De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:56

Kan wel egoïstisch zijn, maar ik wil dat het virus zsm weg is en dat ik niet dadelijk een maand thuis zit omdat er een paar kinderen zijn die geen oppas hebben. En misschien denk ik anders omdat ik uit Tilburg kom, maar ik vind het niet meer dan normaal dat wanneer er alleen hier al meer besmettingen zijn dan toen Polen besloot alle universiteiten te sluiten dat er wel wat meer actie mag ondernomen worden hier (in Brabant dan)

Anoniem

IMANDRA schreef:
Joman schreef:

Whahah ja, ik vind dat ook bijzonder.

In Brabant kunnen ze de gevallen niet meer herleiden, in andere provincies wel toch?

Dat kunnen ze toch helemaal niet stellen. De beste meneer van het RIVM zegt zelf dat er meer gevallen zijn dan bekend. Dus er lopen er wellicht veel meer rond waarvan niet herleid kan worden waar het vandaan komt.

zonnebloem18

stroopkoek schreef:
Saskia9 schreef:
Of laat dan de kinderen thuis die wel thuis opvang hebben. En de kinderen van werkende naar school. Win win lijkt me?

Dit is een goeie dan daalt het aantal leerlingen op scholen ook een stuk en neemt de kans op verspreiding weer wat af

Dit zei ik ook tegen mijn man. Laat kinderen waarvan een ouder thuis is thuis blijven en laat dan de kinderen van ouders die moeten werken nog wel naar school gaan.

Sani

Sheran schreef:
Cer schreef:

Ja zo hoorde ik het ook, dus dat is wel van hogerhand besloten..
Overigens, ik zou niet gaan en ik denk (hoop) dat het verplaatst wordt. Zo niet ga ik alsnog niet..

En "alleen goed als kinderoppas".. is dat wat scholen normaalgesproken ook doen dan??

Nee, maar als iedereen thuis werkt en de scholen niet omdat de ouders anders niet kunnen werken… ja, dan ben je een kinderoppas.

@Sani: omdat we met 800+ mensen in een gebouw zitten, en nog wel met een groep die vaak geen symptomen vertoont maar het wel door kan geven?

Maar als je dat argument aanhoudt..
Wat dacht je van alle enorme kantoorgebouwen?

Weet je hoeveel winkelend volk er bij mij dagelijks langs komt?

germie

Joman schreef:
Renee1991 schreef:
Ik vind het overigens echt de reinste onzin dat Brabant nog steeds zo expliciet wordt benoemd. Als je de huidige verspreiding in heel NL ziet, is dat naar mijn mening niet reëel meer.

Nou ja, daar is wel iets van de helft van de gevallen terug te vinden. Waren het er 50 per provincie dan waren zij niet zo genoemd.

cursebreaker

Sheran schreef:
Nee, maar als iedereen thuis werkt en de scholen niet omdat de ouders anders niet kunnen werken… ja, dan ben je een kinderoppas.

@Sani: omdat we met 800+ mensen in een gebouw zitten, en nog wel met een groep die vaak geen symptomen vertoont maar het wel door kan geven?

Is het zo'n ramp dan, als ze een paar weken wel als kinder oppas moeten fungeren om de werkende ouders die echt hard nodig zijn om het land door te laten draaien hiermee uit te kunnen helpen?
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-03-20 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Sheran schreef:
Cer schreef:
Ja zo hoorde ik het ook, dus dat is wel van hogerhand besloten..
Overigens, ik zou niet gaan en ik denk (hoop) dat het verplaatst wordt. Zo niet ga ik alsnog niet..

En "alleen goed als kinderoppas".. is dat wat scholen normaalgesproken ook doen dan??

Vergeet niet dat je er ook voor zorgt dat die desbetreffende kinderen geen leerachterstanden oplopen ivm verplicht thuis zitten.

Ik denk dat het ook niet fair is om te zeggen dat het om een 'paar' kinderen zijn waarvan de ouders dan niet meer kunnen werken, ik gok zo dat dat er vrij veel kunnen zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:57

Sani schreef:
Sheran schreef:
Voor mij komt het dus over alsof wij alleen goed zijn als kinderoppas en dat het niet uitmaakt of we het virus oplopen.

Jullie zorgen ervoor dat de rest van de maatschappij kan door blijven gaan.

Wie zegt dat jullie meer risico lopen op het virus dan anderen?

Ik ben blij dat ik voorlopig 'opvang' mag zijn voor kinderen die niet verkouden/koorts/hoest hebben. Als ik op deze manier alles draaiende kan houden in Nederland vind ik het meer dan prima als docent zijnde.

Destination

Joman schreef:
IMANDRA schreef:

In Brabant kunnen ze de gevallen niet meer herleiden, in andere provincies wel toch?

Een van de twee gevallen in Groningen gisteren had ook geen duidelijke, herleidbare bron.

Anoniem

Joman schreef:
Bubblewrap schreef:
Alle samenscholingen van 100+ mensen worden afgeraden.
Hoe het wettelijk zit durf ik niet te zeggen.

Dat mag niet. Het geldt ook voor musea en andere plaatsen.

Ging over de vraag hoe het wettelijk zit.
'Het mag niet' klopt, maar wat is de wettelijke grondslag bij bijvoorbeeld samenscholingen in een supermarkt... ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:58

sureido schreef:
Kan wel egoïstisch zijn, maar ik wil dat het virus zsm weg is en dat ik niet dadelijk een maand thuis zit omdat er een paar kinderen zijn die geen oppas hebben. En misschien denk ik anders omdat ik uit Tilburg kom, maar ik vind het niet meer dan normaal dat wanneer er alleen hier al meer besmettingen zijn dan toen Polen besloot alle universiteiten te sluiten dat er wel wat meer actie mag ondernomen worden hier (in Brabant dan)

Maar de regering wil het virus niet zsm weg. Zsm weg betekend namelijk heel veel besmettingen in korte tijd.
Wij zijn het brandhout, het virus het vuur. De regering wil het vuur zo klein mogelijk houden zodat de bende niet affikt. Gevolg is wel dat het vuur langer blijft branden, maar liever dat dan een kort en fel vuur dat het huis in as legt.

Anoniem

Bubblewrap schreef:
Joman schreef:

Dat mag niet. Het geldt ook voor musea en andere plaatsen.

Ging over de vraag hoe het wettelijk zit.
'Het mag niet' klopt, maar wat is de wettelijke grondslag bij bijvoorbeeld samenscholingen in een supermarkt... ;)

Ze kunnen gewoon in iedere gemeente een APV afgeven bijvoorbeeld.

karuna
Drukke kabouter

Mmm vang hier en daar al op van mensen. Ik nies en hoest maar zolang er niemand met handboeien komt kunnen ze me toch niet tegenhouden om te gaan werken. En meer van dergelijke opmerkingen

Werkelijk _-:(

Dan werkt het toch niet -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 12-03-20 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:59

sureido schreef:

Weg gaat het niet.. ze willen het spreiden. Zo begrijp ik het..

Edit: Wat Secricible zegt dus.. (of hoe schrijf je dat .. :D Edit2: anders dus :') )
Laatst bijgewerkt door Cer op 12-03-20 17:00, in het totaal 2 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:59

secricible schreef:
sureido schreef:

Maar de regering wil het virus niet zsm weg. Zsm weg betekend namelijk heel veel besmettingen in korte tijd.
Wij zijn het brandhout, het virus het vuur. De regering wil het vuur zo klein mogelijk houden zodat de bende niet affikt. Gevolg is wel dat het vuur langer blijft branden, maar liever dat dan een kort en fel vuur dat het huis in as legt.

Goede anekdote :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:00

Mijn neus is chronisch verstopt wegens een niet ontwikkelde voorhoofdsholte. Moet ik nou ook thuisblijven?

rien10

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:01

Daar ben je niet serieus in toch? Purny?

Marcella

BeFunny schreef:
Nou er wordt wel echt nu gezocht iedereen met klachten aan de bovenste luchtwegen moeten thuisblijven. Ook kinderen.

Tja problemen met ontstekingen van de lage luchtwegen. Dat natuurlijk ook terugslag is voor je bovenste luchtwegen. :')

Beter gezegd ik moet dus thuis blijven. Gaan mijn ouders zich niks van laten aantrekken, want dit hele gebeuren is overtrokken. En moet morgen neefje ophalen van school en morgen feestje van mijn ouders. :')

Hoesten/niezen en snotteren is ieder jaar bingo rond deze periode. :')

IMANDRA

purny schreef:
Mijn neus is chronisch verstopt wegens een niet ontwikkelde voorhoofdsholte. Moet ik nou ook thuisblijven?

Valt niet onder neusverkoudheid dan toch? Maar dit zijn van die uitzonderingen die je dan het beste met je werk gewoon kan bespreken lijkt me.

@Marcella: hoezo vind je het overtrokken?
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 12-03-20 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:02

Renee1991 schreef:
Ik vind het overigens echt de reinste onzin dat Brabant nog steeds zo expliciet wordt benoemd. Als je de huidige verspreiding in heel NL ziet, is dat naar mijn mening niet reëel meer.

Niet mee eens, als je naar de spreidingskaart kijkt spring Brabant er nog steeds duidelijk uit.

Kaus

Memories schreef:
karuna schreef:
Thuisblijven met een hoestje moet voor iedereen student of niet.

Kan je nu al vertellen dat heel veel studenten zeker met een hoge werkdruk, tentamens te halen, stages die moeten worden afgerond etc. dit echt echt echt niet gaan doen.

Want ja "moeten"... wie gaat je controleren? Misschien dat je wordt weggestuurd als je overduidelijk klachten hebt, maar denk vaak genoeg ook niet.

Dit wilde ik ook zeggen. Ik hoest nog steeds na mijn griep van vorige week. Moet ik dan nu thuis blijven? En mijn verplichte aanwezigheid bij werkcolleges? En de tentamens over drie weken? Moet ik die maken zonder bij hoor- en werkcolleges te zijn geweest? Dat is toch niet te doen...

rien10

Je mag het overtrokken vinden Marcella, dat is een mening.
Een naïeve mening.

Anoniem

Citaat:
De maatregelen in Brabant zullen in de loop van donderdag worden uitgebreid. Die zullen komen vanuit de Veiligheidsregio's, onder leiding van de burgemeesters van Tilburg, Eindhoven en Den Bosch.

Dit zegt het ad.nl

Sani

rien10 schreef:
Daar ben je niet serieus in toch? Purny?

Nou eerlijk. Ik geloof serieus dat er mensen zijn die zo denken.
Die serieus nadenken en twijfelen over of zij onder die categorie vallen of zichzelf benoemen alszijnde een uitzondering op de regel.

PSvanLot

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Hulde aan deze wijze vrouw namens het onderwijs in Breda.