[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:21

Is voor iedereen anders.
Ik hwb echt nooit bijwerkingen gehad, ook bij de MAP niet.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:10

Ik moet zeggen dat sinds ik de nieuwe pil slik die ik nog niet zolang slik ik me behoorlijk ziek voelde. Hoofdpijn, misselijk, mijn lichaam niet vooruit wilde, last van mijn ogen. Dus het is eigenlijk allemaal rotzooi wat je slikt. Maar aan de andere kant helpt het mijn menstruatie minder heftig te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:11

Er zijn geloof ik maar heel weinig mensen die echt misselijk worden van een reguliere pil.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:34

Ik werd wel misselijk door de pil, maar dat was na 3 maand wel over. Hielp ook om het gewoon in de ochtend te nemen ipv voor het slapen gaan. Daarna was het gewoon over.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:25

vuurneon schreef:
Ik werd wel misselijk door de pil, maar dat was na 3 maand wel over. Hielp ook om het gewoon in de ochtend te nemen ipv voor het slapen gaan. Daarna was het gewoon over.

Ik ben juist gestopt met het nemen van de pil door de misselijkheid en brandend maagzuur klachten.

Ik heb net voor het eerst de MAP genomen, want een ongelukje gehad gisteren (hij kwam niet in mij, maar dan nog). Iemand die mij tips kan geven? Want ik vind het een beetje eng...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:58

Overleg met de huisarts misschien schrijft die een pil voor met net andere samenstelling

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:52

De MAP is ook een rotpil... eerste x geen bijwerkingen. Nu een amder verhaal. kamp nu nog met de onzekerheid waar de MAP mij mee heeft achter gelaten. Ik ga er vanuit dat het mijn cyclus dusdanig ontregeld heeft dat ik een maand oversla maar het is wel bloedirritant. Vooral omdat ik ook as l weken last heb van kwaaltjes zoals krampen enzo...

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:58

Even de vraag maar hier stellen. Mijn excuses als het al ergens beantwoord is, 290 pagina's lezen is een halve dagtaak :=
Ik heb van uit mijzelf te weinig hormonen. Nu ben ik op advies van de gynaecoloog aan de pil gegaan. Ik heb intussen al 4 verschillende pillen gehad, maar kan niet 'leven' met de bijwerkingen. Moe, hoofdpijn, misselijk, haaruitval, chagrijnig en noem het maar op. Nu kwam ik online uit bij een koperspiraal. Geen exta hormonen, en mijn menstruatie is toch al gestopt dus dat ineens veel vloeien zal wel meevallen gok ik. Ik heb al een afspraak staan bij de gynaecoloog, maar de huisarts was er niet zeker van omdat ik geen kinderen heb gehad. Wie heeft er (g)een koperspiraal, en waarom wel/niet? Is er evt nog iets anders wat ik volledig over het hoofd heb gezien wat ook kan helpen? :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:38

Ik heb er sinds vorige dinsdag 1. Ik kan niet tegen hormonen dus dit was de enige oplossing eigenlijk.

Ik heb ook geen kinderen en het was geen enkel probleem. Ik heb de T-safe. Het plaatsen was niet heel leuk maar geen horror hoor.. Even tandjes op elkaar en nu ben ik 10 jaar veilig. Ik was niet eens ongesteld met plaatsen dus dat is ook geen must. De eerste 5 dagen had ik wel regelmatig buikpijn/krampen maar dat wordt steeds minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:04

lifaya schreef:
De MAP is ook een rotpil... eerste x geen bijwerkingen. Nu een amder verhaal. kamp nu nog met de onzekerheid waar de MAP mij mee heeft achter gelaten. Ik ga er vanuit dat het mijn cyclus dusdanig ontregeld heeft dat ik een maand oversla maar het is wel bloedirritant. Vooral omdat ik ook as l weken last heb van kwaaltjes zoals krampen enzo...

Blijf je wel regelmatig over stokjes plassen? Als je er zo veel last van hebt zou ik toch voor de zekerheid in de gaten blijven houden of hij wel effectief is geweest.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:46

Ui blijf idd over stokjes plassen en tot nu toe negatief. Maar ik ben pas echt gerust gesteld als ik ongesteld ben

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:06

lifaya schreef:
Ui blijf idd over stokjes plassen en tot nu toe negatief. Maar ik ben pas echt gerust gesteld als ik ongesteld ben

Hier ben ik dus ook bang voor, dat hij zulke rare dingen gaat doen. Ik probeer het wel in de gaten te houden, maar afwachten is nou eenmaal de enige mogelijkheid. -O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:09

Ik ben nu 2 weken overtijd als ik de bloeding na de MAP (2 weken voordat ik ongesteld zou moeten worden) mee tel als een menstruatie. Dus het is best vervelend. De keer daarvoor had ik totaal geen bijwerkingen

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:23

Ik heb een vraagje.

sinds ik een "nieuwe " pil heb.
andere leverancier dus
ben ik telkens te vroeg ongesteld. Dus is nu al de derde maand dat ik al heel vroeg "drab" heb en de ongesteldheid zet gewoon echt niet door. hebben meer mensen hier last van ? ik heb de ethinylestradiol /levonorgestrel mylan 0.3 0.15 mg

kan ik voor zoiets bij de huisarts eisen dat ik de oude pil terug wil ?
of is er iets anders aan de hand ?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:27

Ik ben eindelijk ongesteld *\%/* 17 dagen te laat. ik twijfel of ik nu met de pil moet beginnen of bij de volgende cyclus als het wat stabieler is?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:18

Fijn Renee! Ik zou nu wel gelijk beginnen met de pil :j

Little_birdy, heb ik ooit ook eens gehad dat ik een andere meekreeg. Was goedkoper.. Ook zulke klachten als jij en gewoon om m'n oude pil gevraagd. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:16

Gelijk starten renee :j je kan er wel vanuit gaan dat je cyclus gereset is nu en normaal draait.
En wat kun je dan blij zijn met ongesteld zijn :D

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:15

Voor de mensen met een Mirena, hadden jullie ook dat jullie nog enige tijd nadat hij gezet was ongesteld bleven? Hoe lang is normaal?
Heb hem laten zetten maar vind het nu wel erg lang worden.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:34

Ik ben na het zetten een dag of +\-10 ongesteld geweest. Meer bruinige afscheiding dan echt menstruerenz

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:55

Hmm dan kijk ik het nog even aan.

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 02:05

Ik ben 2 maanden lang ongesteld geweest na het zetten van mijn Mirena. Heb deze nu 5 maanden en heb constant bloedingen.. Paar dagen bloedverlies, soms heeel veel en soms bijna niks, en dan weer aantal dagen niks. Blijft zo doorgaan.. Wordt het inmiddels wel beu.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:00

Ik hooguit twee dagen, mijn zusje drie weken. Collega van me ook een aantal maanden. Kan erg verschillen dus!
Als je je zorgen maakt, of het duurt een paar weken, gewoon even bellen met de dokter ;) als het niks is, weten ze iig wat er speelt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:03

Lisa_Beau, hier een koperspiraal :j ik heb er niets dan goede woorden over. Nee, het zetten was bepaald geen pretje, en de menstruaties erna ook niet. Ik kan zeggen dat mijn menstruatie er daadwerlelijl minder heftig en korter van is geworden, geen idee hoe dat kan maar goed, ik mag niet klagen. Ik heb hem bijna drie jaar en nog steeds zeer tevreden. Ga er zeker mee door. Even kijken alleen wat dat nou is met 5 of 10 jaar... Dacht dat ie maar 5 jaar kon blijven maar soms zie je ook 10 jaar als maximum genoemd worden.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:40

Even een vraagje over de pil.
Ik heb mijn stopweek met 2 dagen vervroegd omdat dat wat handiger uitkwam, en doorslikken bij mij altijd drama is. Dan ben je niet veilig iig met die stopweek toch? Omdat je er als het ware 2 "vergeten" bent.

Is het dan als je weer begint wel weer veilig? Of hoelang duurt dat?

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:23

little_birdy schreef:
Ik heb een vraagje.

sinds ik een "nieuwe " pil heb.
andere leverancier dus
ben ik telkens te vroeg ongesteld. Dus is nu al de derde maand dat ik al heel vroeg "drab" heb en de ongesteldheid zet gewoon echt niet door. hebben meer mensen hier last van ? ik heb de ethinylestradiol /levonorgestrel mylan 0.3 0.15 mg

kan ik voor zoiets bij de huisarts eisen dat ik de oude pil terug wil ?
of is er iets anders aan de hand ?

deze heb ik ook.. heb nergens last van en werkt voor mij prima !