[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:47

Dais_ schreef:
Captain, dankjewel voor de tips. Die werken ook prima als ik thuis ben. Ik was vergeten erbij te zetten dat het puur en alleen op mijn werk is. Ik sta bijna de hele dag en ik sta na een uur al wankel op mijn benen. In de ochtend eet ik 2 tussendoortjes ipv 1, en in de middag heb ik 4 boterhammen gegeten ipv 2. Daarna had ik er geen last meer van. In de laatste pauze nog een sinaasappel gegeten en prima vol kunnen houden tot 7 uur :j

Ondanks het vele eten was ik vanochtend 1 kg lichter dan gisteren. Dat snap je toch niet meer?

Malima, even er niet meer op gaan staan? Kan zo demotiverend werken als je op die grens zit en je zit er ineens weer boven.

Danielle, veel succes dit weekend. Ga je nog iets bijzonders doen behalve goed op je eten letten?

Ojajoh, je ziet goed verschil zeg! Super :j

heb weer fotoshoot gepland staan op het strand dus daar ben ik wel dagje zoet mee.
En moet stad nog in om kado voor verjaardag te kopen van een vriendin.
Verder nog niet veel gepland.

caj2008

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:46

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een poosje niet gepost, omdat Tja ik wil geen excuses maken om slecht te eten.
Vorige week is er een verstandskies verwijderd en heb ik eigenlijk de boel een beetje laten verslonzen.
Ondanks de pijn aan mijn mond heb ik genoeg lekkers gehad.

Ik hou erg van eten koken, bakken enz. Dus vandaag heb ik iets gezond en lekkers gemaakt wat ik graag met jullie wil delen.

De gezonde kwark taart:

1 bak magere kwark.
2 eiwitten.
3 aardbeien.
6 blaadjes gelatine.
1 citroen.
Becel light vloeibare boter.
Zoetstof.
Twee schepjes suiker.

1 pak koekjes naar keuze ( ik heb Bastogne gebruikt) Dit is echter niet gezond maar je kan ook volkorenkoekjes etc gebruiken.

Begin met het maken van de bodem.
Verkruimel de koekjes in een bak en druk de koekjes plat met bijv. een koffie kopje.
Doe hier de becel bij zodat je een bodem kan maken.

Klop de eiwitten stijf met de twee schepjes suiker.
Doe de gelatine blaadjes bij het citroen sap in een bakje. Zet het bakje in een hete kom water of verwarmen op het vuur. Het mag niet gaan koken.

Doe de aardbeien in de blender en pureren maar. Doe hier de zoetstof in.

Als de eiwitten stijf zijn dan mag alles bij elkaar.
Niet te lang door kloppen ivm het lucht wat je er anders uit slaat.

Nu 2 uren in de koelkast en klaar.

Eet smakelijk.

Foto's volgen.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:46

goede middag

heb me eigen weer klein beetje herpakt deze week weer gaan sporten en lijnen
met resultaat 8 ons kwijt deze week waar door ik op 5 ons na op me eerste doel zit :)
70,5 kilo ben in 10 maanden 20,5 kilo kwijt geraakt ben er wel erg blij mee

hoop nu hier na nog 5 kilo te kunnen verliezen nieuw sport schema gekregen vandaag ook
dus hopelijk wat meer vet verliezen ook

hier ook allemaal goed bezig
verlang na het warme weer kan je teminsten weer fijn buiten sporten
fietsen skeeleren enzo zon is er nu wel bij maar is zo koud en veel wind bah

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:56

caj2008 schreef:
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een poosje niet gepost, omdat Tja ik wil geen excuses maken om slecht te eten.
Vorige week is er een verstandskies verwijderd en heb ik eigenlijk de boel een beetje laten verslonzen.
Ondanks de pijn aan mijn mond heb ik genoeg lekkers gehad.

Ik hou erg van eten koken, bakken enz. Dus vandaag heb ik iets gezond en lekkers gemaakt wat ik graag met jullie wil delen.

De gezonde kwark taart:

1 bak magere kwark.
2 eiwitten.
3 aardbeien.
6 blaadjes gelatine.
1 citroen.
Becel light vloeibare boter.
Zoetstof.
Twee schepjes suiker.

1 pak koekjes naar keuze ( ik heb Bastogne gebruikt) Dit is echter niet gezond maar je kan ook volkorenkoekjes etc gebruiken.

Begin met het maken van de bodem.
Verkruimel de koekjes in een bak en druk de koekjes plat met bijv. een koffie kopje.
Doe hier de becel bij zodat je een bodem kan maken.

Klop de eiwitten stijf met de twee schepjes suiker.
Doe de gelatine blaadjes bij het citroen sap in een bakje. Zet het bakje in een hete kom water of verwarmen op het vuur. Het mag niet gaan koken.

Doe de aardbeien in de blender en pureren maar. Doe hier de zoetstof in.

Als de eiwitten stijf zijn dan mag alles bij elkaar.
Niet te lang door kloppen ivm het lucht wat je er anders uit slaat.

Nu 2 uren in de koelkast en klaar.

Eet smakelijk.

[ Afbeelding ]

Foto's volgen.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:17

Waarom quote je jezelf?

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:20

_Daniella schreef:
Waarom quote je jezelf?

Omdat ik er een foto bij heb gedaan

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:22

ziet er lekker uit hoor!!! goede tip

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:33

Lekker ziet het eruit hoor. :) Zo even lekker een uur paardrijden, vanavond nog buikspier oefeningen doen. En dan mag ik los gaan op mijn bakje chips :') :+

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:47

Weet je wat ik altijd het rottige vind van chips? Het eerste chipje is het allerlekkerst en daarna vallen ze altijd een beetje tegen. Maar niet opeten? Ho maar :=

Ik verbaas me er over hoe snel je niet meer weet hoe iets smaakt. Ik heb nu al 3.5 week geen chocola gegeten en ben dus de smaak vergeten :=

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:53

Hallo bokkers!

Ik ben er over na gaan denken om wat gezonder te gaan eten komende tijd.
Ik merk dat ik toch wel wat zwaarder ben geworden.
Door medische redenen ben ik een tijdlang ziek geweest en kon ik dus vrijwel niks doen de hele dag.
Hele dagen lag ik op bed, af en toe een dagje school toe en dan was ik weer bekaf.

Nu gaat t een stuk beter met me, ik ben gestopt met mijn opleiding, zo goed als gestopt.
Ik heb weer een baan gevonden en ben veel actiever.
Toch vind ik t belangrijk om wat gezonder te gaan eten en evt wat af te vallen.
Dus vanaf morgen ga ik daarmee beginnen, elke dag fruit. Groente heb ik totaal geen moeite mee, dat was een paar jaar terug echt drama! Zo hield ik bijv. Helemaal niet van bloemkool. En nu kan ik t wel elke dag eten :)

Helaas is de sport school nog geen optie voor me. Te weinig tijd en te ver weg.

Mag ik hier ook gezellig meekletsen? :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:58

Negerzoen schreef:
Weet je wat ik altijd het rottige vind van chips? Het eerste chipje is het allerlekkerst en daarna vallen ze altijd een beetje tegen. Maar niet opeten? Ho maar :=

Ik verbaas me er over hoe snel je niet meer weet hoe iets smaakt. Ik heb nu al 3.5 week geen chocola gegeten en ben dus de smaak vergeten :=

Oh ik eet het liefste de hele zak dan op :9 maar doe ik niet natuurlijk :o

hazira schreef:
Hallo bokkers!

Ik ben er over na gaan denken om wat gezonder te gaan eten komende tijd.
Ik merk dat ik toch wel wat zwaarder ben geworden.
Door medische redenen ben ik een tijdlang ziek geweest en kon ik dus vrijwel niks doen de hele dag.
Hele dagen lag ik op bed, af en toe een dagje school toe en dan was ik weer bekaf.

Nu gaat t een stuk beter met me, ik ben gestopt met mijn opleiding, zo goed als gestopt.
Ik heb weer een baan gevonden en ben veel actiever.
Toch vind ik t belangrijk om wat gezonder te gaan eten en evt wat af te vallen.
Dus vanaf morgen ga ik daarmee beginnen, elke dag fruit. Groente heb ik totaal geen moeite mee, dat was een paar jaar terug echt drama! Zo hield ik bijv. Helemaal niet van bloemkool. En nu kan ik t wel elke dag eten :)

Helaas is de sport school nog geen optie voor me. Te weinig tijd en te ver weg.

Mag ik hier ook gezellig meekletsen? :)

Natuurlijk :))

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:05

Negerzoen schreef:

Ow daar heb ik geen last van. Is al weer ruim 10 jaar geleden dat ik vla op heb en kan me zo de smaak nog voor de geest halen. :+ Denk dat dat misschien persoonlijk is.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:32

Ik kan ook zo de smaak in m'n mond proeven, ideaal als ik ergens zin in heb maar niet weet wat.. Haha!

Net geshopt, weer 2 maten kleinere broek en shirtjes maat S. *\o/*

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:07

mymy schreef:
Mandy517 schreef:
Ik snap er niks meer van! Ik ben in een week tijd weer een kilo aangekomen.. ik eet geen gekke dingen, geen snaaibuien gehad, ik sport nog steeds..

Hoe ziet jou eetlijst er uit dan ong?

O = brinta/havermout met melk, als ik hierna nog trek heb een plakje ontbijtkoek
T = 1 stuk fruit
L = 2 sneeën volkorenbrood met mager beleg
T = vaak fruit of een kleine groene smoothie
D = wat de pot schaft
T = schaaltje magere yoghurt ?

Mischien eens wisselen met producten? dus 1 dag brood smorgens dan weer yoghurt dan weer iets anders?
Verder ligt het aan de hoeveelheid savonds met aaf eten, mischien zitten daar veel kcal in?
Eet je wel ooit kaas op je brood?

Volgens mij mag je op dieet ook gerust 6 volkoren boterhammen per dag, mischien eens proberen? bv 3 smorgens 3 savonds of 2/4

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:19

Negerzoen schreef:

ik vind juist veel dingen tegen vallen nu ik al een poosje dieet
hele zoete dingen smaken lang niet zo lekker meer, frituur stinkt ineens en niet te vergeten het maagzuur als je wel eens gezondigd hebt :=
Althans zo ervaar ik dat wel

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:51

hannahaapje schreef:
Madeira, kijk de pijn in je benen anders nog even aan en opletten he of je alle stoffen (zoals vitaminen) binnen krijgt. ;)

Ja het gevoel is heel irritant, pijn maar ook een branderig gevoel..

Ohjajoh, je ziet het inderdaad goed zeg, knap :D!

Welkom Lotte_horses!

Karin, ik vind alleen je ontbijt een beetje te weinig.. verder netjes!

Ziet er lekker uit Caj! :D

Welkom Hazira, natuurlijk ben je van harte welkom! :D

Captain, goed bezig zeg :D

Hier een slecht dagje (paar x chocolade melk uit de automaat gepakt op werk, zo lekker warme chocomelk met dit weer maar zo slecht natuurlijk!) verder qua eten netjes..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:35

Iemand interesse in een waardebon van 10,- van Zalando? Ik bestel er zelf nooit wat en hij is maar geldig tot 1 april. Minimale bestelwaarde is 50,-
Wie o wie kan ik er blij mee maken?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:45

Captain schreef:
Iemand interesse in een waardebon van 10,- van Zalando? Ik bestel er zelf nooit wat en hij is maar geldig tot 1 april. Minimale bestelwaarde is 50,-
Wie o wie kan ik er blij mee maken?

wat wil je er voor?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:46

Oeh! Die taart ziet er lekker uit.

Captain: Ik doe nooit wat met Zalando.

Madeira: Slecht dagje moet kunnen toch?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:44

Hallo nieuwe mensen!

Hier net thuis na een superdagje equitana!
Wel geslaagd voor 2 nieuwe rijbroeken, maar helaas nog niet in mn streefmaat maar dat had ik ook niet verwacht...
Wel een superleuk polootje in maat 164 := dat had ik dan weer net niet verwacht!

Ik doe ook mee, wil graag ook na weekend halve kg kwijt!
Ga er lekker een gezond weekend van maken, natuurlijk gezond eten en morgenvroeg lekker rennen met hond en daarna in de sauna. Zondag ga ik eens de workoutvideo van Jillian, de fat burning boost metabolism proberen.... (dat wordt spierpijn!!!)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:11

164 is toch een kindermaat? :wow:
& hoe gaat jullie weekend? In het bijzonder de twee die zeiden dat ze er ook een goed weekend van gingen maken...
Hier gaat het mwhuah maar niet zo mwhuah als de meeste vrijdagen.
Ontbijt: 500 gram :') magere kwark van optimel.
Middag: was bij me opa en oma op bezoek en die deden de frituur aan, ze klopten op me buik en zeiden dan dat ik het wel kon hebben oid. |o Ehh nee niet tijdens mijn dieet! Heb het bij een glas water, 3 van dobben bitterballen, een volkoren bolletje en 10 ml ketchup kunnen houden. :) Iedere keer dat ik daar kom check ik ook even de kast. Wat sauzen betreft, zeker meer dan driekwart was over de datum, een paar kwamen er uit februari 2008...
Tussendoor op stal: twee grote mandarijnen en een handje gemengde noten met rozijnen.
Avond: groentesoep. :+:
Okey en nu komt het erge. Ik heb een halve reep chocolade op. :oo En twee handjes borrelnootjes! (toen ik op mijn zwaarst woog at ik per week 2 zakken borrelnootjes weg, SCHAAM!) Moest ervoor zeuren maar nu staan de borrelnootjes weer in de kast, waar ze horen.
@ Captain: leuk! Heel toevallig, ben ook wezen shoppen en heb ook twee shirtjes gekocht in maat S.
@ Aleeneh: in Engeland 2 jaar geleden at ik in een restaurant gebakken/gefrituurde uienringen... Goddelijke gewoon, begin te kwijlen als ik aan de smaak terug denk. :Y)
@ Mandy: ik eet wel een hele zak chips :')
@ Ojajoh: heb nu ook last van misselijkheid en borrelende maag terwijl ik zoveel ook weer niet op heb :')
Nou doei iedereen (ja sorry dat ik zoveel over mezelf praat, probeer ik serieus aan te werken het laatste jaar :o )

even toegevoegd: WOW NOG EEN HANNAH. vergeten ze bij jou ook de H? Ik heb jaren ook een goeie vriend gehad die Menno heet (staat onder je naam, hoe je eerst heette)! En je woont dicht in de buurt! En houd van paarden! En bent ook met voeding bezig! Oehhoeeh, leuk! :7
Laatst bijgewerkt door hannahaapje op 22-03-13 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:16

Kijk zelf ook heel vaak bij de kindermaten. Rijbroeken heb ik altijd 176 gekocht voordat ik zo veel aan was gekomen en natuurlijk ook weer na het afvallen, die pastte veel beter dan 36.
Heb ook kleding in mijn kast hangen van de kinderafdeling van de H&M. Laatst een broek gekocht voor het hardlopen in maatje 164.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:19

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met appelazijn? Heb wat positieve verhalen gelezen op internet dus heb het ook maar aangeschaft.. ben benieuwd, voor die ene euro kan het vast geen kwaad denk ik zo.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:22

Kwaad kan het volgens mij niet. Net als dat het bij de ene wel helpt en de ander niet.
Ik vind het persoonlijk zelf alleen gigantisch smerig smaken ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:35

Ik krijg het niet weg. Dus het staat keurig netjes op de plank - 2 el. Zowel door iets heen als zo een el achterover slaan (dat laatste raad ik niet aan, mijn slokdarm waardeerde het niet zo).