sorry, dat was het eerste wat in mij opkwam

Dit zal ook wel een beetje de strijd Russia-USA zijn zeker nu Pfizer meer afzet ( en dus macht ) krijgt in Europa ?
De russen hebben op gebied van geneeskunde heel veel kennis in huis inderdaad.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sizzle schreef:Rusland heeft sowieso vreselijk veel kennis en kunde. Ik mag hopen dat niemand dat ontkent.
Wat de EMA nu doet is die resultaten op betrouwbaarheid afwegen.
Als er geen internationale onderzoeken zijn buiten Rusland dan acht ik de kans niet zo groot dat ze erdoor komen. We will see.
Er loopt tevens al even een combinatie onderzoek met Sputnik + Astrazenica.
IMANDRA schreef:Het probleem lijkt me niet de overheid (mits dit in de VS wel legaal is) maar juist Twitter als bedrijf toch? Dan is zo’n belletje ineens heel politiek geladen lijkt me (van overheid naar onderneming over de onderneming van een ander land). Vraag me af of het zo simpel is.
Citaat:Je zet als overheid & Twitter wel een precedent in de zin van “dit bedrijf doet dingen die mij niet aanstaan dus hou die even tegen”
Shadow0 schreef:IMANDRA schreef:Het probleem lijkt me niet de overheid (mits dit in de VS wel legaal is) maar juist Twitter als bedrijf toch? Dan is zo’n belletje ineens heel politiek geladen lijkt me (van overheid naar onderneming over de onderneming van een ander land). Vraag me af of het zo simpel is.
De VS is dus bezig met regels om uitingen en geld vanuit Rusland naar de VS te verbieden. En aan de andere kant is Rusland dus in Nederland bezig met bewust de wet te breken, want die advertenties zijn hier niet toegestaan. Alle kans dus dat dit zeker meegenomen wordt.Citaat:Je zet als overheid & Twitter wel een precedent in de zin van “dit bedrijf doet dingen die mij niet aanstaan dus hou die even tegen”
Nee, 'dit land doet dingen die mij niet aanstaan namellijk verraad en ondermijning van onze democratie dus hou die even tegen'
(Vreemd verhaal trouwens dat we gaan bedenken waarom we de wet niet zouden kunnen handhaven... dit mag al niet. Het heeft in dat opzicht dus niets met censuur te maken, maar alleen met de uitvoering. Daar is niet zo heel veel vreemds aan.)
pien_2010 schreef:Echwel, ik vind het eigenlijk niet OK dat mensen met stollingsproblemen toch AZ moeten hebben. Geef die dan Moderna of Pfizer. Alleen al de angst die de mensen later zullen hebben. Want ook al is de angst klein, als je eenmaal stollingsproblemen heb gehad dan ben je niet echt meer op je gemak.
bigone schreef:Mensen die bloedverdunners slikken moeten , in ieder geval bij AZ tien minuten druk houden op de prikplek. En ik vermoed dat bloedverdunners slikken onder stollingsproblemen valt.
Deze vaccins worden in de spier gespoten en dat bloed, dus om geen fikse bloeduitstorting in de spier te krijgen letten ze hier extra goed op. Heeft totaal niets met welk soort vaccin dan ook te maken.
pien_2010 schreef:Anjali het verhaal vd alcohol ken ik niet. Wel weet ik van 1 russin dat velen het vaccin weigeren daar de overheid niet vertrouwd wordt door de mensen.
Deze vrouw die goed Engels en Frans spreekt heb ik het artikel uit de lancet gegeven met het positieve verhaal.
Tja dat krijg je met een onbetrouwbare overheid. Dan doe je echt iets goeds en dan vertrouwt het volk je niet.