Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flower033

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 15:12

Ik knap aardig op. Ben weer aan het werk. Nog een beetje moe, maar is te doen
Geur komt gelukkig langzaam terug

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:38

Ik heb een terugval gehad, bah. De rugpijn is weg, de spierpijn en hoofdpijn zijn terug.
Ik heb ook totaal geen smaak meer, heel vervelend. Eten is niet leuk zo.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:00

Mijn smaak is ook helemaal weg... -O-

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:18

Shenavallie schreef:

Stom he! Ik proef echt niks meer, vind het vreselijk. Motiveert helemaal niet om iets te eten.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:40

Ik mag me ook eindelijk bij de club voegen. Al die tijd de dans ontsprongen, en vandaag positief getest. Dat was druppelen, en binnen no-time waren er 2 strepen zichtbaar.
Ik heb hoofdpijn, spierpijn, steken in de spieren, pijnlijke keel, wat hoesten en koorts. Ik begon de dag met 38,7 en had mijn hoogtepunt op 39 (en het dan alsnog koud hebben).
Ik denk dat mijn smaak ook anders wordt nu. Het drinken wat ik er bij heb, begint voor mijn idee toch anders te smaken nu.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:53

Zebrastreep schreef:
Mijn advies is om bij klachten toch echt naar de GGD te gaan.

Ik heb 3 foute uitslagen gehad met de zelftest. 2x was ik positief maar had ik helemaal geen corona. En daarna een keer negatief getest en toen had ik toch echt corona. Bij mijn vader ook een negatieve zelftest maar ook hij had toch echt corona. Meerdere malen getest zelfs.

Ik schaf ze ook niet meer aan.

Maar even een tip bij de Kruidvat kost een doosje van 5 stuks nu 7,99 dus inslaan is nu wel een goede optie.

Ik ken het andersom zebra.
3 kinderen in mijn omgeving met pos zelftest en neg bij ggd. Na 2 dagen weer naar ggd omdat er zoveel besmettingen waren. Deze kinderen waren bij de 2e test wel degelijk positief!

Belangrijk is om in de keel te testen nu (hoewel dat niet in bijsluiters staat). Daar pak je er veel meer mee. Omikron zit voornamelijk in de keel nl.

Na het drinken van cola heb je meer kans op een (vals)pos test.

Helaas testen mensen nog steeds binnen een half uur na eten/ drinken. Er staat in de bijsluiter dat dat niet de bedoeling is.

Ik denk dat veel mensen toch niet helemaal juist testen..

Beterschap voor alle zieken!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:58

Ik testte ook altijd voor het ontbijt inderdaad.

2x een valse positieve test gehad. Waarschijnlijk 1 omdat ze op mijn kamer lagen en het toen heel koud was daar gaan ze niet echt lekker op.

Ik test ze alleen in de neus vindt de keel niet nodig. Bij klacht ga ik toch wel naar de ggd als ik twijfel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 23:06

Toen ik testte was ik ontbijt katten aan het doen en daarna komt pas mijn ontbijt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 23:12

Zebrastreep schreef:

2x een valse positieve test gehad. Waarschijnlijk 1 omdat ze op mijn kamer lagen en het toen heel koud was daar gaan ze niet echt lekker op.

Ik test ze alleen in de neus vindt de keel niet nodig. Bij klacht ga ik toch wel naar de ggd als ik twijfel.

Het advies is dus om wel in de keel te testen. Lees de onderzoeken maar. De registratie is nog niet rond voor testen in de keel. Daarom staat het er niet in.
Hier even 1 goed leesbaar linkje

https://www.nu.nl/coronavirus/6191446/c ... -keel.html

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 23:28

IMJ schreef:
Zebrastreep schreef:

Het advies is dus om wel in de keel te testen. Lees de onderzoeken maar. De registratie is nog niet rond voor testen in de keel. Daarom staat het er niet in.
Hier even 1 goed leesbaar linkje

https://www.nu.nl/coronavirus/6191446/c ... -keel.html

Daarom ga ik gewoon naar de ggd. Ik vertrouw die zelftesten te weinig. Al deed het met de keelontsteking wel even pijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:55

LWDaisy schreef:
Shenavallie schreef:

Stom he! Ik proef echt niks meer, vind het vreselijk. Motiveert helemaal niet om iets te eten.

Hier zeg ik in plaats van 'Smaakt goed" nu "Lekkere structuur". :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:42

Shenavallie schreef:
LWDaisy schreef:

Hier zeg ik in plaats van 'Smaakt goed" nu "Lekkere structuur". :D

Haha I feel you!
Ik proef enkel mijn koffie nog, heel in de verte. Gisteren een kom soep gegeten - het had evengoed gewoon water kunnen zijn. Ik had eerder deze week liters spaghettisaus gemaakt, lekker veel verse groentjes, stevig gekruid, ... Ik proef er echt niks van. Ik eet het wel, want alhoewel ik niks proef, voel ik wel dat mijn lichaam voedsel op prijs stelt. Maar ik hoop echt dat ik snel mijn eten weer proef...

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:04

Ik proef wel alles maar eten lukt gewoon niet terwijl ik voel dat mijn lichaam eten nodig heeft. Ben nu 3,5 kg kwijt en ben nog steeds ziek .
Keelpijn nu ook soms misselijk erbij , hoofdpijn , neus zit dicht en moe erg moe en geen eetlust.
Als ik vandaag klachten vrij was geweest had ik morgen naar buiten gemogen maar ben nog ziek.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:40

Nou sinds ik in Februari dit jaar corona heb gehad ben ik nu al voor de derde keer zo onwijs verkouden inclusief longen vol slijm en kortademig.
Wordt er echt niet goed van, tis alsof mn weerstand een dikke knauw heeft gehad!
Dochter idem.
En hoor sowieso veel mensen hoesten, zelfs op tv en radio. Valt me gewoon op.
Ik hoop dat iedereen goed beter wordt en die corona niet onze halve samenleving verzwakt ofzo…. Maar ik vrees er wel voor..

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:47

Hier ook Corona, zondag positief getest. Vooral veel last van mijn keel, verkouden, hoofdpijn en totaal geen energie.
Af en toe moet ik hoesten, lijkt dat er vanalles vast zit, maar met keelpijn is het geen pretje…

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:40

Yesterday schreef:
Hier ook Corona, zondag positief getest. Vooral veel last van mijn keel, verkouden, hoofdpijn en totaal geen energie.
Af en toe moet ik hoesten, lijkt dat er vanalles vast zit, maar met keelpijn is het geen pretje…

De keelpijn is best pittig vond ik toen bleef ook lang hangen. Normaal heb ik het 1 dag heel erg en dan de tweede dag al een stuk minder tot geen pijn meer. Maar dit duurde gewoon wel 5 dagen. Wist niet meer waar ik het moest zoeken zoveel pijn deed het.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:51

Dronk glas jus leek wel of er met messen in mijn keel gesneden werd

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 19:20

Zebrastreep schreef:
Yesterday schreef:

De keelpijn is best pittig vond ik toen bleef ook lang hangen. Normaal heb ik het 1 dag heel erg en dan de tweede dag al een stuk minder tot geen pijn meer. Maar dit duurde gewoon wel 5 dagen. Wist niet meer waar ik het moest zoeken zoveel pijn deed het.

Dit geeft weinig hoop… ik hoop dat ik morgen weer wat fitter ben, de hoop op klachten vrij morgen is al wel wat weggezakt.

Ik heb toevallig net ook wat verse jus gedronken, toch wat voor de vitamines.
Raketjes zijn met keelpijn en dit warme weer wel heerlijk!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 19:48

Yesterday schreef:
Zebrastreep schreef:

Dit geeft weinig hoop… ik hoop dat ik morgen weer wat fitter ben, de hoop op klachten vrij morgen is al wel wat weggezakt.

Ik heb toevallig net ook wat verse jus gedronken, toch wat voor de vitamines.
Raketjes zijn met keelpijn en dit warme weer wel heerlijk!

Ik had 5 dagen keelpijn / misselijk maar voelde me verder oké wel wat sloom en moe.

Na 5 dagen werd ik nog even strontverkouden en pijn op de borst en hoge koorts wat 1 dag duurde

En vervolgens nog een week hele erge vermoeidheid, zweten en benauwd gevoel maar toen voelde ik mij verder weer helemaal goed

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:32

Ik zit op dag 8 ondertussen. Ik voel me alsof ik net een berg beklommen heb - ik ben naar de keuken en terug gelopen voor een glas drinken.
Ik blijf erg kortademig en heel slap. Een wasje draaien voelt alsof ik 90min. op een voetbalveld heb gestaan.

Ik moest normaal vandaag terug aan het werk, maar de dokter heeft me een verlenging geschreven. Werken is nu absoluut nog niet mogelijk.

Smaak is nog steeds ver weg.

Ik slaap ook nog best veel. Tussen het bank-hangen door doe ik dutjes, en slaap 's nachts een uur of 10-12. Ik kan echt niks - ik probeer een beetje op te ruimen, maar dat is héél vermoeiend. Ik zorg vooral voor de katten, want die kunnen er ook niks aan doen, maar verder kost alles veel te veel moeite.

Mijn vriend heeft nu ook nekpijn (die is bij mij weg). Ik moet ook regelmatig hoesten, maar dat doe ik standaard. Snot blijft ook hangen. Gisteren weer hoofdpijn, die komt en gaat.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 19:20

Net een augurk geprobeerd - nope, ik proef helemaal niks!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 08:21

Gistermiddag vloog de keelpijn mij opeens weer aan en ik voel mij nu ook best ziek. Alleen was ik gisteren aan het werk voelde me eerst helemaal goed en na 2 uur begon de ellende.

Over een uur kan ik testen al wil ik graag de hele dag in bed liggen

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:06

Zebrastreep schreef:
Gistermiddag vloog de keelpijn mij opeens weer aan en ik voel mij nu ook best ziek. Alleen was ik gisteren aan het werk voelde me eerst helemaal goed en na 2 uur begon de ellende.

Ga je niet ook een zelftest doen?
Hopelijk geen corona

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:36

tokedri schreef:
Zebrastreep schreef:

Ga je niet ook een zelftest doen?
Hopelijk geen corona

Ik kom net bij de ggd weg maar ga vanmiddag nog even een zelftest doen maar wil eerst nog even gaan slapen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 10:11

Ik proef nog steeds helemaal niets. Bahbahbah.

Ik ben gisteren voor het eerst weer de deur uit geweest. Er geraakte niemand anders tot bij de paarden, dus ben ik gegaan. Potjes korrels klaar gemaakt, gegeven, hooi gegeven, stallen en weien van drollen ontdaan, betonnetjes geveegd. Uiteraard begon het te regenen :j Ik heb een aantal drollen op de weien laten liggen, kruiwagen zat vol en woog heel veel in mijn slappe handjes, dus ik heb het maar zo gelaten.

Daarna rechtstreeks naar de winkel gereden, beetje nieuwe voorraad ingeslagen. Moeilijk als je toch niets proeft haha.

Het is me gelukt! Ik kwam wel ijskoud en verzopen thuis (ik rij met de scooter) dus ben maar snel in de zetel gekropen, maar het lijkt er op dat ik het zonder terugval heb overleefd! *\o/*

Morgen dus weer aan het werk. Ik kijk er niet naar uit, ik werk als huishoudhulp, en dan sta je toch 8u per dag op je benen fysieke arbeid te verrichten. Als je 100% gezond bent is dat allemaal geen probleem, maar zodra dat niet het geval is, wordt de dag heel vermoeiend en duurt die héél lang. We zullen zien!

Mijn vriend gaat morgen nog niet werken denkt hij, die gaat voor een verlenging, hij is nog niet oké genoeg om weer te gaan werken. Ik denk dat ik het wel aankan, maar niet op 100%, en ik gok zo maar even dat ik morgen als ik weer thuis ben meteen in mijn bed val :')