Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bigone schreef:De mensen ( in het algemeen) zouden eens moeten kijken naar wat er in Ierland gebeurt is. Begin december 50 besmettingen per dag door de strenge lockdown . In aanloop naar kerst versoepeld, restaurants open en maximaal twee andere huishoudens bij je op visite tot en met kerst. Trieste balans, nu 45000 besmettingen per week en komende week waarschijnlijk code black in ziekenhuizen . Totale catastrofe. Dus hier in Nederland, waar je elke dag twee mensen , ook nog verschillende op visite kunt krijgen ook een serieuze optie , zeker wanneer de Engelse variant de overhand gaat krijgen. Volgens mij worden de mensen die nu denken dat het meevalt en zich niet of nauwelijks aan de regels houden pas wakker wanneer de legertrucks hier ook de doden afvoeren . Terwijl 75 % van de mensen zich wel aan de regels houd is die 25 % die het niet doet een garantie voor heel veel ellende . Ik was redelijk optimistisch dat over een maand of twee we echt de goede kant op gingen maar begin steeds meer te vrezen dat het ergste nog moet komen .
Cer schreef:Nou ja misschien moet men ook eens toelichten hoe die 'besmettelijke variant' van dat Engelse coronavirus werkt?
Ik hoor ook steeds "het is besmettelijker"... maar hoe dan? Gaat het over grotere afstanden, blijft het langer 'leven' dan de andere versie? Zit het in kleinere druppels?
Wat is het ding met die variant?
Vayo schreef:Niwla schreef:Een avondklok zou hier denk ik wel helpen, er staat hier ergens een zuipkeet waar het ‘s avonds erg druk is met jongeren. Maar ik heb makkelijk praten, mijn paard staat aan huis.
Voor dergelijke dingen als dit zou een avondklok goed lijken. Maar uiteindelijk zijn ze nu waarschijnlijk al in overtreding. Want meer dan 2 gasten en niet allemaal op 1.5 m gok ik!? Waarom gaan ze wel naar een avondklok luisteren, als ze nu ook niet naar de regels luisteren?
En ik heb gisteren vol uit emotie gereageerd. Omdat ik het gewoon enorm zat ben dat er nog steeds feestjes zijn, nog steeds woningen waar veel te veel mensen op visite zijn. Het maakt me boos dat de kerk zijn gang mag gaan en dat demonstraties gewoon nog zo plaatsvinden (zonder mondkapje, dicht op elkaar). Ik heb met kerst 1 avond 2 mensen op bezoek gehad en de rest alleen gezeten. Gelukkig zijn er meer mensen die zich wel aan de regels houden dan niet, maar het frustreert dat we steeds strenger moeten zijn o.a. door de mensen die zich er niet aan houden.
En vervolgens zullen zij zich ook niet aan de strengere regels houden.
Ik zit in een scheiding en wij zijn druk bezig te zorgen dat ik kan verhuizen. Maar dat zal nog zeker een half jaar duren. Ik ervaar het even weg kunnen wanneer ik wil echt even als lucht. Dat is ook in het belang van mijn kinderen. Het gevoel dat het niet meer mag maakt me erg onrustig. Ik houd me allemaal goed aan de regels. Zie heel weinig mensen. Maar ik heb wel één knuffelcontact (werkt alle dagen thuis nu en komt zelf ook bijna nergens). Zelfs de huisarts vond dat goed en juist belangrijk. Dat is de enige regel die ik verbreek. Maar wel hetgeen wat mij op de been houdt. En vaak houden we gewoon afstand en zitten we in losse banken, maar als ik een keer die arm even nodig heb of een knuffel dan kan dat. Als die avondklok er komt zal ik me er echt wel aan houden. De meeste avonden ben ik gewoon ook thuis. Ik hoop alleen dat als er een avondklok komt, dit ook niet steeds weer verlengd wordt. Want dat is het. Ik zie en voel het alleen strenger worden en verlengd worden en dat haalt het perspectief voor mij weg. Ik weet ook echt wel dat het nodig is. Maar ik raak er echt enorm gedeprimeerd door en lig soms echt nachten wakker.
Ik houd me echt even vast aan die vaccins. In mijn ogen gaat dat het verschil moeten gaan maken. Dus ik probeer ook dát optimisme maar even te behouden.
secricible schreef:Kuipers maakt even gehakt van HagaKlein genietmomentje
![]()
samengevat: Haga benoemd of we de lockdown niet los moeten laten en de IC-capaciteit moeten verhogen. Kuipers nodigt hem uit op de IC te komen kijken hoe complex het is, legt uit dat we die mensen niet zomaar hebben en dat als ze de lockdown los willen laten ze met de politiek maar moeten bespreken of ze akkoord zijn met het feit dat we dan geen zorg meer kunnen leveren aan iedereen. "die discussie hoort op jullie bordje, niet op de mijne" zegt hij echt letterlijk.
secricible schreef:Kuipers maakt even gehakt van HagaKlein genietmomentje
![]()
samengevat: Haga benoemd of we de lockdown niet los moeten laten en de IC-capaciteit moeten verhogen. Kuipers nodigt hem uit op de IC te komen kijken hoe complex het is, legt uit dat we die mensen niet zomaar hebben en dat als ze de lockdown los willen laten ze met de politiek maar moeten bespreken of ze akkoord zijn met het feit dat we dan geen zorg meer kunnen leveren aan iedereen. "die discussie hoort op jullie bordje, niet op de mijne" zegt hij echt letterlijk.
Ann schreef:NPO 1 of via de NOS website.