Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-25 23:23

Azmay schreef:
Gnome schreef:
Inmiddels is meneer al helemaal gesetteld in z'n bedje dus alles voor het ledikant kan het huis uit. Grote opruiming :')

Heel blij met het ledikant nu, afgelopen nacht veel onrust maar we konden wel in ons eigen bed blijven liggen op 1 keer water brengen na. Zelfs een dutje gedaan vanmiddag *\o/*

Heb enige hoop voor vannacht :')

Halleluja haha

Azmay

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 23:25

Ze was overigens wel elk half uur wakker met een krijs, dus echt uitgerust zijn we nog niet. Maar het is beter dan de halve nacht op zitten _O-

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 21:29

Hee lieve allemaal!

Wat leuk om weer wat leven in het topic te zien.
Bizar dat het al dik twee jaar bestaat hé...

Gnome, Boris al in een peuterbed! Grote knul al.
Wat goed dat hij al telt en rechtop de trap op gaat. Hij gaat als een speer zeg, toppertje. Mooi bedje ook en fijn dat hij het zo snel geaccepteert heeft.

Maaike wat tof dat Roan het al zo goed doet. Jullie bed klinkt ook leuk met dat huisje.

Carika nog even in het ledikantje. Ook prima toch als ze daar nog lekker in slaapt. Spannend de 2e op komst! <3

Vavane klinkt als een mooi opbouwschema. Fijn dat Julius er al zo lekker in slaapt.

Azmay wat weer een heerlijke foto van Nimue. En dat dékbed, love it! Prachtige kat ook.
Leuk ook die zinnetjes maken, heerlijk om de ontwikkeling te zien hé. Sneu die slaapregressie. Gaat het inmiddels iets beter of?

Ballard ook al zo'n kletskousje dus. Maar ook een beetje verlegen zo te lezen. Zielig die koorts, hopelijk gaat het inmiddels beter.

Uk_eef wat een lieve foto van Jack, mooie vent. En een autogek dus haha.

Charlotte héle lieve, vrolijke foto. Moest wel lachen om je luchtalarm vergelijking hihi. Sneu van die oorontstekingen. Heeft 'ie er dan veel last van?

Nicje, wat een boef dat ze alles uit haar haar trekt. Het is wel een knapperd hoor!

Nogmaals heel leuk om jullie ukkies te zien. Het worden stuk voor stuk echte individuutjes, prachtig.

Ik durf het hier nog niet aan om over te gaan naar een groter bed of deken i.p.v. slaapzak. Hidde draait nog zoveel!
Hij heeft afgelopen dinsdag eindelijk zijn operatie aan zijn lip gehad. Alles is gelukkig helemaal goed gegaan en hij herstelt als een malle. Dinsdag nog een keertje onder narcose om de hechtingen te laten verwijderen. We hebben afgesproken dat hij mínstens tot zijn 18e niet meer in het ziekenhuis mag liggen! :=

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-25 22:35

Heerlijke foto!! Wat fijn dat de operatie achter de rug is. Snap dat je daar echt tegenop ziet.

Vannacht was even minder. Hij had het super warm en dacht om 3 uur wel dat het tijd was om op te staan. Ben erbij gaan liggen (lang leven 90x200) en toen hebben we samen in coma gelegen tot 9 uur haha.

Hij heeft echt al heel lang nu snot. Steeds bijna weg en dan begint het weer. Sneu. Hopelijk komt het mooie weer nu definitief.

Groetjes van Boris

Afbeelding

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 18:25

Daar is knappe Boris weer! ♡

Och zo sneu warm.
En 3uur is wel een béétje vroeg inderdaad. Maar samen slapen is wel gezellig.
Zielig dat 'ie maar niet van de snotterij afkomt!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 18:36

Ja vannacht dunnere slaapzak aan gedaan en gewoon lekker tot kwart over 7 getukt <3

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 18:38

Aah toppertje ♡
Boris heeft het snel warm ofniet?
Hidde ligt nog in een 3TOG mét lange pyjama eronder.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 19:20

Neejoh meen je niet Mriek. Als ik Jack zo neerleg dan drijft hij zijn bed uit _O-
Wat ontzettend fijn dat de operatie goed is gegaan, die kunnen jullie weer afstrepen.
Jack heeft tegenwoordig vooral oorpijn wat met druppels gelukkig snel weg of minder is. Verder is hij niet echt ziek ziek, soms wat zeurderig wat voor mij minder is :')

Boris is zo'n leuk mannetje om te zien <3 Fijn dat jullie samen verder zijn gaan slapen. Wij hebben sinds kort een vernevelapparaat waar je bijv. zo'n otrivin monodose in kan verstuiven. De dag dat dat ding binnen kwam stopte hij met hoesten en snotteren :+ Dus nog niet echt kunnen testen, maar hij doet hem zelf over zijn mond/neus.

Hoe is het slapen de afgelopen nachten gegaan Azmay?

Wij hebben van de week een trampoline neergezet en wat heeft Jack daar een plezier van, zeker met allemaal ballen erop. Binnenkort gaan we nog zelf een speelhuisje bouwen. Met het idee dat hij daar hopelijk nog 10 jaar plezier van heeft. Hij is ontzettend graag buiten, dus dat willen we graag stimuleren door het buiten extra leuk te maken. Hebben jullie kindjes die graag buiten zijn? Zijn jas en schoenen liggen ergens in de woonkamer en daar komt hij minimaal 10x per dag mee aanlopen.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 19:22

Hebben jullie allemaal nog een kinderstoel?
Hier zit ze nu vrij op de trip trap, zonder beugel. Dan kan ze er zelf op en afklimmen. Hoef ik haar met mijn dikke buik niet te tillen.
Ze is er nog niet vanaf gevallen maar ik vindt het wel een beetje spannend merk ik.

Wat een leuke fotos van Hidde en Boris! En fijn dat de operatie van Hidde achter de rug is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 21:39

mriek1990 schreef:
Aah toppertje ♡
Boris heeft het snel warm ofniet?
Hidde ligt nog in een 3TOG mét lange pyjama eronder.

Klopt maar is ook wel gewoon 19 graden in z'n slaapkamer zonder verwarming aan dus dan klopt het wel dat ie een beetje minder aan kon haha.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 21:41

carika schreef:
Hebben jullie allemaal nog een kinderstoel?
Hier zit ze nu vrij op de trip trap, zonder beugel. Dan kan ze er zelf op en afklimmen. Hoef ik haar met mijn dikke buik niet te tillen.
Ze is er nog niet vanaf gevallen maar ik vindt het wel een beetje spannend merk ik.

Wat een leuke fotos van Hidde en Boris! En fijn dat de operatie van Hidde achter de rug is.

Hier nog gewoon kinderstoel maar hij zit er bijna nooit in. Wij zijn zelf echt van die op de bank eters.. Slecht mja. Als we wel aan tafel zitten, zit ie gewoon in z'n trip trap en eet ie van z'n eigen plateautje.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 21:42

Charlotte446 schreef:
Neejoh meen je niet Mriek. Als ik Jack zo neerleg dan drijft hij zijn bed uit _O-
Wat ontzettend fijn dat de operatie goed is gegaan, die kunnen jullie weer afstrepen.
Jack heeft tegenwoordig vooral oorpijn wat met druppels gelukkig snel weg of minder is. Verder is hij niet echt ziek ziek, soms wat zeurderig wat voor mij minder is :')

Boris is zo'n leuk mannetje om te zien <3 Fijn dat jullie samen verder zijn gaan slapen. Wij hebben sinds kort een vernevelapparaat waar je bijv. zo'n otrivin monodose in kan verstuiven. De dag dat dat ding binnen kwam stopte hij met hoesten en snotteren :+ Dus nog niet echt kunnen testen, maar hij doet hem zelf over zijn mond/neus.

Hoe is het slapen de afgelopen nachten gegaan Azmay?

Wij hebben van de week een trampoline neergezet en wat heeft Jack daar een plezier van, zeker met allemaal ballen erop. Binnenkort gaan we nog zelf een speelhuisje bouwen. Met het idee dat hij daar hopelijk nog 10 jaar plezier van heeft. Hij is ontzettend graag buiten, dus dat willen we graag stimuleren door het buiten extra leuk te maken. Hebben jullie kindjes die graag buiten zijn? Zijn jas en schoenen liggen ergens in de woonkamer en daar komt hij minimaal 10x per dag mee aanlopen.

Heeeeel benieuwd naar dat huisje. Wij hebben een hele kleine tuin maar zou graag iets voor 'm neerzetten alsnog om in te spelen. Hij is ook super graag buiten en helemaal met je eens dat we daar zoveel mogelijk gebruik van willen maken.

Hier ook schoenen en zelfs al in de buggy gaan zitten als het 'm te lang duurt :Y)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 19:38

Wij hebben nog een kinderstoel carika maar Jack is nooit een groot fan geweest. Stribbelt regelmatig tegen om erin te gaan. We hebben ook een stoelverhoger waar hij goed in zit maar als hij er vanaf wil is dat weer niet handig, dat kan hij niet zelf. Dan komt hij met zijn hoofd/kin tegen de rand van de tafel.

Grappig dat Boris zelf in de buggy gaat zitten :') Ze kunnen zonder te praten al zo lekker bijdehand zijn.
Wij hadden vroeger in de 'grote' speeltuin een groot houten speeltoestel met o.a. een wiebelbrug die ik onwijs leuk vond :') Zoiets wil ik graag voor Jack gaan bouwen, hieronder het idee uitgewerkt.

Afbeelding

We vinden de speelse huisjes van robinia hout erg mooi maar dat is zo verschrikkelijk duur. Misschien proberen we een klein beetje die stijl na te bootsen.

Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 19:44

Wat een gaaf ontwerp Charlotte!
Dat lijkt mij ook echt heel gaaf, de ruimte hebben we hier wel.
Daaronder kun je ook nog een zandbak plaatsen, hebben ze ook meteen schaduw.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 20:38

Nimue slaapt weer gewoon *\o/*
Ik ben wel uitgeput en iets meer sjaggie dan ik zou willen :o

Wij eten sinds Nimue 6 maanden is aan tafel met zijn allen elke dag, was even omschakelen want wij aten altijd op de bank maar ik moet zeggen dat het wel vreselijk gezellig is (tenzij ze in een of andere sprong zit die met het eten rommelt). En nimue eet ook gewoon met de pot mee met vork en lepel. Wel in haar triptrap met beugel.
Ik baal enorm dat we maar een appartementje met mini balkon hebben, ben nu 2 keer per dag met dat kind naar buiten aan het gaan. Verschillende woorden doen haar denken dat we naar buiten gaan en dat is ook echt een enorm avontuur dus ze wil ook niet naar huis. De buggy is een noodzakelijk kwaad, gaat ze echt niet vanzelf in :') Ze kent alleen 0 gevaar natuurlijk dus is echt uit kijken met de weg en de parkeerplaats voor. Trampoline zou ik ook graag hebben voor haar, maar kan die echt nergens kwijt.

Verhuizen gaat niet anders had ik dat echt zsm gedaan, word bedreigd door de ex buurman omdat ik zijn ex vriendin help en ook niet alle andere flatgenoten zijn even ehm, fris..

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 12:50

Zo dan, wat een bouwwerk Charlotte, heel gaaf!
Vooralsnog eten we alle maaltijden aan tafel en zit Jack in zijn Ikea kinderstoel, maar hij zit er wel steeds korter in. Iets met niet eten/snel uitgegeten. ;) We hebben in de schuur nog een Trippe staan maar die hebben we eigenlijk nooit gebruikt. Ik vind 'm niet zo fijn maar wellicht als hij wat ouder is en er zelf in kan klimmen ofzo.

Als je een beetje leuke speeltuintjes in de omgeving hebt is een flat ook prima toch, Azmay. Al kan ik me óók voorstellen dat jullie er zelf wel klaar mee zijn gezien de omwonenden. :(

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 14:55

Dat hebben veel van die huisjes inderdaad carika :) Bij ons komt de zandbak in het omheinde stuk tuin. Het speelhuisje past daar niet, die komt ergens anders.

Fijn dat Nimue weer goed slaapt! Dat kan je echt opbreken als ze slecht slapen… Leuk dat ze ook zo graag buiten is en wat schattig dat ze het als een avontuur ziet :D Dat klinkt niet fijn zo’n buurman, hopelijk laat hij je snel met rust.

Daar zou ik voor tekenen Eef een speeltuin in de buurt. Dat hebben wij niet op loopafstand en ze zijn voornamelijk ingericht op iets oudere kinderen. Daarom gaan we thuis wat dingen neerzetten.

Celestexxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 14:00

Hoi allemaal!

Leuk om weer wat te lezen over iedereen! En echt bizar dat we al (bijna) 2 jaar verder zijn! Wat zijn ze allemaal knap en al groot geworden! <3

Mag ik vragen waarom jullie al voor een peuterbedje gaan? Dat hoef ik echt nog niet te proberen bij Elena :')

Wat een gave speelplek Charlotte! Echt prachtig!

Elena doet het ook goed. Erg eigenwijs en weet precies wat ze wel en niet wil. Kan al veel woordjes zeggen en probeert ook vanalles. De ‘nee’ fase is hier ook goed aanwezig.. mennn…

In juli wordt ze alweer 2. Waar blijft de tijd??

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-25 09:30

Mooi meisje <3 dat eigenwijze herken ik wel haha.

Boris lag echt heel de tijd tegen de randen te beuken van z'n ledikant en hij kon z'n benen niet meer strekken in de puckababy. Vandaar over gegaan. Gaat hartstikke goed. Ligt nu inmiddels ook onder een dekbed ipv slaapzak.

Celestexxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 12:39

Wat fijn zeg! *\o/*

Gnome schreef:
Mooi meisje <3 dat eigenwijze herken ik wel haha.

Boris lag echt heel de tijd tegen de randen te beuken van z'n ledikant en hij kon z'n benen niet meer strekken in de puckababy. Vandaar over gegaan. Gaat hartstikke goed. Ligt nu inmiddels ook onder een dekbed ipv slaapzak.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 10:41

Wat een leuke foto, Celeste. Elena heeft idd een erg eigenwijs koppie ;)

Hier ligt Jack ook steeds vaker tegen de randen van zijn ledikantje aan en merken we daar irritatie van hem van tijdens het slapen. Hij is fysiek ook groot dus ik betwijfel of we het redden tot zijn verjaardag in het ledikantje, of dat we voor die tijd toch al eens een ruimer peuterbedje moeten proberen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 13:15

Hier ging het naar bed gaan een stuk beter toen ze zelf het gevoel van keuze had.

Ze is woensdag 2 geworden Y)(^)
Mijn man voelt zich alleen een slechte vader, omdat hij haar niet meer heeft laten eten.. En dat terwijl ze op zich echt prima eet, soms zelfs 6 boterhammen (zonder korst) op een dag, fruit en savonds dan nog wat vlees en groenten.
Dit omdat ze donderdag 9,1kg en 78cm is gemeten, weer terug gezakt op de onderste lijn.
Ik maak me zelf weinig zorgen moet ik zeggen, ze heeft afgelopen weer iets minder gegeten maar dat komt wel weer goed.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 14:28

Tja het ene kindje is het andere niet toch? Ze eet best veel hoor, dus ik zou me idd geen zorgen maken :) doen ze dat op het consultatiebureau wel?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 15:10

Ballard_L schreef:
Tja het ene kindje is het andere niet toch? Ze eet best veel hoor, dus ik zou me idd geen zorgen maken :) doen ze dat op het consultatiebureau wel?

Er gaat nu wel extra controle en overleg komen ja, maar ze is dan ook afgebogen en echt op de onderste lijn.
Afbeelding
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 20:03

Tja ik vraag me dan echt af wat ze daaraan willen gaan doen. Als ze niet willen eten, kun je ze moeilijk gaan dwangvoeren toch?

Ik kijk alleen naar blij, actief, goed plassen en poepen.

Van harte gefeliciteerd trouwens! Hier ook bijna 2.

Slapen gaat hier nu hartstikke goed. Herken inderdaad wat je zegt.. Hij gaat nu zelf z'n bed in en liggen. Eerste week was nog wel een gevecht met z'n dekbed maar die pakt ie nu zelf ook.