Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:43

Ik had gister een redelijk dagje :) Qua macro's misschien niet geweldig maar daar let ik niet zo heel erg op, wel iets te veel "kant en klaar" naar mijn zin maar had een hele drukke dag.

O: eat natural darker chocolate reep
T: paar koekjes op m'n werk :+
L: kip pesto sandwich (373 kcal) en een zakje snack-a-jacks sweet chili
A: couscous met gehaktballetjes in tomatenpassata, verse peterselie, heel klein beetje parmezaanse kaas en courgette
T: bakje FruYo (Griekse 0% vet yoghurt van Total met stukjes perzik)

B: iets meer dan een uurtje sportschool waarvan ongeveer 25 minuten cardio, de rest HIIT

Vandaag, tot nu toe:

O: eat natural reep en 2 koekjes (hele kleine, soort biscuit)
L: kip pesto sandwich en zakje snack-a-jacks
T: misschien wat cherry tomaatjes oid
A: nog geen idee, moet even snel iets eten voor m'n training

B: 2 uur hockeytraining

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:45

Ik heb pijn! Kan de trap met moeite op en af...

Moet vanavond sowieso rijden, maar denk dat ik de geplande cardio in fitness ga laten, kan ik beter een andere keer proberen gaan deze week, 't is niet dat ik kan lopen ofzo momenteel :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:16

Ik zou dan inderdaad even een rustdagje nemen :j Gewoon rustig lopen/bewegen is wel erg goed voor je spierpijn trouwens, maar als je nu weer zwaar gaat trainen kan je je spieren ook beschadigen.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:37

Inderdaad, vorige week wel zo gedaan maar dan had ik woensdag in de les met paard echt rugpijn. Ik weet wel een beetje hoe ver ik kan gaan met mijn lijf onderhand, dus beter proberen niets te forceren :)

Zittende job is echt de hel voor spierpijn, wordt alleen maar erger. Ik heb dat echt al heel mijn leven dat ik zo makkelijk stijf ben, superirritant!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 13:23

Mijn (geplande) lijstje
O: boterham met pindakaas en een wasa lichtgewicht cracker met boter
T: idem
L: 2 boterhammen met pindakaas
T: mueslireep en perzikstukjes
A: hamburger, broccoli en nog even kijken qua aardappel oid
T: appel
B: 3 km wandelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:32

Zou ik me ook mogen melden in dit topic? ik lees aan een hele tijd mee maar heb hier nooit berichten geplaatst. Ik heb me in januari aangemeld bij de sportschool om wat kilo's kwijt te raken. Helaas toen niet gelijk de motivatie gehad om mijn eetpatroon aan te passen ( broodjes chocopasta etc bleven gewoon). Nadat mijn tentamens gedaan waren in juni ben ik ook gezondER gaan eten. Chocopasta ingeruild voor verschillende dingen met weinig calorieën en minder vetten. Tussendoortjes ook aangepast etc. Nu ben ik daar langzaam zo'n 3 kilo mee afgevallen. Bijkomend probleem van het gezond eten was dat mijn darmen van slag waren en zich helaas stilgelegd hadden. Uiteindelijk naar een dietiste gegaan en om een lang verhaal kort te houden was het goed dat ik gestopt was met de vele suikers eten, maar waren mijn darmen daar een beetje van slag van. Vorige week een weekje weg als begeleiding van KVW op kamp geweest dus eten de hele week wat de pot schaft. Durfde me dus hier niet te melden :))

Ik heb geen overgewicht, maar ik heb best wel wat vetjes op mijn buik en op mijn heupen waar ik heel graag vanaf wil. Ik woon overigens nog thuis dus qua avondeten heb ik vrij weinig te vertellen. Probeer dan al wat meer groente te eten, en minder aardappelen.

Lijstje voor vandaag:
O : (was pas wakker om 11 uur) 1 kiwi, kopje rooibos thee zonder suiker, 180 gram magere yoghurt met 2 lepels gebroken lijnzaad en een scheutje aanmaaklimonade.
T : Kiwi of appel
A: Wat de pot schaft

B: kwartiertje met de hond gewandeld en straks uurtje fitness

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:54

Welkom :) Lunch je niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:59

Nee ik was pas tegen half 12 opgestaan dus ik had pas tegen 12 uur/half 1 gegeten. Normaal eet ik wel 3 keer per dag een hoofdmaaltijd en 1 of 2 tussendoortjes.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:03

Weet je hoeveel calorieen je zo ongeveer eet? :) Want het lijkt heel erg weinig zo, zeker als je erbij sport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:08

normaal op een dag zit ik tussen de 1400 en 1500 maar vandaag is het inderdaad iets minder. Op de dagen dat ik werk is het meestal rond die 1500. Komt ook bij de wij als avond eten eigenlijk altijd aardappelen, vlees en groente eten. Dan kom ik meestal ook in een keer een stuk hoger uit qua calorieën.

Edit:

Als ik werk ziet het er meestal zo uit:

O: 1 kiwi, kopje rooibos thee, 1 volkoren boterham met sandwich spread
T: appel of niks
M: 2 volkoren boterhammen met sandwich spread
T: Appel
A: aardappelen, vlees, groente
T: kommetje yoghurt met gebroken lijnzaad en een scheutje aanmaaklimonade.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:59

Goed bezig allen!

@Stral, herkenbaar spierpijn :o ik hou zelf altijd 48u rust aan om te herstellen en daarna ga ik weer rustig trainen, met zittend werk elk uur een rondje lopen om toch makkelijker op gang te blijven en bij rugpijn werken aan je corestability. Mijn fysio heeft dit ooit eens als advies mee gegeven en ik ben er nog steeds blij mee.

@Laura welkom! Goed dat je bent begonnen en een stuk begeleiding daarvoor hebt gezocht. Het begin is altijd even lastig, maar daarna komt het vanzelf.
Ondanks dat je laat wakker bent lijkt je lijstje erg weinig. Weet niet wat de pot schaft, maar dit is aan de krappe kant kwa kcal.

Ik ben mijn spierpijn weer te boven van dit weekend, dus ik kan weer aan de slag.
Afgelopen zondag een lezing gehad van Tonkie, zij is inspanningsfysioloog en kwam met een aantal eye-openers die ik zeker ga meenemen in mijn trainingen voor zowel mezelf als die van mijn paard.

Mijn lijstje voor vandaag
O Eierkoek met jam :9 koffie met melk en een zoetje
T cappucino
T appel en water
L 2 speltbrood, 1x kaas, 1x sellerysalade, water
T krentebol, water
T noten en rozijnen en water
A wraps met sla, kip, paprika, ui, tomaat en rode saus
T koffie met melk en zoetje
T water

B vanmorgen hardgelopen (groene training) en ik wilde naar de sportschool vandaag, maar ik hoop dat ik dat red voordat ze voor het slaaponderzoek komen.

Vanavond komen ze voor het slaaponderzoek, hoop dat het wat duidelijkheid geeft mbt het vermoeider wakker worden dan gaan slapen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:03

Ik hoop voor je dat het wat oplevert Brighteyes, lijkt me onwijs vervelend inderdaad.

Laura, het lijkt me inderdaad wat weinig. Wat is je bmr?

Nou, ik heb dus toch spierpijn haha, niet heel erg en eigenlijk alleen in m'n glutes, maar wel meer dan ik had gehoopt. Het gaat vanavond ook nog regenen dus dat belooft een heerlijke eerste training te worden. Kuch :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:10

@ Eulogy: mijn BMR is 1384. Vandaag zit ik inderdaad erg laag tegenover andere dagen. Maar dat is eigenlijk altijd als ik een dagje vrij heb. Ik ga alleen vanavond na het avond eten een uurtje sporten. Avond eten is bij ons eigenlijk altijd aardappelen vlees en groente. normaal zit ik dan toch rond de 800/900 calorieën.

Al is het eigenlijk ook niet heel erg dat ik vandaag een dagje er laag zit. Vorige week een kamp begeleid en best wel wat alochol en ongezond eten gehad ( friet, banaan met chocolade, pizza, ijsje, uitgebreid ontbijt etc. ), en gisteravond laat nog een etentje gehad en gaan wokken.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:14

Ah oké, wij hebben precies dezelfde bmr dan :j Ik eet ook niet veel meer calorieën dan jij, maar de meeste mensen hebben een hoger bmr dan ik, vandaar dat ik het weinig vond lijken haha. Prima dan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:17

Aah okee! op de dagen dat ik werk eet ik wel iets meer (verkoper in een winkel), want dan is dit echt te weinig. Hoeveel wil jij kwijt dan?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:19

Vrijwel niets, misschien 2 kilo maar ik heb geen weegschaal (min of meer bewust) en word heel obsessief van mezelf wegen :o Zit hier vooral om op gewicht te blijven en eventueel nog wat strakker te worden.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:27

Mijn lijstje voor vandaag is:

O: 2 vezelrijk crackers met Philadelphia light en gerookte kipfilet en een met komijnekaas 30+
L: 2 geroosterde volkoren boterham met pindakaas light en een met komijnekaas 30+ en een vezelrijke cracker met de komijnekaas
T: wat rode druiven

Vanavond eet ik een speklapje en wat sla met kip en appel. En dan niks meer.

Iets te veel kaas eigenlijk op als ik het zo zie maar opzich ben ik best tevreden erover, er was weer 500 gram eraf vanmorgen :))

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:33

lijstje

Ontbijt: 40 gram havermout, 1 scoop whey isolaat, 20 gr pindakaas van body en Fitshop
Lunch: 100 gram rijst, 150 gram gegrilde paprika en courgette, 120 gram kip en een klein beetje sojasaus
T: Appel
T: 250 gr magere kwark, 20 gr muesli, halve scoop whey, 20 gram havermout
A: maaltijdsalade kip, frisse paprika van de ah ( 425 kcal)

B: half uur Less Milss Gritt Strength }:) *\o/*

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:01

Mijn lijstje van vandaag is niet heel positief _O-
O: Koffie en twee sneetjes vk brood met kruidenkaas (er was niets anders haha)
T: half stukje appeltaart en een halve muffin met bosvruchten van de ikea en wat mentosjes
L: Tosti met twee vk sneetjes brood met kaas pesto en tomaatjes (mijn lunch was pas om 4 uur, vol van de appeltaart en muffin)
A: Nog geen idee, iets makkelijks aangezien we niet kunnen koken.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:15

Mijn lijstje:
O: Havermout met een theelepel honing, een handje rozijnen en een eetlepel zonnstura muesli met rood fruit en een cappuccino
T: - laat ontbeten
L: twee vk crackers met jam en kaas, twee vk crackers met vruchtenhagel
T: banaan
A: aardappels uit de oven, boontjes en een boomstammetje
T: een beetje magere yoghurt

beweging: half uurtje Xco en halve uurtje beat belly

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:59

Mijn lijstje voor vandaag is echt prut :')

O: havermout en een cracker met chocopasta
T: net voor werk een cracker met chocopasta
L: om 3 uur 2 dikke hamburgers

We hadden hamburgers over met werk super lekker black angus. Nomnomnom
Ik zit nog steeds vol en dat is maar goed ook want ik moet morgenochtend nuchter bloedprikken...
Ik mocht dus vanaf 6 uur niet meer eten tot na het prikken..

Qua calorien valt het nog mee zit op net meer dan 1500 maar qua macros is het prut natuurlijk. Wel 2 uur paardgereden vandaag.

My fitness pall geeft trouwens aan dat ik maar 1378 calorien per dag mag. Is dat te weinig of niet?
Ik kom nu sinds een jaar echt snel aan terwijk ik dat vorig jaar niet had. Ik kon gerust pakken koekjes tussendoor wegstouwen en dan nog bleef ik op mijn eigen gewicht. Morgen moet ik dus ook weer bloedprikken voor mijn schildklier want de vorige keer was die waarde niet helemaal wat het moest zijn evenals mijn nieren.. Hoop niet dat daar wat mee is want dat zou wel lastig en vervelend zijn.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:31

O: 4 crackers met kipfilet, flesje yakult
T: pakje melba toastjes
L: appel, meal replacement bar
T: pakje cereal quinoa koekjes(101 cal)
A: biefstuk, 2 crackers met kipfilet, wat losse plakjes kipfilet, 200 ml magere vanille yoghurt
T: 3 crackers met kipfilet, 2 smart protein cookie

B: 15 min wandelen, 30 min hardlopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:56

Definitieve lijstje vandaag is geworden:

O/L: 1 kiwi, glas rooibos thee, 180 gram magere yoghurt met 2 lepels gebroken lijnzaad en een scheutje ranja
T: 1 kiwi, 2 plakjes ontbijtkoek
A: stuk varkens filet met een klein beetje barbequesaus, 2 aardappels met, 6 grote lepels erwtjes en wortelen en 2 eetlepels jussaus, glaasje aanmaaklimonade.

B: kwartiertje met de hond gewandeld en uurtje fitness (15 min crosstrainer, 15 min buikspierlesje, half uurtje benen)

Morgen word een beetje lastig. Ik werk van 9 tot 7 en moet dus tussen de middag op het werk eten en savonds. Broodjes die in ons restaurant te krijgen zijn, zijn ook niet heel gezond (la place). Weet iemand of die salades wel gezond zijn? Anders worden het 3 broodmaaltijden, maar dat wil ik liever niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:07

Mijn lijstje vandaag:

O: /
L: Salade van penne, ijsbergsla, paprika, kip en yoghurtdressing
T: 1 nectarine
A: Tagliatelle, sugar snaps, sjalotjes, boursin en zalm
T: Ben & Jerry's :')

Ik moet ongesteld worden en heb vreselijke zin om te snaaien. Ik weet dat ik mezelf beter kan beheersen maar het lukte me niet vandaag, haha. Morgen weer beter!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 23:15

Zo ff weer een ego tussendoortje van mij (terwijl ik namelijk eigenlijk nooit iets plaats. ..) want ik wil even blij iets kwijt.
Ik had vandaag mijn eerste basketbal training en ik merkte de -8kg toch wel hoor! Qua conditie en snel lopen enzo. En mijn teamgenoten zeiden allemaal dat ik er zo goed uit zag. En toen ik zei dat ik er eigenlijk nog 4kg af wilde zei iemand: waarvan dan? Haha, nou van me buik kan best nog wat af hoor :p Maar wel gewoon leuk zulke complimenten!

Oké nogmaals sorry voor mijn ego post.