De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:48

Hoe meer maatregelen hoe beter de sfeer hier wordt. :))

Ik vond het een prima persconferentie met duidelijke en logische maatregelen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:48

Houd de basisscholen dan open als opvang eventueel en sluit de rest. In Brabant dan.

Volg het voorbeeld van andere landen op. Maar goed, weer een reden om de volgende keer niet op Rutte te stemmen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:49

IMANDRA schreef:
Sheran schreef:

Als die kinderen zo veilig zijn, zoals ze zeggen, waarom dan toch die opa's en oma's niet?

Opa's en oma's hebben veel meer risico op ernstige complicaties. Kinderen niet, die zijn juist ondervertegenwoordigd.

Snap ik, maar als je dus zegt dat kinderen op school het virus niet gaan verspreiden, dan kunnen ze ook naar opa en oma. Dat kan niet, want ze kunnen wel degelijk verspreiden. Maar neem dan ook je verantwoordelijkheid en hou de verspreiding via de scholen tegen.

Shaggy09

Sluit inderdaad sowieso de middelbare en hogere scholen zou ik zeggen.

Anoniem

sureido schreef:
Houd de basisscholen dan open als opvang eventueel en sluit de rest. In Brabant dan.

Volg het voorbeeld van andere landen op. Maar goed, weer een reden om de volgende keer niet op Rutte te stemmen.

Ja want Rutte heeft dit in zijn eentje besloten :roll:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:50

Berdien schreef:
Ik vind het een prima besluit. Mensen met klachten blijven thuis, er wordt gerekend op gezond verstand en er is nog geen enkele noodzaak om ALLE scholen in NL te sluiten. Dat werkt inderdaad ontwrichtend, wie gaat voor al die koters zorgen? Alsof iedereen zomaar oppas heeft.

Ik vond het op zich ook helder.. Wel jammer dat journalisten 3x dezelfde vraag stellen.. :')
Ik vraag me nog steeds af hoe ze omgaan met clubs, zelf wilde ik graag naar een mini concert in een club hier in de stad, ik schat in 150/200 man. Officieel mag dat dus denk niet? Of is dat geen evenement..?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:50

Relaxed schreef:
sureido schreef:

Rutte kan wel ballen tonen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:51

Wat dacht je van de ouders die die koters zelf wilden hebben? :P
Nee je kunt toch een paar scholen openhouden als opvang. Middelbare en uni kan sowieso dicht.

IMANDRA

Sheran schreef:
IMANDRA schreef:
Opa's en oma's hebben veel meer risico op ernstige complicaties. Kinderen niet, die zijn juist ondervertegenwoordigd.

Snap ik, maar als je dus zegt dat kinderen op school het virus niet gaan verspreiden, dan kunnen ze ook naar opa en oma. Dat kan niet, want ze kunnen wel degelijk verspreiden. Maar neem dan ook je verantwoordelijkheid en hou de verspreiding via de scholen tegen.

En blijkbaar heeft dat op dit moment veel meer nadelen voor de maatschappij en niet genoeg effect op de ziekte, dus hebben ze er vanaf gezien. Als het straks nodig is gaan ze dat echt wel invoeren hoor.

Mensen doen net alsof de overheid het voor z'n lol doet of niet het beste met NL voorheeft :')

Anoniem

Ik vind het overigens echt de reinste onzin dat Brabant nog steeds zo expliciet wordt benoemd. Als je de huidige verspreiding in heel NL ziet, is dat naar mijn mening niet reëel meer.

Saskia9

Of laat dan de kinderen thuis die wel thuis opvang hebben. En de kinderen van werkende naar school. Win win lijkt me?

Anoniem

Cer schreef:
Berdien schreef:
Ik vind het een prima besluit. Mensen met klachten blijven thuis, er wordt gerekend op gezond verstand en er is nog geen enkele noodzaak om ALLE scholen in NL te sluiten. Dat werkt inderdaad ontwrichtend, wie gaat voor al die koters zorgen? Alsof iedereen zomaar oppas heeft.

Ik vond het op zich ook helder.. Wel jammer dat journalisten 3x dezelfde vraag stellen.. :')
Ik vraag me nog steeds af hoe ze omgaan met clubs, zelf wilde ik graag naar een mini concert in een club hier in de stad, ik schat in 150/200 man. Officieel mag dat dus denk niet? Of is dat geen evenement..?

Alle samenscholingen van 100+ mensen worden afgeraden.
Hoe het wettelijk zit durf ik niet te zeggen.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:52

sureido schreef:
Relaxed schreef:

Denk je nu echt dat Rutte in zijn eentje B er door kan drukken als de rest A zegt?

Sheran

Voor mij komt het dus over alsof wij alleen goed zijn als kinderoppas en dat het niet uitmaakt of we het virus oplopen.

cursebreaker

Saskia9 schreef:
Of laat dan de kinderen thuis die wel thuis opvang hebben. En de kinderen van werkende naar school. Win win lijkt me?

Hier dacht ik idd ook al aan. Maar dan krijg je het probleem weer met dat thuisblijvende kids lessen missen, die de kids die alsnog naar school gaan dan bv. wel nog zouden krijgen waarschijnlijk. Ik als thuisblijvende moeder zou het prima vinden om m'n zoon vanaf nu thuis te houden, maar zonder maatregels kan dat weer niet omdat hij leerplichtig is.

Dat gezever over Rutte idd, alsof we daar wat mee opschieten, lol. Zag het op Facebook al voorij komen. Alsof hij idd alles in z'n up beslist. Heeft niks met ballen tonen te maken.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-03-20 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:53

Wij (zouden) morgen een weekendje weg gaan naar een landal park in zeeland. Ik weet nu niet meer of dat wel verstandig is. Dat is misschien wel een beetje in strijd met thuis werken. Dus kan ik niet, want ik werk i. De gehandicaptenzorg.

Anoniem

sureido schreef:
Relaxed schreef:

Dit gaat toch helemaal niet om politiek.. Hij wordt geadviseerd en op basis hiervan worden met die instanties besluiten genomen.

Anoniem

Renee1991 schreef:
Ik vind het overigens echt de reinste onzin dat Brabant nog steeds zo expliciet wordt benoemd. Als je de huidige verspreiding in heel NL ziet, is dat naar mijn mening niet reëel meer.

Whahah ja, ik vind dat ook bijzonder.

stroopkoek

Saskia9 schreef:

Dit is een goeie dan daalt het aantal leerlingen op scholen ook een stuk en neemt de kans op verspreiding weer wat af

Cer

Citaat:

Ja zo hoorde ik het ook, dus dat is wel van hogerhand besloten..
Overigens, ik zou niet gaan en ik denk (hoop) dat het verplaatst wordt. Zo niet ga ik alsnog niet..

En "alleen goed als kinderoppas".. is dat wat scholen normaalgesproken ook doen dan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:54

Bubblewrap schreef:
Cer schreef:

Dat mag niet. Het geldt ook voor musea en andere plaatsen.

Sani

Sheran schreef:
Voor mij komt het dus over alsof wij alleen goed zijn als kinderoppas en dat het niet uitmaakt of we het virus oplopen.

Jullie zorgen ervoor dat de rest van de maatschappij kan door blijven gaan.

Wie zegt dat jullie meer risico lopen op het virus dan anderen?

IMANDRA

Joman schreef:
Renee1991 schreef:

Whahah ja, ik vind dat ook bijzonder.

In Brabant kunnen ze de gevallen niet meer herleiden, in andere provincies wel toch?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:55

Cer schreef:
Citaat:

Ja zo hoorde ik het ook, dus dat is wel van hogerhand besloten..
Overigens, ik zou niet gaan en ik denk (hoop) dat het verplaatst wordt. Zo niet ga ik alsnog niet..

En "alleen goed als kinderoppas".. is dat wat scholen normaalgesproken ook doen dan??

Nee, maar als iedereen thuis werkt en de scholen niet omdat de ouders anders niet kunnen werken… ja, dan ben je een kinderoppas.

@Sani: omdat we met 800+ mensen in een gebouw zitten, en nog wel met een groep die vaak geen symptomen vertoont maar het wel door kan geven?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:55

opisop_shop schreef:
Wij werken met 2500 man op kantoor hier. Benieuwd wat er gaat gebeuren

Ik werk op een kantoor met 550 man... alleen zijn ze er nooit allemaal tegelijk.
Ik zal morgen eens bellen... kan niet thuiswerken