Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 13:30

Vanochtend trouwens 550gram lichter dan gisteren :') vind dat altijd zo grappig om te zien. Morgen kan het zomaar weer 700gram meer zijn. Maar ik blijf wel mooi schommelen rondom waar ik wil zijn. Daar ben ik heel tevreden over :)

purny

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 13:41

Ik ben ook weer afgevallen, heb me gister gewogen. Nu 2,4 kg kwijt

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 13:46

Netjes Purny :j

Ik ga vanavond weer lekker een uurtje bokszaktrainen op de nieuwe sportschool. Altijd fijn, keihard afgebeuld worden voor een uur :')

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 14:08

Van harte gefeliciteerd Gamova! En wat ben je alweer snel uit bed/ voor de spiegel en in beweging!

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 15:38

Pallatin schreef:
Van harte gefeliciteerd Gamova! En wat ben je alweer snel uit bed/ voor de spiegel en in beweging!

Dankje! Het herstel gaat bizar goed. Ik loop alweer zelf rond in huis. Moet gewoon mezelf remmen anders doe ik te gek :oo
Van mijn 1e bevalling kon ik de eerste dagen niet eens rechtop staan %)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:11

Kunnen jullie me even wat moed in praten :')

Ik ga morgen een weekendje weg met mijn tante. Arrangement bevat 3 gangen diner en ontbijtbuffet. Mijn tante kennende zal de wijn rijkelijk vloeien en ga ik er echt niet vanaf komen met 'doe maar een sappie'. :') Natuurlijk moet je altijd doen waar je je goed bij voelt en ik zal ook zeker water en wijn afwisselen, maar overslaan zit er echt even niet in haha.

Ik merk dat ik me wat zorgen maak over alle verleidingen dit weekend. Ook al maak ik keuzes, meer calorieën dan verbruik worden het sowieso en ik zat net zo lekker in het proces :') ofwel, ik voel me al schuldig nog voor het weekend begonnen is. Helpt ook niet dat ik me deze week een vette pad voel, dus de 'angst' om aan te komen is best groot. Hebben jullie tips om dit weekend door te komen? Hoe pakken jullie dit zelf aan?

Qua beweging ga ik morgenochtend nog naar de sportschool en lopen we zaterdag de hele dag in Wildlands. Dat verlicht dan nog een beetje.. Diner denk ik aan 2 voorgerechten en gewoon thee na, en bij ontbijt voor eiwitrijke producten kiezen. Vanwege het ontbijtbuffet verwacht ik niet dat we zullen lunchen dus zal voor dan fruit meenemen.

Help :') ik kan wel wat bemoedigende woorden met een duwtje in de goede richting gebruiken :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:12

Ik zou zeggen geniet ervan! Weet niet of dit zo bemoedigend is voor je...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:13

purny schreef:
Ik zou zeggen geniet ervan! Weet niet of dit zo bemoedigend is voor je...

Hahaha ik moet dat ook zeker niet vergeten te doen :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:19

Geniet, maar met mate. Bedenk wat je echt lekker vind en ga daar voor. Ontbijt kwark met fruit als je dat lekker vind, of juist scrambled eggs met groente (daar wissel ik mee af op vakantie nu). Zorg naast wijn ook vooral voor water op tafel, en drink meer water dan wijn. Probeer de juiste balans te vinden tussen genieten (want dat mag best af en toe) en je niet achteraf schuldig voelen. En je kan natuurlijk ook de dagen ervoor en erna compenseren.

Ik heb mezelf even getrakteerd op iets anders dan eten, had ik al heel lang op de bucket list :D

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:22

Oh my God mens ben je gek geworden?! Hoogtevrees!!! Maar supercool voor je!!

Inderdaad Negerzoen, probeer wel te genieten maar niet zomaar vol te proppen. Neem wat je echt lekker vindt en maak voor de rest gezondere keuzes. Veel plezier!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 22:23

Veel plezier @Negerzoen :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 22:49

Geniet ervan Negerzoen! En eet/ drink op een manier waar jij je prettig bij voelt, dus als dat 1 wijntje is en verder water of geen voorgerecht maar wel een toetje; doen en durf ook nee te zeggen, niet in alles meegaan is echt niet ‘ongezellig’, dat is kiezen voor wat jij fijn vindt!

Oh Gaucho! Wat supertof!!!

Hier gister echt een rampenavond qua eten….ik had onstilbare trek, van alles gegeten en niet van het kaliber berg slablaadjes om zo maar te zeggen…nou ja, zat daarna goed eindelijk vol….maar lekker voelt t natuurlijk niet….
Vandaag dus maar de draad opgepakt en keurig 10500 stappen gezet en normaal gegeten. Ik heb geprobeerd iig gister een beetje te compenseren. Morgen hopelijk eindelijk taart proeven! Veel zin in en ook de start van m’n vakantie, dus dat wordt wel een uitdaging. Maar hopelijk zit het weer mee zodat we lekkere fietstochten kunnen maken.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 23:43

Vooral genieten negerzoen!
Wat je zou kunnen proberen, wat voor mij wel helpt, is de 8 of hoger regeling.

Oftewel op de schaal van 1 tot 10, hoe veel zin heb je ergens in. Is dat een 8 of hoger, dan neem je het. Is het lager, dan laat je het staan.
En dan gewoon na het weekend weer helemaal oppakken. Je kan echt niet leven zonder ook af en toe de teugels iets los te laten. Als je ze later maar weer oppakt.

Wauw Gaucho, respect!

Pallatin, van dat soort vreetbuien zijn toch vaak een teken dat je ergens iets laat liggen qua eten. Al heb ik nu een collega die juist een soort 'dieet' heeft, waarbij je 1x per 8 dagen een all you can eat dag heeft, en dan dus alles waar ze zin in heeft mag eten. De rest volgt ze een caloriebudget en ze sport 2x per week. Maar je ziet gewoon de kilo's er af vliegen bij haar!

Ik wil hier niemand mee aanmoedigen om all you can eat dagen te gaan doen, maar het zegt wel dat je niet gelijk verloren bent als het even minder gaat

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 07:23

Fijne vakantie, Pallatin!

Ik ben de hele week braaf geweest maar vandaag, morgen en overmorgen staat er toch echt een borrel op de planning. :') vanavond uit eten met een vriendin en daar heb ik zin in.

Gelukkig wel genoeg beweging op de planning voor vandaag. Sterker nog. Ik -als niet ochtendmens- is eerder uit bed komen rollen om nu te foxyen omdat ik vanavond dus niet aan sporten toekom ivm etentje. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 07:28

Goed bezig @Roosch. Hier een mama-zoon dagje en dan vanavond hardlopen :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 11:04

@Rose-Sonny, zou best kunnen hoor, dat ik iets ‘miste’ in m’n eten die dag….ik had pilav gemaakt en dat verzadigde idd niet lang die avond…het is niet zo dat ik zakken chips of hele repen chocola heb gegeten hoor, denk aan boterhammen, schaaltje vla, stuk chocola en een mueslireep…maar het was iig veel meer dan ik normaal zou eten…

Maar goed, op de weegschaal zag ik iig geen schade: 72,7 dus op 3 ons na hetzelfde als toen ik m’n jurk kocht…nu dus weer vasthouden… :D ik heb geen beste start: ik werd moe en rillerig wakker om 04.30….en heb koppijn… :') ik wilde even met de fiets naar stal, maar ik ga dus met de auto en maak vanmiddag wel m’n wandeling. Dat lijkt me even beter! Het is iig prachtig weer!! {:}

@ Roosch, thanks, knap dat je al zo vroeg Foxy hebt vermoeid…en een lekker vooruitzicht met het etentje!
@ Musli, geniet lekker van je dag met je zoontje!

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 11:10

Van 72 kilo op de weegschaal kan ik alleen nog dromen Pallatin, goed bezig!
Hopelijk ga je je wel weer beter voelen in de loop van de dag dan..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:50

Weer wat opgeknapt?

Ik heb m'n beweging wel gehad vandaag. Nog even lekker uitgepuft in de sauna.

Nu zit ik moed te verzamelen m'n haar te gaan krullen (heb lang en dik haar) Maar daar ben ik geen ster in haha. Zin in om straks te gaan eten!

Had een superleuk jurkje besteld online van de week. Snel even voor me gehouden en gedacht 'prima' en vervolgens in de kast gehangen. Niet erbij stil gestaan dat het wel een grote maat leek. Haal ik hem net uit de kast om even klaar te hangen voor vanavond kom ik tot de conclusie dat het maat l is ipv de bestelde s/m. :') nu dan maar voor plan b, en ze sturen de juiste maat nog even na. :))

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 21:02

Kleine man op bed gelegd en daarna gelijk een rondje gaan lopen. Langs de "oude" sportschool om op te zeggen, dat moest weer met een formulier aan de balie :') waarom kan dat niet gewoon per email guys, come on? 2021 hoor...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 22:04

Ze proberen je gewoon actief te houden :))

Hier genoeg actief geweest maar ik geloof dat ik de hele nacht door op foxy moet staan om de calorieën te beperken :')

Heerlijke pizza en een toetje én een flink aantal wijntjes gehad. :))
Had uiteindelijk geen tijd meer om haar te krullen..
Afbeelding

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 22:24

Wat zie je er goed uit Roosch en wat heb je een geweldig haar!! :j kan ik zeker niet een dagje lenen voor die trouwerij? Het ging in de loop van de dag gelukkig beter, maar ik blijf maar halve nachten slapen. Ik hoop dan maar dat ik vanzelf weer een keertje doorslaap als ik maar moe genoeg ben… :D
Taart proeven was leuk en heb t netjes gehouden vind ik zelf: een koek tijdens het bespreken en voor de avond bij de koffie voor ons beiden nog een smaak om te proberen (ik cheesecake witte chocola framboos, aanstaande maanzaad citroencake) maar uiteindelijk hebben we die gedeeld met een vriendin dus ach…
Vandaag lange buitenrit en nog een verjaardag met etentje, maar verder op de dag niet veel gegeten dus wederom ach…. Hoe is t met jullie gegaan de laatste dagen?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 22:56

Die mag je absoluut een dagje lenen! Wil het wel terug. Ook al is het een flinke bos met flink veel onderhoud, ben er wel blij mee. :))

En wat een leuke dag zo voorbereidend! Zo te horen heb je je prima ingehouden!

Ik niet. Beide kerels onder de tafel gedronken maar wel haast 15.000 stappen gezet. Onwijs leuke dag gehad met allerlei spelletjes op een boerderij. Ik was met een vriendin die altijd alles op de foto zet maar waar ik normaal alle foto's waar ik in z'n geheel op sta weg sodemieter had ik nu zoiets van "we gaan de goede kant op!" *\o/*
Spoiler:
Afbeelding

Hopelijk slaap je vannacht als een roosje!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:44

Wauw, wat zie je er goed uit @Roosch. Staat je goed hoor zo'n boerenoutfit :j

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:45

Mooie foto's en je ziet er super uit! :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:48

Je ziet er goed uit Roosch!