Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ruth91

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:40

Fijn guinevere!

Ik had ook een steek tijdens een 5km wedstrijd, rechts meteen onder m'n ribben. Fysio wist mij te vertellen dat dat je darmen zijn, 9 van de 10 x dat je een steek voelt. Dus heeft toch met eten te maken..! Normaal gesproken zijn die ws gewend om in rust je voedsel te verteren (ik loop altijd sochtends vroeg en eet ervoor vrijwel niets) dus krijg je last als je gaat rennen als ze al bezig zijn ofzo !

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:03

Hoi iedereen, ik meld me ook even!!!

Ik ben sinds een kleine maand ook weer beginnen lopen. Ik loop al van de tijd dat de dieren nog spraken (lees: van mijn 16e, ben nu 31 ;-)) maar heb sinds juli vorig jaar stilgelegen door een blessure. Nu dus terug aan het opbouwen, rustig aan.

Gisteren de eerste keer weer een langere duurloop gedaan met een vriendin, 12 km aan 9 km/uur. Nog steeds trager dan ik gewend ben, maar ik heb het netjes kunnen uitlopen en heb nergens last van (gehad). Gezien ik nog maar "pas" weer bezig ben ben ik hier toch al blij mee.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:39

Ik krijg altijd een steek als ik over m'n tempo loop. Aanwijzing om een tandje langzamer te lopen :)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:12

Ik heb vrijwel altijd steken als ik ga lopen na het eten. Net zoals jij, ruth91, loop ik meestal voor het eten, en ik denk dat mijn lichaam dat idd gewend is ofzo?
Als ik een wedstrijd loop zorg ik dat ik netjes 2,5u vantevoren gegeten heb (shake of pasta) en dan gaat het prima, maar als ik bv groenten eet en 3 uur daarna ga lopen, heb ik gegarandeerd last.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:17

Ik kan na het avondeten sowieso niet meer lopen := Wat ik ook eet en hoe lang ik ook wacht. -O-

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:26

Ik probeer het ook te mijden, om een of andere reden voelt dat niet goed...

As vrijdag ga ik wél na het eten lopen. Ik geef les in het buitengewoon onderwijs en onze leerlingen mogen deelnemen aan een loopwedstrijd in het dorp. En ik mag dus een leerling gaan begeleiden. Maar goed, 't is maar 5 km, dat lukt wel hoop ik! Eet ik om 16h al ofzo, begint om 19h30...

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:27

Ah wat leuk zeg! Is het verplicht voor de leerlingen? Wel erg goed!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:31

Verplicht is het niet nee.
De leerlingen die willen mogen op school een running-programma volgen, ze gaan dan 1 of 2 maal per week met een leerkracht lopen (Start to Run). Ze krijgen ook een schemaatje waar ze thuis mee kunnen oefenen. Voor hen is het fijn om zo hun gedachten te verzetten, én op die momenten babbelen ze vaak ook vlotter over wat hen bezighoudt. Zijn trouwens leerlingen van 12-18 met autisme/ASS en gedragsstoornissen waar ik les aan geef.
Tegen het einde van het schooljaar lopen ze dan vlot de 5 km door en dan is het fijn voor hen om dat ook te kunnen tonen aan ouders, familie, ... En 't is in eigen dorp, tja, dan kan het bijna niet anders!
En 't is ook gewoon leuk en gezellig! Eén klas die op vrijdag voeding heeft maakt dan in de namiddag pasta klaar voor alle deelnemers, we eten dan na school samen, maken ons klaar en gaan samen naar de start. En elke leerling krijgt een leerkracht mee als begeleiding om te motiveren en in te grijpen waar nodig.
Ze kunnen overigens ook opteren voor mountainbike.
Ik vind het in elk geval een heel fijn en goed initiatief!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:35

Ik vind het een waanzinnig initiatief! Zouden ze overal moeten doen. Hardlopen kan voor iedereen een uitlaatklep zijn, maar helemaal voor die doelgroepen! TOP! Lijkt me erg leuk om te begeleiden!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:52

Idd, zelfs in het reguliere onderwijssysteem zou ik het geen stom idee vinden...

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:49

Welkom memuska! En wat een goed initiatief!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 00:12

Super initiatief! Maar ook in het "gewone" onderwijs zou het best goed zijn. Ik heb al eens gedacht hoe leuk het wel niet zou zijn als je een keer in de week na school samen een ronde zou kunnen lopen. Ikzelf voel me mentaal ook beter van hardlopen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 07:47

Mooi initiatief!!!

Heb geen keuze dan na het eten lopen... is niet anders.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:12

Wil een GPS-horloge kopen en weet dat er hier vaker over is gesproken, maar kan zo 1,2,3 niet terug vinden. Er zijn uiteraard heel veel types ed, maar zijn er tussen de verschillende merken duidelijke voor- of nadelen te noemen?? Lijkt me handig om eerst op merk te selecteren en dan type.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:47

Ik heb een Polar met gps, type ben ik even kwijt! Zal er morgen eens naar kijken. Ik ben er iig heel erg tevreden mee, was een Kerstcadeau van de oma haha...

Vanochtend 5 km, 28 minuten. Flink voor mijn doen!

Wie heeft er hier trouwens ervaring met compressiekousen? Heb zondag voor de allereerste keer in mijn leven met gelopen en dat is me wel goed bevallen eigenlijk.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:54

Ik heb de Garmin Forerunner 110, prima horloge :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:58

KarinvdM schreef:
Ik heb de Garmin Forerunner 110, prima horloge :j

Daar heb ik ook naar zitten kijken..... die is qua prijs ook nog leuk!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:01

Dat vond ik ook :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:14

Wat een topinitiatief Memuska!

Manzano ik loop nog met een hartslagmeter en hou daarop de tijd bij, op de afstandmeten.nl reken ik de afstand en tijd achteraf uit. Als ik zin heb neem ik mijn telefoon met Runkeeper mee. Zo'n GPS horloge is wel om te :~

Ik heb al twee weken niet gelopen maar mijn enkel blijft gevoelig. Gisteren een dag op hakken gelopen en dat verneem ik de dag erna best wel. Zit nu in dubio of ik weer terug naar de fysio ga of naar de orthopeed. Bij die laatste heeft mijn vriend goede ervaringen toen hij een botvliesontsteking in zijn voet had. Wat zouden jullie aanraden?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:20

Ik heb de Garmin Forerunner 620. Had nog een Bol.com bon van m'n werk liggen :)) en hoop dat ik hier weer jaren meer vooruit kan. Overigens had ik hiervoor de MiCoach pacer pack en ook jaren mee gelopen. Kost geen drol :)). Is zonder GPS, maar met nauwkeurige pacer en hartslagmeter inclusief coaching apparaatje.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:32

De 620 is mooi!!! Maar mij te duur :=

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:56

Plien91 schreef:
Ik heb al twee weken niet gelopen maar mijn enkel blijft gevoelig. Gisteren een dag op hakken gelopen en dat verneem ik de dag erna best wel. Zit nu in dubio of ik weer terug naar de fysio ga of naar de orthopeed. Bij die laatste heeft mijn vriend goede ervaringen toen hij een botvliesontsteking in zijn voet had. Wat zouden jullie aanraden?

Ik heb vorig jaar héél lang op de sukkel geweest met mijn rechterenkel. In mijn fitnesscentrum is een fysio-praktijk en daar was ik dus eens binnen gelopen. Die vermoedde toen ook een ontsteking en heeft me toen naar een sportarts gestuurd. De fysio zei toen dat hij qua ontstekingen en dergelijke niet zoveel kan doen, dus mss dat in jouw geval die orthopeed wel een oplossing is?
Hopelijk kan je snel weer lopen!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:03

manzano schreef:
Wil een GPS-horloge kopen en weet dat er hier vaker over is gesproken, maar kan zo 1,2,3 niet terug vinden. Er zijn uiteraard heel veel types ed, maar zijn er tussen de verschillende merken duidelijke voor- of nadelen te noemen?? Lijkt me handig om eerst op merk te selecteren en dan type.

Ik heb zelf een Suunto Ambit 2S. Mijn zus raadde Suunto aan, en deze horloge viel me meteen op. Kan zo'n beetje alles wat je wilt, en als er iets is wat 'ie niet kan zijn er wel apps voor die je gewoon gratis via de site kan downloaden. Wat vooral het grote pluspunt voor mij was, is dat hij niet alleen voor het hardlopen/fietsen is, maar dat je er letterlijk elke sport mee kan tracken. Erg handig aangezien ik hem ook wou gaan gebruiken voor het paardrijden en daarnaast er ook mee zwem, wandel en fiets. :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:20

Suunto heb ik inderdaad ook overwogen :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:22

Ik ben zo slecht in keuzes maken :') :')

Wilde eerst wachten tot mijn verjaardag (half oktober), maar heb nu eigenlijk bedacht dat het zonde is om het hele zomerseizoen te gaan zitten wachten en er dan geen plezier van te kunnen hebben.