Ik vond het een prima persconferentie met duidelijke en logische maatregelen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:Sheran schreef:
Als die kinderen zo veilig zijn, zoals ze zeggen, waarom dan toch die opa's en oma's niet?
Opa's en oma's hebben veel meer risico op ernstige complicaties. Kinderen niet, die zijn juist ondervertegenwoordigd.
Berdien schreef:Ik vind het een prima besluit. Mensen met klachten blijven thuis, er wordt gerekend op gezond verstand en er is nog geen enkele noodzaak om ALLE scholen in NL te sluiten. Dat werkt inderdaad ontwrichtend, wie gaat voor al die koters zorgen? Alsof iedereen zomaar oppas heeft.
Relaxed schreef:sureido schreef:Houd de basisscholen dan open als opvang eventueel en sluit de rest. In Brabant dan.
Volg het voorbeeld van andere landen op. Maar goed, weer een reden om de volgende keer niet op Rutte te stemmen.
Ja want Rutte heeft dit in zijn eentje besloten
Sheran schreef:IMANDRA schreef:Opa's en oma's hebben veel meer risico op ernstige complicaties. Kinderen niet, die zijn juist ondervertegenwoordigd.
Snap ik, maar als je dus zegt dat kinderen op school het virus niet gaan verspreiden, dan kunnen ze ook naar opa en oma. Dat kan niet, want ze kunnen wel degelijk verspreiden. Maar neem dan ook je verantwoordelijkheid en hou de verspreiding via de scholen tegen.
Cer schreef:Berdien schreef:Ik vind het een prima besluit. Mensen met klachten blijven thuis, er wordt gerekend op gezond verstand en er is nog geen enkele noodzaak om ALLE scholen in NL te sluiten. Dat werkt inderdaad ontwrichtend, wie gaat voor al die koters zorgen? Alsof iedereen zomaar oppas heeft.
Ik vond het op zich ook helder.. Wel jammer dat journalisten 3x dezelfde vraag stellen..![]()
Ik vraag me nog steeds af hoe ze omgaan met clubs, zelf wilde ik graag naar een mini concert in een club hier in de stad, ik schat in 150/200 man. Officieel mag dat dus denk niet? Of is dat geen evenement..?
Saskia9 schreef:Of laat dan de kinderen thuis die wel thuis opvang hebben. En de kinderen van werkende naar school. Win win lijkt me?
Citaat:Alle samenscholingen van 100+ mensen worden afgeraden.
Hoe het wettelijk zit durf ik niet te zeggen.
Bubblewrap schreef:Cer schreef:
Ik vond het op zich ook helder.. Wel jammer dat journalisten 3x dezelfde vraag stellen..![]()
Ik vraag me nog steeds af hoe ze omgaan met clubs, zelf wilde ik graag naar een mini concert in een club hier in de stad, ik schat in 150/200 man. Officieel mag dat dus denk niet? Of is dat geen evenement..?
Alle samenscholingen van 100+ mensen worden afgeraden.
Joman schreef:Renee1991 schreef:Ik vind het overigens echt de reinste onzin dat Brabant nog steeds zo expliciet wordt benoemd. Als je de huidige verspreiding in heel NL ziet, is dat naar mijn mening niet reëel meer.
Whahah ja, ik vind dat ook bijzonder.
Cer schreef:Citaat:Alle samenscholingen van 100+ mensen worden afgeraden.
Ja zo hoorde ik het ook, dus dat is wel van hogerhand besloten..
Overigens, ik zou niet gaan en ik denk (hoop) dat het verplaatst wordt. Zo niet ga ik alsnog niet..
En "alleen goed als kinderoppas".. is dat wat scholen normaalgesproken ook doen dan??