Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:20

From Russia with love 8-)
sorry, dat was het eerste wat in mij opkwam :')

Dit zal ook wel een beetje de strijd Russia-USA zijn zeker nu Pfizer meer afzet ( en dus macht ) krijgt in Europa ?

De russen hebben op gebied van geneeskunde heel veel kennis in huis inderdaad.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:27

Sizzle schreef:
Rusland heeft sowieso vreselijk veel kennis en kunde. Ik mag hopen dat niemand dat ontkent.
Wat de EMA nu doet is die resultaten op betrouwbaarheid afwegen.
Als er geen internationale onderzoeken zijn buiten Rusland dan acht ik de kans niet zo groot dat ze erdoor komen. We will see.
Er loopt tevens al even een combinatie onderzoek met Sputnik + Astrazenica.

Precies. Het feit dat het regime niet deugt wil niet zeggen dat alle mensen niet deugen!
Ik ga helemaal mee met je Sizzle.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:03

IMANDRA schreef:
Het probleem lijkt me niet de overheid (mits dit in de VS wel legaal is) maar juist Twitter als bedrijf toch? Dan is zo’n belletje ineens heel politiek geladen lijkt me (van overheid naar onderneming over de onderneming van een ander land). Vraag me af of het zo simpel is.

De VS is dus bezig met regels om uitingen en geld vanuit Rusland naar de VS te verbieden. En aan de andere kant is Rusland dus in Nederland bezig met bewust de wet te breken, want die advertenties zijn hier niet toegestaan. Alle kans dus dat dit zeker meegenomen wordt.

Citaat:
Je zet als overheid & Twitter wel een precedent in de zin van “dit bedrijf doet dingen die mij niet aanstaan dus hou die even tegen”

Nee, 'dit land doet dingen die mij niet aanstaan namellijk verraad en ondermijning van onze democratie dus hou die even tegen'

(Vreemd verhaal trouwens dat we gaan bedenken waarom we de wet niet zouden kunnen handhaven... dit mag al niet. Het heeft in dat opzicht dus niets met censuur te maken, maar alleen met de uitvoering. Daar is niet zo heel veel vreemds aan.)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:13

Shadow0 schreef:
IMANDRA schreef:
Het probleem lijkt me niet de overheid (mits dit in de VS wel legaal is) maar juist Twitter als bedrijf toch? Dan is zo’n belletje ineens heel politiek geladen lijkt me (van overheid naar onderneming over de onderneming van een ander land). Vraag me af of het zo simpel is.

De VS is dus bezig met regels om uitingen en geld vanuit Rusland naar de VS te verbieden. En aan de andere kant is Rusland dus in Nederland bezig met bewust de wet te breken, want die advertenties zijn hier niet toegestaan. Alle kans dus dat dit zeker meegenomen wordt.

Citaat:
Je zet als overheid & Twitter wel een precedent in de zin van “dit bedrijf doet dingen die mij niet aanstaan dus hou die even tegen”

Nee, 'dit land doet dingen die mij niet aanstaan namellijk verraad en ondermijning van onze democratie dus hou die even tegen'

(Vreemd verhaal trouwens dat we gaan bedenken waarom we de wet niet zouden kunnen handhaven... dit mag al niet. Het heeft in dat opzicht dus niets met censuur te maken, maar alleen met de uitvoering. Daar is niet zo heel veel vreemds aan.)

Oh inhoudelijk ben ik het met je eens hoor. Maar ik denk dat het vanwege het politiek klimaat etc helaas niet zo simpel is als twitter even opbellen haha.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:25

Nu gemiddeld ruim 100.000 prikken per dag, maar zonder Janssen dreigt vertraging - https://nos.nl/l/2377481

Voor de griepprik groep lopen we door tegenvallende leveringen 3 weken achter..

sureido

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:29

En ondertussen heeft AZ weer maar 42k geleverd ipv 172k.

Ik ben dat bedrijf een beetje beu.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:15

Mijn moeder is 9 april met AZ geent en mag 23 juni voor haar 2e en mijn vader mag 3 mei voor de 1e met physer. En 7 juni voor de 2e. ( mijn moeder is van 56 en mijn vader van 53) ik als hoog risico heb nog niets gehoord.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:27

Bij mij waren alle stoelen genummerd en werd bijgehouden wie hoe laat ging zitten. Je nummer werd omgeroepen als je weer mocht gaan.

Heb gisteren Moderna gehad, heb echt best een flink beurse arm en ben flink moe. Maar verder alles goed!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:57

EMA over Janssen-vaccin: 'Voordelen wegen op tegen nadelen ondanks zeldzame bijwerking' - https://nos.nl/l/2377519

Dus gewoon gaan prikken
Zijn zo weinig.mensen met bijwerkingen

Zag vandaag dat er bij mensen.met stolling problemen extra werd gecontroleerd
Zat speciaal iemand naast

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:59

Echwel, ik vind het eigenlijk niet OK dat mensen met stollingsproblemen toch AZ moeten hebben. Geef die dan Moderna of Pfizer. Alleen al de angst die de mensen later zullen hebben. Want ook al is de angst klein, als je eenmaal stollingsproblemen heb gehad dan ben je niet echt meer op je gemak.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:01

Mensen die bloedverdunners slikken moeten , in ieder geval bij AZ tien minuten druk houden op de prikplek. En ik vermoed dat bloedverdunners slikken onder stollingsproblemen valt.
Deze vaccins worden in de spier gespoten en dat bloed, dus om geen fikse bloeduitstorting in de spier te krijgen letten ze hier extra goed op. Heeft totaal niets met welk soort vaccin dan ook te maken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:04

pien_2010 schreef:
Echwel, ik vind het eigenlijk niet OK dat mensen met stollingsproblemen toch AZ moeten hebben. Geef die dan Moderna of Pfizer. Alleen al de angst die de mensen later zullen hebben. Want ook al is de angst klein, als je eenmaal stollingsproblemen heb gehad dan ben je niet echt meer op je gemak.

Het risico is minimaal
Je hebt eerder kans een.miljoen.in.de.loterij te winnen

Dit is echt paniek.om niets

Pfizer heeft problemen bij.allergieen net als Moderna
Dus.als.je epipen hebt zijn die weer gevaarlijker

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:05

Geef mij dan maar een staatslot bij het prikken en ondertussen een pfizer prik....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:06

Bijwerkingen Pfizer en Moderna zijn.ook.bij hevige voedselallergie gevaarlijk

Het blijft schipperen

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:11

Maar ik heb alleen lichte hooikoorts meer niet.
Heb al wel een flinke tik op die kop van mij gehad, geen idee of sinus trombose dan nog fouter uitpakt dan het al kan doen.

Maar ik denk dat wij Janssen gaan krijgen en ook daar ben ik niet gelukkig mee, geef ik eerlijk toe.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:14

DuoPenotti schreef:
Geef mij dan maar een staatslot bij het prikken en ondertussen een pfizer prik....

_O- heerlijke opmerking . Want dat is precies wat ik bedoel, het verstand en hoe het voor mensen voelt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:14

bigone schreef:
Mensen die bloedverdunners slikken moeten , in ieder geval bij AZ tien minuten druk houden op de prikplek. En ik vermoed dat bloedverdunners slikken onder stollingsproblemen valt.
Deze vaccins worden in de spier gespoten en dat bloed, dus om geen fikse bloeduitstorting in de spier te krijgen letten ze hier extra goed op. Heeft totaal niets met welk soort vaccin dan ook te maken.

Dit moet bij alle covid-vaccins. Heeft te maken met het feit er in de spier gespoten wordt. Staat los van Astra

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:23

In de bijsluiter staat dit niet hoor. Wel bij mensen met stollingsproblemen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:34

pien_2010 schreef:
Anjali het verhaal vd alcohol ken ik niet. Wel weet ik van 1 russin dat velen het vaccin weigeren daar de overheid niet vertrouwd wordt door de mensen.
Deze vrouw die goed Engels en Frans spreekt heb ik het artikel uit de lancet gegeven met het positieve verhaal.
Tja dat krijg je met een onbetrouwbare overheid. Dan doe je echt iets goeds en dan vertrouwt het volk je niet.

Dat alcoholverhaal heb ik van de daar wonende Rusland-correspondent van de Telegraaf.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:37

In Oekraïne zweren ze ook bij vodka ( of is het daar wodka ? :P ) tegen corona. :D

Zou kunnen dat het werkt. Ik heb het nog niet geprobeerd. :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:46

Janssen gaat officieel weer leveren aan de EU. Heel blij mee. Geeft toch echt weer perspectief.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:49

AZ gaat hier sowieso niet meer komen denk ik. Zowel FDA en Swissmedic wachten nog op een studie die ze ooit beloofd hebben (was net een mediaconferentie) maar die heeft blijkbaar net zo veel vertraging als hun leveringen _O-
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 20-04-21 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:49

Pandora2 schreef:
In Oekraïne zweren ze ook bij vodka ( of is het daar wodka ? :P ) tegen corona. :D

Zou kunnen dat het werkt. Ik heb het nog niet geprobeerd. :')

Wanneer je maar genoeg wodka zuipt ben je ook geen vaccin meer nodig.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:50

Nou.... na carnaval had ik Corona en ik kan je vertellen uit ervaring uit eigen hand dat vodka niet helpt. }:0

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:51

sureido schreef:
Nou.... na carnaval had ik Corona en ik kan je vertellen uit ervaring uit eigen hand dat vodka niet helpt. }:0

Dan was het toch Wodka wat het moest zijn }>