd maar pieken. Mooi dat er uiteindelijk toch een kilo af is :j dat is wat aan het eind telt hè, niet of je een Twix gegeten hebt in die week...

Ik ben nu aan het wachten totdat de kleine man wakker wordt en ondertussen alvast wat aan het werk. Zodirect ochtendstart met het mannetje en dan wandelen naar kantoor (2km) :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 08:11

Rose_Sonny schreef:

Gun jezelf dit ook, dit soort momentjes!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 08:20

Weekend overleefd :D vandaag weer in het gareel :j

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:20

Nou Roosch, heb de laatste 2 nachten idd als een Roosje geslapen… *\o/* :D

Ik heb net nog wat laatste werkmailtjes verstuurd maar heb nu echt vakantie! Het prachtige weer helpt ook enorm aan het vakantie gevoel….
Geweldige foto weer Gaucho, met die dreigende lucht zo op de achtergrond!
@ Roosch, als je nou een keer wil valsspelen moet je een keer een buitenritje maken op m’n paard: ‘ik’ had gister 22.500 stappen gezet… :') Zijn ruim 2 uur op rit geweest, als ik die uren en stappen eraf trek kom ik nog steeds mooi aan ruim 10.000 wat ik echt zelf heb gelopen, dus ook prima….ik was pas half 8 thuis dus had geen zin meer om te koken dus het is geen enorm gezonde avondmaaltijd geworden, dus vandaag weer netjes m’n groenten en fruit eten… ben vanmorgen iig gestart met een schaaltje havermout met banaan en walnoot, dus een goed begin…
En Rosesunny, 1 twix is toch keurig, hoop dat ie goed smaakte. En als je dan een kilo bent afgevallen in 1 week dan is dat toch geweldig goed??
Musli, was je PR met hardlopen? 10 km? Wauw!! :wow:

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:30

Wat goed, dat PR!! :oo
En één Twix, als dat de schade is is het helemaal prima!

Fijn dat jij als een Rooschje geslapen hebt Pallatin, dit Rooschje niet. :') koffie koffie koffie.. geniet van je vakantie!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:38

PR was met hardlopen ja @Pallatin :j

Nadeel van het afvallen en sneller worden vind ik wel dat ik veel minder kcal verbrand met mijn trainingen :') Waar ik voorheen echt een flinke berg calorieën verbrandde met 10km hardlopen, valt dat tegenwoordig toch een klein beetje tegen. Haha.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 19:22

Hier een prima weekend gehad.
Afvallen gaat ook goed.
Ik heb mijn afspraken met mijn coach opgeschroefd om meer een stok achter de deur te hebben. Nu 1x per twee weken een afspraak, ipv 1x in de anderhalve maand. Momenteel 4 kilo afgevallen. Nog een berg te gaan, maar doe rustig aan. Wil voor mijn trouwdag eind september nog wel 2 kilo kwijt eigenlijk. O:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 20:20

Wie wil me bij elkaar rapen? Beetje fanatiek geweest. Foxy, sportschool en een uur bodypump. Nu met een paar fatsoenlijke gewichten. Ik denk dat ik morgen niet meer kan lopen. :')

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:53

Dames, ik zou me graag terug melden! Ik ben blijven meelezen afgelopen maanden, maar het ontbrak me aan energie om mee te praten. Ondertussen ben ik afgestudeerd als fysiotherapeut, heb ik een super leuke baan, doe ik 2x per week bootcamp en begint alles een beetje op z’n plooi te vallen maar... afvallen staat al sinds dit voorjaar stil. Dus even die laatste 4-6kg de wereld uit helpen ga ik komende maanden wel proberen, graag nog voor de kerst :D

Roos, wat ben je super goed bezig weer! Pijn is fijn denk ik maar, gedeelde leed enzo want ik voel ook alles overal na bootcamp gisteren :+
Knappe foto’s ook weer; je ziet er fantastisch uit.

Musli, da’s de keerzijde van de medaille. Maar je bent zo goed bezig, super leuk van je PR *\o/*

Gaucho zit in Italië en me elke keer jaloers te maken in het ‘show je maaltijd’ topic -O-

Pallatin ook fanatiek!!

Rose_Sonny, die Twix mag zeker wel :j , gewoon van genieten. Zeker als je die week ook nog eens een kilo kwijt bent.

Purny, ik zie zeker wel verschil op die foto’s!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:57

Welkom terug! En wat goed, afgestudeerd als fysio! *\o/*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 09:04

Welkom terug Ine. En wat een leuke baan!
Bedankt voor het compliment.
Bij ons op het werk gaat als het allemaal doorgaat de sportruimte weer open binnenkort.
Als ik straks terugkom wil ik het sporten dan weer 2 keer per week op gaan pakken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 11:11

Ik probeer op dit moment 4 a 5 keer per week naar de sportschool te gaan. Die ligt gelukkig vlakbij. :)) deze week een keer bodypump, een keer zumba, en 2 of 3 keer fitness. Daarnaast probeer ik foxy elke werkdag beweging te geven. Dit is puur mijn "aan het aantal stappen dat christelijk is komen" trucje. Want ik dacht dat ik goed bezig was met een paar keer per week Foxy maar sinds ik die tracker heb, merk ik pas hoe weinig je beweegt als je thuiswerkt. :oo

Gelukkig lukt het me in mijn huidige manier van leven goed om dat uurtje sportschool in te bouwen. Vriend doet eigenlijk heel erg veel in het huishouden dus die tijd bespaar ik me. En ik hou nog minder van het huishouden dan van sporten dus ik peer hem dan met liefde. :')

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 12:17

Ik wilde net vragen waar je de tijd vandaan haalt Roosch. Ik ben na werk, pony, af en toe van het huis houden en een beetje een sociaal leven wel ongeveer aan het einde van mijn uren. :')

Fijne vakantie Pallatin! Lekker hoor!

Welkom terug, Ine!

Bijna trouwen, Daphne, leuk! Die twee kilo gaat je vast lukken!

Ik was dit weekend op een festival ( :oo *D ) in België (want daar mag het wel...) en daar natuurlijk festivalvoer gegeten... Daarna twee dagen super opgeblazen en last van mijn buik, maar eindelijk weer live muziek! Ik had een streefgewicht voor het festival, dat heb ik niet gehaald. Eigenlijk werken dat soort 'afspraken' met mezelf nooit.

Verder had ik een flinke tegenvaller. Nu ik weer dichtbij mijn werk woon doe ik mijn kantoordagen op de fiets, maar mijn heupblessure was het daar niet mee eens. We hebben in het revalidatietraject gefocussed op wandelen, dat gaat me prima af, kan ook wel weer 15km doen zonder problemen, of een dag op een festival staan, maar op de fiets naar mijn werk, 4km enkele reis, is teveel. -O- Fietsen zelf gaat prima, maar de dag erop hen ik erg veel last van mijn been. Zo waardeloos. Dus nu weer een opbouwschema bedacht met mijn fysio en kijken hoe dat gaat. En met mijn werk geregeld dat ik de komende maanden toch gebruik mag maken van het parkeerterrein, voor als het echt niet gaat en ik wel naar kantoor moet. Hopelijk zit er gauw verbetering in, wat is nou 4 kilometer...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:13

Oh wat rot als je lijf tegen zit :(:) en dat festival is leuk!! Gewoon rustig door blijven gaan.

Ja kijk ik heb dus ook geen pony :))
Daar gaat ook veel tijd in zitten. Ik probeer om de pauzes die ik heb (eerst helft shift een kwartier, dan half uur lunch en in tweede helft een kwartier) op foxy te staan. Das oorspronkelijk gestart als afleiding voor stoppen met roken maar dat heb ik erin gehouden. En het scheelt; met thuiswerken heb je dus ook 0 reistijd.

Dan ga ik meestal afhankelijk van de werktijden voor of na het werk/ eten nog even naar de sportschool die gelukkig vlakbij is. Om tijd te besparen douche ik daar ook eigenlijk altijd waarna ik weer naar huis loop- of strompel.

In het weekend mijd ik de sportschool, dan is het tijd voor de innerlijke Roos. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:17

Vanavond is het weer tijd om te fietsen met mijn clubje dames.
Waarschijnlijk wel de laatste keer dat we nog in de avond kunnen fietsen, dus we gaan er lekker van genieten :D

Net twee heerlijke tosti's gehad. Daar was ik echt even aan toe.
Vanavond een mager vleesje met een berg groenten. Dan klopt het weer helemaal :P

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 18:02

Ik vind dit topic echt fijn, heb je toch een steuntje in de rug om de motivatie vol te houden!

Lekker genieten Musli! Het is er heerlijk weer voor. Hopelijk fiets je door een mooie omgeving!

Ooh Imre wat vervelend van die pijn.. dan denk je het goed te doen voor je lijf en dan krijg je dit. Gelukkig denken ze op je werk goed mee. Ik hoop dat je met je fysio een schema kan opbouwen dat het je uiteindelijk pijnvrij lukt!

Poe respect hoor Roosch, ik heb helemaal geen motivatie om naar de sportschool te gaan. Ik vind het ook totaal niet leuk en krijg er geen energie van, dus dan is de drempel voor mij bijna een berg om te moeten gaan. Ik heb er ook totaal geen tijd voor en maak er liever ook geen tijd voor vrij. Ik ben vooral afhankelijk van mijn controle over wat ik eet.

Ik moet wel het twix baalmoment even uitleggen :+.
Ik had een vol weekend, op zaterdag kwam een meisje die ik via een vriendin ken. Eerst ging ik haar springles geven en daarna ging ze mee naar mijn huis, omdat ik naar een ride en run ging in de middag en zij graag mee wilde. Ik vroeg wat zij wilde drinken, en ik heb daarom cola gehaald. Daarnaast had ik een choco croissant als lunch en nog mini muffins als snack. Na de ride en run hadden wij een paardenspullen bingo, dus als avondeten Chinees. Bij de bingo ook weer cola. En zo had ik dus in 1 weekend meer snacks en cola als normaal in 3 maand. Op zondag kwam een vriendin om foto's te maken van mijn veulen, die was 3 maand geworden en ze had de 3 week foto's ook gemaakt. Ze ging ook bij ons eten, dus ik had even iets makkelijks gehaald voor het avondeten en cake voor later op de avond, want ze zouden blijven spelletjes spelen.
Al deze dingen had ik ingecalculeerd en dacht ik, genieten moet ook kunnen en overal had k een reden voor. Maar toen ik op zondag bij de kassa stond, kon ik dus de twix niet weerstaan, terwijl ik daar geen echte reden voor had en dus ook geen excuus. Dat was de reden dat ik daar zo van baalde :=.

Maar inderdaad nog wel afgevallen, dus nu weer de draad oppakken. Wel lastig, want je lichaam went gelijk aan suiker en na zo'n weekend heb ik er ook extra zin in.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 19:24

Ging het afvallen altijd maar zo makkelijk als net na een bevalling _O-

Vandaag gewogen op 89 kilo dus de eerste 10 kilo zijn er gewoon al af. Die laatste 4 daar gun ik mezelf nog even de tijd voor. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik de komende weken eerst mag genieten van de dingen die ik door de zwangerschap niet meer mocht. Dat is niet per definitie eten waar je veel van aankomt maar bijvoorbeeld ook veel soorten vis en natuurlijk rood vlees. Alcohol durf ik met mijn slaapkop nog even niet aan _O-
Sporten mag pas over 5 weken. Wel staan de nodige controle afspraken met de fysio en chiro op de planning voordat ik aan de slag durf. We zijn vandaag in ieder geval voor het eerst naar buiten geweest (inclusief baby) en heb letterlijk een blokje om gedaan. Dat is al heel wat een week na de bevalling O:)

Ik herken het Twix moment wel, zo gaat het bij mij ook wel eens. Het is voor mij altijd het moeilijkst om te herpakken als het even mis is gegaan of als ik inderdaad gepland slecht heb gegeten :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:11

Dat klinkt alsof het voorspoedig gaat!! Hartstikke goed.

Ik heb vreselijk veel zin in iets lekkers. Wat, geen idee, maar zin in lekkers. Ik negeer het, van het weekend mag wel weer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:22

Roosch schreef:
Dat klinkt alsof het voorspoedig gaat!! Hartstikke goed.

Ik heb vreselijk veel zin in iets lekkers. Wat, geen idee, maar zin in lekkers. Ik negeer het, van het weekend mag wel weer.

Zo sta ik ook op mijn werk in de morgen soms. Wij hebben aan de overkant een benzinestation...
*Ik wil iets lekkers maar wil niet naar de overkant lopen... uiteindelijk ga ik maar een stuk fruit eten.
Wel de tip van het glas water aan een stoppen met roken collega gegeven. Die bleef naar de overkant rennen om te snacken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:42

Ik heb maar wat anders gezocht ter afleiding. Nu ga ik failliet aan internetshoppen. :')

Oh help. De kerel trekt de zak chips open. Zelfbeheersing!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 22:29

Roosch schreef:
Ik heb maar wat anders gezocht ter afleiding. Nu ga ik failliet aan internetshoppen. :')

:') Ik heb vanmorgen m’n point two airvest naar Engeland gestuurd voor een service beurt: alleen de verzendkosten waren al een kleine 100 euro… 8)7 en al die trouwerij dingen kosten ook handenvol met geld….het is net zoals met ‘paard’…zet dat of ‘trouw’ ergens voor en het is drie keer zo duur…. :D

Maar goed, vanmorgen bij de HA geweest voor overleg over de bloedtest en ik heb definitief niet het ‘defecte’ gen wat een te hoog cholesterol veroorzaakt dus jeejjj *\o/* en ik hoef me volgens hem geen zorgen te maken over de afwijkende schildklier waarden, dus zolang ik geen klachten krijg of plots ga roken, zuipen en andere risicovolle toestanden is behandeling niet nodig….dat gevierd met een wandeling en wederom een buitenrit…enige ‘schade’ vandaag was een stuk pure chocola. Gister moest de vla op dus die dag had netter gemogen…morgen lekker dagje sauna en uit eten bij m’n favo Italiaan….

@ Gamova fijn zeg dat je alweer een blokje om kan! En kan me heel goed indenken dat je enorm zin hebt in bepaalde dingen nu dat weer mag. Ik zou een biefstukje of tartaartje het meest missen denk ik.

@ Purny, als je collega nou naar de overkant rent en zonder snack weer terugkomt en dan een glas water neemt is het helemaal 2 vliegen in 1 klap… :+

@ Musli: wat wordt het alweer snel donker hè? Ik ben ook bang dat de buitenritjes na werktijd al snel niet meer kunnen..en echt geweldig goed van je PR op de 10 km nog trouwens, diep respect!

@ Imre, ik heb ook een hekel aan de sportschool, ik fiets wel graag en probeer elke dag een stuk te lopen, merk dat dat echt werkt tegen depri buien en idd op stal krijg ik genoeg beweging… :j ik hoop voor jou dat je lijf snel weer meewerkt, pijn is zo deprimerend en vermoeiend.