Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:Joman schreef:
Whahah ja, ik vind dat ook bijzonder.
In Brabant kunnen ze de gevallen niet meer herleiden, in andere provincies wel toch?
stroopkoek schreef:Saskia9 schreef:Of laat dan de kinderen thuis die wel thuis opvang hebben. En de kinderen van werkende naar school. Win win lijkt me?
Dit is een goeie dan daalt het aantal leerlingen op scholen ook een stuk en neemt de kans op verspreiding weer wat af
Sheran schreef:Cer schreef:
Ja zo hoorde ik het ook, dus dat is wel van hogerhand besloten..
Overigens, ik zou niet gaan en ik denk (hoop) dat het verplaatst wordt. Zo niet ga ik alsnog niet..
En "alleen goed als kinderoppas".. is dat wat scholen normaalgesproken ook doen dan??
Nee, maar als iedereen thuis werkt en de scholen niet omdat de ouders anders niet kunnen werken… ja, dan ben je een kinderoppas.
@Sani: omdat we met 800+ mensen in een gebouw zitten, en nog wel met een groep die vaak geen symptomen vertoont maar het wel door kan geven?
Joman schreef:Renee1991 schreef:Ik vind het overigens echt de reinste onzin dat Brabant nog steeds zo expliciet wordt benoemd. Als je de huidige verspreiding in heel NL ziet, is dat naar mijn mening niet reëel meer.
Whahah ja, ik vind dat ook bijzonder.
Sheran schreef:Nee, maar als iedereen thuis werkt en de scholen niet omdat de ouders anders niet kunnen werken… ja, dan ben je een kinderoppas.
@Sani: omdat we met 800+ mensen in een gebouw zitten, en nog wel met een groep die vaak geen symptomen vertoont maar het wel door kan geven?
Sheran schreef:Cer schreef:Ja zo hoorde ik het ook, dus dat is wel van hogerhand besloten..
Overigens, ik zou niet gaan en ik denk (hoop) dat het verplaatst wordt. Zo niet ga ik alsnog niet..
En "alleen goed als kinderoppas".. is dat wat scholen normaalgesproken ook doen dan??
Nee, maar als iedereen thuis werkt en de scholen niet omdat de ouders anders niet kunnen werken… ja, dan ben je een kinderoppas.
Sani schreef:Sheran schreef:Voor mij komt het dus over alsof wij alleen goed zijn als kinderoppas en dat het niet uitmaakt of we het virus oplopen.
Jullie zorgen ervoor dat de rest van de maatschappij kan door blijven gaan.
Wie zegt dat jullie meer risico lopen op het virus dan anderen?
Joman schreef:Bubblewrap schreef:Alle samenscholingen van 100+ mensen worden afgeraden.
Hoe het wettelijk zit durf ik niet te zeggen.
Dat mag niet. Het geldt ook voor musea en andere plaatsen.
sureido schreef:Kan wel egoïstisch zijn, maar ik wil dat het virus zsm weg is en dat ik niet dadelijk een maand thuis zit omdat er een paar kinderen zijn die geen oppas hebben. En misschien denk ik anders omdat ik uit Tilburg kom, maar ik vind het niet meer dan normaal dat wanneer er alleen hier al meer besmettingen zijn dan toen Polen besloot alle universiteiten te sluiten dat er wel wat meer actie mag ondernomen worden hier (in Brabant dan)
Bubblewrap schreef:Joman schreef:
Dat mag niet. Het geldt ook voor musea en andere plaatsen.
Ging over de vraag hoe het wettelijk zit.
'Het mag niet' klopt, maar wat is de wettelijke grondslag bij bijvoorbeeld samenscholingen in een supermarkt...
sureido schreef:Kan wel egoïstisch zijn, maar ik wil dat het virus zsm weg is en dat ik niet dadelijk een maand thuis zit omdat er een paar kinderen zijn die geen oppas hebben. En misschien denk ik anders omdat ik uit Tilburg kom, maar ik vind het niet meer dan normaal dat wanneer er alleen hier al meer besmettingen zijn dan toen Polen besloot alle universiteiten te sluiten dat er wel wat meer actie mag ondernomen worden hier (in Brabant dan)
secricible schreef:sureido schreef:Kan wel egoïstisch zijn, maar ik wil dat het virus zsm weg is en dat ik niet dadelijk een maand thuis zit omdat er een paar kinderen zijn die geen oppas hebben. En misschien denk ik anders omdat ik uit Tilburg kom, maar ik vind het niet meer dan normaal dat wanneer er alleen hier al meer besmettingen zijn dan toen Polen besloot alle universiteiten te sluiten dat er wel wat meer actie mag ondernomen worden hier (in Brabant dan)
Maar de regering wil het virus niet zsm weg. Zsm weg betekend namelijk heel veel besmettingen in korte tijd.
Wij zijn het brandhout, het virus het vuur. De regering wil het vuur zo klein mogelijk houden zodat de bende niet affikt. Gevolg is wel dat het vuur langer blijft branden, maar liever dat dan een kort en fel vuur dat het huis in as legt.
BeFunny schreef:Nou er wordt wel echt nu gezocht iedereen met klachten aan de bovenste luchtwegen moeten thuisblijven. Ook kinderen.
purny schreef:Mijn neus is chronisch verstopt wegens een niet ontwikkelde voorhoofdsholte. Moet ik nou ook thuisblijven?
Memories schreef:karuna schreef:Thuisblijven met een hoestje moet voor iedereen student of niet.
Kan je nu al vertellen dat heel veel studenten zeker met een hoge werkdruk, tentamens te halen, stages die moeten worden afgerond etc. dit echt echt echt niet gaan doen.
Want ja "moeten"... wie gaat je controleren? Misschien dat je wordt weggestuurd als je overduidelijk klachten hebt, maar denk vaak genoeg ook niet.